Здравейте,
Колеги пасата го купих преди няколко дни. Има си забележки. Първоначално ще му сменя масла и филтри. Следващата седмица ще му оправят и спирачките.
Ще дойде и ред на ангренажното задвижване. Прочетох темите тук и видях, че е с хибридно такова. Има ангренажен ремък и верига м/у разпределителните валове и маслената помпа с електрически обтегач. Въпросната верига си трака яко. Проверих цените на веригата и обтегача.
Въпроса ми е дали мога да сменя първоначално ангренажния ремък в комплект с водната помпа и по-нататък веригата с обтегача. При този вариянт каква е степента на вероятност за скъсване/прескачане на веригата?
Има ли особености смяната на веригата и ангренажния ремък, поради които да е желателно да се сменят двете заедно? Чисто от монтьорска(респективно финансова) гледна точка питам?
Мерси за отговорите
Поздрави
Passat B5.5 1.8T AWT 150HP обтегач на веригата
- Drakezoid
- Мнения: 220
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Passat B5.5 1.8T AWT 150HP обтегач на веригата
Последна промяна от Drakezoid на Чет 01 апр 2021 19:08, променено общо 1 път.
- tomata
- Мнения: 485
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
Чисто механично не е проблем да смениш веригата и обтегача по-късно. Има много хубав клип в ютуб. Незнам дали няма се скъса или превърти щом ти трака вече. Познавам един, който твърдеше, че неможе никога да превърти тази верига и си караше така. Аз небих рискувал и като ми се разтрака шума беше ужасен (сякаш биеш с чук по вдигателя) и веднага спрях да я карам. Цената на обтегача беше към 1000лв някъде. Интеркарс продават едни уж немски за 350лв (не си спомням вече, и са Китайски) са ужасно менти и протече след 10мин работа, смених 4 броя и четерите протичаха. Ти щом си купил колата скоро не го ли да трака при покупката и да се пазариш да сваляне от цената.
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
Последна промяна от Tsankovski на Пет 26 мар 2021 0:20, променено общо 1 път.
- Drakezoid
- Мнения: 220
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
tomata> След смяна на 4-те обтегача как реши проблема?
Чух веригата, но тя тракаше на всички, които гледах, а повярвай гледах доста. Просто избирам стари коли :)
Tsankovski> Линка не работи колега. Иначе и аз гледах в немския ebay.
058109088E > https://bit.ly/3cjUzII
Чух веригата, но тя тракаше на всички, които гледах, а повярвай гледах доста. Просто избирам стари коли :)
Tsankovski> Линка не работи колега. Иначе и аз гледах в немския ebay.
058109088E > https://bit.ly/3cjUzII
- Drakezoid
- Мнения: 220
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
Следната грешка предполагам е свързана точно със веригата?
2 Faults Found:
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 35-10 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
2 Faults Found:
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 35-10 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
- tomata
- Мнения: 485
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
След ментетата, говорих с vw за оригинален, те го нямаха, нещо трябваше да се чака, после питах и в дас ауто там цената беше същата, после братовчед ми ми намери някаква последна бройка вайко за 500лв (не си спомням дали това беше цена след отстъпка) и сложих него. Вече 90 000км не съм имал проблеми. Тогава като говорих с момчета с такива пасати, всеки говореше различно: може да карал и 300 000км, друг 200 000, един ми обясняваше, че не го сменял и нямало как да прескочи веригата (това е наказание да караш така ). Според мене това е най-скъпата част на тази кола и после е окачването.
Може ли да споделиш повече инфо за колата, която си взел. Години, екстри, цена
Може ли да споделиш повече инфо за колата, която си взел. Години, екстри, цена
- Drakezoid
- Мнения: 220
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
tomata> Мерси колега. А някой коментира ли нещо за смяна само на верига и банани на този обтегач?
Колата я взех от Казанлък от автокъща. Нов внос от Швейцария. Годината е 2002. Сребристо комби. Изпълнението е Highline. Екстрите са полукожените седалки с подгрев на предните, ESP, мултиволан, темпомат, запалка в багажното, фабрично затъмнени задни стъкла. Горе долу това е. Ако искаш мога да ти пусна снимки, но след уикенда. Колата седи и ме чака в Бургас след регистрация. Цената след пазарлък е 4600.
Колата я взех от Казанлък от автокъща. Нов внос от Швейцария. Годината е 2002. Сребристо комби. Изпълнението е Highline. Екстрите са полукожените седалки с подгрев на предните, ESP, мултиволан, темпомат, запалка в багажното, фабрично затъмнени задни стъкла. Горе долу това е. Ако искаш мога да ти пусна снимки, но след уикенда. Колата седи и ме чака в Бургас след регистрация. Цената след пазарлък е 4600.
- buller
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
Честита кола, колега!
Да сменяш ангренажа, бе да пипнеш обтегача, предвид че ти трака е нелогично.
Защо? Защото за смяната на обтегач и верига, се разхлабва / разкача ангренажа и пак ще ти вземат 100-150-200 лв. за подмяната на обтегача.
Аз смених моят точно така - смених ангренаж, после заради теч на масло от обтегача, смених и него и платих за това отделно.
Съветът ми е да отделиш пари и да подмениш оббтегача при смяната на ангренажа. Чиста работа.
Да сменяш ангренажа, бе да пипнеш обтегача, предвид че ти трака е нелогично.
Защо? Защото за смяната на обтегач и верига, се разхлабва / разкача ангренажа и пак ще ти вземат 100-150-200 лв. за подмяната на обтегача.
Аз смених моят точно така - смених ангренаж, после заради теч на масло от обтегача, смених и него и платих за това отделно.
Съветът ми е да отделиш пари и да подмениш оббтегача при смяната на ангренажа. Чиста работа.
- tomata
- Мнения: 485
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
Честита придобивка и безаварийни. Доста пари си дал колега, полюбопитсвах за цената, защото съм на кръстопът за моят пасат, заради прословутите еко стикери и дали ще забранят центъра на София. Сега като минах преглед даде много добри стойности, но така и не ми обясниха коя група ще попадна. Аз имам и голф 5 1.6, но ще е мега тъпо да имаш пасат и да го караш само извън града.
За банани на обтегача, четох нещо по форума, че ги сменят само тях, дано някой колега който е правил да се включи. Аз теза част я сменях лятото на 2018г., сега може са да са заредили тази част вносителите.
За банани на обтегача, четох нещо по форума, че ги сменят само тях, дано някой колега който е правил да се включи. Аз теза част я сменях лятото на 2018г., сега може са да са заредили тази част вносителите.
- Drakezoid
- Мнения: 220
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
smeagol> Мерси за отговора. Говорих с няколко майстори и те ме посъветваха всичко накуп. Това е една част от информацията, която ми трябваше.
Останалата е, че са сменяли обтегачи с вериги на Vaico няколко и не са имали проблеми след това. Ти какъв обтегач сложи?
tomata> Всички операрираме в неизвестност заради свястните управници(дето си ги избираме трети път). И аз се чудех като теб, защото докато гледах видях няколко свястни дизела. Гледам единия са го купили от София и пак е в Бургас. Беше паркиран пред КАТ. Личното ми мнение е, че след изборите не е ясно какво ще стане, особено в тази обстановка. Като цяло нещата отиват към еко ограничения, но при наличие на толкова дизелаци в София и страната....... Повечето са без катализатори и DPF(изключвам другите еко системи). Еми малко трудно е да вкараш такива изисквания от раз. Според мен ще има още едни пет години аванта. Голяма част от отговора зависи от това какво ще стане на изборите.
Относно цената, еми огледах доста коли. Запазени се намират трудно. Тази е доста добре на външен вид и интериор. Има си забележките, но няма как за автомобил на близо 20 години.
Останалата е, че са сменяли обтегачи с вериги на Vaico няколко и не са имали проблеми след това. Ти какъв обтегач сложи?
tomata> Всички операрираме в неизвестност заради свястните управници(дето си ги избираме трети път). И аз се чудех като теб, защото докато гледах видях няколко свястни дизела. Гледам единия са го купили от София и пак е в Бургас. Беше паркиран пред КАТ. Личното ми мнение е, че след изборите не е ясно какво ще стане, особено в тази обстановка. Като цяло нещата отиват към еко ограничения, но при наличие на толкова дизелаци в София и страната....... Повечето са без катализатори и DPF(изключвам другите еко системи). Еми малко трудно е да вкараш такива изисквания от раз. Според мен ще има още едни пет години аванта. Голяма част от отговора зависи от това какво ще стане на изборите.
Относно цената, еми огледах доста коли. Запазени се намират трудно. Тази е доста добре на външен вид и интериор. Има си забележките, но няма как за автомобил на близо 20 години.
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
Колега, можеш спокойно да си смениш обтегача, с такъв , който няма букса ("електронен") - аз така направих - не ми светят лампи по таблото само при диагностика излиза грешка, иначе нямам никакви проблеми!
Оригинален такъв ("механичен") е в пъти по -евтин от "електронния" -помисли си!
Оригинален такъв ("механичен") е в пъти по -евтин от "електронния" -помисли си!
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
Моят майстор също ме посъветва ако сменям ангренажа да ми смени и веригата с обтегача.
Той ми обясни, че при свален предница вдигат леко двигателя и го бутат няколко санта напред, за да могат да уплътнят добре обтегача отзад.
Дайте ми ориентировъни цени с работата за:
1. Ангренаж с водна помпа
2. Верига с обтегач
Той ми обясни, че при свален предница вдигат леко двигателя и го бутат няколко санта напред, за да могат да уплътнят добре обтегача отзад.
Дайте ми ориентировъни цени с работата за:
1. Ангренаж с водна помпа
2. Верига с обтегач
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP
Сменял съм само банани на обтегача и понеже бях на зор си купих механичен за около 180лв с отстъпка....взех му бананите ...после си купих 2 комплекта банани от али експрес за 5 долара възстанових обтегача и го продадох за 140лв което е доста под цената в магазина...при мен няма някакви фрапантни шумове от него незнам дали някога е сменяван....хубаво е да се прави със смяна на ангренажа....защото се откача ангренажа и се вади единия вал ....не е нужно да се бута мотора-има място ....и едва ли някой го прави освен да се прави на интересен колко е труден ремонта и да иска повече пари...
- Drakezoid
- Мнения: 220
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP обтегач на веригата
След смяна на масло със синтетика 5w-40 имаше лека промяна в интензитета на тракането, но си е силно. Най-вече се усеща при запалване и при работа на празен ход(на празен не винаги се чува). Тогава трака като дизел. При обороти между 1000-2000 се чува леко престъргване от време на време.
Купих следните компоненти. Верига IWIS, ел. обтегач с полумесец и гарнитура VAICО, гарнитура капак на Elring, ангренажен ремък Континентал, водна помпа Hepu, обтяжна и паразитна ролка с хидравличен обтегач NTN, два пистови ремъка DAYCO, семеринги разпределителни валове, долен обтегач на пистовите ремъци, онова ебано коляно за картерна вентилация дето е под смукателния колектор(беше напукано и полузапушено)
Чаркалъците ми излязоха около 750 лв.
Номерата на резервните части:
VAICO V10-9866 OE: 058109088K
IWIS V10-0154 OE: 058109229B
ELRING 633.350
Continental CT909
NTN GT357.48
NTN GT357.43
HEPU P547
Купих следните компоненти. Верига IWIS, ел. обтегач с полумесец и гарнитура VAICО, гарнитура капак на Elring, ангренажен ремък Континентал, водна помпа Hepu, обтяжна и паразитна ролка с хидравличен обтегач NTN, два пистови ремъка DAYCO, семеринги разпределителни валове, долен обтегач на пистовите ремъци, онова ебано коляно за картерна вентилация дето е под смукателния колектор(беше напукано и полузапушено)
Чаркалъците ми излязоха около 750 лв.
Номерата на резервните части:
VAICO V10-9866 OE: 058109088K
IWIS V10-0154 OE: 058109229B
ELRING 633.350
Continental CT909
NTN GT357.48
NTN GT357.43
HEPU P547
Последна промяна от Drakezoid на Сря 30 мар 2022 5:19, променено общо 1 път.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150HP обтегач на веригата
Drakezoid написа:
Номерата на резервните части:
VAICO V10-9866 OE: 058109088K
IWIS V10-0154 OE: 058109229B
Вторият номер по VW е верен, но първият при моят двигател AWT го дават 058 109 088Е?
На мен само веднъж ми излезе грешка 16395, на връщане от Германия в Пловдив чекирах грешките. Сега карам тук вече втора седмица и тази грешка не е излизала втори път!
Впрочем гледах някакви клипчета в ю туб и там се случва запушване на елвключвателя, след почистване всичко се оправяше. Гледах как е при мен, имам достъп и ще гледам да го сваля и да видя дали е затлачен!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта