как се обира луфта в волана

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

как се обира луфта в волана

Мнениеот moimoimoi » Нед 04 ное 2007 18:16


нали нормално е да има лек луфт като се върти волана наляво и дясно, ама при мен е доста голям, реиката ми е механична,гледам има на нея един винт, и някаде тук в форума бях чел че оттам се регулира, ама да каже някои които знае, а не да експериментирам




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 04 ное 2007 18:29


Прегледал ли си външните и вътрешните накрайници преди да тръгваш да въртиш винта на рейката?
ако имаш разбит външен или вътрешен накрайник пак ще имаш луфт.Иначе винта ако го завиваш увеличаваш натиска между гребена и колелото и така намаляваш луфт-а.Ама това става до един момент.След даден предел на износване това не помага по принцип.Отделно недей да натягаш като хамалин защото тогава затягаш много волана (ще сане по-тежък) и увеличаваш в пъти износването на рейката заради постоянното напрежение,под което трябва да работи.
Успех!


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Мнениеот moimoimoi » Вто 06 ное 2007 14:55


ами тя реиката е нова,както и всичките неща покраи нея,като накраиници,маншони,ще пробвам да позатегна малко ,и мерси предварително


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 ное 2007 22:51


Щом рейката е нова защо приемаш,че проблема е в нея? Ако е нова то тя си е заводски регулирана с определената хлабина (винаги има такава и се препоръчва да си я има) и няма за какво да я пипаш.
гледал ли си карето за волана данеби да е разбито? (намира се долу при педалите ако не греша)


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 07 ное 2007 8:20


И аз мисля, че по - вероятно е да е от карето на волана, но пък от него би трябвало да почуква при неравности по пътя.Карето обаче е хванато за кормилния прът посредством шлици и болтче за контра за да не се измъква. Има и една пружина, която го държи постоянно натегнато и може и от нея нещо проблема да идва.
Зад педалите е карето в една пластова кора издута напред. При мен кората беше захваната с две пластмасови болтчета към купето.
Успех.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 07 ное 2007 9:53


Като заговорихме за волани нека и аз споделя (преди време питах, но уви ...).
Проблем с луфт, замо че в обратна посока на разговора :)
Появи се малък луфт във волана, обаче нагоре надолу. Може би е по-малко от милиметър, но го има. Все едно имам чупещ волан, а принципно нямам. Някаква идея къде да погледна.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Сря 07 ное 2007 10:22


passenger написа:Като заговорихме за волани нека и аз споделя (преди време питах, но уви ...).
Проблем с луфт, замо че в обратна посока на разговора :)
Появи се малък луфт във волана, обаче нагоре надолу. Може би е по-малко от милиметър, но го има. Все едно имам чупещ волан, а принципно нямам. Някаква идея къде да погледна.


Разбито ти е горното лагерче на кормилният прът.Ако извадиш волана ще го видиш. :wink:


Потребителски аватар
sashoskiora
Мнения: 449
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sashoskiora » Сря 07 ное 2007 11:08


Моито мнение е да не се пипа произволно по реиката и да се правят такива самостоятелни реглажи.Отностно луфта на волана наи вероятно е от разбито каре,характерно за нашите пътища.В такава ситуация са чува тропане някъде под километража и то при малки неравности,наи добре са засича на павиран път.А самото каре се вижда и ако има кои да ти разклати волана ти сам ще установиш че карето ти е разбито.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Чет 08 ное 2007 9:20


10х. Ще погледна там при първа възможност.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 08 ное 2007 21:38


passenger написа:10х. Ще погледна там при първа възможност.

Там е проблема ;) (минах по този път).
Решава се по няколко начина.Всъщност лагера е набит в алуминиевата конзола на която е и патрона за палене и т.н.На всичкото отгоре е и капсолован.Та ако ти се занимава сядаш с една пиличка и изпилваш ръбчето,което всъщност го капсолова и след това с леко почукване го вадиш.Доколкото си спомням беше стандартен размер.Оригинално е един месингов.Вадиш стария и набиваш новия (и вече няма ръбче,което го законтря).
Другя вариант е по-лесен ама и по-скъп.Купуваш си цяла нова конзола и амо отиваш на ключар да ти премести патрона на новата конзола.Аз си взех от Ауто + и струваше около 40лв.Ключаря ми взе още 10.Просто е по-бързо решението по този начин.Средно при БГ условия заминават за 2-3 години тези лагерчета.
Долу при карето на оста имаш още едно което е гумено и също заминава.Ако волана ти се мести леко нагоре-надолу при гърбици и поскръцва - от него е.Той струва към 15-тина лв ама се изтърбушва всичко около педалите за да стигнеш до него и да може да се работи по-спокойно.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пет 09 ное 2007 9:49


Нека видим дали правилно съм разбрал - горен лагер на кормилния прът.
(А какъв размер и цена има ? Дали ще можеш просто информативно да кажеш.)
трябва да сваля волана, да изпиля законтрящия ръб, махам стария слагам новия и волана обратно.

Ще пробвам с по-евтиния вариант като начало, мерси.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 10 ное 2007 2:03


Ами...не :)
След махането на волана доколкото помня (не го ремонтирах аз просто) се махат лостчетата за светлините и чистачките (нищо страшно).След това незнам кое точно се сваля ама при мен свалихме цялата конзола и тогава видяхме,че има ръб и за да не го пилим и т.н. взех друга (просто нямах време за реакция).
Като го свалиш го носиш заедно с теб по магазините и те си мерят размерите с шублер,ако има номер гледат какъв е и казват илат ли нямат ли.
Преди време имаше огромен магазин за лагери на Ботев отляво като ходиш от Сливница за към гарата ама незнам дали още го има.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта