Алтернатор - по-мощен от акумулатора ????

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Алтернатор - по-мощен от акумулатора ????

Мнениеот ArturDent » Вто 29 май 2007 14:26


kurmijanko написа:..... сега алтернатор за 70+ Аh, и да зарежда акумулатора ми за 60 А. Пък по-нататък да си взема нов по-мощен акумулатор.
Става дума за Пасат 91, 1800 куб.

Мисля че по документи акумулатора ти е 35 Ah. :shock




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 29 май 2007 15:18


Колега АртурДент, всички глупости по темата май ти си ги изръсил. :-)

"Мисля че по документи акумулатора ти е 35 Ah"

35Аh на пасат? Как го измисли това бе, това да не е Тико? По документи му е вероятно 55 или 65Ач (ако има серво). Аз съм с подобен пасат, по документи е 65Ач, аз съм турил 75.


"През кой точно предпазител минава тока от 90 А? "

Това е максималния ток които въпросния генератор може да произведе! Виждал ли си колко е дебел кабела който излиза от генератора? :-) Генератора захранва множество консуматори и тока се разпределя. Максималната стойност практически никога не се получава, важното е че по-мощния генератор успява да генерира повече енергия и при ниски обороти.


"Не съм бърникал в алтернатора но съм 99% сигурен, че има нещо което регулира напрежението, а от там и тока и не се оставя това да се регулира от оборотите (т'ва да не е Москвич)."

Като не си бърникал генератора, е малко смело да пускаш категорични мнения. :-) Да, *винаги* има регулатор на напрежението (който не е задължително да е в генератора), и дори и на москвичите има, и е имало винаги!
Но това е регулатор на *напрежение* а не на *ток*! Тока е "както дойде", ако акумулатора е зареден може да е почти нула, ако е много разреден или с ниско вътрешно съпротивление може да е много голям. Тока не се регулира, защото би било трудно и скъпо, и е прието за ненужно. Освен това тъй като напрежението е ограничено на 14V, зарядния ток не може да стане безкрайно голям.

А за оптималния заряден ток - прието е правилото 1/10 от капацитета, защото при такъв ток от една страна времето за заряд е приемливо, от друга негативното въздействие върху акумулатора е пренебрежимо, и акумулаторите са оразмерени и проектирани за зареждане с такъв ток, както и зарядните устройства за тях.


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Вто 29 май 2007 15:37


ArturDent написа:Глупост 3:
vladko_g40 написа:колеги, аз на един пасат му сложшх 90А алтернатор и няма проблеми - според мен даже е по-добре щото зарежда по добре при повече включени консуматори :wink:


През кой точно предпазител минава тока от 90 А?
Знаеш ли какво означава 90А, и колко ще ти греят кабелите ?
Нормалният ток на един бойлер е около 10А.
колега, това е максималния ток, който може да даде алтернатора, но не е постоянен :wink: а относно кабелите-изобщо не греят и въпросният ток НЕ минава през предпазител :wink:


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Вто 29 май 2007 19:52


Никой не споменава стартера...ами при износени втулки,върти едва едва,черпи голям ток,събаря батерията и сложи каране на къси разстояния - акумолаторът не смогва да се зареди.После лоши връзки,окислени клеми,дори желязна шайба между обувките на кабелите при стартера дава половин волт по ниско напрежение.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 29 май 2007 20:03


[quote="psstv18rp"]

35Аh на пасат? Как го измисли това бе, това да не е Тико? По документи му е вероятно 55 или 65Ач (ако има серво). Аз съм с подобен пасат, по документи е 65Ач, аз съм турил 75.
    1.8 моно RP и ABS заводски 45ah 420a пусков ток :idea:


kurmijanko
Мнения: 86
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 15:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kurmijanko » Сря 30 май 2007 13:55


б-ИВАН написа:Никой не споменава стартера...ами при износени втулки,върти едва едва,черпи голям ток,събаря батерията и сложи каране на къси разстояния - акумолаторът не смогва да се зареди.После лоши връзки,окислени клеми,дори желязна шайба между обувките на кабелите при стартера дава половин волт по ниско напрежение.

значи има вероятност да е от стартера, така ли. Трябва ли да се ходи в специален сервиз за тези неща ...


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Сря 30 май 2007 14:40


б-ИВАН написа:Никой не споменава стартера...ами при износени втулки,върти едва едва,черпи голям ток,събаря батерията и сложи каране на къси разстояния - акумолаторът не смогва да се зареди.После лоши връзки,окислени клеми,дори желязна шайба между обувките на кабелите при стартера дава половин волт по ниско напрежение.
колега, защо да споменаваме стартера :?: колегата е написал ясно, че проблема му идва от зареждането(поне така са му казали :wink: )


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Пет 01 юни 2007 17:43


vladko_g40 написа:
б-ИВАН написа:Никой не споменава стартера...ами при износени втулки,върти едва едва,черпи голям ток,събаря батерията и сложи каране на къси разстояния - акумолаторът не смогва да се зареди.После лоши връзки,окислени клеми,дори желязна шайба между обувките на кабелите при стартера дава половин волт по ниско напрежение.
колега, защо да споменаваме стартера :?: колегата е написал ясно, че проблема му идва от зареждането(поне така са му казали :wink: )

Понеже си разбирач - освен стартер,съм написал и окислени клеми и ненужни шайби.Алтернарът подържа 14,5 волта,при 600вата машинка,трябва да даде 40-45 ампера ток максимално.След стартиране напрежението на батерията е да речем 12,5 волта,кабелът от алтернаторът отива на шпилка на стартера заедно с плюса от акумолатора,лоша връзка сваля половин волт,окислена клема плюс на батерията още половин волт,окислена на минуса още половин,ръждясала маса още малко и хоп волтажа се изравни,заряден ток почти не тръгва...или 5 - 6 ампера максимално,ако всичко е ОК първоначално достига 20-25 А ,поема останалата консумация и 10 мин капацитета се възстановява като алтернаторът остава да подържа консуматорите и подзаряд и работи с 10-15 А товар.Нощем само фарове 2Х60вата и габарити 4х5вата или 140 вата са 10-12 ампера.Дано не досадих на някого,моля да бъда извинен.Това са едни досадни невинни на глед нещица.
Нормално за посочения модел според мен 600вата алтернатор и 65 ампер-часа батерия.


kurmijanko
Мнения: 86
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 15:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kurmijanko » Вто 19 юни 2007 22:23


здравейте, значи искам пак да продължа по темата.
Смениха ми една перка от алтернатора и ми казаха, че преди е зареждал с 13,2 волта, а сега с 13,9 волта, колкото трябвало. Струва ми се че това е много малка разлика, защото преди имах проблеми при паленето, особено след като включвах алармата. Сега отново си е почти същото. Та въпроса ми е, дали проблема е акумулатора или нещо друго, и ако е така, какъв акумулатор бихте ми препоръчали, напоследак ми хвалеха Монбат за цена - качество


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 20 юни 2007 8:19


ами акумулатори бол. Лично аз откакто се помня на две коли съм ползвал само акумулатори на Старт и не помня нито един случай в който стартера да ми е завъртял в повече.
Но това е мое мнение. Ако някой се интересува ще погледна под капак каъв е точно модела и ще пиша.
или ти се интересуваш за ампеража.
Зная че Монбат ги изнасят в Турция за Рено, но дали техните автомобили които се търкалят тук са с такива не съм проверявал


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 20 юни 2007 8:27


kurmijanko написа:здравейте, значи искам пак да продължа по темата.
Смениха ми една перка от алтернатора и ми казаха, че преди е зареждал с 13,2 волта, а сега с 13,9 волта, колкото трябвало. Струва ми се че това е много малка разлика, защото преди имах проблеми при паленето, особено след като включвах алармата. Сега отново си е почти същото. Та въпроса ми е, дали проблема е акумулатора или нещо друго, и ако е така, какъв акумулатор бихте ми препоръчали, напоследак ми хвалеха Монбат за цена - качество


да ти кажа най добре да е над 14V без допълнително натоварване.
Примерно 14,2~14,4V, ама като ги знам реле регулаторите какви са ментаци :wink: Последния с който се борих го разчовърках и му промених делителя за да стане като хората зареждането.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Чет 21 юни 2007 13:52


Колега, това с делителя как го направи, не са ли капсуловани?
А иначе нямат ли температурна компенсация тия регулатори, щото аз от Москвича знам че имат и зимата отива да зарежда повечко отколкото лятото(става въпрос за тия които са с плочка регулатора а не с големите релета)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 21 юни 2007 13:57


dandan написа:Колега, това с делителя как го направи, не са ли капсуловани?
А иначе нямат ли температурна компенсация тия регулатори, щото аз от Москвича знам че имат и зимата отива да зарежда повечко отколкото лятото(става въпрос за тия които са с плочка регулатора а не с големите релета)


неволята викам , новия се успа на 15,1 волта така ли да го оставя...ако има неразбрали всичко е ялово Tyan©
общо взето вътре няма нищо, някъде имах и схемите, трябва да има термо компенсация, но аз такава не видях :roll:
Изображение
Изображение



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1 и 47 госта