:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
kiss
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 27 сеп 2007 22:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Климатик

Мнениеот kiss » Вто 02 окт 2007 20:59


Въпрос - съществена ли е разликата между Климаавтоматик и Климатроник - подозирам, че при едното не се регулират желаните градуси, но струва ли си заради това да се изпусне добра оферта по другите критерии




orlinlakov
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот orlinlakov » Пет 05 окт 2007 20:52


Ами доколкото знам този вид може да студи и да му бъде зададена температура за разлика от климатика. А климатроника да прави всичко.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 05 окт 2007 20:59


Климаавтоматик незнам какво е.За климатроника мога да ти разкажа понеже си имам и съм го наблюдавал как работи.Реално погледнато винаги смесваш топъл със студен въздух (в базовата ситуация без да пускаш Еcon или други режими) и от духалките излиза въздух с определена температура.Гласиш си я колко да е в диапазона 16-32 градуса (има и от 18 до 32 и други вариации ама това не е от конкретно значение).Посредством бутончета управляваш клапи (някои електрически други вакуумни) за насочване на потока.Хубавото е че го гласиш на някаква температура и то си я потдържа независимо какво се случва навън (може да е 9 градуса - вътре да е 24,след момент навън може да 36 и вътре пак си седи 24).
Климатроника може и да работи като обикновенно парно или като обикновен климатик ама за целта го слагаш на крайна степен (или най-ниска температура или най-висока при което отй или вее горещо или студ ама не следи каква е температурата в купето).
Общо взето с това мога да ти бъда полезен.
Успех!


orlinlakov
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот orlinlakov » Пет 05 окт 2007 21:12


Ами ако бъркам нека колегите ме поправят. Но аз знам за три вида климатици: 1.) Климатик- само студено духа 2.) Климаавтоматик духа студено с опция за настройване на температурата 3.) Климатроник за който колега по горе е написал цял роман.


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Пет 05 окт 2007 21:39


Аз пък знам, че климаавтоматик го има в първите ситроен ксара - датчик, който мери температурата в колата и управление на силата на въздуха -оборотите на вентилатора.


orlinlakov
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот orlinlakov » Пет 05 окт 2007 21:45


Ами може и така да се каже. Идеята е, че се задава температура за охлаждане, която при климатика можеш да регулираш единствено чрез потта на гърбът си :D


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 05 окт 2007 22:01


orlinlakov написа:... температура за охлаждане, която при климатика можеш да регулираш единствено чрез потта на гърбът си :D

Грешка !
Има още поне два начина за регулиране.
Първи (аз най-често точно него практикувам) - спирам за известно време климатика (с такова съм) - от копчето АС, т.е. спирам компресора. При нужда допълнително регулирам с вентилатора, насочването на въздуха, както и рециркулацията.
Втори (лично на мен ми се струва малко безсмислен, ама все пак е възможност) - чрез врътката на парното (май при някои климаавтоматици точно от там става регулирането - не съм запознат), т.е. и парното грее, и климатика охлажда.


orlinlakov
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот orlinlakov » Съб 06 окт 2007 9:31


Просто исках да кажа, че климаавтоматика е подобрен климатик. А иначе и аз си регулирам температурата по начина, който описа горе. Това с потта на гърбът беше образно казано. :wink:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Съб 06 окт 2007 15:17


Разликата между климатика и климатроника според мен е че на пътуване от 200км. ще имаш да речем 20 движения на дясната ръка в повече по посока на врътките за сила и посока на духане-не е болка за умиране и определено не е най-важния критерий при избор на кола !



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта