
смяна на масло и филтри
смяна на масло и филтри
Питане.Имам Пасат Б5 1,9TDI 110 1997г.Дойде време за смяня на масло и филтри та питането ми е има ли нищо по специялно при тази манипулация защото ми е за първи път .Да знам какво да правя Благодаря на отзовалите се
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Ами няма нищо по-специално. За източването на маслото - отдолу има кора, която се държи на 4-5 види и един болт с гайка мисля беше. Ако искаш може да си направиш прозорче, за да не я сваляш всеки път. Най-лесно се сменя въздушния - детска играчка (но трябва да внимаваш все пак - да не прецакаш дебитомера). Масления и горивния са един до друг, виждат се и се стигат лесно. Горивния е хубаво да го напълниш с нафта - да не въртиш после със стартера като гламав (а и един стартер, че дори и акумулатор не струват усилието да сложиш 100-ина мл нафта, нали ?
). Евентуално ако не си много сръчен, или не работиш на канал, може да се наложи за горивния да разкачиш една от тръбите за турбото (тъкмо да видиш дали не е омаслена). Този за купето се стига след развиване на една дълга вида, и после малко сръчност в пръстите и си готов (иначе по книгите пише да сваляш чистачки, пластмасата под тях, и т.н.).

- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
За масления - отвиваш черната капачка и до изтръгваш.С новия филтър трябва да имаш и нови 'о' пръстенчета.Едното е малко и се слага в долната част на пластмасата, а другото е голямо и е за капачката.На самия филтър си пише "oben" или "top" - съответно коя страна да бъде отгоре.Нанизваш го на пластмасовия прът и после стягаш.
Може да береш ядове докато го отвиеш (ако е стяган с ключ, а ти нямаш такъв).Аз използвах стар ангренажен ремък и клещи
Може да береш ядове докато го отвиеш (ако е стяган с ключ, а ти нямаш такъв).Аз използвах стар ангренажен ремък и клещи

Последна промяна от bobcho на Пон 10 сеп 2007 18:14, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1518
- Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чипровци
Re: смяна на масло и филтри
Iveliks написа:Питане.Имам Пасат Б5 1,9TDI 110 1997г.Дойде време за смяня на масло и филтри та питането ми е има ли нищо по специялно при тази манипулация защото ми е за първи път .Да знам какво да правя Благодаря на отзовалите се
Колега според мен ,отиваш в сервис и нямаш ядове,поне аз така практикувам.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Филтъра за влизащия в купето въздух се намира пред пътника до шофьора, под капака, вдясно (по посока на нормалното движение на автомобила) от акумулатора. Там има само една глава на винт, за "кръстата" отвертка. Развиваш (доста е дълъг винта), сваляш капака на филтъра с леко издърпване по посока на движението, и той (филтърът) се вижда. Има две пластмасови щипки, които го държат от двете страни (дългите). Вадиш стария и внимателно (да легне плътно) поставяш новия. Според мен няма смисъл да поставяш с активен въглен - по-добре сменяй хартиения два пъти по-често. Но ти си решаваш - парите са твои, може пък и да опиташ веднъж "активния".
Виждал съм доста подробно обяснение за монтажа на кутията на новия филтър.
Виждал съм доста подробно обяснение за монтажа на кутията на новия филтър.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: madmen и 52 госта