Теч на масло от двигателя!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 16 яну 2007 13:38


dxd написа:
kaloyan22 написа: важното е да е качествено-вискозитета е по вкус и предпочитание :wink:
Кастрол-15-40в-53лв-4литра,10-40в магнетик-4л-65лв,5-40в-много пари отива :lol:
:wink:

Не разбирам ..... само ми отговори що твоята полусинтетика-10/40 Кастрол е по- скъпа от твоето минерално масло-15/40Кастрол :?: Излиза че по-скъпото масло е по-некачествено!?
Моите майстори ще ти отговорят че ползваш по- гъсто масло за да компенсираш износването на цилиндрите(издухания двигател) за да запазиш компресията в прилични граници.




Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Вто 16 яну 2007 14:33


kaloyan22 написа:
dxd написа:
kaloyan22 написа: важното е да е качествено-вискозитета е по вкус и предпочитание :wink:
Кастрол-15-40в-53лв-4литра,10-40в магнетик-4л-65лв,5-40в-много пари отива :lol:
:wink:

Не разбирам ..... само ми отговори що твоята полусинтетика-10/40 Кастрол е по- скъпа от твоето минерално масло-15/40Кастрол :?: Излиза че по-скъпото масло е по-некачествено!?
Моите майстори ще ти отговорят че ползваш по- гъсто масло за да компенсираш износването на цилиндрите(издухания двигател) за да запазиш компресията в прилични граници.


Хубаво е да гледаш от време на време преди да пишеш ама какво ли го мисля ти правиш професионални заключения без дори да ти трябва да знаеш за каква кола става на въпрос и прочие :wink: Само не пренасяй бисерите на твойте майстори тука,че почна да става пародия :wink: Мисля,че ти написах за къде стават те(към Родопите) :wink:
И ти като си толкова запознат-заповядай аз сменям моето масло пред теб(да не кажеш,че съм я набъкал с добавки)-ти ако искаш го сменяй ако искаш недей(консултирай се с твоите майстори)и мерим компресия да видим защо тез проклети мои цилиндри се износват така гадно :lol:
Има и линк с цени на маслата Кастрол,които съм ти дал ако нещо ми нямаш доверие mhihi mhihi


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 16 яну 2007 14:59


Ще ти отговоря по ясно: От твоите цени се вижда че фирма Кастрол предлага полусинтетиката на по-висока цена от минералното масло.По-високата цена на полусинтетиката е показател за по-добрите му качества-иначе защо да хвърляме пари на вятъра?
А това че някои двигатели са по-износени от други и няма значение какво масло им наливаме е отделен въпрос и не е причина за обиденост. :beer


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Вто 16 яну 2007 15:22


kaloyan22 написа:По-високата цена на полусинтетиката е показател за по-добрите му качества.....
............не е причина за обиденост. :beer

:да: Просто споделям :beer


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 17 яну 2007 15:54


Открих в Полезни връзки и теми Експлоатация на моторното масло- http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=26300
Ето извадка за по-мързеливите:

ГЪСТОТАТА НА МАСЛОТО
За да може стартера да развърти студения мотор, маслото не трябва да му оказва голямо съпротивление. Освен това, то трябва да достигне по най-бързия начин до местата нуждаещи се от смазване - затова то трябва да е “тънко”- т.е. течливо. При високи температури и обороти смазочното масло трябва да се държи жилаво и да е издържливо, за да не се разруши и прекъсне масления филм. Минералните масла за съжаление нямат всичките тези свойства. В студено състояние те са жилави, а с повишаване на температурата- обратно - стават лесно течливи.....


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 17 яну 2007 16:03


kaloyan22 написа:Открих в Полезни връзки и теми Експлоатация на моторното масло- http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=26300
Ето извадка за по-мързеливите:

ГЪСТОТАТА НА МАСЛОТО
За да може стартера да развърти студения мотор, маслото не трябва да му оказва голямо съпротивление. Освен това, то трябва да достигне по най-бързия начин до местата нуждаещи се от смазване - затова то трябва да е “тънко”- т.е. течливо. При високи температури и обороти смазочното масло трябва да се държи жилаво и да е издържливо, за да не се разруши и прекъсне масления филм. Минералните масла за съжаление нямат всичките тези свойства. В студено състояние те са жилави, а с повишаване на температурата- обратно - стават лесно течливи.....
    От графиката която си дал става ясно че 10W и 15W севписват идеално в климата на България със незначително предимство на 10W.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Теч на масло от двигателя!

Мнениеот Dpop » Сря 17 яну 2007 16:39


Sasho_Yovevv написа:Здравейте приятели. ... От средата на гарнитурата на главата,където са свещите до десния тесен край на двигателя стои мазно,а също така и около делкото.Трябва ли да натягам шпилките на главата или да карам още 1000 километра и да сменя маслото и тогава да гледам за течове.Предварително ви благодаря за ценната информация,която получавам от вас. :roll:

Според мен е най-добре човека който ти е сменял гарнитурата да прецени дали да я донатегне. Все пак той си има и необходимия инструментариум.

Колегата е пуснал темата си в търсене на отговори по тези въпроси, а не дали да смени маслото с такова с друг вискозитет.
А иначе колегите kaloyan22 и dxd направиха страхотен :duel Моля за извинение за лекият off.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Теч на масло от двигателя!

Мнениеот Теодор » Сря 17 яну 2007 16:52


Sasho_Yovevv написа:Здравейте приятели.Имам малки течове на масло от гарнитурата на главата,които се събират на малки капки по периферията на капака между двигателя и скоростната кутия.Беше ми омаслен капака на двигателя.Смених гарнитурата и отгоре вече е чисто.Маслото ми е Valvoline 15v40 и е на 9000 километра.Не си е сменило цвета,но ми се струва,че си губи вискозитета вече.От средата на гарнитурата на главата,където са свещите до десния тесен край на двигателя стои мазно,а също така и около делкото.Трябва ли да натягам шпилките на главата или да карам още 1000 километра и да сменя маслото и тогава да гледам за течове.Предварително ви благодаря за ценната информация,която получавам от вас. :roll:
    По въпроса: Ако не губи повече от 0.5-1л масло на смяна да не пипа нищо особенно да донатяга главата. А ако го дразни омасляването смяна на гарнитура с лек шлаиф, смяна на гумички и т.н. така и така ще отваря главата.


Потребителски аватар
Sasho_Yovevv
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот Sasho_Yovevv » Сря 17 яну 2007 19:32


Благодаря ви колеги за изчерпателната информация!!! Във вашия благороден спор се ражда истината. Направил съм си ценния извод.
Желая ви всичко добро !


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 18 яну 2007 8:44


Ако някой има оригинална книжка, нека пише какво масло предписва производителя на нашите ДВГ?Може 15/40 да е достатъчно, а 10/40 глезотийка за двигателя?


Потребителски аватар
Sasho_Yovevv
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот Sasho_Yovevv » Пет 16 фев 2007 20:15


Здравейте колеги ! Смених маслото, но течът продължава ! Притеснявам се да не избие гарнитурата на главата в движение. Продължава да си стои мазно от първата свещ по целия ръб отпред ,стича се по двигателят! Може ли да се притегне главата или трябва да сменя гарнитурата! Снимката на земята са локвичките които се образуват след около 300 км. преход ! Предварително ви благодаря за информацията която ще получа ! Къде във София мога да намеря майстор който да не ми съдере кожата? Колко ще ми излезе горе - долу смяната на гарнитурата на главата ?
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 16 фев 2007 20:23


Щом чак прави локвички няма да стане с натягане. Пиши на Niksi на лични и се уговорете нещо, точно ти е на път от Самоков той е в Герман.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 16 фев 2007 21:18


Опа... Ама на мен защо ми се струва, че следата започва от резбата на свеща и няма нищо общо с гарнитурата на главата?
Или неправилно виждам?
Колега, би ли могъл да дадеш някаква снимка с по-добра резолюция? Или поне да посочиш със стрелкичка от къде започва омасляването според теб.
Защото ако е от свеща, има 2 положения:
Или има микропукнатина по втулката при резбата
Или медната дефтунга, дето е на края на резбата на свеща е сплескана вече и трябва да се смени.
Е ха дано е второто, де! :lol:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12116
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 17 фев 2007 10:13


radotom написа:Опа... Ама на мен защо ми се струва, че следата започва от резбата на свеща и няма нищо общо с гарнитурата на главата?
Или неправилно виждам?
Колега, би ли могъл да дадеш някаква снимка с по-добра резолюция? Или поне да посочиш със стрелкичка от къде започва омасляването според теб.
Защото ако е от свеща, има 2 положения:
Или има микропукнатина по втулката при резбата
Или медната дефтунга, дето е на края на резбата на свеща е сплескана вече и трябва да се смени.
Е ха дано е второто, де! :lol:

И на мен ми се струва, че започва от свеща, но ми се струва че е твърде голямо количеството масло което излиза от там.Аз си свалях свещите един път за да ги проверя и те ги бяхме стегнали достатъчно и също ми омазняваше около свеща, но изобщо не се стичаше по двигателя, а си оставаше като мазно петно около самата свещ.
Като ги стегнах всичко се оправи /отвих свеща на ръка/.
И все пак колегата може първо да смени дифтунката и да пробва.Дано от това да му се реши проблема.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Съб 17 фев 2007 11:33


Опс ставало въпрос за гарнитурата на главата а не за капака ....... все пак ще оставя по-долу написаното ........на някой може да му е от полза....

Корковите гарнитури след кратък период на време улягат и започват да пропускат масло. Много хора директно тръгват да ги сменят а просто трябва да се притегне капака. От личен опит с притягане на загрял мотор спират да текат. Под притягане нямам впредвид стягане до скъсване.Много от хората с течащи гарнитури ще се очудят че гайките на капака се въртят почти на ръка....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта