Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот инжектопляктор » Нед 05 мар 2017 23:56


ktamen написа:Трудно бих повярвал, че полуоската се е строшила без никакви подозрителни шумове, които да те предупредят, че нещо не е наред.

Нямаше. Просто един път тръгнах рязко...втори път тръгнах по-рязко. На третия път ТРЯЯС и толкова. Изскочила зегерка. Или не е била никога добре наместена.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот ktamen » Пон 06 мар 2017 0:24


На мен не ми стана ясно ква е тая зегерка. В края на желязото има една пружинираща тел, ама тя задържа полуоската само до определено натоварване. Като искаш да свалиш карето, просто дърпаш по-силничко и карето си излиза. При нормална експлоатация там няма усилие, дето да издърпа полоската.
Пък и как счупеното желязо ще стане причина за смилане на карето :gruebel
Много по-вероятно ми се струва карето да е било прецакано и да е блокирало и заради него да се е счупила полуоската.
Така или иначе, това вече не е толкова важно.
Не ми отговори за каретата от вентото.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13399
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 06 мар 2017 0:41


Карета от Голф /Венто стават за Пасат.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот инжектопляктор » Пон 06 мар 2017 0:46


ktamen написа:На мен не ми стана ясно ква е тая зегерка.l
Много по-вероятно ми се струва карето да е било прецакано и да е блокирало и заради него да се е счупила полуоската...Не ми отговори за каретата от вентото.

Отваряш темите и четеш за зегерка. Не пружина, а зегерка. Според тях внезапно карето е затегнало, нямало е загерка за фиксиране, излиза полуоската, остава само ръба и се троши около 1см парче с шлици се чупи от полуоската и я бракува набързо.
Аз карета от Венто нямам, така че въпроса е ирелевантен. От вентото каквото беше по-здраво бях го свалил, останалото желязо на вторични.
Карета втора ръка не се продават много и нямат голямо търсене, нали знаеш? Аз ако знаех, че ще взимам VW и то със съвместими части, нямаше да бързам да хвърлям някои части от Венто-то.
Нямаше никакъв шум, как ще затегне нещо и внезапно ще се счупи - не знам. Не е щракало, нищо...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот ktamen » Пон 06 мар 2017 0:56


Може ли някой да ми покаже снимка или схема на тази зегерка, чудно ми е как не съм я забелязал досега :gruebel
Ти откъде знаеш колко и какви карета се продават, аз не знам и много малко ме вълнува. Вълнува ме дали аз мога да си купя читаво каре.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот инжектопляктор » Пон 06 мар 2017 1:29


ktamen написа:Ти откъде знаеш колко и какви карета се продават, аз не знам и много малко ме вълнува.

:screwy Нали ме питаш за карета от Венто, човеко! Ама аз такива нямам и не разбирам защо ме питаш?!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот ktamen » Пон 06 мар 2017 1:40


ktamen написа:Всъщност, каретата от вентото не стават ли за пасата?

Питах за каретата на едно конкретно венто :exclaim И ти много добре разбра за кое венто питам. Разбрах, че си ги хвърлил. Не разбрах ква връзка има пазарът на каретата с моя въпрос.
ПП Наистина ли е нужно всеки път да ме цитираш :rolleyes


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот инжектопляктор » Пон 06 мар 2017 1:44


Пазарът на карета има общо с въпроса. Тогава, когато ги хвърлих за мен това беше излишно желязо. Защото нямаше причина да съхранявам карета и лагери втора ръка, които никой няма да купи и не са оборотни части. Следователно като ги нямам, не мога да знам дали стават.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12132
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 06 мар 2017 20:20


Има два модела карета за пасат, 90 и 100 мм, на вентото май са само 90 мм карета и не е сигурно дали ще станат принципно.
Зегерка в карето на пасата няма или поне не такава зегерка за която си мисли инжектопляктора. Отзад зад карето е само една шайба и един пластмасов конус /ако го има. На 5 мм от края на шлиците има една телена, някой му викат зегерка, други му викат пружина, но тя е за фиксиране на карето към полуоската при монтаж, нищо повече. Това нещо не може да устиска на странични удари и каквото и да е. А каре се случва да блокира, чупи сепаратора измъква полуоската и тя почва да шари вътре из карето. Шлиците, може и да оцелеят, може и да не оцелеят.
Чисто ново каре спидан, не е кой знае каква марка сериозна. Надяваме го на полуоската, завъртаме колелото и карето блокира :eek Сваляме, пренареждаме съчмите, слагаме на колата, завъртаме, блокира. Второ пренареждане, никакъв видим дефект, пак блокира и го върнахме. Другото си се завъртя от раз


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13399
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 06 мар 2017 20:57


К.Одаджийски написа:Има два модела карета за пасат, 90 и 100 мм, на вентото май са само 90 мм карета и не е сигурно дали ще станат принципно.

Стават явно, аз сложих от Голф на Пасата. Свалиха ги пред мен.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот ktamen » Пон 06 мар 2017 21:47


Мислех, че каретата са повече според двигателя и по-малко според купето. Вентото беше 115к, а пасатът 90.
Като си купувах каре последния път, освен петте полуоски в евтината морга и още първото каре в скъпата морга взех и две карета от обяви във форума. Едното го върнах. Другото го взех заедно с полуоската, то очевидно беше менте, но все пак исках да го разглобя и да се убедя, че не става. Не можах да извадя полуоската въпреки зверското напъване. Може би е имало истинска зегерка навряна по необясним начин. После доста време не успях да го върна, в крайна сметка след половин година припомних на продавача и той ми прати парите без да си иска желязото. Някой ден може да го резна с флекса и да видя кво има вътре.
Имам едно прекрасно каре, взето от вторични. Ама е по-голямо от моите, шлиците пасват. Не съм го сложил щото малко се притеснявам, че полуоската става по-дълга. От друг страна голфа ми е толкова вдигнат, че всъщност май му трябват по-дълги полуоски. Може пък да го пробвам, ако пак закъсам за каре.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B3 1.8 RP - счупена полуоска..смяна..шум..

Мнениеот muns61 » Пон 06 мар 2017 22:06


ktamen написа:. Не можах да извадя полуоската въпреки зверското напъване. Може би е имало истинска зегерка навряна по необясним начин.

Когато карето е карано със скъсан маншон, напълнило се е с прахоляк и той е влязъл в шлиците на полувала и се е натикал под зегерката. После може да е почистено, но мръсотията в канала под зегерката е останала и не позволява тя да се свие, за да разглобиш карето от полувала. Имал съм случаи, когато заради невъзможност да сваля карето съм слагал от тези маншони, които се нанизват с фуния през карето.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], DanZki, tyhrh и 20 госта