въпрос за климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
danov2
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 20 юни 2006 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

въпрос за климатик

Мнениеот danov2 » Нед 29 апр 2007 19:10


дали някой може да ми каже какво, за какво служи устройство наподобяващо клапан, монтирано на тръбите на климатика. излизат четири проводника от него и с два от тях се включва компресора... излиза че когато няма фреон компресора не се включва зарадити тази част. Възможно ли е да се повреди нещо ако я махна?




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 29 апр 2007 19:13


Мисля, че не можеш, защото този датчик ти включва и перката на кондензатора ( радиатора отпред ).

Какъв е проблема с този датчик???


danov2
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 20 юни 2006 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот danov2 » Нед 29 апр 2007 19:33


проблема е че го разглобих и не съм сигурен дали ще успея да го сглоба... та ако е само за отчитане на фреона спокоино мога да го шунтирам, но ако включва и изключва компресора по време на работа (ако се повиши налягането), не бих могал да го махна..


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 29 апр 2007 21:55


Доколкото знам има 2 (два) клапана в системата за климатизация (може да са обединени в едно - не съм сигурен). Единия изключва ако се повиши много налягането - да не се пръсне нещо. Другия изключва ако е ниско налягането. Освен това (ама това май е само за някои модели) има и датчик за температура на взъдуха - ако е по-ниска от Х градуса, пак не включва.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 30 апр 2007 18:39


та ако е само за отчитане на фреона спокоино мога да го шунтирам,

А бе ще шунтираш ти ;) И ако наистина го направиш с пресостата за ниско налягане , ще падне голям майтап , ако по някаква причина ти се пукне маркуч за високо налягане ( кондензатор евентуално ) и ти продължиш да караш .... компресорите от този тип се охлаждат от фреона и като поработи малко без газ, ще дойдеш при нас !..... приготвил едра пачка в джоба...... :wink:
(може да са обединени в едно - не съм сигурен).

точно тези два не могат да бъдат обединени - стоят от грешни страни на компресора - няма как :wink:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 27 юни 2007 17:38


И аз имам един въпрос за климатика. Как мога да разбера дали има достатъчно фреон. Вече две лета минаха от както взех пасата и не съм го зареждал но не съм го и ползвал много. Духа студено, но не знам дали достатъчно. Ако ида в сервиз там задължително ще ми го заредят. Има ли някакви данни примерно за температура на охладения въздух?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 27 юни 2007 19:51


в един слънчев нормален ;) ден слагаш на вътрешна циркулация духането колкото може и подкарваш със 70 - 90 ако ти вади около 5- 10 градуса значи идваш и черпиш :)


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 27 юни 2007 20:01


Клапата за вътрешна циркулация не работи, но ще пробвам все пак и ще пиша за резултатите.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 28 юни 2007 11:41


Ето и резултатите: - в градски условия
Изкарах колата от гаража(един вид е стояла на сянка). Включих вентилатора на 4 и измерих температура на въздуха 33.2 градуса. Пуснах климатика и температурата почна да пада. Най ниската стойност която достигна беше 8.8. Предиммно се движеше в интервала 9-10, а като спирах на светофарите стигаше и 12 След кратко спиране таблото се напече доста и показанията се вдигнаха малко - в интервала 11-12, но си мисля че ако бях продължил да карам щяха отново да паднат. Не съм карал с повече от 2000об/мин (със 70км/ч на 5-та съм на 2000об/мин).
До колкото разбрах - май достатъчно студено духа.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта