



Сваляне на генератор
Сваляне на генератор
Здравейте,колеги.Днес ми изви генератора и реших да го сваля за ремонт.Да,ама не.Свалих ремъка и опитах да отвия гайката на планката към двигателя - не мърда
Не посмях да я напъвам да не откъсна всичко.Видях че има някаква шпилка или болт която излиза през капака на агренажния ремък,но не става нито с ключ,нито с шестограм.Ако някой е в час - помагайте.Колата е 1.8 ми,без климатик,abs

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Този долния болт дето излиза през дупка в капака на ремъка, би трябвало да е вътрешен шестограм, ако не е сменяван нещо. Не помня размера, може би 6-ца да беше.
Другите 2 отгоре би трябвало да се развият сравнително лесно.
Принципно и трите се разхлабват при всяко натягане на ремъка, не вярвам чак толкова да са запекли.
Може да им напръскаш резбите обилно с WD40 или нещо подобно и да пробваш пак след ден два.
Другите 2 отгоре би трябвало да се развият сравнително лесно.
Принципно и трите се разхлабват при всяко натягане на ремъка, не вярвам чак толкова да са запекли.
Може да им напръскаш резбите обилно с WD40 или нещо подобно и да пробваш пак след ден два.

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Става с Г-образен, ако е качествен! Г-образните ключета не са само китайски.
Има и хубави и много здрави. Има и с удължено рамо.
Специално за оня долния болт е по-удобно с Г-образен с дълго рамо, защото ремъка минава много близо и за вложка от гедоре може и да няма място, особено ако ремъка е поразтегнат вече и генератора е отишъл доста нагоре.
Важното е първо с тънка отвертка да се почисти гнездото в главата на болта от кал, и ключа да влезе хубаво в него.

Специално за оня долния болт е по-удобно с Г-образен с дълго рамо, защото ремъка минава много близо и за вложка от гедоре може и да няма място, особено ако ремъка е поразтегнат вече и генератора е отишъл доста нагоре.
Важното е първо с тънка отвертка да се почисти гнездото в главата на болта от кал, и ключа да влезе хубаво в него.
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
silent написа:б-ИВАН написа:Със шестограм е!Пръскай с магии предварително.Не се пробвай с "Г"образните,само ще заоблиш главата.Трябва ти шестограм от качествен комлект...и почукване.Успех!
Има и качествени Г-образни...не така с рогите...
Дааа,има качествени.Случвало ми се е да се чупят обаче,не се огъват,не се мачкат,само кават - прас и...,а са купени от "Киров",но темата не е за тук
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не бива само с болта с назъбената гайка! Като минимум трябва и този горе дето държи планката към двигателя да се охлаби, защото планката трябва да може да се мести нагоре надолу при натягане на ремъка. Болта описва "дъга", а планката за по-евтино са я направили права, затова е нужно.
А долния болт - поне при мен трябва да се разхлаби, иначе генератора много трудно се мести.
А долния болт - поне при мен трябва да се разхлаби, иначе генератора много трудно се мести.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта