Здравейте колеги,
Интересува ме как мога да проверя дали дюзата на инжекциона работи. Дюзата е тази (BOSCH номер 0 280 150 651):
Проблемът с автомобила е, че работи перфектно на газ, но на бензин не иска да запали. Какво е направено до тук:
1. Сменена бензинова помпа (безмислена процедура тъй като, помпата си работеше перфектно (сега си имам резервна))
2. Проблем в бушоните няма (18, 15)
3. Проверка на двата маркуча към моното - налягане на бензин има, отива към моното и връща.
4. Разглобяване на моното - При махане на мебраната (МЕМБРАНА РЕГУЛАТОР НА НАЛЯГАНЕ) и подаване на контакт, има приток на бензин.
5. Слагане на мембраната и махане на дюзата - бензин отива във купола в който лежи дюзата.
6. Сипване на малко бензин около дюзата (при затворено моно без пластмасовия капак отгоре) - колата пали докато не изхаби бензина (2-3 сек) и гасне.
7. Смяна на дюзата от идентично моно + черното капаче отгоре и буксата - никаква промяна.
8. Изваждане на буксата от компютъра за 1-2 мин (в едно руско клипче видях след смяна на моното да го правят).
И така засега съм дал едната дюза на ултазвук, но ми се иска да знам дали има начин да проверя дали работи? При подаване на + и - от акумулатора дюзата цъка вътре.
Благодаря!
Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион - РЕШЕН
- Omilron
- Мнения: 129
- Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
- Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
- Двигател: 1992 ABS
- Местоположение: София
Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион - РЕШЕН
Последна промяна от Omilron на Чет 31 мар 2016 8:32, променено общо 1 път.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat 35i 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
А сети ли се да провериш за проблем релето,което прекъсва дюзата при работа на газ? Препоръчвам ти да го неутрализираш за проба.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat 35i 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Именно, инсталацията на копчето за газ и релето което прекъсва дюзата е първото което е трябвало да провериш
- Omilron
- Мнения: 129
- Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
- Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
- Двигател: 1992 ABS
- Местоположение: София
Re: Passat 35i 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Колеги, не само че не се сетих ами проблема май ще се окаже точно от там. Днес приятелчето ми донесе дюзата, слагам я никакъв ефект. Отидох и си купих нова мембрана за регулиране на налягането (ако някой се чуди струва 24лв без отстъпка) - резултат нула. И нали си имам "пари в излишък" си взех цяло моно втора употреба 100% работещо (питах и за чисто нова дюза в един магазин - струва "смешните" 264 лв ). И като не заработи и то (3-то моно, че бях взел и едно от баща ми) вече разбрах, че е време да си ударя главата в нещо твърдо. Преди да си купя работещото уж мерих с мултицета оранжевата букса и "УЖ" идваше ток до нея. И докато си блъскам тъпата тиква съседа монтьорче се прибира от работа разказвам му и той вика - пробва ли с работна лампа дали идва ток? Ми не естествено нали си имам мултицет. Отива до колата вади една крушка с две жички нема никой до тая букса.
Набързо си направих работна лампа с едната крушка от стоповете и ето резултата:
От релето на газта излизат/влизат 2 кабела. Единия отива във въпросната оранжева букса, другия някъде в купето. Ток по този който отива в купето има, по другия никакъв.
Сега релето ли да сменя, проблема в ключето за превключване на газ/бензин ли е проблема?
И колега pas1.8mi, ако ми кажеш как да го неутрализирам това реле ще съм ти безкрайно благодарен!
Благодаря!
Набързо си направих работна лампа с едната крушка от стоповете и ето резултата:
От релето на газта излизат/влизат 2 кабела. Единия отива във въпросната оранжева букса, другия някъде в купето. Ток по този който отива в купето има, по другия никакъв.
Сега релето ли да сменя, проблема в ключето за превключване на газ/бензин ли е проблема?
И колега pas1.8mi, ако ми кажеш как да го неутрализирам това реле ще съм ти безкрайно благодарен!
Благодаря!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
уксата която е за дюзата, вероятно са прекъснали бяло лилав кабел, просто разплети там където са прекъснали кабела и го възстанови, сложи копчето на положение бензин за да не ти пуска и газ в същото време и пали
- Omilron
- Мнения: 129
- Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
- Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
- Двигател: 1992 ABS
- Местоположение: София
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Буксата към моното е с 4 кабела. Само един от тях отива към релето на газта (въпросният по който няма ток), другите 3 си отиват някъде в купето с въпросния друг кабел от релето по който има ток.
Мисля че не съм споменал, но колата не работи на бензин от около 2-3 месеца, заради лошото време нямаше как да се занимавам. Преди това тиктакаше и на двете горива. Мисълта ми е, че проблемът се появи докато аз я експлоатирам, не е прекъснато нещо преди това. Единствената по колосална интервенция по колата е смяна на таблото с такова от Б4 като бензина спря преди тази процедура.
Поздрави!
Мисля че не съм споменал, но колата не работи на бензин от около 2-3 месеца, заради лошото време нямаше как да се занимавам. Преди това тиктакаше и на двете горива. Мисълта ми е, че проблемът се появи докато аз я експлоатирам, не е прекъснато нещо преди това. Единствената по колосална интервенция по колата е смяна на таблото с такова от Б4 като бензина спря преди тази процедура.
Поздрави!
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Проследи прекъснатият проводник от моното(дюзата).В мястото на прекъсване стават два края,естествено. По трасето има снадка с два други проводника,отиващи до външно реле.Обикновено се използват двата крайни пина от контактната система на релето(от общо 3 пина,ако са 1,2,3 нас ни интересуват 1 и 3).Вади се релето и се прави мостче между 1 и 3 пин.Може да са използвали и пин 30 към пин 87А(пин 1 към 2).Като намериш релето ще ти стане ясно.Може за пробата да извадиш едната обувка от изпарителя.Даваш контакт,врътваш на стартер и ще запали на бензин.
П.ПРелето трябва да е от този вид!
https://www.spectromatic.net/bg/product/42835/rlp-52-12d-rele-40a-12v-diod.html
П.ПРелето трябва да е от този вид!
https://www.spectromatic.net/bg/product/42835/rlp-52-12d-rele-40a-12v-diod.html
Последна промяна от pas1.8mi на Вто 29 мар 2016 21:32, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Няма логика само един кабел да отива към релето, но може и да има много и различни начини за свързване.
Обикновено кабела преди буксата се реже и двата края се закарват до котвата на релето, когато преминеш на бензин, копчето пуска управление на релето, котвата залепя и ти съединява кабела, другата разпада кабела към газта
Обикновено кабела преди буксата се реже и двата края се закарват до котвата на релето, когато преминеш на бензин, копчето пуска управление на релето, котвата залепя и ти съединява кабела, другата разпада кабела към газта
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Точно така.Възстанови прекъснатия от буксата на моното,обикновено е бял с лилаво.
Ако пак не пали,отиваш на прекъснат кабел от самия компютър или дефектирал такъв
Ако пак не пали,отиваш на прекъснат кабел от самия компютър или дефектирал такъв
- Omilron
- Мнения: 129
- Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
- Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
- Двигател: 1992 ABS
- Местоположение: София
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Колеги, ето как седят нещата не се сдържах и слезнах да снимам.
На последната снимка са двата кабела които отиват към релето. Този със зелената стрелка не дава ток, този с червената дава. Предполагам трябва да ги свържа двата червен+зелен за да изолирам релето и като завъртя ключа да запали?
На последната снимка са двата кабела които отиват към релето. Този със зелената стрелка не дава ток, този с червената дава. Предполагам трябва да ги свържа двата червен+зелен за да изолирам релето и като завъртя ключа да запали?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Точно така виж ги сега тези двата кабела къде са закачени на релето и там ги откачваш от него и ги допираш един в друг и би трябвало да запали.
Можеш и тук където си ги белязал със стрелките, да ги откачиш и да събереш двата края на оригиналния кабел, което като гледам къде е забито релето ще е по лесният вариант
Обаче виж и копчето сложи на положение бензин, за да не ти пуска газ докато палиш на бензин и да ти дави
Можеш и тук където си ги белязал със стрелките, да ги откачиш и да събереш двата края на оригиналния кабел, което като гледам къде е забито релето ще е по лесният вариант
Обаче виж и копчето сложи на положение бензин, за да не ти пуска газ докато палиш на бензин и да ти дави
- pushkata11
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
- Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
- Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Както каза колегата, най-добре възстанови оригиналният кабел, за пробата. Трябва да запали. За да си сигурен, че няма да пусне и газ, може да махнеш едната клема от клапана на изпарителя
- Omilron
- Мнения: 129
- Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
- Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
- Двигател: 1992 ABS
- Местоположение: София
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Колеги, благодаря Ви! Днес свързах двата кабела, копчето на бензин и колата запали от четвърт ключ!
Нещо, което ми направи впечатление. Когато я запалих вдигна оборотите до 1500 и съвсем бавно почна да ги сваля до около 800-900 където вече ги закотви (трептене на стрелката няма при това положение бетон е). Направих едно кръгче и примерно като съм на 3000 оборота и изключа от скорост стрелката пада нормлано бързо пак до 1500 и почва бавно да слиза до 800-900. Каква може да е причината за това? Дали защото не е работила толкова дълго време на бензин или от човъркането и свалянето на моното над 10 пъти съм успял да я разбъзикам нещо? Това ми го направи и на газ вчера за първи път докато отивах за "новото" моно като не бях закрепил пластмасовия капак отгоре, но днес до работа и обратно нямаше никакъв проблем.
Още един път БЛАГОДАРЯ!
Нещо, което ми направи впечатление. Когато я запалих вдигна оборотите до 1500 и съвсем бавно почна да ги сваля до около 800-900 където вече ги закотви (трептене на стрелката няма при това положение бетон е). Направих едно кръгче и примерно като съм на 3000 оборота и изключа от скорост стрелката пада нормлано бързо пак до 1500 и почва бавно да слиза до 800-900. Каква може да е причината за това? Дали защото не е работила толкова дълго време на бензин или от човъркането и свалянето на моното над 10 пъти съм успял да я разбъзикам нещо? Това ми го направи и на газ вчера за първи път докато отивах за "новото" моно като не бях закрепил пластмасовия капак отгоре, но днес до работа и обратно нямаше никакъв проблем.
Още един път БЛАГОДАРЯ!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
По голямо ти е предварението на делкото и затова падат бавно оборотите. Можеш да го върнеш леко и оборотите на бензин ще се оправят, но пък има вероятност на газ да е малко по мудна при ускорение
- Omilron
- Мнения: 129
- Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
- Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
- Двигател: 1992 ABS
- Местоположение: София
Re: Passat Б3 (35i) 1992г. ABS - Дюза за инжекцион
Благодаря колега! Днес проблема го няма и колата върви перфектно на бензин.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: miro_hack и 50 госта