Е...това,че съм разглобявал скоростна кутия (добре де 3-4 не само една) не ме прави специалист по скоростни кутии
Честно казано тези снимки,които ви качих да погледнете съм ги правил с единствената идея да мога после да ги сглобя обратно тези кутии.Все пак като имаш един чувал зъбни колела,разни втулки,съчмички,избирчи и бръмбъзлъци е доста трудно да се сетиш кое къде е било

.Каквато и логика да следва пъзела е доста сложен за нареждане (първата като я сглобих след смяна на лагери на валовете преди да я кача на колата реших да я завъртя на ръка и да видя как се държи на различните предавки - не искаше да включва от 1-ва на 2-ра а на 4-та блокираше и не се въртеше

ама си открих грешката сравнително бързо).
По повод насаждането на дизелова кутия на бензинов мотор се случва следното :
-като за начало ще ти трябва някакъв фланец (предполагам отворите не са идентични) за да я закрепиш към двигателя и преправки за да я хванеш към коша на колата.Ама това е по-малкия проблем.Като гледам теб повече те интересува поведението на колата с такава кутия.
Следвайки логиката какво се получава :
-дизела е конструктивно направен да развива сравнително ниски обороти.С тази идея скоростите са му по-дългички от на бензиновите.Да обаче тук има друг момент - скоростната кутия е така съобразена,че при превключване на предавките да осигурява работа на двигателя в оборотите с максимален въртящ момент (който за дизела е към 1500-1800 оборота).Също така колегите правилно са съобразили че при високите скорости ще са ниски оборотите което налага от своя страна да сваляш предавка за да ускоряваш (при да кажем 1200-1300 оборота на двигателя на бензин той няма мощност за да дръпне защото е далеч от оборотите,при които започва да нараства рязко въртящия момент).Което обаче за дизела са горе-долу точно тези обороти.
Т.е. ако караш с 100км/ч ще си да кажем с около 1200-1300 оборота на двигателя - доста икономично.
Обаче като решиш да се позасилиш и настъпиш следва натоварване на двигателя,което не отговаря на оборотите му и искаш не искаш връщаш предавка и икономията отива на кино.
Същото се случва и при ускорение - голямата промяна в оборотите води до голяма промяна в скоростта (дълги скорости) ама натоварването на двигателя е по-голямо и съответно времето за ускорение 0-100км/час намалява защото двигателя повече време се мъчи докато стигне достатъчните обороти за да влезе във въртящ момент.
Т.е. какви са резултатите :
-при поддържане на постоянна скорост - икономия на гориво (поддържане на по-ниски обороти при същата скорост спрямо бензинова скоростна кутия)
-по-бавно ускорение (двигателя се тормози по-дълго време докато влезе в обороти)
-по-висока максимална скорост (тук вече много зависи от подбраната скоростна кутия защото ако е от голям мощен дизел бензиновия двигател ще издъхне рано рано защото няма да му стига мощност на 5-та предавка и няма да успее да развие висока максимална скорост)
Общо взето това е.
Честно казано не виждам особен смисъл в подобно начинание макар,че ако скоростната кутия се избере много прецизно ще се постигне по-добро ускорение на 1-ва и 2-ра,по-нисък разход на гориво при скорости около 100км/час и може би малко по-висока максимална скорост на автомобила за сметка на динамиката при високите скорости (дизела има по-голям въртящ момент и на 4-та и 5-та дърпа много докато бензина ще се узори).
Успех!