Здравейте колеги,
Гледам, че темата е стара, но тъй като сте я "изтупали от прахта", ще се включа да направя едно разяснение. Имах същият проблем с радиото като повечето тук - в града (Пловдив) хваща радиостанции, а като изляза на 5-10 км извън, всичко се губеше. Изчетох всичко, което успях да намеря тук за антената и вградения усилвател в нея и навсякъде уж по-запознати колеги твърдяха, че усилвателя се захранва по коаксиалния кабел. Моя случай, който ще опиша в следващите редове показа обаче, че това твърдение
НЕ ВАЖИ ЗА ВСИЧКИ ФОЛКСВАГЕНИ 
.
Колата ми е Passat B5 AFN комби 1999-та. Отидох при майстор, който се занимава с car audio, обясних му прооблема и както бях чел тук във форума, сложихме адаптер с фантомно захраване - нищо не се промени. Пробвахме и с друго радио от него - пак нищо

. За да бъде сигурен, че проблема не е във фабричната букса на коаксиалния кабел, я отряза и запои нова, но също нямаше файда. Отидох си. След това реших, че трябва да отворя тавана отзад, където е антената, да видя дали всичко е наред с коаксиалния кабел. Премахнах двата странични "капака" на най-задните греди, след това и горния "капак" и така се може да се дръпне тавана надолу и се открива достъпа до антената. Какво да видя - до антената стигат 3 (три!) кабела - два коаксиални и един ЗАХРАНВАЩ

.
Ето снимка, на която вече бях свалил и антената и я бях оставил да виси на кабелите:

С мултимер премерих, че по захранващия (с бялата правоъгълна букса), по който трябва да има +12V, не идва нищо. Помислих, че това ще е проблема, взех няколко метра кабелче (оранжевото, което се мярка на снимката) и му пуснах захранване дирекно от радиото - взима се от бяло/синьо кабелче, което е маркирано като "ANT CONT". Да ама пак нищо не стана

. Помислих си, че антената не работи. Реших да "прозвъня" коаксиалните кабели, да видя кой от двата е този, който идва до радиото и се оказа, че нито единия няма връзка отпред

Тръгнах да проследявам кой на къде води. Този, който е отдясно на снимката е заедно със захранващото кабелче и вървят по тавана напред и слизат по предната греда, зад жабката. Свалих жабката и ги намерих къде свършват - белия (захранващия) беше изолиран и не свързан никъде

. А коаксиалния беше хванат на снопче, фабрично. Той завършва на някаква специална букса. Разбрах, че е за телефон, какъвто обаче аз нямам фабрично в колата, затова този кабел стои неизползван.
Значи остана левия коаксиален кабел да стига до радиото. Проследих и него - върви през задния калник, минава под мокета пред задната седалка и се качва покрай скоростния лост към таблото. Именно като разкарах всичките пластмаси около скоростния лост намерих "разковничето" на проблема. Кабелът не е цял до радиото ами е на букса

:

Тази букса явно нещо не беше съединена както трбява. Разкачих я и пак я закачих, и прозвъних пак кабела - сигнал вече имаше

. Свързах и белия захранващ кабел към бяло/синия на радиото (вижда се на снимката) и....О ЧУДО... радиото започна да хваща станции, и то доста, и то на 35 км от Пловдив

.
А в Пловдив пък хвана два пъти повече станции от преди. Оказа се, че антената работи, а аз досега съм хващал само на кабелче

Та съветът ми към всички, които имат такъв проблем с антената, преди да правят разни схеми и да слагат адаптери, да проверят каква им е антената и дали всичко е свързано както трябва.
Мисля, че захранването върви по коаксиалния кабел,
само ако той е единствен до антената и няма отделен захранващ като при моя случай.
Поздрави от мен
