Проблем с охладителната система на автомобила

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с охладителната система на автомобила

Мнениеот bachest » Пет 24 авг 2007 17:39


Здравейте колеги!

Притежател съм на Passat CL - Б4 - 1.8 - 90HP - '94г.
Незнам откъде да започна?

1. Започна да мига лампата на таблото за температурата. Погледнах антифриза беше малко под "MIN" - долях с вода, докато стигне посредата между "MIN" и "МАХ". Продължих да карам. Лампата на таблото продължи да мига. Карах така и след около половин час, колата загря до около 100 градуса. Температурата продължи да се качва и отиваше към 110 градуса. Спрях, отворих капака и забелязах, че перката на радиатора не въртеше. Викам си прецака се датчика. Вързах перката директно за акумулатора и тя тръгна. Оставих я да върти постоянно и продължих да карам. През първите 1-2 часа добре. Колата едвам достигаше 85 градуса. Но след това отново колата загря на 100 градуса и се опитваше да клони към 110 градуса. Спрях, погледнах перката - въртеше постоянно. Продължих да карам и пробвах какви ли не тактики. Това което установих беше, че когато изключа от скорост и когато карам под 120км/ч температурата на двигателя отиваше към 110 градуса. Когато карах с около 150-160 км/ч успявах да задържам 100 градуса. Продължих така да карам, но това всичкото описано до тук се случваше през ноща. Тоест околната температура беше около 10-тина градуса. През деня напече и колата отнова тръгна към 110 градуса, въпреки, че продължавах да карам с 150-160 км/ч. Спирах, почивах докато истине малко двигателя и продължавах. По едно време ми хрумна да пусна парнота на МАХ - ТОПЛО. В купето не се издържаше от жега. Но температурата на двигателя се успокои на 100 градуса. Продължих така с включено парно. Поддържах около 160-170 км/ч и в крайна сметка се прибрах благополучно. Искам да кажа, че бях тръгнал от Stuttgart към София (около 1800 км). Разполагах само с една светлоотразителна жилетка, резервна гума, крик и една права отвертка. Незнам дали успях да опиша нещата с правилните тех. термини, дали нещата които правих имаха логика (историята сигурно е за раздел бисери), но имам няколко питания.

1. Откъде да започна ремонтирането на охладителната система?
Приемам всякакви съвети, препоръки и т.н.



------------------
Лампата на таблото продължава да си мига. Колата е в движение. И в момента си я карам, но все още загрява.




Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пет 24 авг 2007 17:46


Най-вероятно е гарнитура на главата...яде ли по малко антифриза ,ако няма теч някъде разбира се.Но като за начало си смени термостата и антифриза... :wink: при мен е същия проблем и понеделник ще сменям гарнитурата явно има маклък пробив ,защото ми яде антифриза ,а никаде не ми тече проверявал съм.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 24 авг 2007 17:47


Датчика за температурата може да се е повредил и затова да мига лампата и да ти дава фалшиви стойности на таблото.Намира се на тройника, който излиза от главата.4 кабела влизат в него.Другото за което се сещам е превъртяла турбина на водната помпа - колата ти загрява, а и помпата не може да създаде поток около датчика и да включи перката ( чел съм за такъв случай в стара тема ).
Самият датчик също може да е повреден ( този за перката ).

Най гадното е да си изгорил гарнитура на главата и да бълва газове в антифриза, и да повишава тепературата.Провери първо надува ли мъркучите и има ли бълбукане в разширителното казанче при работа на двигатела.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пет 24 авг 2007 17:50


колега как се проверява дали е превъртяла турбината на водната помпа?


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Съб 25 авг 2007 13:38


jagler написа:Най-вероятно е гарнитура на главата...яде ли по малко антифриза ,ако няма теч някъде разбира се.


Еми антифриз мисля, че не яде. За 1500км пробег, промяна не се е забелязала.


bobcho написа:Най гадното е да си изгорил гарнитура на главата и да бълва газове в антифриза, и да повишава тепературата.Провери първо надува ли мъркучите и има ли бълбукане в разширителното казанче при работа на двигатела.


Не забелязвам и не виждам бълбукания в казанчето.

Дай линк към старата тема за превъртялата турбина на водната помпа. Или направо ако можеш кажи как да проверя дали е превъртяла.

--------------------------
Как да тествам датчика на температурата и датчика на перката, дали са повредени. В смисъл има ли възможност да разбера без да купувам нови.


Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Viso » Съб 25 авг 2007 14:16


Колега, това което бих направил на твое място, е следното: Закарвам колата в сервиз (препоръчвам ти "Хеед 91" в "Надежда") и оставям хората, на които това им е работата, да открият проблема и да го отстранят. Плащаш, вземаш колата и караш.
Друг е въпроса, ако ти доставя удоволствие сам да разглобяваш и търсиш проблема. Има много варианти: повреден датчик, въздух в системата, термостат, водна помпа, гарнитура и др. (последните две са по-малко вероятни).
Успех!


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 25 авг 2007 14:22


Датчика на уреда и ECU-то няма тестване купува се нов.Можеш да направиш следния опит:

Намираш си термометър до 100 градуса или над и сравняваш стойностите на таблото и тези, които ти отчита термометъра.Може и електронен със сонда и директно да я залепиш до датчика.
Пак не гаранция, че ще го хванеш ако е повреден

За датчика на перката пак същатата работа - може да го "вариш" в тенджера и да видиш дали включва на 92 - 94 първа степен.Втора мисля, че беше над 100.Пак ти трябва термометър да следиш колко е водата.

Както написа колегата преди мен може и термостата да ти е заминал.
Тестваш го по следния начин:

Студен двигател - палиш и чакаш.Докато колата загрява горния маркуч е топъл и постепенно се нагорещява - долния си остава студен.Когато ти покаже на таблото малко над 90 градуса или се пусне първа степен на вентилатора и двата мъркуча трябва да са еднакво топли ( внимавай, че парат доста :) ).Ако долния остава по-студен от горния маркуч и температурата се покачва, значи термостата не отваря напълно и той е причината за греенето.

За водната помпа трябва да използвам търсачката. Може и ти да се поразтърсиш :) :wink:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 25 авг 2007 15:00


Водната помпа:
Сваляш капак на ангренаж, и драсваш с един перманентен маркер, така че да драснеш и ролката и оста.
Палиш, караш, и гледаш след това.. ако приплъзва остта /което искренно ме съмнява/, ще се види ясно разместването.


Само това намерих за помпата... 10x на wili98


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Сря 24 окт 2007 21:04


Изобщо бях забравил за тази тема.
Всичко си е работило [датчика на радиатора, на двигателя, термостата]. Проблема беше по платката на таблото. Отчитало ми е грешно и ме е заблуждавало. Пък аз парно ли не пусках, какви ли не чалъми не правих...


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 24 окт 2007 21:34


[quote="bachest"] Проблема беше по платката на таблото.
    Мда едно от слабите места по ел.системата на В3 и В4 :evil:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта