Проблем със зареждането Пасат 1.8MI 1992г.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
avgeorgiev
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем със зареждането Пасат 1.8MI 1992г.

Мнениеот avgeorgiev » Вто 24 юли 2007 14:49


Проблема е следния даже не знам дали е проблем. Когато запаля колата алтернатора не зарежда трябеа да я изфорсирам веднъж и всичко си става нормално алтернатора си зарежда нормално. Ремъка си е стегнат, сменил сам релето с четките и не знам от какво друго може да е. Ако някой е имал подобен случай ще съм му благодарен да ме просветли.




Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Вто 24 юли 2007 14:53


Според мен това е нормално. Всеки 4 от 5 VW-та които знам правят така (вкл.моята). Карай си и си :034:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със зареждането Пасат 1.8MI 1992г.

Мнениеот radotom » Вто 24 юли 2007 15:00


avgeorgiev написа: трябеа да я изфорсирам веднъж и всичко си става нормално алтернатора си зарежда нормално.

Доколко се налага да я форсираш?
Може да си попаднал на менте реулатор.
Иначе при мен отвреме- навреме се случваше, но си дублирах масата от акумулатора до двигателя и плюса от стартера до акумулатора и вече нямам такива грижи :026:
Пък и си ми зарежда до неоходимите 14.4V (преди над 13.6 не се вдигаше в/у акумултора)


Потребителски аватар
avgeorgiev
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот avgeorgiev » Вто 24 юли 2007 16:03


Ами изфорсирвам я до 2500 - 3000 оборота. Ориентирам се като си светна плафона и когато започне да зарежда той свети по силно.


Потребителски аватар
avgeorgiev
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот avgeorgiev » Вто 24 юли 2007 16:10


Веднъж не я форсирах като хората, карах доста време и ми умря акумолатора. Аз за това се притеснявам че някой път може да стане пак така и да се чудя какво да я правя ако съм извън града. А най-интересното е че почти всяка сутрин си я паля и не се налага да я форсирам тъй като алтернатора започва да си зарежда веднага. Обикновенно се базика като е карана скоро.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Вто 24 юли 2007 16:19


Мдаааааааа....това не е малко. Имах предвид да се изфорсира до около 1500 оборота. В този случай по всяка вероятност имаш проблем. Провери регулатора за който споменава radotom, при мен имаше проблем с ротора на алтернатора (колектора се беше изял до пластмаса) и смених колектора. Дано не стигаш до там. Почни от по-малката беля :да:

Последна промяна от dlug на Сря 25 юли 2007 16:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
avgeorgiev
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот avgeorgiev » Сря 25 юли 2007 10:22


За релето с четките ли става въпрос че може да е менте


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 25 юли 2007 13:24


avgeorgiev написа:За релето с четките ли става въпрос че може да е менте

Да


Потребителски аватар
avgeorgiev
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот avgeorgiev » Сря 25 юли 2007 14:55


ОК мерси много за съвета ще пробвам и ще ви кажа резултата.


Потребителски аватар
Yu
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Yu » Сря 25 юли 2007 19:31


И при мен е така след като смених четките с регулатора.Купих нов от друго място и същото.Карам така от 3 години и съм си сложил един светодиод който пали като почне да зарежда така разбирам дали работи ако не свети форсирам и така си карам.


d_tashkov
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 16 май 2006 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот d_tashkov » Чет 26 юли 2007 7:55


Колеги, когато не зарежда алтернатора, свети червено диодче, за да показва липса на заряд. Именно този макар и минимален ток, който протича през диода играе роля на първоначално възбуждане на генератора. Иначе всеки генератор би трябвало да се самовъзбуди при определени по-високи (различни за различните модели) обороти на въртене. Така че насочете се към прекъснали проводници, светодиод (малко вероятно, но не невъзможно) хлабави връзки на куплунзи или недобри спойки.


Потребителски аватар
avgeorgiev
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот avgeorgiev » Чет 26 юли 2007 8:15


Другия проблем обаче е, че не винаги ми свети лампата за алтернатора на таблото когато дам на контакт. Случва се дори понякога никакви лампи да не работят, например паля и дърпам ръчната обаче лампата не светва, друг път пък си свети като я дръпна, но когато дам на контакт и всички лампи си светят и я запаля без да съм я изфорсирал лампата за алтернатора не свети, а той не зарежда. Понякога се случва лампата за температурата да си мига постоянно веднага като я запаля. Изобщо голяма обърквация направо сам се овъртях от толкова работещи несветещи светещи :roll: лампи.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 26 юли 2007 8:37


avgeorgiev написа: Случва се дори понякога никакви лампи да не работят, например паля и дърпам ръчната обаче лампата не светва, друг път пък си свети като я дръпна, но когато дам на контакт и всички лампи си светят и я запаля без да съм я изфорсирал лампата за алтернатора не свети, а той не зарежда. Понякога се случва лампата за температурата да си мига постоянно веднага като я запаля.


d_tashkov написа: насочете се към прекъснали проводници, светодиод (малко вероятно, но не невъзможно) хлабави връзки на куплунзи или недобри спойки.

Много добър съвет, според мен! :да:
Подсигурете се, че имате стабилна 'маса' навсякъде!


Zhiv

Мнениеот Zhiv » Чет 26 юли 2007 8:39


При мен общо взето беше същото.А се оказа съвсем елементарно : първо маса лоши спойки по таблото и куплунзите на светодиодите /таблото се сваля доста лесно/ , а относно нуждата от форсиране - има един мощен транзистор на алтернатора който се запушвал.Електричаря замаси за секунда-две единия му крак/при неработещ двигател/ и оттогава няма проблем.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 26 юли 2007 8:48


Zhiv написа:има един мощен транзистор на алтернатора който се запушвал.

Не, не е транзистор, а цяла интегрална схема.
Всъщност, това ти е регулатора на напрежение. Седи на самия алтернатор, отзадната му страна. За него са хванати и четките.
Само не знам какъв крак ще му замасява там... :gruebel
Пък и при неработещ двигател...
Ама щом сега е наред, нямай грижи!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], DJ_Predator и 48 госта