



Питане за TPS
Питане за TPS
Здравейте колеги, в един магазин намерих TPS за пасат 1995г , 1.8 МИ , ABS двигател, стъпков мотор с 4 пина, за 133 лева на BOSH
. Интересува ме някой слагал ли е такъв и какъв му е живота, или нещо си дал ама нищо не си взел. Благодаря ви.

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
За нови такива дивотии съм чел тук, във форума цени като тази, само, че умножено по 3!
Ако работи дивотията -> ударил си кьоравото!
Лошото е, че на тази цена ми се струва, че ако въобще тръгне, то няма да е за много дълго
Ти преценявай!
Васе, ми те не вървяха ли само комплект?
Ако работи дивотията -> ударил си кьоравото!

Лошото е, че на тази цена ми се струва, че ако въобще тръгне, то няма да е за много дълго

Ти преценявай!
vaskoto1 написа:кое от 2те си намерил?
ТПС и стъпков мотор са 2 различни неща.
Васе, ми те не вървяха ли само комплект?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
цъ, радо...
степмоторче за моно 4 пиново е около тая цена която споменава колегата-затва питам.
иначе ТПСа върви анблок с цялата долна част на моното ама без мотора и е към няколкостотин по спомени...
отделно дето за колата която пише тоя пич мисля че степа е 6 пинов който пък се върти около 250+ парички...
степмоторче за моно 4 пиново е около тая цена която споменава колегата-затва питам.
иначе ТПСа върви анблок с цялата долна част на моното ама без мотора и е към няколкостотин по спомени...
отделно дето за колата която пише тоя пич мисля че степа е 6 пинов който пък се върти около 250+ парички...

- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
И на мен са ми казвали че само тази графитна плочица, наречена TPS струва някъде около 6 стотака като нова. Чудел съм се защо е толкова скъпа, но сега след като Васко каза че върви с долната част на моното, започвам да разбирам защо е такава цената и.
Ако някой от колегите се научи да рециклира успешно този TPS ( ако въобще е възможно това ) , то би натрупал добро състояние от уменията си. Аз даже ще му бъда първия клиент
Ако някой от колегите се научи да рециклира успешно този TPS ( ако въобще е възможно това ) , то би натрупал добро състояние от уменията си. Аз даже ще му бъда първия клиент

Правих запитване в automaxbg.com , като първо питах за TPS , но ми върнаха отговор какво е това. Аз поясних , че е датчик за положението на дроселовата клапа и от там ми върнаха отговор че за стъпково моторче с 4 крачета е 133 лева , а за стъпково моторче с 6 крачета е 210 лева . Аз съм разглобявал и почиствал моето стъпково моторче и съм сигурен че е с 4 пина.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Колега, ти продължаваш да не правиш разлика между двете неща. В началото започваш с ТПС, а след това продължаваш със стъпковото моторче. Разбери че това са две различни неща!
Аз не мога да разбера ти кое точно имаш в предвид - стъпковото или ТПС
?
Стъпковото моторче се намира пред моното, а ТПС-а е една черна плочка, пак е прикрепена за моноинжекцията, но отстрани ( от към страната на шофьора).
Аз не мога да разбера ти кое точно имаш в предвид - стъпковото или ТПС

Стъпковото моторче се намира пред моното, а ТПС-а е една черна плочка, пак е прикрепена за моноинжекцията, но отстрани ( от към страната на шофьора).
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
ivan vd, не се кахъри за нищо
.
Колегите са изписали вярни неща.
Ако правилно разбрах ти си свалял стъпковото моторче, така че си наясно къде се намира какво представлява и с колко пина е куплунга, който е връзката му с "главния мозък" - компа. На моя пасат, който е със същия мотор пиновете са 4-ри. Цена ок 120 лв.
ТПС-датчика се намира от дясно на моноблока, когато си застанал с лице към двигателния отсек, т.е. на ок 90 градуса в дясно от степ мотора. На него също има куплунг, а плочката е с елептични отвори и е захваната с четири болтчета(за регулировка на положението). В София има магазин в който се продава само тя на ориентировъчна(не съм ходил лично) цена от 130 лв. Може да си я смениш само нея, но след това трябва де се настрой при човек, който да бучне слушалката в компютъра.
Живота и на двата датчика е относително понятие в зависимост от производителя, но не би следвало при оригинална част да е под 100 хил. км.

Колегите са изписали вярни неща.
Ако правилно разбрах ти си свалял стъпковото моторче, така че си наясно къде се намира какво представлява и с колко пина е куплунга, който е връзката му с "главния мозък" - компа. На моя пасат, който е със същия мотор пиновете са 4-ри. Цена ок 120 лв.
ТПС-датчика се намира от дясно на моноблока, когато си застанал с лице към двигателния отсек, т.е. на ок 90 градуса в дясно от степ мотора. На него също има куплунг, а плочката е с елептични отвори и е захваната с четири болтчета(за регулировка на положението). В София има магазин в който се продава само тя на ориентировъчна(не съм ходил лично) цена от 130 лв. Може да си я смениш само нея, но след това трябва де се настрой при човек, който да бучне слушалката в компютъра.
Живота и на двата датчика е относително понятие в зависимост от производителя, но не би следвало при оригинална част да е под 100 хил. км.
Благодаря на колегата Dpop за изчерпателния отговор. Относно датчика за положението на дроселовата клапа - наясно съм какво представлява, за какво служи и как се центрова . Свалих го , видях , че долните две графитни писти са дълбоко надрани в началото , окъдето идва и проблема с оборотите на колата (компютърната диагностика не успя да го хване) и го монтирах по белезите които бях драснал предварително и проблема си остана. Карах още няколко дена така и от вътре нещо взе да ме човърка. На работещ двигател разхлабих 4-те болта на TPS-a и го завъртях обратно на часовата стрелка около 2мм и ЕКУ-то подаде сигнал на стъпковия мотор , който си прибра буталцето и оборотите на колата паднаха от 2000 на 500 1/мин. Изфорсирах няколко пъти двигателя и оборотите си падаха до 500 1/мин без да се задържат . След това дадох предварение от делкото и оборотите се вдигнаха на около 800 1/мин .Карах така около 200 км без какъвто и да е проблем и отидох на компютърна диагностика , където също не бе отчетена грешка в компа.Карам така вече месец и половина без какъвто и да е проблем и с ясното съзнание че това е временно явление и без смяна няма да мина. Надявам се ясно съм обяснил връзката между TPS,ЕКУ и стъпков мотор, което ме е заблудило ,че вида на TPS-a зависи от това колко пинов е стъпковия мотор.
Благодаря на всички включили се в темата.
Ключ!
Благодаря на всички включили се в темата.
Ключ!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта