Аз лично тествах многократно системата за отчитане на температурата т.е. датчика за стрелката и самата електроника на стрелката.
Като за начало тази стрелка е страшно неточна защото действа на принципа на една метална пластинка с намотана отгоре бубинка,закачена към малко електроника.Та с времето тая ламаринка се размества от заводското си положение а и се изкривява и стрелката става неточна.
Със стария ми темп. датчик стрелката покаваше сравнително нормално обаче той не работеше добре и го смених с друг.След като го сложих показваше при сравнително загрял двигател около 120 градуса.Ходих да го сменя,дадоха ми друг - същат работа.Оказа се че проблема е в стрелковата система и след малко настройка с външен термометър заспаха нещата.
Също така се оказа че термодатчика и стрелката действат много инертно т.е. температурата се изменя с някаква скорост а стрелката се измества много по-бавно и това е и в двете посоки (загряване/охлаждане) и оттам идва проблема от време на време стрелката да стига до към 100 градуса при положение,че перката пали още на 95 и сваля температурата.
Моите тестове показа следното поведение на стрелката спрямо датчика за перката :
при около 93 градуса перката пали 1-ва степен и започва да охлажда.
Въпреки това стрелката си пъпли нагоре и стига до към 98 когато леееко започва да слиза надолу и на 95-6 перката изгасва а след това стрелката пада надолу до 90 което е в нормалния диапазон на датчика за перката (пали на 95 и гаси на 91 ако не греша беше).Просто стрелката реагира по-бавничко.Това не се оправя ама с цел точност си регулирах показанието на стрелката поне да имам бегла представа как се движи температурата на двигателя.
Перката пред радиатора не включва преди 110 градуса
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Също така се оказа че термодатчика и стрелката действат много инертно т.е. температурата се изменя с някаква скорост а стрелката се измества много по-бавно и това е и в двете посоки (загряване/охлаждане) и оттам идва проблема от време на време стрелката да стига до към 100 градуса
колега, не ми се ще да се конфронтираме, ама нека кажа и аз нещо : Аз се отказах да се занимавам повече с тази отвратителна простотия за измерване и си сложих Ptc сензор и съответната електроника , която е доста бърза у надявам се надеждна ..В движение температурата ми се движи от 88 до 91 градуса , обаче когато спра на светофара в жегата температурата се качва до около 100 - 102 градуса и тогава перката го смъква ..... така че със сигурност уреда е инертен , ама не е сигурно, че температурата е стабилна .....

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
juve написа:Също така се оказа че термодатчика и стрелката действат много инертно т.е. температурата се изменя с някаква скорост а стрелката се измества много по-бавно и това е и в двете посоки (загряване/охлаждане) и оттам идва проблема от време на време стрелката да стига до към 100 градуса
колега, не ми се ще да се конфронтираме, ама нека кажа и аз нещо : Аз се отказах да се занимавам повече с тази отвратителна простотия за измерване и си сложих Ptc сензор и съответната електроника , която е доста бърза у надявам се надеждна ..В движение температурата ми се движи от 88 до 91 градуса , обаче когато спра на светофара в жегата температурата се качва до около 100 - 102 градуса и тогава перката го смъква ..... така че със сигурност уреда е инертен , ама не е сигурно, че температурата е стабилна .....
Аз не претендирам да е стабилна температурата

Извън града при мен също се движи около 88-92 според показанието на стрелката а на светофар вдига до 100 така че че датчика е инертен инертен е а и температурата не е стабилна нито извън града нито в града.

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Аз не претендирам да е стабилна температурата Smile
Защото някак си излезе , докато четях , че , виждаш ли , температурата нормално почти не се изменя , ама стрелката , понеже е инертна , като тръгне в някаква посока и докато спре току покаже някаква стойност , ама не реалната ( то какво ли реално има в показанието ама както и да е ) ..офф пак не го обясних как го разбрах ! смисъла е , че температурата се движи с 2 - 3 градуса нагоре надолу , а уреда се "мята " между 88 и 100 да кажем...




- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
juve написа:Аз не претендирам да е стабилна температурата Smile
Защото някак си излезе , докато четях , че , виждаш ли , температурата нормално почти не се изменя , ама стрелката , понеже е инертна , като тръгне в някаква посока и докато спре току покаже някаква стойност , ама не реалната ( то какво ли реално има в показанието ама както и да е ) ..офф пак не го обясних как го разбрах ! смисъла е , че температурата се движи с 2 - 3 градуса нагоре надолу , а уреда се "мята " между 88 и 100 да кажем...както и да е ..разбрахме се
![]()
![]()
А,то стрелката че малко се отнся докато спре е така ама в малко (градус-два) а температурата си се мени в голям диапазон - при мен е от 80 до 100 в зависимост от условията и дори градско по жегите ако се изстрелям от светофар-а напред и е празно сваля за нула време от 100 на 81-2 и постепенно си я наваксва после докъм 90-тина.
Всичко е относително

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта