Здравейте колеги!
Притежател съм на Passat CL - Б4 - 1.8 - 90HP - '94г.
Незнам откъде да започна?
1. Започна да мига лампата на таблото за температурата. Погледнах антифриза беше малко под "MIN" - долях с вода, докато стигне посредата между "MIN" и "МАХ". Продължих да карам. Лампата на таблото продължи да мига. Карах така и след около половин час, колата загря до около 100 градуса. Температурата продължи да се качва и отиваше към 110 градуса. Спрях, отворих капака и забелязах, че перката на радиатора не въртеше. Викам си прецака се датчика. Вързах перката директно за акумулатора и тя тръгна. Оставих я да върти постоянно и продължих да карам. През първите 1-2 часа добре. Колата едвам достигаше 85 градуса. Но след това отново колата загря на 100 градуса и се опитваше да клони към 110 градуса. Спрях, погледнах перката - въртеше постоянно. Продължих да карам и пробвах какви ли не тактики. Това което установих беше, че когато изключа от скорост и когато карам под 120км/ч температурата на двигателя отиваше към 110 градуса. Когато карах с около 150-160 км/ч успявах да задържам 100 градуса. Продължих така да карам, но това всичкото описано до тук се случваше през ноща. Тоест околната температура беше около 10-тина градуса. През деня напече и колата отнова тръгна към 110 градуса, въпреки, че продължавах да карам с 150-160 км/ч. Спирах, почивах докато истине малко двигателя и продължавах. По едно време ми хрумна да пусна парнота на МАХ - ТОПЛО. В купето не се издържаше от жега. Но температурата на двигателя се успокои на 100 градуса. Продължих така с включено парно. Поддържах около 160-170 км/ч и в крайна сметка се прибрах благополучно. Искам да кажа, че бях тръгнал от Stuttgart към София (около 1800 км). Разполагах само с една светлоотразителна жилетка, резервна гума, крик и една права отвертка. Незнам дали успях да опиша нещата с правилните тех. термини, дали нещата които правих имаха логика (историята сигурно е за раздел бисери), но имам няколко питания.
1. Откъде да започна ремонтирането на охладителната система?
Приемам всякакви съвети, препоръки и т.н.
------------------
Лампата на таблото продължава да си мига. Колата е в движение. И в момента си я карам, но все още загрява.



Проблем с охладителната система на автомобила
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Датчика за температурата може да се е повредил и затова да мига лампата и да ти дава фалшиви стойности на таблото.Намира се на тройника, който излиза от главата.4 кабела влизат в него.Другото за което се сещам е превъртяла турбина на водната помпа - колата ти загрява, а и помпата не може да създаде поток около датчика и да включи перката ( чел съм за такъв случай в стара тема ).
Самият датчик също може да е повреден ( този за перката ).
Най гадното е да си изгорил гарнитура на главата и да бълва газове в антифриза, и да повишава тепературата.Провери първо надува ли мъркучите и има ли бълбукане в разширителното казанче при работа на двигатела.
Самият датчик също може да е повреден ( този за перката ).
Най гадното е да си изгорил гарнитура на главата и да бълва газове в антифриза, и да повишава тепературата.Провери първо надува ли мъркучите и има ли бълбукане в разширителното казанче при работа на двигатела.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
jagler написа:Най-вероятно е гарнитура на главата...яде ли по малко антифриза ,ако няма теч някъде разбира се.
Еми антифриз мисля, че не яде. За 1500км пробег, промяна не се е забелязала.
bobcho написа:Най гадното е да си изгорил гарнитура на главата и да бълва газове в антифриза, и да повишава тепературата.Провери първо надува ли мъркучите и има ли бълбукане в разширителното казанче при работа на двигатела.
Не забелязвам и не виждам бълбукания в казанчето.
Дай линк към старата тема за превъртялата турбина на водната помпа. Или направо ако можеш кажи как да проверя дали е превъртяла.
--------------------------
Как да тествам датчика на температурата и датчика на перката, дали са повредени. В смисъл има ли възможност да разбера без да купувам нови.
Колега, това което бих направил на твое място, е следното: Закарвам колата в сервиз (препоръчвам ти "Хеед 91" в "Надежда") и оставям хората, на които това им е работата, да открият проблема и да го отстранят. Плащаш, вземаш колата и караш.
Друг е въпроса, ако ти доставя удоволствие сам да разглобяваш и търсиш проблема. Има много варианти: повреден датчик, въздух в системата, термостат, водна помпа, гарнитура и др. (последните две са по-малко вероятни).
Успех!
Друг е въпроса, ако ти доставя удоволствие сам да разглобяваш и търсиш проблема. Има много варианти: повреден датчик, въздух в системата, термостат, водна помпа, гарнитура и др. (последните две са по-малко вероятни).
Успех!
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Датчика на уреда и ECU-то няма тестване купува се нов.Можеш да направиш следния опит:
Намираш си термометър до 100 градуса или над и сравняваш стойностите на таблото и тези, които ти отчита термометъра.Може и електронен със сонда и директно да я залепиш до датчика.
Пак не гаранция, че ще го хванеш ако е повреден
За датчика на перката пак същатата работа - може да го "вариш" в тенджера и да видиш дали включва на 92 - 94 първа степен.Втора мисля, че беше над 100.Пак ти трябва термометър да следиш колко е водата.
Както написа колегата преди мен може и термостата да ти е заминал.
Тестваш го по следния начин:
Студен двигател - палиш и чакаш.Докато колата загрява горния маркуч е топъл и постепенно се нагорещява - долния си остава студен.Когато ти покаже на таблото малко над 90 градуса или се пусне първа степен на вентилатора и двата мъркуча трябва да са еднакво топли ( внимавай, че парат доста
).Ако долния остава по-студен от горния маркуч и температурата се покачва, значи термостата не отваря напълно и той е причината за греенето.
За водната помпа трябва да използвам търсачката. Може и ти да се поразтърсиш

Намираш си термометър до 100 градуса или над и сравняваш стойностите на таблото и тези, които ти отчита термометъра.Може и електронен със сонда и директно да я залепиш до датчика.
Пак не гаранция, че ще го хванеш ако е повреден
За датчика на перката пак същатата работа - може да го "вариш" в тенджера и да видиш дали включва на 92 - 94 първа степен.Втора мисля, че беше над 100.Пак ти трябва термометър да следиш колко е водата.
Както написа колегата преди мен може и термостата да ти е заминал.
Тестваш го по следния начин:
Студен двигател - палиш и чакаш.Докато колата загрява горния маркуч е топъл и постепенно се нагорещява - долния си остава студен.Когато ти покаже на таблото малко над 90 градуса или се пусне първа степен на вентилатора и двата мъркуча трябва да са еднакво топли ( внимавай, че парат доста

За водната помпа трябва да използвам търсачката. Може и ти да се поразтърсиш


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта