Здравейте на всички колеги.Имам следния проблем.Колата като загрее близо до работната температура почва да пропушва синьо, като по силно изразено е когато е на празен ход в задръстване. При каране вече в обороти не се забелязва пушек. При палене на студен двигател също не съм забелязал да пуши. Няма тракане, просто пуши, но само на топъл двигател. Мотора е 2Е. Дайте си мнението какво може да има.
mod edit: vasstop
Като загрее близо до работната t почва да пропушва синьо
- Printmaster
- Мнения: 537
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 20:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: село Марково / Пловдив
- Контакти:
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
connor cane написа:Син пушек по принцип трябва да е антифриз - ако е масълце през ауспуха илиза черен дим. Кое ти намалява - антифриза или маслото - провери ги - така най-лесно можеш да разбереш.
Намалява само маслото.Антифриза- не. Аз знам, че синия пушек е признак за горене на масло, а не на антифриз. За антифриз е бял дим- живо приключение.Черния дим е за много обогатена смес.
По принцип и аз съм се ориентирал към гумички, но питам дали някой няма подобен опит и да знам дали да очаквам изненади.
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- theater
- Мнения: 93
- Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
radotom написа:Мммм... не смея да оспорвам мнението за гумичките, но доколкото знам от тях изпушва при студен старт на мотора, а не след като загрее...
Имам неприятното усещане, че може да се окажат маслообиращи сегменти, но нека не съм лош пророк.
При мен беше с абсолютно същите описани симптоми - на студен двигател малко или почти не пуши, а като загрее и в задръстване при подаване на газ - яко маслен пушек. Не беше гумички на клапани.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Също не пушеше на дълъг път когато се кара 2000-4000 оборота.
Съжалявам за лошите новини, но описанието ти е точно като на моята кола проблема - за мен са сегменти. Все пак не е лошо да мернете компресията за да се ориентираш.
connor cane написа:Син пушек по принцип трябва да е антифриз - ако е масълце през ауспуха илиза черен дим. Кое ти намалява - антифриза или маслото - провери ги - така най-лесно можеш да разбереш.
Хъхъ.. колега, това го реши защото антифриза е син на цвят ли?
![:047:](./images/smilies/c058.gif)
theater написа:При мен беше с абсолютно същите описани симптоми - на студен двигател малко или почти не пуши, а като загрее и в задръстване при подаване на газ - яко маслен пушек. Не беше гумички на клапани.![]()
Също не пушеше на дълъг път когато се кара 2000-4000 оборота.
Съжалявам за лошите новини, но описанието ти е точно като на моята кола проблема - за мен са сегменти. Все пак не е лошо да мернете компресията за да се ориентираш.
Ако е така лоша работа, защото засега съм се подготвил за гумички и съпътстващите консумативи. Ако се сменят сегменти май трябва и биелните лагери да се сменят, за по-сигурно. Кажи колко ти излезна ремонта и какво си сменил покрай сегментите.За информация само.
- theater
- Мнения: 93
- Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Здрасти,
при мен беше малко по-сложно - ъпгрейдвах от 1.6(4-степенна кутия) на 1.8 с нов мотор и 5-степенна скоростна кутия. Биелни лагери, сегменти, основни лагери, семеринги и всевъзможни гарнитури и фланци - 350-400 лв. Занесох главата на пичовете в Лозенец да я направят - 90 лв излезе за моята, а доколкото говорих с приемчика, може да излезне от 50 до 200 лв в зависимост от вложените компоненти.
Все пак като беше на земята решихме и съединител комплект да сменим - още 230 лв, че после става по-скъпо.
Не знам при 2Е как вървят частите.... може да са по-скъпи, защото доколкото аз съм чувал RP е сравнително евтин за поддръжка мотор.
Абе приготви си 1000-1300 лв и се захващай. Между другото колата я купих така и установих проблема след смяна на маслото - класика.
Карах я в това състояние около 2 години, така че ако не караш твърде много като мен не е спешна работата.
П.С. Все пак да ти напомня преди да се хвърляш на такъв ремонт и да си трошиш главата, вземете измерете компресията на цилиндрите на загрял мотор. Може и да не е толкова зле положението при теб. При мен беше по 11 на трите цилиндъра и 8 на 3-ти цилиндър
при мен беше малко по-сложно - ъпгрейдвах от 1.6(4-степенна кутия) на 1.8 с нов мотор и 5-степенна скоростна кутия. Биелни лагери, сегменти, основни лагери, семеринги и всевъзможни гарнитури и фланци - 350-400 лв. Занесох главата на пичовете в Лозенец да я направят - 90 лв излезе за моята, а доколкото говорих с приемчика, може да излезне от 50 до 200 лв в зависимост от вложените компоненти.
Все пак като беше на земята решихме и съединител комплект да сменим - още 230 лв, че после става по-скъпо.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Не знам при 2Е как вървят частите.... може да са по-скъпи, защото доколкото аз съм чувал RP е сравнително евтин за поддръжка мотор.
Абе приготви си 1000-1300 лв и се захващай. Между другото колата я купих така и установих проблема след смяна на маслото - класика.
Карах я в това състояние около 2 години, така че ако не караш твърде много като мен не е спешна работата.
П.С. Все пак да ти напомня преди да се хвърляш на такъв ремонт и да си трошиш главата, вземете измерете компресията на цилиндрите на загрял мотор. Може и да не е толкова зле положението при теб. При мен беше по 11 на трите цилиндъра и 8 на 3-ти цилиндър
- theater
- Мнения: 93
- Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Охооо.. Васе, не съм се загубил, ами съм се захванал да правя баня.
Навъртях и около 900 км и утре ще пътувам до Лом (за още 400 км от разработката). Доволен съм много. Засега всичко изглежда ОК (да чукна на дърво). Не губи масло, тягата е читава, но аз карам много внимателно - до 110-120 и не по-малко от 100.
Разход на гориво при този режим - 6.5л/100км междуградско.
Днес направихме при Ваското малко довършителни работи - сменихме алтернатора, за който не останаха време и пари предния път.
Сега мотора е съвсем тихичък (въпреки дупчицата в средното гърне).
Единствения фланец, който не сменихме протече 3-4 дни след ремонта и го сменихме днес (досега си го носих в багажника в случай на нужда да го сменям на път).
П.С. @Vasstop - к'во пиеш ти ве човек? Имаш бутилка питие по избор, независимо от цената.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Навъртях и около 900 км и утре ще пътувам до Лом (за още 400 км от разработката). Доволен съм много. Засега всичко изглежда ОК (да чукна на дърво). Не губи масло, тягата е читава, но аз карам много внимателно - до 110-120 и не по-малко от 100.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Днес направихме при Ваското малко довършителни работи - сменихме алтернатора, за който не останаха време и пари предния път.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Сега мотора е съвсем тихичък (въпреки дупчицата в средното гърне).
Единствения фланец, който не сменихме протече 3-4 дни след ремонта и го сменихме днес (досега си го носих в багажника в случай на нужда да го сменям на път).
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
П.С. @Vasstop - к'во пиеш ти ве човек? Имаш бутилка питие по избор, независимо от цената.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
theater написа:Здрасти,
при мен беше малко по-сложно - ъпгрейдвах от 1.6(4-степенна кутия) на 1.8 с нов мотор и 5-степенна скоростна кутия. Биелни лагери, сегменти, основни лагери, семеринги и всевъзможни гарнитури и фланци - 350-400 лв. Занесох главата на пичовете в Лозенец да я направят - 90 лв излезе за моята, а доколкото говорих с приемчика, може да излезне от 50 до 200 лв в зависимост от вложените компоненти.
Все пак като беше на земята решихме и съединител комплект да сменим - още 230 лв, че после става по-скъпо.![]()
Не знам при 2Е как вървят частите.... може да са по-скъпи, защото доколкото аз съм чувал RP е сравнително евтин за поддръжка мотор.
Абе приготви си 1000-1300 лв и се захващай. Между другото колата я купих така и установих проблема след смяна на маслото - класика.
Карах я в това състояние около 2 години, така че ако не караш твърде много като мен не е спешна работата.
П.С. Все пак да ти напомня преди да се хвърляш на такъв ремонт и да си трошиш главата, вземете измерете компресията на цилиндрите на загрял мотор. Може и да не е толкова зле положението при теб. При мен беше по 11 на трите цилиндъра и 8 на 3-ти цилиндър
Голямо благодаря за отговора колега. Ще измеря компресията, да видим какво ще покаже. Ако се окаже за сегменти-ще забавя малко ремонта, както и ти си постъпил. Не за друго ами за да взема каквото е нужно. Като го правя да е от един път. Ще съчетая и със смяната на ангренажния ремък-наближава му времето и на него.
Да разбирам, че трябва да измеря компресията на топъл двигател, за да се види дали е от сегменти?
Като се хвана да го правя ще те питам и за базата, където си правил главата. Мерси.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: miro_hack и 45 госта