Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот инжектопляктор » Пет 18 авг 2017 19:28


Iezekil написа:Значи щом загрява,нормално е да работи вентилатора,радвай се че е така.

Въпросът беше дали честото включване на вентилатора означава, че има проблем с охладителната система и колата държи по-висока температура от нормалното, за което можеше да е виновен проблемният термостат.
Т.е дали е нормално или да търся проблем по охладителната система. Когато свалях термостата имах поглед над перката на водната помпа и видях, че уж е здрава турбинката. От там се вижда, нали?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот ktamen » Пет 18 авг 2017 19:47


Колко често да се включва вентилатора зависи само от хистерезиса на датчика на радиатора. Ако се включва през повече от 10 секунди значи всичко е наред.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12128
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 18 авг 2017 20:17


инжектопляктор написа:
Iezekil написа:Значи щом загрява,нормално е да работи вентилатора,радвай се че е така.

Въпросът беше дали честото включване на вентилатора означава, че има проблем с охладителната система и колата държи по-висока температура от нормалното, за което можеше да е виновен проблемният термостат.
Т.е дали е нормално или да търся проблем по охладителната система. Когато свалях термостата имах поглед над перката на водната помпа и видях, че уж е здрава турбинката. От там се вижда, нали?

Моята кола по едно време грееше и надуваше, все едно е отишла гарнитурата на главата, а това става 20 хил км след смяната и. Свалих термостата да видя перките на помпата. Там си бяха, но понатиснах с една отверка да завъртя малко и едната перка се счупи, оказа се пластмасова оригиналната помпа. Купих си нова водна помпа и старата я отворих за спорта. Оказа се, че турбинката е избуксувала в оста. Закачена е с много ситен шлиц, който се е изял с годините работа. И докато е студена колата, няма никакъв проблем, като загрее, почва да бълбука.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот georgebonev » Пет 18 авг 2017 20:28


Сложете си допълнителна ел.водна помпа. Почват от 500 л./ч. Направете си я с реле за време да спира 1-2 мин. след загасване на двигателя.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12128
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 18 авг 2017 20:33


То няма нужда. Ако всичко е наред, като духне перката и спре можеш да отвориш капачката без проблем. Дори и клипче някъде пусках. С новия по голям радиатор и маркучите са меки на памук. С малкия радиатор се случваше да се втвърдят при загряло положение. Сега евритинг ис електрик енд кейбъл :mhihi


Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 342
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Voluminer » Пет 18 авг 2017 20:48


Карайте без антифриз бре,нито перки ще се включват нито ще надува... :mhihi


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Iezekil » Съб 19 авг 2017 7:03


Щом колата не хвърля водите,значи всичко по системите е наред и си работят.Времето е горещо,в градски условия е ад,отделно Пасата е малко позатворен отпред и всичко това на куп оказва влияние.Пак отделно от това има термостати на поне 2 различни температури на отваряне,пак така са и термо шалтерите на радиатора.Естествено,термостата за да е отворил напълно температурата отдавна трябва да е минала тази на включване на перката,а тя и затова е с 2 скорости все пак.И понеже все пак не става дума за супер прецизна електроника,всичко в порядъка между 90 и 100 градуса,съобразено с конкретните за момента условия,се сита за нормално.За по-прецизно наблюдение над въпросната система е необходимо да имаш подходящ термометър и да го ползваш непрекъснато.....С тази цел ми се струва много по полезно да закрепиш и изведеш нещо такова в купето за наблюдения,отколкото сигнализатор за включена перка.Тя сама по себе си щом се включва,значи има нужда.
Сетих се и друго.Преди години карах с доста голямо предварение и колата поддържаше по-висока температура и загряваше по-бързо.Сиреч има отношение и аванса към греенето.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта