Passat B3 1.8 ABS - Парното изчезва на празен ход

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Passat40
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 20 фев 2025 9:41
Автомобил: Passat b3
Двигател: Abs 1993

Passat B3 1.8 ABS - Парното изчезва на празен ход

Мнениеот Passat40 » Пон 24 ное 2025 9:26


Здравейте, колеги! Някой има ли идея къде да търся проблема при пасат б3 1.8 90к.с. Парното изчезва, когато колата е на празен ход и се появява при движение. Радиаторчето е сменяно лятото




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6400
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 ABS - Парното изчезва на празен ход

Мнениеот ktamen » Пон 24 ное 2025 23:58


Passat40 написа:Радиаторчето е сменяно лятото

Фалшиво радиаторче, смени го още веднъж с оригинално втора употреба.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7920
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 ABS - Парното изчезва на празен ход

Мнениеот zfa159 » Вто 25 ное 2025 12:51


Има доста варианти за този проблем...
1. Ако колата има АГУ (газова уредба) и е свързана на кръга за парното, има значение как точно е свързана (последователно или паралелно), както и с какви елементи, понеже не рядко тройниците / фланците са с много малко вътрешно сечение и силно ограничават дебита през радиаторчето, което се усеща особено много на празен ход. Също така не рядко обръщат вход и изход на радиаторчето, което драстично влошава работата му и колата няма почти никакво парно.
2. Проблем с клапите (предполагам, че са оправени, когато е сменяно радиаторчето, но все пак).
3. Водна помпа - ако не е сменяна скоро, може да са изадени витлата, при което дебитът на празен ход е доста слаб и не достатъчен за поддръжане на адекватна циркулация през радиаторчето.
4. Твърде концентрирана охл. течност (антифриз) - много хора, в стремежа си да направят добро, сипват доста концентриран антифриз, което доста пречи на циркулацията му, както и на отвеждането на топлина от двигателя, респективно на топлоотадването на радиаторчето. Тук спада и мръсната охл. течност - ако има ръжда и боклучета вътре, задръстват новия радиатор.
5. Новият радиатор (както каза и колегата над мен). Общо взето няма хубави - нито едно алтернативно не топли като оригиналните, но за съжаление оригиналните вече са на доста години и много трудно може да се намери хем здаво, хем да не е пълно с ръжда и гняс. Новите, въпреки че са зле, все пак поддържат някакво отопление на празен ход, не е съвсем да няма. Да, не е като в обороти, ама все пак топлят.

По точка 1 е ясно - да се преправи свързването на изпарителя така, че да няма общо с кръга на парното (най-удачно е да се измести на кръга за подгрев на всмук. колектор).
По точка 2 е ясно.
По точка 3 - ако не е сменяна скоро / никога, не е зле да се види дали има проблем там. Често, особено при по-замърсена охл. с-ма, перките се изяждат и циркулацията доста намалява.
По точка 4 - ясно.

Ако нищо друго не помага и всичко по точки от 1 до 4 е, както трябва, остава радиаторчето да е зле (което е много възможно), но и за това има вариант - слага се външна ел. циркулационна помпа, която да работи, когато двг. е на контакт (респективно запален) и да поддържа принудителна циркулация през радиаторчето. Така отпада проблема с лошото / липсващото отопление на празен ход, но това има смисъл да се прави, само ако всичко по вариантите от 1 до 4 е проверено и е наред и е крайна мярка, с цел да компенсира недостатъците на новия радиатор. Не е редно да се прави като най-лесно решение, за да се компенсира проблем по точки от 1 до 4, тъй като за тях си има отделни решения.

:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vladivarbi и 58 госта