


Passat b5 1.6 проблем с инжекциона
Passat b5 1.6 проблем с инжекциона
Здравейте, колеги карам едно пасатче 1.6 101коня газ бензин със сложена газова в Германия и така си я и взех, но наскоро започна да прави проблеми първо прехвърляше на температура, но сега 15 сек след паленето превключва и другият проблем е от вчера след автомивка започна да гасне от само себе си дави се двигателя както си карам прехвърля автоматично на бензин направо съм се видял в ужаст. В Монтана газаджиите не могат да четат компютъра на инжекциона понеже бил много стар модел "Mistral" ... Моля дайте ми съвет къде да търся проблема при кого и къде да ида?
Re: Passat b5 1.6 проблем с инжекциона
Здравейте, колеги проблема засега е г/д решен. Компютърът на инжекциона беше подгизнал във вода и платката се е надула ,но след подсушаване и напръскана със спрей против окисляване работи нормално както преди, единствено остана да се запои една разрушена писта, да се подмени термодатчика на изпарителя, за да превключва нормално и бендикса на стартера и четките, че от толкоз въртене започна бая да изпуска при палене. Ще търся сега някакъв устойчив материал за изолация на кутията на компа и се надяваме да не прави повече проблеми. Благодаря на колегите отзовали се на ЛС и се надявам тази тема да помогне на някои колега с шанаджийски уплътнения.
Re: Passat b5 1.6 проблем с инжекциона
Не блъскай по електрониката с вода под налягане, колкото и да е изолирана кутията, не е предназначена за това. Евентуално може да му потърсиш друго място на този компютър, ама не си струва да размотаваш цялата инсталация заради такива неща. Ако мястото си е що-годе ок, и компютърът не е застрашен от намокряне при нормална експлоатация, по-добре просто не мий двигателя с пароструйка - не само заради газовия комп, а заради всичките ел-части по инсталацията около двигателя не е препоръчително да се мие по този начин.
Re: Passat b5 1.6 проблем с инжекциона
Да ама работата е там, че не е мито нищо под капака, само външно измиване на колата.. Компютъра на инжекциона се намира зад казанчето за съединителя и спирачките и до ECU-то(Мисля, че така се наричаше главния компютър, ако не се лъжа). Дори не знам как е попаднала там вода все пак е добре запечатан... имаше близо 2 чаши вода и платката долу в единия ъгъл, където има 4 диода се е леко надигнала, но след подсушаване си работи нормално автомобила, да се надяваме, че няма да прави повече проблеми :) Сега се чудя каква кутия да му измисля да не влиза дори и капка вода там, ще се опитам да го побългаря както се казва :D
Re: Passat b5 1.6 проблем с инжекциона
Лошо. Ами тогава може да използваш някаква такава електричарска влагоустойчива кутия за външен монтаж с IP56 защита,
https://vikiwat.com/product/23324/plast ... ip-56.html
Пак може и да не успее да спре директна струя под налягане, но дори и да проникне вода в нея, тя няма да е в такива количества и няма да стигне до кутията на газовия инжекцион.
Добре е да се предвиди и някакъв отдушник - една тръбичка да стърчи надолу. Хем ако влезе някаква вода да има на къде да изтича, хем ако е херметично затворена кутия при нагряване/изстиване се получава разлика в налягането. Например кутията е топла, завалява дъжд и я охлажда - в този момент, ако има дори и най-малък проблем в уплътнението, ще започне да шмърка вода. (а влезе ли водата вътре, по-трудно ще излезе, ако няма отдушник) - затова отдушникът е важен и за изравняване на налягането с външната атмосфера -> както на фаровете има такива тръбички по същата причина, защото се нагряват и изстиват.
А може и просто нещо, което да пази компютъра отгоре, така че да не го вали/пръска. А отдолу може дори да е отворено - някоя туба от масло или нещо подобно ако разрежеш и да я нахлупиш на компютъра.
Платката ако си я почистил, едва ли ще прави повече проблем - предполагам, че се е олюпила солдер-маската, а пистите са наред.
https://vikiwat.com/product/23324/plast ... ip-56.html
Пак може и да не успее да спре директна струя под налягане, но дори и да проникне вода в нея, тя няма да е в такива количества и няма да стигне до кутията на газовия инжекцион.
Добре е да се предвиди и някакъв отдушник - една тръбичка да стърчи надолу. Хем ако влезе някаква вода да има на къде да изтича, хем ако е херметично затворена кутия при нагряване/изстиване се получава разлика в налягането. Например кутията е топла, завалява дъжд и я охлажда - в този момент, ако има дори и най-малък проблем в уплътнението, ще започне да шмърка вода. (а влезе ли водата вътре, по-трудно ще излезе, ако няма отдушник) - затова отдушникът е важен и за изравняване на налягането с външната атмосфера -> както на фаровете има такива тръбички по същата причина, защото се нагряват и изстиват.
А може и просто нещо, което да пази компютъра отгоре, така че да не го вали/пръска. А отдолу може дори да е отворено - някоя туба от масло или нещо подобно ако разрежеш и да я нахлупиш на компютъра.
Платката ако си я почистил, едва ли ще прави повече проблем - предполагам, че се е олюпила солдер-маската, а пистите са наред.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat b5 1.6 проблем с инжекциона
Провери си отводнителните канали под чистачките. Да не стане пак така след първия дъжд,
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat b5 1.6 проблем с инжекциона
на 5 цата отводнителните отвори са под сервото и под акумулатора. Има гумени маншони.Отворите има са малки и бързо се задръстват. Направо ги избуши маншоните ,
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта