Въпрос за двигателно масло на В 5
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ArturDent написа:Аз си слагам Castrol GTD Magnatec 0W-40 (пълна синтетика). и логиката ми е такава - Когато започне да "бута" масло, да сложа малко по-дебело.
Та и при тебе ако с 5W-40 ти бута, то сложи 10W-40
10W40 не е "по-дебело" от 5W40. Всичките масла от серията Magnatec са с неоправдано висока цена за ниското си качество(някои дори нямата VW сертификат). Тава са си минерални масла с някоя друга добавка.
Това, че колата започва да гори масло на 8000км пробег показава, че маслото е загубило свойствата си (мазилни, миещи, определения си вискозитет при висока температура и т.н.). Варианта е да продължиш да караш с такава марка масло и да си го сменяш преди 8000км, или търсиш друга марка.
Ако искаш Кастрол - пробвай Кастрол РС, ако просто искаш качествено масло 10W40 и не ти се занимава да четеш по форумите и да експериментираш- купи си от Юнитрейд. Аз лично съм минал през Castrol Magnatec, Aral, Esso, Mobil, Elf, Lemforder - всичките 10W40 и определено след 7-8к км тези масла си губят свойствата. Дали това е така само на българския пазар - не знам и не ме интересува.
Маслата, от които съм доволен са Castrol TXT, RS, Motul 6100, наливно масло от ДаруКар (но сега цената му е над 20лв/л). Критерият ми за хубаво масло, е да не се налага да се долива до смяна, колата да не променя звука си след смяна, да не чуката повдигачи след(преди смяна), при загряло до 100 и повече градуса масло - като извадя щеката тя да задържа маслото, а не да капва като вода на земята.
Пробвал съм и Приста преди години, но го смених след 1000км. Беше чиста (черна) вода. Та мисълта ми е - може и с по-лошо масло, но по-важно е да се сменя на време (за някои масла това е след 1000км:))
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1 и 42 госта