Здравейте,
от няколко месеца имам описания в заглавието VW Passat, което ще рече, че ми предстои първа зима с него.
Нямам представа колко годишен е акумулатора, засега не дава признаци да си отива.
Реших да го заредя преди зимата и ми възникнаха следните въпроси:
1. Акумулатора е този от снимката, на който пише, че е Volkswagen Original Battery, обаче е 68 Ah - не е ли слаб за тази кола и да очаквам ли проблеми през зимата (колата не стои в гараж)?
2. Имам едно зарядно от Lidl - модел ULGD 5.0 А1 (https://www.lidl-service.com/static/356 ... 940_BG.pdf). Има опция за зареждане на AGM акумулатор в режим "снежинка" на 14,7 V. Ако някой има опит с този модел зарядно за зареждане на AGM - моля да сподели дали върши работа.
3. Как точно става зареждането без да свалям акумулатора от колата. Това, което разбрах от упътването е, че трябва да извърша включването в следната последователност:
а) разкачам минусовия кабел
б) закачам червения кабел на зарядното към "+" на акумулатора
в) закачам черния кабел на зарядното някъде към каросерията на автомобила (къде ще ми препоръчате)
г) включвам зарядното, избирам режим и т.н.
д) след края на заряда изключвам зарядното от мрежата, разкачам кабелите, закачам обратно черния кабел към акумулатора.
Правилно ли съм разбрал последователността?
VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
- Vasko Veselinov
- Мнения: 95
- Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
- Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2014 18:47
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател: 2.0 AZM 2001
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
Ако разкачиш минусовия кабел на акумулатора (точка а) и след това закачиш минуса на зарядното към купето (точка в), как ще се зарежда акумулаторът, като ще е разкачен?
Аз лично ползвам същото зарядно. Когато дозареждам моя акумулатор не разкачвам никакви кабели от него.
1. Червеният кабел на зарядното свързвам към плюса на акумулатора
2. Черният кабел свързвам към минуса на акумулатора
3. Включвам зарядното в контакта
4. Избирам режима на зареждане.
Моят не е АГМ, но принципа е това (поправите ме ако греша)
Аз лично ползвам същото зарядно. Когато дозареждам моя акумулатор не разкачвам никакви кабели от него.
1. Червеният кабел на зарядното свързвам към плюса на акумулатора
2. Черният кабел свързвам към минуса на акумулатора
3. Включвам зарядното в контакта
4. Избирам режима на зареждане.
Моят не е АГМ, но принципа е това (поправите ме ако греша)
- Vasko Veselinov
- Мнения: 95
- Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
- Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
На акумулатора има залепен стикер, който показва, че черния кабел "-" не трябва да се закача към клемата на акумулатора, а към метална част от купето. Вижда се на снимката долу в дясно.
В ръководството на колата пише същото, само че при подаване на ток от друга кола.
Двата "+" на акумулаторите се свързват с червения кабел, а черния кабел се закача на корпусите на двете коли.
Обаче там не пише, че черния кабел трябва да се разкачи.
А ето какво пише в ръководството на зарядното - прилагам снимка.
В ръководството на колата пише същото, само че при подаване на ток от друга кола.
Двата "+" на акумулаторите се свързват с червения кабел, а черния кабел се закача на корпусите на двете коли.
Обаче там не пише, че черния кабел трябва да се разкачи.
А ето какво пише в ръководството на зарядното - прилагам снимка.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
Закачаш червен кабел на +, черен на -
Зарядното в контакта и не пипаш. Снежинката само ако зареждаш при минусови температури.
Не разкачай клемите на акумулатора.
Това е...
Зарядното в контакта и не пипаш. Снежинката само ако зареждаш при минусови температури.
Не разкачай клемите на акумулатора.
Това е...
- Vasseto
- Мнения: 2643
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
Акумулатора е от 40 седмица на 2011 г.
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
Vasko Veselinov написа:
Двата "+" на акумулаторите се свързват с червения кабел, а черния кабел се закача на корпусите на двете коли.
Обаче там не пише, че черния кабел трябва да се разкачи.
Каква е идеята на това предписание ми стана интересно
- Vasko Veselinov
- Мнения: 95
- Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
- Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
stefan4o написа:Vasko Veselinov написа:
Двата "+" на акумулаторите се свързват с червения кабел, а черния кабел се закача на корпусите на двете коли.
Обаче там не пише, че черния кабел трябва да се разкачи.
Каква е идеята на това предписание ми стана интересно
Това е ръководството на колата. Само, че тук както писах по-горе е описано как се подава ток от друг автомобил, а не със зарядно. За зареждане със зарадно препоръчват да се ходи в оторизиран сервиз на VW
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
Да де, аз разбрах, но ми е интересна идеята на тази процедура.
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
AGM акумулатор клекне ли веднъж се сменя с нов, тук съживяване няма. Карат по 7-8 години първите оригинални батерии. След това се купува AGM за да се ползва float charging-a, през VCDS се задава марката и номера на новия, за да го зарежда адекватно и да изкара дълго.
- Vasko Veselinov
- Мнения: 95
- Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
- Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
DoH_KuXoT написа:AGM акумулатор клекне ли веднъж се сменя с нов, тук съживяване няма. Карат по 7-8 години първите оригинални батерии. След това се купува AGM за да се ползва float charging-a, през VCDS се задава марката и номера на новия, за да го зарежда адекватно и да изкара дълго.
А може ли да помогнеш с отговор на първия ми пост и по-специално колко Ah е добре за тази кола и в крайна сметка разкача ли се този черен кабел при зареждане или не.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
с умно зарядно не се разкача акумулатора от колата.
за тази кола е добре 68 аЧ, т.е. същия като този който са сложили в завода.
при евентуална подмяна трябва да се смени с VCDS серииния номер на акумулатора, за да знае колата че е нов и да го зарежда като такъв.
за тази кола е добре 68 аЧ, т.е. същия като този който са сложили в завода.
при евентуална подмяна трябва да се смени с VCDS серииния номер на акумулатора, за да знае колата че е нов и да го зарежда като такъв.
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
Vasko Veselinov написа:DoH_KuXoT написа:AGM акумулатор клекне ли веднъж се сменя с нов, тук съживяване няма. Карат по 7-8 години първите оригинални батерии. След това се купува AGM за да се ползва float charging-a, през VCDS се задава марката и номера на новия, за да го зарежда адекватно и да изкара дълго.
А може ли да помогнеш с отговор на първия ми пост и по-специално колко Ah е добре за тази кола и в крайна сметка разкача ли се този черен кабел при зареждане или не.
Екстра е 68Ah , AGM много лесно се познава заминава ли си, спира да работи функцията start/stop, при мен след спирането на старт стопа изкара 10 дни и не запали сутринта. Падаше на 8,5 волта при въртене.
- Vasko Veselinov
- Мнения: 95
- Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
- Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
И последно - "-" къде го включвате? на клемата на акумулатора или някъде по двигателя?
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор
Моят замина на четвъртата година, същия като на снимката, мерихме го с товарна вилка. До последно старт/ стоп системата си работеше.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта