Здравейте!
След покупка на автомобила и смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха - VW Passat 1,6 101 ANA бензин - 2000г. Монтьорът ми предложи да оправяме стария двигател, като му се сменят - сегменти, биелни лагери, гарнитура на главата, смукатели и изпускатели, маслобирачи и свещи. Ремонтът стъпва около 1000лв., но не ми дава гаранция, че всичко ще бъде наред, например можели да бъдат износени буталата. За това се ориентирах да купя двигател, но за този модел се намира по-трудно. Можете ли да ме посъветвате от къде да намеря двигател, само модел ANA ли е валиден (който го има и при Audi A4) или имам възможност да купя AHL или ARM. Много ли ще се оскъпи процедурата, ако купя двигател 1,9 (например). Благодаря Ви предварително!



VW Passat 1,6 2000г. 101 ANA бензин - след смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: VW Passat 1,6 2000г. 101 ANA бензин - след смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха
Лошоооооо.... Нахендрил си се на кола нахакана с добавки, като си сипал новото чисто масло без добавки и мотора - милионник започва да работи като фуражомелка. Братовчед ми така го яде с един нисан. Ама той си оправи неговия си мотор.
А дали е по-добър вариант нов мотор или ремонт на стария- ще разбереш когато отворите стария и замерите всичко- бутала, валове, блока за елипси на цилиндрите- тогава ще разберете дали подлежи на ремонт... там е дълга и широка- докато не отвориш мотора да го видиш как е няма да знаеш какво да правиш. Щото има вариант да вземеш друг още по-зле от твоя. Успех.
А дали е по-добър вариант нов мотор или ремонт на стария- ще разбереш когато отворите стария и замерите всичко- бутала, валове, блока за елипси на цилиндрите- тогава ще разберете дали подлежи на ремонт... там е дълга и широка- докато не отвориш мотора да го видиш как е няма да знаеш какво да правиш. Щото има вариант да вземеш друг още по-зле от твоя. Успех.
- pushkata11
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
- Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
- Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Passat 1,6 2000г. 101 ANA бензин - след смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха
Аз съм на същото мнение като колегата по-горе
Ако купиш "нов" двигател не се знае и неговото състояние какво ще е
Първо отворете този двигател и вижте в какво състояние е, ако решите, че не си заслужава парите, тогава вече търсите друг 



- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: VW Passat 1,6 2000г. 101 ANA бензин - след смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха
И трябва новия стар мотор да е с конете на стария,за да можеш ад си го регистрираш.За минаване на дизел забрави.А новия всъщностако го вади и слага майстор,със сигурност ще стигнеш същата сума...ако пък го отвориш и него за ревизия-ще си я минал.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Passat 1,6 2000г. 101 ANA бензин - след смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха
Кола, дето преко сили струва 2 бона и малко не виждам смисъл от такива ремонти по нея... ама всеки си прави сам сметката.
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: VW Passat 1,6 2000г. 101 ANA бензин - след смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха
Отваряш мотора и тогава правиш сметките.
Аз бих отишъл да търся сметка от продавача...
Аз бих отишъл да търся сметка от продавача...
- tdi fen
- Мнения: 4717
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: VW Passat 1,6 2000г. 101 ANA бензин - след смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха
доколкото знам чак като се разглоби и се измери блока и буталата и тогава да се преценява
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Passat 1,6 2000г. 101 ANA бензин - след смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха
Ако няма повлякано бутало и основните и биелните лагери са добре няма да се оръсиш много.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: VW Passat 1,6 2000г. 101 ANA бензин - след смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха
Здравей колега.Двигателите AHL,ANA,ARM са без възможност за шлайф на цилиндъра.Размера на буталото е 80.965 мм с допустимо отклонение 0.04 мм
Размера на цилиндъра е 81.01мм с допустим износ 0.08 мм Допустима хлабина в ключа на сегмента 0.2-0.4 за компресионнита и 0.25-0.5 за масленния.
Купуването на двигател 2-ра употреба не дава никакви гаранций.Отворете твоя,извършете замервания и ако са в рамките на тези които ти съм писал,пристъпете към ремонт.Ако искаш подробна информация за ремонт,мога да изпратя ръководство за ремонт на тези двигатели,там има справка за всички ремонтни и проверовъчни размери.
Аз също си купих пасат с такъв мотор и "скромен" разход на масло от 1литър на 1000 км.
След разглобяване и замерване ,се оказа че мотора е на по-малко от половината ресурс.Износ на буталата 0.01 овал на цилиндъра 0.04 и така направих си ремонт и сега разхода е 1-2 литра за 15 000 км в зависимост от настъпването.
Размера на цилиндъра е 81.01мм с допустим износ 0.08 мм Допустима хлабина в ключа на сегмента 0.2-0.4 за компресионнита и 0.25-0.5 за масленния.
Купуването на двигател 2-ра употреба не дава никакви гаранций.Отворете твоя,извършете замервания и ако са в рамките на тези които ти съм писал,пристъпете към ремонт.Ако искаш подробна информация за ремонт,мога да изпратя ръководство за ремонт на тези двигатели,там има справка за всички ремонтни и проверовъчни размери.
Аз също си купих пасат с такъв мотор и "скромен" разход на масло от 1литър на 1000 км.
След разглобяване и замерване ,се оказа че мотора е на по-малко от половината ресурс.Износ на буталата 0.01 овал на цилиндъра 0.04 и така направих си ремонт и сега разхода е 1-2 литра за 15 000 км в зависимост от настъпването.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW Passat 1,6 2000г. 101 ANA бензин - след смяна на маслото проблемите с двигателя започнаха
Щях да попитам кви проблеми са започнали, ама авторът май е забравил, че изобщо се е регистрирал тук и едва ли ще ми отговори 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта