как се откача ламбдата?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

как се откача ламбдата?

Мнениеот stoyan0264 » Сря 05 дек 2007 13:05


Здравейте килеги!
Искам да попитам относно ламбдата.Мога ли да я изключа и ще върви ли колата без нея?
За какво въобще служи този боклук?
Може ли пасата (АБС '92 моно 1.8) да не може да събере цилиндрите сутрин на студен двигател?
Благодаря Ви!




Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 05 дек 2007 13:20


Хахахах, как обижда лмбда сондата на колата. Обиждай, обиждай, ако караш само на бензин ( нямаш газова уредба ) тя колата тъпкано ще ти го върне за кръвната обида и за премахването на този важен елемент :lol:
Иначе ако караш на газ - аз лично съм я изключил, но не извадил, а само съм разкчачил кабелите от буксата. Къде е тази букса? Ами намираш ламбдата и по кабелчетата ще стигнеш до буксата.
И продължавам в същия дух - ако си глезкаш колцата само на бензинец, то тогава си купи нова, опсс не нова кола а сонда :)
Успех


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Сря 05 дек 2007 13:53


Благодаря докторе!
Карам само на газ.Само където паля на бенз.Ама се дави и пуши черно докато събере цилиндрите.После изчиства.На газ НО ПРОБЛЕМО дет се вика.Дали ламбда боклука не работи и да се получва преобогатена горивна смес?Как мислиш?


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Мнениеот Гергин » Сря 05 дек 2007 14:16


Аз съм с 1.6 пълен инжекцион и карам само на газ. Ламбдата не ми работи. Какво да кажа, върви си колицата. Паля само на бензин и нямам като твоя проблем. Незнам, но сигурно не е от нея. При добра центровка и изправна ел.уредба съм чувал, че проблеми няма. Харчи ми 10-11 на градско, което ме устройва пък нека по разбирачите да кажат.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 05 дек 2007 14:52


Стоянчо :) , трябва да знаеш че ламбда боклука :lol: започва да работи когато се загрее до определена температура ( нека другите да кажат на около колко градуса ). Докато "боклука" достигне необходимите градуси, или пък когато не работи, или е изключен, тогава горивообразуването се управлява от заводски настройки на компира, или от това което той е запаметил от предишна работа на двигателя. Поради тази причина в компира се трупат много грешки, поради което на първо време откачи и допри една до друга, за 10-15 минути, клемите на акумулатора.
От всичко казано до тук какво излиза - че в твоя случай, когато двигателя е студен и палиш на бензин, причината за преобогатената смес не бива да се търси в ламбда сондата, защото докато тя загрее и поеме нещата в свои "ръце" , то дотогава ти вече си прехвърлил на газ.
И последно - по обогатената смес е нормално явление за студен двигател и за неизправна ( изключена ) ламбда. Но преобогатената - не е и трябва да се търси причината другаде. Пробвай първо номера с клемите на акуто.
Успех!


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Сря 05 дек 2007 15:05


Ще пробвам колега , ама ме съмнява да стане.Когато ходих на стенд на БОШ ми казаха , че е неизправна някаква част (долната част на инжекцията и ми казаха да си я купя от морга зедно с някакъв потенциометър,който бил неразделна част от тази)
Върви че разбери коя е повредената част.
Ако ми кажете каква е тази част ("долната част на инж."),ще съм Ви мн. благодарен.
Благодаря за вниманието и полезните съвети!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 05 дек 2007 15:47


stoyan0264 написа:Ако ми кажете каква е тази част ("долната част на инж."),ще съм Ви мн. благодарен.

Стъпковото моторче?
То е комплект с потенциометъра (TPS).
Доктора е прав, че на студено Ламбдата не бачка.


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Сря 05 дек 2007 15:50


Радотом , благодаря!
Но мойе ли да се дави от това стъпково моторче? И да не иска да върви на бензин?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 05 дек 2007 16:31


stoyan0264 написа:Радотом , благодаря!
Но мойе ли да се дави от това стъпково моторче? И да не иска да върви на бензин?

Да, може! Това ти регулира количеството на постъпващия въздух, а има и два контакта- за празен ход и за пълно натоварване.
Ако датчика (контакта) за празен ход е зацапан и не сработва, то напълно възможно е да дави при затворена дроселна клапа.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Сря 05 дек 2007 17:22


radotom написа:
stoyan0264 написа:Радотом , благодаря!
Но мойе ли да се дави от това стъпково моторче? И да не иска да върви на бензин?

Да, може! Това ти регулира количеството на постъпващия въздух, а има и два контакта- за празен ход и за пълно натоварване.
Ако датчика (контакта) за празен ход е зацапан и не сработва, то напълно възможно е да дави при затворена дроселна клапа.


Така е, в момента аз съм с аналогично заболяване на моното.
Търси по моргите направо моно блока, т.е. дросела оборудван с дюза, степ мотор и ТПС-а. Иначе само нови степ мотор и плочка за ТПС( която после е добре да се настрои на стенд) струват ок 240 - 260 лв. в случай, че ти направят отстъпка.


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Съб 08 дек 2007 9:33


Благодаря ви колеги за изчерпателния отговор.
Само ме притеснява да не ми пробутат някой боклук.
Как да разбера ? Или трябва да ходя с разбирач?

Колко може да струва ЦЕЛИЯ МОНОБЛОК?
Благодаря Ви!


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

за ламбсондата

Мнениеот kibo_tom_8440 » Пон 10 дек 2007 19:44


:lol: Докторе не карай човека да скачи клемите на акумулатора щото май никога няма да запали колцата. Пич съедини кабелите от колата които се скачват на акумулатора - този който идва от стартера и този който е свързан с купето. :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 10 дек 2007 20:00


Както го опиа проблема няма нищо общо с ламбда сондата.
Едно на ръка тя не работи на студен двигател.Сондата без подгряване заработва след 2-3 минути след запалване (а ти дотогава си на газ предполагам).Докато тя не работи комп-а си следва завдоските му дозировки на гориво (и няма проблеми с това).
Иначе ламбда сондата е една много готина работа тига да си работи (даже на газ с ламбда контрол е доста добре).Нова като за твоя/моя двигател с поръчка пристига за 102лв (оригинален Bosch) и сега в Сряда си я взимам (че моята я няма никаква а ще съм с ламбда контрол на газовата).
Твоя проблем наистина ми се вижда най-много вероятно да е от стъпковото моторче на моноблок-а.Като за начало цял моноблок не ти е нужен или дори да го вземеш цял не го монтирай целия.Самото стъпково моторче можеш да го разглобиш и да почистиш преди да тръсиш ново.
То се намира ето тук :
Като застанеш с лице към двигателя виждаш моноблок-а.На него отгоре има пластмасов кожух от който тръгва маркуча за към въздушния филтър.Под него има един куплунг (оранжев или черен) леко гледа вляво.Точно под него има още един с 4 жички.Той е вертикален (горния е хоризонтален).Той влиза точно в стъпковото моторче.То се крепи на 3 болта (някаква странна отвертка бяха).Развиваш и сваляш.След това го разглобяваш (едни пластмасови щипки,които ще счупиш половината).Избърсваш го много хубаво от масло (винаги има колкото и да е чисто там).Избърсваш старата грес,която има по зъбното колелце.Вадиш оста и забърсваш контактните пластинки на нея.След това събираш по обратния ред като смазваш всичко (без контактните повърхности) ама без да се престараваш и монтираш.Палиш и гледаш как е.
Иначе по повод другото моно едва ли някой специалист може да го погледне и да каже,че това моно е най-доброто на света защото въпроса е в какво състояние му е ТПС-а (приеми го за потенциометър) и стъпковото моторче.Другото така или иначе и на теб си ти работи.
Успех!


shimbi
Мнения: 101
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 7:49
Автомобил: джета 2012г
Двигател:
Местоположение: центъра на Славовци
Контакти:

:)

Мнениеот shimbi » Съб 15 дек 2007 13:05


здравеите колеги,искам и аз да попитам при мен като загрее малкло пасата 1.8 м-и и като му подам гас малките обороти застават на 1800-2000 и не падат.трябва да спра гаста за 1 секунда и тогава падат на 1000 оборота.така пражи и на бензин.и тожа е от как му слойих газ? дали и при мен е стапкожото мотор4е?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта