VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Vasko Veselinov
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
Двигател:
Местоположение: Шумен

VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот Vasko Veselinov » Пон 04 ное 2019 21:03


Здравейте,
от няколко месеца имам описания в заглавието VW Passat, което ще рече, че ми предстои първа зима с него.
Нямам представа колко годишен е акумулатора, засега не дава признаци да си отива.
Реших да го заредя преди зимата и ми възникнаха следните въпроси:
1. Акумулатора е този от снимката, на който пише, че е Volkswagen Original Battery, обаче е 68 Ah - не е ли слаб за тази кола и да очаквам ли проблеми през зимата (колата не стои в гараж)?
2. Имам едно зарядно от Lidl - модел ULGD 5.0 А1 (https://www.lidl-service.com/static/356 ... 940_BG.pdf). Има опция за зареждане на AGM акумулатор в режим "снежинка" на 14,7 V. Ако някой има опит с този модел зарядно за зареждане на AGM - моля да сподели дали върши работа.
3. Как точно става зареждането без да свалям акумулатора от колата. Това, което разбрах от упътването е, че трябва да извърша включването в следната последователност:
а) разкачам минусовия кабел
б) закачам червения кабел на зарядното към "+" на акумулатора
в) закачам черния кабел на зарядното някъде към каросерията на автомобила (къде ще ми препоръчате)
г) включвам зарядното, избирам режим и т.н.
д) след края на заряда изключвам зарядното от мрежата, разкачам кабелите, закачам обратно черния кабел към акумулатора.
Правилно ли съм разбрал последователността?
Прикачени файлове
20191104_203011.jpg




CvetomirVelkov
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 28 сеп 2014 18:47
Автомобил: Passat B5.5
Двигател: 2.0 AZM 2001

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот CvetomirVelkov » Пон 04 ное 2019 21:32


Ако разкачиш минусовия кабел на акумулатора (точка а) и след това закачиш минуса на зарядното към купето (точка в), как ще се зарежда акумулаторът, като ще е разкачен?


Аз лично ползвам същото зарядно. Когато дозареждам моя акумулатор не разкачвам никакви кабели от него.
1. Червеният кабел на зарядното свързвам към плюса на акумулатора
2. Черният кабел свързвам към минуса на акумулатора
3. Включвам зарядното в контакта
4. Избирам режима на зареждане.
Моят не е АГМ, но принципа е това (поправите ме ако греша)


Потребителски аватар
Vasko Veselinov
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот Vasko Veselinov » Пон 04 ное 2019 22:01


На акумулатора има залепен стикер, който показва, че черния кабел "-" не трябва да се закача към клемата на акумулатора, а към метална част от купето. Вижда се на снимката долу в дясно.
В ръководството на колата пише същото, само че при подаване на ток от друга кола.
Двата "+" на акумулаторите се свързват с червения кабел, а черния кабел се закача на корпусите на двете коли.
Обаче там не пише, че черния кабел трябва да се разкачи.

А ето какво пише в ръководството на зарядното - прилагам снимка.
Прикачени файлове
Untitled.png


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот nii » Пон 04 ное 2019 22:39


Закачаш червен кабел на +, черен на -
Зарядното в контакта и не пипаш. Снежинката само ако зареждаш при минусови температури.
Не разкачай клемите на акумулатора.
Това е...


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2643
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот Vasseto » Вто 05 ное 2019 3:50


Акумулатора е от 40 седмица на 2011 г.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот stefan4o » Вто 05 ное 2019 7:28


Vasko Veselinov написа:
Двата "+" на акумулаторите се свързват с червения кабел, а черния кабел се закача на корпусите на двете коли.
Обаче там не пише, че черния кабел трябва да се разкачи.


Каква е идеята на това предписание ми стана интересно :gruebel


Потребителски аватар
Vasko Veselinov
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот Vasko Veselinov » Вто 05 ное 2019 9:41


stefan4o написа:
Vasko Veselinov написа:
Двата "+" на акумулаторите се свързват с червения кабел, а черния кабел се закача на корпусите на двете коли.
Обаче там не пише, че черния кабел трябва да се разкачи.


Каква е идеята на това предписание ми стана интересно :gruebel


Това е ръководството на колата. Само, че тук както писах по-горе е описано как се подава ток от друг автомобил, а не със зарядно. За зареждане със зарадно препоръчват да се ходи в оторизиран сервиз на VW :mhihi
Прикачени файлове
Untitled.png


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот stefan4o » Вто 05 ное 2019 10:35


Да де, аз разбрах, но ми е интересна идеята на тази процедура.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6117
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 05 ное 2019 10:39


AGM акумулатор клекне ли веднъж се сменя с нов, тук съживяване няма. Карат по 7-8 години първите оригинални батерии. След това се купува AGM за да се ползва float charging-a, през VCDS се задава марката и номера на новия, за да го зарежда адекватно и да изкара дълго.


Потребителски аватар
Vasko Veselinov
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот Vasko Veselinov » Вто 05 ное 2019 11:57


DoH_KuXoT написа:AGM акумулатор клекне ли веднъж се сменя с нов, тук съживяване няма. Карат по 7-8 години първите оригинални батерии. След това се купува AGM за да се ползва float charging-a, през VCDS се задава марката и номера на новия, за да го зарежда адекватно и да изкара дълго.


А може ли да помогнеш с отговор на първия ми пост и по-специално колко Ah е добре за тази кола и в крайна сметка разкача ли се този черен кабел при зареждане или не.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот nii » Вто 05 ное 2019 12:05


с умно зарядно не се разкача акумулатора от колата.
за тази кола е добре 68 аЧ, т.е. същия като този който са сложили в завода.
при евентуална подмяна трябва да се смени с VCDS серииния номер на акумулатора, за да знае колата че е нов и да го зарежда като такъв.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6117
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 05 ное 2019 12:27


Vasko Veselinov написа:
DoH_KuXoT написа:AGM акумулатор клекне ли веднъж се сменя с нов, тук съживяване няма. Карат по 7-8 години първите оригинални батерии. След това се купува AGM за да се ползва float charging-a, през VCDS се задава марката и номера на новия, за да го зарежда адекватно и да изкара дълго.


А може ли да помогнеш с отговор на първия ми пост и по-специално колко Ah е добре за тази кола и в крайна сметка разкача ли се този черен кабел при зареждане или не.

Екстра е 68Ah , AGM много лесно се познава заминава ли си, спира да работи функцията start/stop, при мен след спирането на старт стопа изкара 10 дни и не запали сутринта. Падаше на 8,5 волта при въртене.


Потребителски аватар
Vasko Veselinov
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот Vasko Veselinov » Вто 05 ное 2019 17:18


И последно - "-" къде го включвате? на клемата на акумулатора или някъде по двигателя?


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2011 год., TDI 2.0, 170 к.с. - въпроси, относно AGM акумулатор

Мнениеот Sarafov_03 » Вто 05 ное 2019 21:22


Моят замина на четвъртата година, същия като на снимката, мерихме го с товарна вилка. До последно старт/ стоп системата си работеше.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта