Здравейте,
Порових из форума, изгледах и няколко клипчета, ама....
Колата ще пътува за скраб. Един приятел ме помоли да му сваля алтернатора и аз отворих капака. Познах кое е алтернатора. Разкачих кабелите, свалих и "горния" винт чрез който май се обтяга и ремъка. Ремъка не пада - алтернатора мръдна малко но опира в компресора на климатика и ремъка не може да се разхлаби достатъчно, но винаги мога да го срежа. Но... как да сваля винта отдолу. Главата му не се вижда, но до колкото напипвам тя е кръгла и може би се развива с шестограм или нещо друго. Какъв ключ да използвам. Не е много зор, винаги мога да откажа на момчето, ама ако успея да го сваля ще се почувствам по-добре. Все пак успял съм да направя нещо - макар и разрушително:)
Ще съм благодарен за съвети:)
Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Алтернатора трябва да се държи на два дълги болта един над друг. Долния се развива по лесно с камък и удължител.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Шестограм или инбус 6 мм е болтът
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Явно има разлика между б3 и б4. При мен са две обикновенни 13-ки
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
При В3 алтернатора май се държеше на 3 точки.
Или това беше хидравличната помпа...
Долния болт не помня дали не беше от обратната страна, от към кабелите.
Горния го развиваш, леко разхлабваш болта, дето е на обтяжната рейка и въртиш голямата назъбена гайка, за да падне ремъка.
При всички случаи, за да свалиш генератора, обаче, първо трябва да отхлабиш компресора и да го отместиш настрани.
Вече взех да забравям как точно беше, ама не ставаше без баране на климатика
![gruebel :gruebel](./images/smilies/gruebel.gif)
Или това беше хидравличната помпа...
Долния болт не помня дали не беше от обратната страна, от към кабелите.
Горния го развиваш, леко разхлабваш болта, дето е на обтяжната рейка и въртиш голямата назъбена гайка, за да падне ремъка.
При всички случаи, за да свалиш генератора, обаче, първо трябва да отхлабиш компресора и да го отместиш настрани.
Вече взех да забравям как точно беше, ама не ставаше без баране на климатика
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Става, просто отвива споменатия болт с 6 мм шестограм и ще го извади без да реже ремъка
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Отгоре е болт 13ка а отдолу шестотен 6ца. Развиват се и след това излиза с клатене и дърпане. Нищо не се пипа по климатика и прочие... За да махнеш ремъка охлабваш 13ката и с ключ 22 завърташ натегателния болт който върви по зъбчетата на държача.
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Благодаря на всички за отговорите. Ремъка съм го разхлабил. Остана ми долния болт, ама като го гледам как е ръждясал...
Утре ще понапръскам и ще пробвам с шестограма, дано стане
Още веднъж благодаря.
Утре ще понапръскам и ще пробвам с шестограма, дано стане
Още веднъж благодаря.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Къде е този пасат, може и на лично съобщение, че ми се ще да го огледам и малко да "лешоядствам" по него ако е възможно преди да отиде за желязо.
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Пусни го за продан ,че тези антики изчезват а още има хляб в тях. И аз съм лешояд или Плюшкин...
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
vladtod® написа:Пусни го за продан ,че тези антики изчезват а още има хляб в тях. И аз съм лешояд или Плюшкин...
Ако някой се интересува от нещо - на лични, за да не замърсяваме излишно форума.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта