Проблем със зареждането Пасат 1.8MI 1992г.
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Проблем със зареждането Пасат 1.8MI 1992г.
Проблема е следния даже не знам дали е проблем. Когато запаля колата алтернатора не зарежда трябеа да я изфорсирам веднъж и всичко си става нормално алтернатора си зарежда нормално. Ремъка си е стегнат, сменил сам релето с четките и не знам от какво друго може да е. Ако някой е имал подобен случай ще съм му благодарен да ме просветли.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем със зареждането Пасат 1.8MI 1992г.
avgeorgiev написа: трябеа да я изфорсирам веднъж и всичко си става нормално алтернатора си зарежда нормално.
Доколко се налага да я форсираш?
Може да си попаднал на менте реулатор.
Иначе при мен отвреме- навреме се случваше, но си дублирах масата от акумулатора до двигателя и плюса от стартера до акумулатора и вече нямам такива грижи

Пък и си ми зарежда до неоходимите 14.4V (преди над 13.6 не се вдигаше в/у акумултора)
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Веднъж не я форсирах като хората, карах доста време и ми умря акумолатора. Аз за това се притеснявам че някой път може да стане пак така и да се чудя какво да я правя ако съм извън града. А най-интересното е че почти всяка сутрин си я паля и не се налага да я форсирам тъй като алтернатора започва да си зарежда веднага. Обикновенно се базика като е карана скоро.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Мдаааааааа....това не е малко. Имах предвид да се изфорсира до около 1500 оборота. В този случай по всяка вероятност имаш проблем. Провери регулатора за който споменава radotom, при мен имаше проблем с ротора на алтернатора (колектора се беше изял до пластмаса) и смених колектора. Дано не стигаш до там. Почни от по-малката беля 

Последна промяна от dlug на Сря 25 юли 2007 16:45, променено общо 1 път.
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Вто 16 май 2006 7:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Колеги, когато не зарежда алтернатора, свети червено диодче, за да показва липса на заряд. Именно този макар и минимален ток, който протича през диода играе роля на първоначално възбуждане на генератора. Иначе всеки генератор би трябвало да се самовъзбуди при определени по-високи (различни за различните модели) обороти на въртене. Така че насочете се към прекъснали проводници, светодиод (малко вероятно, но не невъзможно) хлабави връзки на куплунзи или недобри спойки.
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Другия проблем обаче е, че не винаги ми свети лампата за алтернатора на таблото когато дам на контакт. Случва се дори понякога никакви лампи да не работят, например паля и дърпам ръчната обаче лампата не светва, друг път пък си свети като я дръпна, но когато дам на контакт и всички лампи си светят и я запаля без да съм я изфорсирал лампата за алтернатора не свети, а той не зарежда. Понякога се случва лампата за температурата да си мига постоянно веднага като я запаля. Изобщо голяма обърквация направо сам се овъртях от толкова работещи несветещи светещи
лампи.

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
avgeorgiev написа: Случва се дори понякога никакви лампи да не работят, например паля и дърпам ръчната обаче лампата не светва, друг път пък си свети като я дръпна, но когато дам на контакт и всички лампи си светят и я запаля без да съм я изфорсирал лампата за алтернатора не свети, а той не зарежда. Понякога се случва лампата за температурата да си мига постоянно веднага като я запаля.
d_tashkov написа: насочете се към прекъснали проводници, светодиод (малко вероятно, но не невъзможно) хлабави връзки на куплунзи или недобри спойки.
Много добър съвет, според мен!

Подсигурете се, че имате стабилна 'маса' навсякъде!
При мен общо взето беше същото.А се оказа съвсем елементарно : първо маса лоши спойки по таблото и куплунзите на светодиодите /таблото се сваля доста лесно/ , а относно нуждата от форсиране - има един мощен транзистор на алтернатора който се запушвал.Електричаря замаси за секунда-две единия му крак/при неработещ двигател/ и оттогава няма проблем.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Zhiv написа:има един мощен транзистор на алтернатора който се запушвал.
Не, не е транзистор, а цяла интегрална схема.
Всъщност, това ти е регулатора на напрежение. Седи на самия алтернатор, отзадната му страна. За него са хванати и четките.
Само не знам какъв крак ще му замасява там...

Пък и при неработещ двигател...
Ама щом сега е наред, нямай грижи!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], DJ_Predator и 48 госта