Пасат б3 1.8 абс. 92г. кабели за свещи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат б3 1.8 абс. 92г. кабели за свещи

Мнениеот ktamen » Съб 26 авг 2017 13:49


тва не мо и я да вдена как ги пои тея кабели пляктора. освен от жигула да е наставял нещо :screwy

Значи тоя колега все пак не позна, не било жигула, ами било уазка :mhihi :mhihi
Вътре в кабелите няма никви резистори, самият проводник е с голямо съпротивление. Понякога има резистори в накрайниците.
При стареене, замърсяване, проникване на влага или нещо от този сорт около снадките с накрайниците може да започне искрене. Това искрене прецаква изолацията и тя става проводяща, така че дори са се почистят и подсушат ще продължат да създават проблеми и се налага смяна. Ремонтът не винаги е възможен.
Моите кабели вероятно са 30 годишни на поне 400 000.




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 1.8 абс. 92г. кабели за свещи

Мнениеот инжектопляктор » Съб 26 авг 2017 14:09


ktamen написа:Вътре в кабелите няма никви резистори, самият проводник е с голямо съпротивление

На пасата кабелите не са съпротивителни, ами са медни. В лулите има съпротивления.
Снадките..те се разглобяват на някои кабели. Почистваш, прекримпваш и даваш газ. :th_up
А на мен беше ми се скъсал единия кабел откъм лулата и за нея го запоих, докато отида да си взема друг. :th_up
И пак работеше :biggrin


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат б3 1.8 абс. 92г. кабели за свещи

Мнениеот ktamen » Съб 26 авг 2017 14:27


Силно се съмнявам, че медните кабели са били оригинални. Сложил ги е някой като теб.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 1.8 абс. 92г. кабели за свещи

Мнениеот инжектопляктор » Съб 26 авг 2017 15:09


ktamen написа:Силно се съмнявам, че медните кабели са били оригинални.

Колега, защо трябва да спорим? Кабелите бяха BERU и струват доста пари, прекарал се е да ги сложи.
И все пак, няма никакво значение. Аз лично не бих сложил такива със съпротивителни проводници.
Много са тънки и лесно се скапват вътре.По-честата смяна на кабели със съпротивителна сърцевина е оправдано, понеже там се скапват..един съпротивителен слой наложен на полимери и всичко е тънинко едно такова...
Относно кабелите с медна сърцевина - имат един недостатък. Не можеш да ловиш радио на къси и дълги вълни, дава смущения с честотата на подаване на искра от бобината. :th_up Дори и с резистори в лулите, пак дават радиочестотни смущения, макар че не са достатъчни да изпържат нещо. :c010
Ама най-добре се лови радио на къси вълни на дизел, там няма запалителна система и няма подобни смущения. :th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат б3 1.8 абс. 92г. кабели за свещи

Мнениеот Iezekil » Съб 26 авг 2017 20:19


Аз пък що си мислех,че тия съпротивления не са вече по кабелите,а по свещите?Щото има еднакви свещи,ама по 5 и 10лв,сответно за карбуратор и моно.От де е разликата,ако са ме излъгали навремето?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 1.8 абс. 92г. кабели за свещи

Мнениеот инжектопляктор » Съб 26 авг 2017 22:59


Iezekil написа:Аз пък що си мислех,че тия съпротивления не са вече по кабелите,а по свещите?

За нашите коли свещите обикновено са без вградени резистори. Има свещи с вградени резистори. И не се търсят по моно или карбуратор, а по каталог.
Например свещи Champion N7BYC, които съм ги извадил от каталога на препоръчаните за VW Passat B3/B4 1.8 - като моя и твоя...са без резистор.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат б3 1.8 абс. 92г. кабели за свещи

Мнениеот Iezekil » Нед 27 авг 2017 21:25


Значи кратката версия-купихме с един колега свещи еднакви,моите 10лв,неговите 5 и ми казаха,че разликата е в резистора нали.Та по каталог говоря това.Свещите бяха Дензо мисля,от Косер и разликата беше последната буква...Аз покарах и с евтините де,разлика не видях в нещо конкретно.Та силно се съмнявам,че за моя и твоя Пасат свещите са от 5 левовите/без резистор сиреч/.
От тук по пътя на логиката/щото съм разглабял и лулите на кабелите/не би трябвало да има съпротивления ни в лули,ни в палец,ни капачка.Щото си има в свещите,нали.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 1.8 абс. 92г. кабели за свещи

Мнениеот инжектопляктор » Нед 27 авг 2017 22:24


Iezekil написа:Та силно се съмнявам,че за моя и твоя Пасат свещите са от 5 левовите/без резистор сиреч

Няма значение дали свещите имат резистори. Пак всичко ще работи. Аз ти извадих модел по каталог и ти казвам, че нямат резистори Шампионите, които са дадени за нашите коли.Има резистори в лулите на кабелите. А ти резисторите в лулите няма да ги видиш. Те са вътре като въглероден филм. Видиш ли го, значи непоправимо си счупил лулата.
Имам една стара лула, ако не ми вярваш, ще я разрежа и ще я снимам.
Резистори отделни има в лулите на УАЗ-ките. Там са с пружинка и резистор, който опира в него. И можеш да си ги сменяш дори. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат б3 1.8 абс. 92г. кабели за свещи

Мнениеот Iezekil » Вто 29 авг 2017 8:47


Не ти знам каталога но аз естествено проверих онлайн и дават точно от 5 до 40лв. свещ Шампион за нашите модели,ти естествено си извадил най-евтината,което не значи,че е единствения вариант.Само в един сайт са описани някакви килооми за всеки модел,като за най-евтината е посочен само двигател РП.Възможно е,поради другата бобина и отделния комутатор на джетроника да има и пришито съпротивление или кондензатор някъде,което обезсмисля скъпите свещи,но това също би било предпоставка да не разглеждаме нещата общо за "нашите модели",за да не повторим класическите грешки като амортесьорите например.
Погледнах и в Аутодата и там е интересното,че наистина за РП мотор дават N7BYC,но за АБС дават RN8VTYC4 на Шампион.Защо???
Не така обаче е въпроса при свещи NGK.Там за двата модела мотори се дава едно и също-BUR6ET,което съвсем не отговаря на Шампиона от 5лв. без съпротивление,а си имат такова.
И в края на монолога да отбележа,че въпросните Дензо,които купих преди време,също ги извадиха по каталог.Не,че е много важно.И да,колата върви с евтините,ако става въпрос само за пари.
Аз и кабелите сменям заедно със свещите,ей така,като консуматив.Меря ги обаче и прибирам резерва,не че в този живот ще ми дотрябват де...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта