Тая кола ще ме довърши....
след смяна на дисковете и водачите на спирачните апарати тресенето във волана при спиране около 100-110 си остана.
По предницата всичко е сменено,дисковете ги смених заедно с накладките а водачите малко след това понеже единия отляво имаше износване.
В последно време се заслушах че спирачките ми (незнам дали предни или задни) са се поразскърцали (заради проблемите по спирачната система дето ги писах в друга тема и още не съм ги оправил) та се чува все едно в началото закача само на едно място (равномерно но не непрекъснато поскръцване) и като натисна още малко изчезва ама в момента на изчезването не усещам никаква вибрация във волана.
Играх си да вдигам колата на крик и да видя как бият дисковете - донякъде експеримента ми беше неуспешен понеже ми е скъсано онова болтче на главината дето фиксира диска и само болтовете на джантата го държат и като сваля гумата малко няма как да го тествам (освен ако не сложа някакви достатъчно дебели гайки).Та направих експеримент-а ама с гумите без да ги свалям - вдигам на 5-та до 120 и натискам спирачката - никаква вибрация - нищо и от двете страни.
А свалена на пътя има вибрации при спиране.
Засега единствено знам че са ми криви гумите (малко ама са) и си мисля дали нямам някакъв проблем в скоростите и оттам да се получава поради следната причина :
-почти съм убеден че само когато е на скорост се появяват (утре ще експериментирам)
-когато натисна съединителя и включа 1-ва се чува едно изтропване а като се движи колата и пусна газта и дам пак газ се чува изтракване като от вътрешно каре (както и ако натисна съединителя в движение с ниска скорост).Та това ме нявява на мислъта дали може да бие предницата от разбито нещо по предавателната част.
По системата с елеминирането следва да постъпя така :
-свалям дисковете и ги нося някъде да ги видят дали бият (незнам по принцип на какъв точно урде се прави и къде срещу каква сума което ми е принципно въпроса в момента).
-засега нямам финанси за гуми понеже преди тях са на дневен ред газова,ремонт на скоростите и т.н. ама в даден момент мога да взема две от служебен автомобил и да ги сложа за тест-а (поне ще се ориентирам малко от малко) ама пък така сменям и джантите което не е еднозначен тест.
Като за начало питам къде да занеса дисковете да ги видят бият ли или не и ако бият да им теглят една стружка да не бият вече (или да се сменят пак зависи колко бият).Аз живея в Младост и работя в Овча Купел така че някъде из тези райони ми е преоритет.
Благодаря!
Как се проверяват спирачни дискове дали са криви?
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Тая твойта кола е някакъв страшен карък бе.
То не бяха проблеми не беше чудо. Аз такива ядове дори с москвича не съм брал.
Не ми се вярва много да са дискове. Трябва да се огледа всичко отпред, и лагери и окачване.
Иначе груб тест става като при свалено колело (с 2 болта за гуми и някакви подложки хвани диска), до колелото приближиш нещо с подходящи размери - най-добре статив, но може и тухла 4-ка и т.н.
Ако допуснем че е тухла, върху нея поставяш легнала някаква пръчка (сламка, пълнител за химикалка, парче тел, линийка) и го застъпваш с нещо или го притискаш леко с ръка, така че да докосва диска отстрани с върха си. После въртиш на ръка - ако диска е крив ще видиш как избутва "клечката" или се отдалечава от нея. Така може доста точно да определиш биенето. може и с шублер да си помогнеш, тогава точността ще е от порядъка на 1/10 от милиметъра, въпреки наглед примитивните средства.
Така се мери и биене на джанти и кривина на гуми.
Ако гумите ти са криви - слагай ги отзад или поне опитай да ги балансираш - криви гуми/джанти отпред много се усещат.


Не ми се вярва много да са дискове. Трябва да се огледа всичко отпред, и лагери и окачване.
Иначе груб тест става като при свалено колело (с 2 болта за гуми и някакви подложки хвани диска), до колелото приближиш нещо с подходящи размери - най-добре статив, но може и тухла 4-ка и т.н.
Ако допуснем че е тухла, върху нея поставяш легнала някаква пръчка (сламка, пълнител за химикалка, парче тел, линийка) и го застъпваш с нещо или го притискаш леко с ръка, така че да докосва диска отстрани с върха си. После въртиш на ръка - ако диска е крив ще видиш как избутва "клечката" или се отдалечава от нея. Така може доста точно да определиш биенето. може и с шублер да си помогнеш, тогава точността ще е от порядъка на 1/10 от милиметъра, въпреки наглед примитивните средства.
Така се мери и биене на джанти и кривина на гуми.
Ако гумите ти са криви - слагай ги отзад или поне опитай да ги балансираш - криви гуми/джанти отпред много се усещат.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами....тооо задните вече са отпред и са мънчко по-прави от старите предни
Иначе може и да са лагери отпред понеже вият леко ама не съм се замислял да е от тях.
Иначе гумите и на око ги виждам че са елипсовидни леко и като ги завъртях оня ден на крика се вижда как леко бие.
Засега толкова че съм се разбързал леко ама по-късно ще пиша още малко инфо.

Иначе може и да са лагери отпред понеже вият леко ама не съм се замислял да е от тях.
Иначе гумите и на око ги виждам че са елипсовидни леко и като ги завъртях оня ден на крика се вижда как леко бие.
Засега толкова че съм се разбързал леко ама по-късно ще пиша още малко инфо.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"елипсовидни"? Искаш да кажеш че не са кръгли?
Е, значи може да е това. Изхвърли ги тия някъде където хора не минават, че когато гумата е такава, при всеки оборот се мачка и изправя много повече от нормалното, а това значи вътрешно триене и жестоко загряване при висока скорост, особено в тези жеги. Напълно възможно е да се загреят така че като ги пипнеш да ти изкарат мехури на ръцете. А най-неприятното е че в един момент буквално се разкъсват, и то най-вече при висока скорост.
Имах едни такива, вярно отзад бяха но така в една жега се скапаха 2 в рамките на 2 дни на магистралата. Не беше много забавно.

Е, значи може да е това. Изхвърли ги тия някъде където хора не минават, че когато гумата е такава, при всеки оборот се мачка и изправя много повече от нормалното, а това значи вътрешно триене и жестоко загряване при висока скорост, особено в тези жеги. Напълно възможно е да се загреят така че като ги пипнеш да ти изкарат мехури на ръцете. А най-неприятното е че в един момент буквално се разкъсват, и то най-вече при висока скорост.
Имах едни такива, вярно отзад бяха но така в една жега се скапаха 2 в рамките на 2 дни на магистралата. Не беше много забавно.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
psstv18rp написа:"елипсовидни"? Искаш да кажеш че не са кръгли?![]()
Е, значи може да е това. Изхвърли ги тия някъде където хора не минават, че когато гумата е такава, при всеки оборот се мачка и изправя много повече от нормалното, а това значи вътрешно триене и жестоко загряване при висока скорост, особено в тези жеги. Напълно възможно е да се загреят така че като ги пипнеш да ти изкарат мехури на ръцете. А най-неприятното е че в един момент буквално се разкъсват, и то най-вече при висока скорост.
Имах едни такива, вярно отзад бяха но така в една жега се скапаха 2 в рамките на 2 дни на магистралата. Не беше много забавно.
Съвсем си прав ама в момента нямам възможността да взема други две и затова търкалям тези по-лекичко.Дали ще да е само от гумите?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev и 54 госта