Проблемът е следния (макар и да не съм сигурен проблем ли е, въпреки че щом е спирачки трябва да е изрядно всичко):
При плавно спиране понякога педала на спирачките ми потъва/пропада примерно с около половин сантиметър. Да кажем натискам педала, колата започва да спира, в един момент както съм натиснал педала на спирачките, той пропада мъмичко. Въпреки това колата продължава да спира по нормалния начин без да променям натиска върху педала до пълното й спиране.
Течност не губя, проверих по съвет и барабаните отзад дали не е изхвърлило течност - не е.
Като допълнително инфо мога да кажа, че това съществува откакто имам колата и не съм правил нищо по въпроса. Онзи ден бях във Варна и открих че колата на празен ход се тресе неимоверно много, мотора подскача ще изкочи през капака. Вчера ходих в сервиз, оказа се някакво шибано маркуче дълго около 5 см между мотора и купето което ми обясниха че свързва мотора и спирачната система. След смяната му колицата се успокои веднага. Не зная обаче дали нещата са свързани помежду си.
Майстора каза че първия ми проблем най-вероятно е заради спирачна помпа. Дали е така обаче и всъчщност как действа тази помпа ?
Полгеднах с търсачката, намерих подобен проблем но съдейки по отговорите не е това ...
Проблем със спирачна система на Б3
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
единственото маркуче за което се сещам е маркуча за серво-то.Понеже явно не си съвсем запознат с тази системка (дано не те обиждам с думите си и съжалявам ако греша) ще разясня.
Сервоусилвателя на сирачките представлява усилвател на натиска т.е. ти натискаш по-леко отколкото свъщност е натиска върху помпата обяснено най-просто което води до по-голяма ефективност на спирачките при по-лек натиск.Затова ако си забелязал наизгасена кола след 2-3 натискания педала става много твърд.
Та въпросното серво използва вакуум от всмукателния колектор на двигателя и когато се прецака това маркуче оттам двигателя дърпа въздух и започва да се държи както описваш понеже горивната смес става некачествена (много богата на кислород).Същевременно пък това дърпане на въздух от маркучето намалява вакуума към серво-то и спирачките стават по-неефективни.
Според мен когато тръгнеш да спираш инерционните сили са измествали така маркучето че цепнатината да се затваря частично или напълно което увеличава вакуума на серво-то и педала хлътва леко а проямна в спирането няма.
Сега забелязал ли да го има този проблем?
Иначе ако не е така както си мисля има два варианта :
-или помпата си отива макар че тогава щеше да има разлика в ефективността на спирането при потъването.
-или имаш моя проблем с кантара на задния мост.Оточнявам че това е най-просто казано един разпределителен кран,който разпределя ефективността на спирачките на предните спрямо задните колела.Т.е. когато си натовариш колата се увеличава ефективността на задните а при празен автомобил те не спират особено много а се разчита основно на предните.При мен лично крана се прецака така,че спирам основно на задни колела и от време на време като изпусне ми се променя хода на педала ама с около 2см и ако натисна по-рязко блокира задницата а предницата не.
Малко не съм по обясненията ама все пак дано си ме разбрал
Успех!
Сервоусилвателя на сирачките представлява усилвател на натиска т.е. ти натискаш по-леко отколкото свъщност е натиска върху помпата обяснено най-просто което води до по-голяма ефективност на спирачките при по-лек натиск.Затова ако си забелязал наизгасена кола след 2-3 натискания педала става много твърд.
Та въпросното серво използва вакуум от всмукателния колектор на двигателя и когато се прецака това маркуче оттам двигателя дърпа въздух и започва да се държи както описваш понеже горивната смес става некачествена (много богата на кислород).Същевременно пък това дърпане на въздух от маркучето намалява вакуума към серво-то и спирачките стават по-неефективни.
Според мен когато тръгнеш да спираш инерционните сили са измествали така маркучето че цепнатината да се затваря частично или напълно което увеличава вакуума на серво-то и педала хлътва леко а проямна в спирането няма.
Сега забелязал ли да го има този проблем?
Иначе ако не е така както си мисля има два варианта :
-или помпата си отива макар че тогава щеше да има разлика в ефективността на спирането при потъването.
-или имаш моя проблем с кантара на задния мост.Оточнявам че това е най-просто казано един разпределителен кран,който разпределя ефективността на спирачките на предните спрямо задните колела.Т.е. когато си натовариш колата се увеличава ефективността на задните а при празен автомобил те не спират особено много а се разчита основно на предните.При мен лично крана се прецака така,че спирам основно на задни колела и от време на време като изпусне ми се променя хода на педала ама с около 2см и ако натисна по-рязко блокира задницата а предницата не.
Малко не съм по обясненията ама все пак дано си ме разбрал

Успех!
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
хммм, разбрах обясненията ... няма страшно
ами честно казно не зная дали ще се прояви проблема с потъването на педала, от вчера досега не е, но и преди се появяваше примерно веднъж на 2-3 дни, а може и през по-дълъг период, понякога за ден се е случвало 2 пъти
относно спирането, спирам с предните колела, чувам ги и ги усещам като блокират. Последните дни ми се случи на 2 пъти да ги блокирам (в смисъл че досега при такъв натиск не са блокирали). Но това го отдавам на факта че асфалта е много горещ и особено на обед и сцеплението е доста голямо, затова и предполагам че се получава така.
иначе за горивната смес не мисля че е имало проблем понеже си се прибрах нормално, колата се държеше много добре (изключвам едно изпискване на зумера за маслото, но беше много топло а и я бях понатоварил), дори разхода който засякох бе 6.9

ами честно казно не зная дали ще се прояви проблема с потъването на педала, от вчера досега не е, но и преди се появяваше примерно веднъж на 2-3 дни, а може и през по-дълъг период, понякога за ден се е случвало 2 пъти
относно спирането, спирам с предните колела, чувам ги и ги усещам като блокират. Последните дни ми се случи на 2 пъти да ги блокирам (в смисъл че досега при такъв натиск не са блокирали). Но това го отдавам на факта че асфалта е много горещ и особено на обед и сцеплението е доста голямо, затова и предполагам че се получава така.
иначе за горивната смес не мисля че е имало проблем понеже си се прибрах нормално, колата се държеше много добре (изключвам едно изпискване на зумера за маслото, но беше много топло а и я бях понатоварил), дори разхода който засякох бе 6.9
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Може и от помпата да е. Като се поизносят гумичките течността може да минава покрай буталото, без да изтича никъде.
Възможно е на някое точно определено място от цилиндъра да има язвички от ръжда, и когато буталото е точно там - течността минава покрай него. Като пропадне малко по-надолу буталото може да застава на по-здраво място и проблема зачезва.
Тези помпи не са много скъпи, може да я смениш ако друго не се открие.
Възможно е на някое точно определено място от цилиндъра да има язвички от ръжда, и когато буталото е точно там - течността минава покрай него. Като пропадне малко по-надолу буталото може да застава на по-здраво място и проблема зачезва.
Тези помпи не са много скъпи, може да я смениш ако друго не се открие.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами "спирачна помпа за пасат едикакъв си". В магазините знаят, ще те питат каква ти е колата, имат си и каталози и т.н. Нали нямаш АБС?
Цените са около 70лв (за нова).
За ремонт - не знам, аз в сервиз ходя само по голяма нужда (гуми и гърнета), всичко друго сам си ремонтирам.
Не би трябвало да е много, защото не е кой-знае колко трудна работа.
Все пак не е 100% сигурно че от помпата, имай предвид.
Цените са около 70лв (за нова).
За ремонт - не знам, аз в сервиз ходя само по голяма нужда (гуми и гърнета), всичко друго сам си ремонтирам.

Все пак не е 100% сигурно че от помпата, имай предвид.

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Между другото, при смяна на помпа е възможно да се обезвъздуши само помпата, без да се пипат колелата.
Просто въздух към колелата не е ходил, тръбите и всичко под помпата си е останало пълно.
Ако обезвъздушиш само излазите на помпата (което така или иначе трябва да правиш) обикновено е достатъчно - въздуха се стреми да ходи нагоре и течността го изтласква.
Т.е. ако след обезвъздушаване на помпата педала стане корав и изобщо идеален, и течността е била нова - може да се приключва без да се барат колелата.

Ако обезвъздушиш само излазите на помпата (което така или иначе трябва да правиш) обикновено е достатъчно - въздуха се стреми да ходи нагоре и течността го изтласква.
Т.е. ако след обезвъздушаване на помпата педала стане корав и изобщо идеален, и течността е била нова - може да се приключва без да се барат колелата.
- orgasmatron
- Мнения: 1333
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
- Автомобил: Passat B4 Syncro
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
колега и аз имах подобен проблем, потъваше ми педала и даже ако го задържа за по дълго стигаше до долу. и аз си мислвх че е спирачна помпа. даже бях тръгнал да си я купувам, в сервиза свалиха спирачните апарати защото имах и изгорял датчик на абс и се изсипа феродото на накладките, явно са били някякво злобно менте и феродото се беше отлепило от колодките, начупило и т.н.
та идеята ми е колега е да си видиш накладките може и от там да изкочи заека
та идеята ми е колега е да си видиш накладките може и от там да изкочи заека
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта