Привет.
Моля за помощ относно проблем с електрическата спирачка. Имал съм проблеми и се записваше грешка при бутона. Преди дни при опит за използване спирачката не проработи и сега издава звук за грешка и свети лампа за авария на таблото. Изключих бутона с надеждата да спре, но уви. Някой имал ли е такъв проблем и как може да се реши? Предварително благодаря
Проблем с електрическа ръчна спирачка Passat B6
- Traytor
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Проблем с електрическа ръчна спирачка Passat B6
За да спреш алармата, ще трябва да извадиш бушоните на бутона, левия мотор и десния мотор.
Слабо място са моторите, влиза вода вътре, корозират и цепят корпуса, горят, така че бих започнал от там. Виж и все пак дали няма някоя адекватна грешка записана, ама при мен записаната грешка общо взето беше толкова обща, че обяснението в рос-тек беше, че може да е от всеки един от компонентите.
Слабо място са моторите, влиза вода вътре, корозират и цепят корпуса, горят, така че бих започнал от там. Виж и все пак дали няма някоя адекватна грешка записана, ама при мен записаната грешка общо взето беше толкова обща, че обяснението в рос-тек беше, че може да е от всеки един от компонентите.
Re: Проблем с електрическа ръчна спирачка Passat B6
Класика в жанра за Б6. Няма по-досадна аларма от тази на ръчната в тази кола. Даже и с извадени бушони ще ти остане жълтия символ на задраскано Р на таблото, заедно с единичен “тинк” звук при контакт.
Трябва да извадиш точния код на грешката. 95% наистина проблема е в моторите. Аз имам Б6 от 2021 и досега сцепен корпус не съм видял, а съм правил 2-3 пъти моторчетата. Корпусите са доста твърди.
Обикновено текът апаратите, през шест/12стена и пропускат спирачна течност в областта между апарата и моторчетата - тогава дефектират и е мазало. Смяна на моторчето е половината решение и е временно, правилното действие е да се рециклират апаратите и тогава да се сложат нови моторчета. От другаде там течност да дойде почти няма как, уплътнението на апарата ги държи много добре.
Дефектирал бутон е 2-3% вероятен, обикновено се замърсяват пистите на бутоните - има клипчета в тубата как се отваря и се почиства, без да има нужда от нов бутон.
Останалите % в грешката е да е дал фира модула - изключително рядко, както и да има лош контакт на някоя букса към моторче-също много рядко като имаш впредвид цялата гняс която отива там.
Трябва да извадиш точния код на грешката. 95% наистина проблема е в моторите. Аз имам Б6 от 2021 и досега сцепен корпус не съм видял, а съм правил 2-3 пъти моторчетата. Корпусите са доста твърди.
Обикновено текът апаратите, през шест/12стена и пропускат спирачна течност в областта между апарата и моторчетата - тогава дефектират и е мазало. Смяна на моторчето е половината решение и е временно, правилното действие е да се рециклират апаратите и тогава да се сложат нови моторчета. От другаде там течност да дойде почти няма как, уплътнението на апарата ги държи много добре.
Дефектирал бутон е 2-3% вероятен, обикновено се замърсяват пистите на бутоните - има клипчета в тубата как се отваря и се почиства, без да има нужда от нов бутон.
Останалите % в грешката е да е дал фира модула - изключително рядко, както и да има лош контакт на някоя букса към моторче-също много рядко като имаш впредвид цялата гняс която отива там.
Re: Проблем с електрическа ръчна спирачка Passat B6
Сърдечно благодаря за инфото. Утре след работа ще е приключение.
- Traytor
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Проблем с електрическа ръчна спирачка Passat B6
Не пазя снимките на моите 2 мотора които умряха така, но ето един пример:

Водата вътре води 2 проблема, ръжда от която мотора заяжда и в зависимост колко вода влезе, през зимата замръзва и цепи пластмасовия корпус и от там количеството вода което влиза се увеличава.
Но, да съгласен съм за това от къде влиза първоначално водата. Ама и двамата говорим за едно и също, проблема почти винаги е мотора.

Водата вътре води 2 проблема, ръжда от която мотора заяжда и в зависимост колко вода влезе, през зимата замръзва и цепи пластмасовия корпус и от там количеството вода което влиза се увеличава.
Но, да съгласен съм за това от къде влиза първоначално водата. Ама и двамата говорим за едно и също, проблема почти винаги е мотора.
Re: Проблем с електрическа ръчна спирачка Passat B6
Проблема е, че масово се натягат моторчетата до почти превъртане на болтовете от майсторите. Повечето си казват, че за там няма особен смисъл да се натягат на конкретни Nm и оттам следва проблема - пренатягат с идеята, че трябва да е много стегнато, за да не влезе случайно вода и корпусите се пропукват още при монтажа. Останалото го вършат вибрациите от равните ни пътища и в един момент стигаш до това на снимката - забележи точно откъде тръгва пукнатината.
Затова казвам, че пукнатина не съм видял по мое моторче, а не е като колата да не се кара, а зимата стои пред блока в София, където температурите са слизали и до -20. И като цяло е малко вероятно от камък да се случи, голямата част е калпав монтаж.
Затова казвам, че пукнатина не съм видял по мое моторче, а не е като колата да не се кара, а зимата стои пред блока в София, където температурите са слизали и до -20. И като цяло е малко вероятно от камък да се случи, голямата част е калпав монтаж.
Re: Проблем с електрическа ръчна спирачка Passat B6
Колеги, някой може ли да каже кой бушон е за моторчетата, че да спре звуковата аларма? Не са обозначени на схемата
Re: Проблем с електрическа ръчна спирачка Passat B6
Бушоните са общо четири в бушонерата откъм водача.
За левия и десния апарат - По 20А. При мен са 22 и 24, жълти.
За бутона - 5А, 17та позиция, като на него е и АБС-а, т.е. не се изключва в никакъв случай.
За модула - 7.5А, 19ти бушон, като на него са и парктроник, асистенти ако имаш, както и круиз контрола.
За левия и десния апарат - По 20А. При мен са 22 и 24, жълти.
За бутона - 5А, 17та позиция, като на него е и АБС-а, т.е. не се изключва в никакъв случай.
За модула - 7.5А, 19ти бушон, като на него са и парктроник, асистенти ако имаш, както и круиз контрола.
Re: Проблем с електрическа ръчна спирачка Passat B6
Възможно е, вероятно има разлики в пасат от 2005, 2007 и 2009. Напиши в гугъл fuse box diagram passat b6 200X според твоята година и трябва да излезе точната.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 158 госта