:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Тракащи хидравлични повдигачи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pit
Мнения: 693
Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Тракащи хидравлични повдигачи

Мнениеот pit » Сря 11 юли 2007 23:17


Здравейте, нещо напоследък се разтропа един, може би два от хидравличните повдигачи.Колата е Пасат 1,6 101к.с. бензин, 95г. комби Б4.
тракаше зимата само на студен двигател, и после спираше, сега обаче се заслушах и си трака и на загрял мотор,вече на звук прилича на тих дизелов автомобил :oops: Чувал съм че не можеш да уцелиш кой чука и затова се сменят всичките заедно.

Въпроса ми е, какво следва ако се кара така и не се оправи навреме проблема ( примерно ако ида на море ..1000км са си...и след това оправя нещата), и наистина ли няма начин да се прецени кой повдигач е за смяна?

Ще съм благодарен ако някой даде мнение :wink:




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 12 юли 2007 6:17


Карай си морето спокойно колега няма защо да се притесняваш от чукането толкова освен че ще те дразни. По лошо е ако запече отколкото да има луфт и да чука което не значи разбира се че не трябва да се сменят като затракат. Все пак те определят луфта между клапана и разпр.вал. Може да се определи кой точно чука но от човек който разбира и най добре след като се свалят. Обикновенно се сменят комплект но се продават и поединично. Та изкарай си морето и след това решавай дали да ги сменяш. :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Re: Тракащи хидравлични повдигачи

Мнениеот jagler » Пон 16 юли 2007 17:03


pit написа:Здравейте, нещо напоследък се разтропа един, може би два от хидравличните повдигачи.Колата е Пасат 1,6 101к.с. бензин, 95г. комби Б4.
тракаше зимата само на студен двигател, и после спираше, сега обаче се заслушах и си трака и на загрял мотор,вече на звук прилича на тих дизелов автомобил :oops: Чувал съм че не можеш да уцелиш кой чука и затова се сменят всичките заедно.

Въпроса ми е, какво следва ако се кара така и не се оправи навреме проблема ( примерно ако ида на море ..1000км са си...и след това оправя нещата), и наистина ли няма начин да се прецени кой повдигач е за смяна?

Ще съм благодарен ако някой даде мнение :wink:
да колега много зависи с какво масло си и дали ти е за смяна...най-добре като се прибереш от морето си сложи минерално масло 15w40 не знам колата ти на колко хил.км. е но преди да сменяш пробвай с маслото.Аз преди така ми се чуваха на моето венто 1.8 ми абс смених ги всичките към 120лв. комплекта но да ти кажа не видях голяма разлика от скоро карам с минерално тъй като колата е над 200 000км. преди карах с полусинтетика.Като за масло бих ти препоръчал немско Adinol дават го за vw i bmw аз вече четвърта смяна съм с тази марка има го в туби по 4л. и 5л. цената е около 11лв. за литър :wink:


Потребителски аватар
Kentavar
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 16 ное 2005 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Kentavar » Вто 17 юли 2007 9:24


Аз също бих заложил на смяна на маслото. Моята зимата също тракаше докато загрее, НО....бах и за смяна на маслото. Ако си близо до срока за смяна, не чакай ами иди и си го смени. На километража ми пише 185 хиляди километра, ама не се знае колко са реалните. Аз също съм с полусинтетика на Репсол и мога да кажа, че не тракат повдигачите...Така, че пробвай с маслото първо, ако не стане слагай добавки ( пре....бавки ) и след това отивай на ремонт... :roll:


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Вто 17 юли 2007 11:19


Колеги, на мен също ми тропа повдигача, но това се получава само при запалване(при студен двигател - за 2-3 секунди), след това се оправя. Провокиран от тази тема, искам да попитам трябва ли да сменявам маслото? Остават ми още 1500 км. до смяната. Просто не ми е ясно как да постъпя.
Благодаря предварително!


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Вто 17 юли 2007 11:56


passi1 написа:Колеги, на мен също ми тропа повдигача, но това се получава само при запалване(при студен двигател - за 2-3 секунди), след това се оправя. Провокиран от тази тема, искам да попитам трябва ли да сменявам маслото? Остават ми още 1500 км. до смяната. Просто не ми е ясно как да постъпя.
Благодаря предварително!


А с какво масло си в момента?
Щом тракат само при палене не е притеснително. Ако сега си с минерално сложи полусинтетика като го сменяш.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Вто 17 юли 2007 12:30


При палене е нормално да изтракват Т.Е. не е притеснително, но щом сега тракат зимата ще е по-зле. Със смяната на маслото според мен ще се подобри, но няма смисъл да бързаш. Изчакай да стане на километри за смяна..... А във връзка с по-горната тема-моят автомобил е на около 360 000 км. и не ми тракат повдигачи а карам с полусинтетика ELF COMPETITION, така че не само километрите са от значение, просто някой път се налага да се сменят някои части, а както съм чувал не е много лесно да се открие точно кой повдигач тропа и се сменят комплект (за жалост) :banghead:


Потребителски аватар
Kentavar
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 16 ное 2005 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Kentavar » Вто 17 юли 2007 13:07


Остават ми още 1500 км. до смяната. Просто не ми е ясно как да постъпя.


Погледни маслото с какъв цвят е. Според някой, не е нужно да изчакваш да навъртиш точно 10К километра за да го смениш...Ако е много тъмно - сменяй. По добре ще е за двигателя. Аз също го смених преди да навъртя 10К километра. А на колегата зависи как му е поддържана колата. Ако е влизала в "бокса" навреме и за всичко и е карана "джентълменската", няма да има проблеми дълго време. 500К километра без ремонт е нещо нормално, НО при оптимални условия на работа на автомобила. Ако е карана гарата - барата, ако е влизала в лютеницата често и ако не е сменявано маслото навреме - то тогава и 200К няма да изкара без ремонт на ДВГ - то. А колкото е по стара колата толкова по "гъсто" масло трябва да и се слага. Но ако си кара с полусинтетика и не тропат повдигачите, не харчи масло то тогава колегата има ДВГ - слънце. Ако тропат и със сменена полусинтетика, то тогава или добавка или минерално, защото по тънкото масло не създава нужното смазване в двигателя а си трябва по гъстичко..........за да не тропат повдигачите. :roll:


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Вто 17 юли 2007 18:30


Miki - С минерално масло съм.

Kentavar - маслото е със свеж цвят, харчи ми масло и се налага да доливам, така че може би мога да чакам до 10K км.


Потребителски аватар
Kentavar
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 16 ное 2005 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Kentavar » Сря 18 юли 2007 8:04


Да, изчакай края на експлоатацията...Но щом харчи масло, може би трябва "малко" бърникане по гумички и т.н. Консултирай се с някой майстор. Във форума има кадърни майстори, много можещи и печени хора... :roll:


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Чет 19 юли 2007 13:00


Kentavar написа:Да, изчакай края на експлоатацията...Но щом харчи масло, може би трябва "малко" бърникане по гумички и т.н. Консултирай се с някой майстор. Във форума има кадърни майстори, много можещи и печени хора... :roll:

Да приятелю, ще се "бърникане по гумички " запланувал съм го :-)


Потребителски аватар
rositon1
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот rositon1 » Съб 01 сеп 2007 10:34


моите повдигачи на В3 1,8 бензин също тракат при студен двигател за няколко секунди после утихва,но като загрее пак се чува цъкането на някои от повдигачите,този проблем ако може така да се нарече го имам от както съм я купил колата сиреч от 3 години слагал съм каквилине масла няма оправяне майстора при който ходя каза че до сега нее виждал пасат с изкривен разпределителен вал от повдигачи така че си караи нолцата


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пон 03 сеп 2007 17:02


има вероятност да трака и дюзата на инжекцията... :wink: ако е подпушена..



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: svetoslav2002 и 50 госта