:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Как се тества климатика при студено време?

Техническа и сервизна информация за Passat
pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Как се тества климатика при студено време?

Мнениеот pdonev » Съб 15 сеп 2007 18:07


Колеги, интересува ме, как се тества климатика при студено време?
По-специално на Пасат Б3 защото такъв съм решил да купувам, ама нищо не разбирам. ...Благодаря предварително




Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Съб 15 сеп 2007 18:29


Колега, все още не е толкоз студено- пускаш и гледаш дали работи. Иначе за да видиш дали всичко е ОК трябва в сервиз.


pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pdonev » Съб 15 сеп 2007 18:48


Да, още е топло, но аз се надявам да мога да си го позволя едва след 2-3 месеца. Дотогава мога само да трупам информация. Ако отида на пазара в Дупница едвали ще мога да се надявам на преглед в сервиз.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Съб 15 сеп 2007 21:24


Единственият сигурен начин за тестване е в специализиран сервиз. Иначе най-много да видиш дали духа, и после ти да :censored:


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Нед 16 сеп 2007 16:40


Точно така - сервиз, ако не ти се дава лев за сервиз - остава да разчиташ на късмета си който се надявам да го имаш!
Успех!


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Не е вярно точно...

Мнениеот krraynov » Пон 17 сеп 2007 8:10


dobrinb написа:Единственият сигурен начин за тестване е в специализиран сервиз. Иначе най-много да видиш дали духа, и после ти да :censored:


Аз имах В3-ка с климатроник. И аз се чудих как се изпробва климатика през зимата, защото казват (запознати) че е добре от време навреме да се включва да поработи компресора за да се опресова системата и уплътненията.
Ако температурата (външната) е под +5 градуса, компресора няма да тръгне! Но се маха филтъра на въздуха за купето и там се вижда един датчик (като неръджаема тръбичка).Точно той не разрешава на компресора да тръгне. Или колата се вкарва в топъл гараж да се стопли той (датчика) или се хваща с ръка. Тогава климатика трябва да тръгне.
А дали охлажда- много добре ще се разбере още като се пипнат входа/изхода към/от компресора - съответно студен/горещ.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 17 сеп 2007 9:49


И какво от това, че духа студено!? Имах един Голф, който като го купих всичко беше ОК, ама след един месец му избяга R134, защото имаше пробив в кондензера (радиаторчето на климатика). И после - смяна, айде 320 левчета. Така че - сервиз ...


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 17 сеп 2007 11:23


А дали охлажда- много добре ще се разбере още като се пипнат входа/изхода към/от компресора - съответно студен/горещ.

Хаа ама има един мааалък проблем: в студено време разхода на студ е доста мизерен и мога да ти "изкарам" студ на компресора и с половината фреон, както и с компресор, чиито клапани вече....не са това което са :wink: Идеята е , че трябва да се подходи хазартно , ако колата като цяло ти е харесала и отношението към нея досега е било добро.....( поне така да изглежда) .... А бе хване ли ти колата окото и сърцето - вземай я..... климатика все пак е подсистема, която може да ти поиска пари по всяко време , когато реши.... :wink:
п.с Не забравяите и моето изказване по темата за климатици и търговци : " а бе какво като има дупка бе, напълни го с нещо да духа утре, пък той човека да се оправя......" :wink:


pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pdonev » Пон 17 сеп 2007 13:10


Благодаря за насоките...дано все-пак и късмета ми да проработи.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Как се тества климатика при студено време?

Мнениеот ArturDent » Пон 24 сеп 2007 14:06


pdonev написа:Колеги, интересува ме, как се тества климатика при студено време?
По-специално на Пасат Б3 защото такъв съм решил да купувам, ама нищо не разбирам. ...Благодаря предварително


Вземаш един термометър и го натикаваш там от където духа студеното. Трябва да покаже мах +5 C. Моят на Б5 показва +2C.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 24 сеп 2007 20:03


Вземаш един термометър и го натикаваш там от където духа студеното. Трябва да покаже мах +5 C. Моят на Б5 показва +2C.

Еми не е вярно ! В студено време температурата на засмуквания въздух е по ниска от тази през лятото ... а от нея зависи доста какво ще излезе на "студеното място " ..... освен това зависи с каква скорост ще пуснеш вентилатора , запушен ли е евентуално филтъра на купето ..... и не на последно място - при частична загуба на фреон температурата на изпарение е по ниска и ако е хладен входящия въздух няма да има проблем даже да покаже и минусова температура :wink: е... при повече загуба ще се задейства пресостата за ниско налягане , ама това е друга тема .....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта