


проблем сьс спирачките на В3
проблем сьс спирачките на В3
преди известно време отпред се чуваше един шум подобен на стьржене,и един ден шума изчезна но педала на спирачките стана много твьрд и при натискане се чува онзи сьщия шум но вече само когато натискам педала.Тьй като никой не пише по тази тема си мисля че може да не сьм пояснил проблема правилно ,а той е че просто за да спра трябва да натисна зверски педала защото направо се е ''удьрвил'',аз не сам много наясно сьс спирачната система като цяло но мисля че тази система с вакума си е наред а е нещо свьрзано с маслото но все пак ще се радвам ако някой даде идея.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Ми каква идея бе приятел, отиваш сваляш колелото и гледате - има ли накладки, няма ли (по-вероятно), прецакал ли си дисковете като е стържело а ти си карал, не си ли, задържал ли е някой апарат, проверявате сервото и така. Не си казал къв е мотора, ама се си мисля че ако нямаше течност първо щеше да ти потъне съединителя. За кво масло говориш изобщо нямам идея, ма със спирачките шега не бива, така че бегом в сервиза за ремонт.
Поздрави.
Поздрави.
мотора е 1.8,а по сервото какви са вьзможните проблеми,днес се порових малко и установих че когато подавам директно ток на изхода на буксата която захранва вакум помпата тя заработва и спирачките омекват ,при натискание на педала на входа на тази букса идва ток но като сьединя буксите(вход и изход)помпата заработва за секунда и спира мера на входа на буксата няма ток докато не натисна отново педала,кое кара тази помпа да работи някакав датчик ли?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Амммммммм... задръж!
Каква вакуум помпа, каква букса?
Вакуум трябва да вземаш от колекторните тръби (ако си бензинов) (видях, че си) или от механична вакуум-помпичка при дизелите....
Щом си говорим за букси по помпите значи става въпрос за спирачна система с ABS, така ли?
Ако да- свети ли ти индикацията за проблем в ABS-а? Най-ляво, едно оранжево плафонче, след ключа за фаровете?
Каква вакуум помпа, каква букса?

Вакуум трябва да вземаш от колекторните тръби (ако си бензинов) (видях, че си) или от механична вакуум-помпичка при дизелите....
Щом си говорим за букси по помпите значи става въпрос за спирачна система с ABS, така ли?
Ако да- свети ли ти индикацията за проблем в ABS-а? Най-ляво, едно оранжево плафонче, след ключа за фаровете?
да с АВС е обаче аз ли нещо бьркам под серво блока (блока под казанчето) има неква ел. помпа до нея има една черна топка приличаща на мини компресорче и до него има някакав датчик, прочетох че бил за високо налягяне или нещо подобно,та буксата на този датчик има 5 крачета на едното от които излиза (-)като подам този (-)на едното от другите крачета (шунтирам датчика)подавам (-)на реле №18 то включва подава (+)на тази помпа тя заработва и педала омеква,но може и нещо да се заблуждавам,ако някой иска да ми помогне може да ми даде skype или icq ,благодаря предварително.
Последна промяна от светулка на Пет 28 дек 2007 16:52, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Аха! Така вече съм съгласен
Да, това наистина е помпа, но не вакуум, а точно обратното! Нагнетателна е! И топката е акумулатор на налягането
При нашите ABS-и (един колега ги беше нарекъл АСС(АнтиСпирачнаСистема) заради редовните им откази) няма вакуум-усилвател, а се работи с повишено налягане на спирачната течност.
Нормалното, работно налягане е м/у 140 и 180 кгс/см2. Следи се от датчик. Ако налягането падне под тази стойност, се предполага, че трябва да включи помпата.
Аварийното налягане е 105кгс/см2. За това също има датчик.
Защо при теб не се включва е доста тъмна игра!
Възможно е някой от двата датчика да е останал сработил, възможно е на блока за управление под задната седалка да му се губят напрежения. Предпазителя за ABS-а е №21 в таблото. Виж да не е изгорял.
Не знам какво би се случило и ако ти спадне нивото на спирачната течност, но то би трябвало да си светне индикацията на таблото.
Като за начало пробвай да смениш цялата спирачна течност и да обезвъздушиш хубаво. Не съм сигурен, че ще помогне, но ако е от датчиците за налягането...
Не би трябвало заради прекъсване на някой от колесните датчици да прави този номер!
Преди около 3-4 месеца един колега се бори с този проблем. Не помня стигна ли се до разрешаването му. Пробвай с търсачката да поогледаш
Началото на лятото друг колега, от Пловдив сменя целия блок пак заради неработеща помпа, но при него, според думите му, нямаше грам спирачки!
А той не е от кльощавите

Да, това наистина е помпа, но не вакуум, а точно обратното! Нагнетателна е! И топката е акумулатор на налягането

При нашите ABS-и (един колега ги беше нарекъл АСС(АнтиСпирачнаСистема) заради редовните им откази) няма вакуум-усилвател, а се работи с повишено налягане на спирачната течност.
Нормалното, работно налягане е м/у 140 и 180 кгс/см2. Следи се от датчик. Ако налягането падне под тази стойност, се предполага, че трябва да включи помпата.
Аварийното налягане е 105кгс/см2. За това също има датчик.
Защо при теб не се включва е доста тъмна игра!
Възможно е някой от двата датчика да е останал сработил, възможно е на блока за управление под задната седалка да му се губят напрежения. Предпазителя за ABS-а е №21 в таблото. Виж да не е изгорял.
Не знам какво би се случило и ако ти спадне нивото на спирачната течност, но то би трябвало да си светне индикацията на таблото.
Като за начало пробвай да смениш цялата спирачна течност и да обезвъздушиш хубаво. Не съм сигурен, че ще помогне, но ако е от датчиците за налягането...

Не би трябвало заради прекъсване на някой от колесните датчици да прави този номер!
Преди около 3-4 месеца един колега се бори с този проблем. Не помня стигна ли се до разрешаването му. Пробвай с търсачката да поогледаш

Началото на лятото друг колега, от Пловдив сменя целия блок пак заради неработеща помпа, но при него, според думите му, нямаше грам спирачки!
А той не е от кльощавите

radotom, благодаря ти за изчерпателната информация,проверих бушончето здраво е,но сега като каза за залепнал датчик се сещам че точно преди да стане този проблем ден преди това прибрах колата в гаража и я бях оставил само на контакт и си спомням че тази помпа не спираше да работи докато не я изключих от контакт,на другия ден как дадох контакт тя заработи и пак така не спираше и това ми направи впечатление защото преди е работила за секунди и спира а сега не и аз размьрдах релетата и тя спря но с нейното спиране изчезнаха и спирачките,та мисьлта ми е да не би този датчик да е бил залепнал и как да остановя дали е здрав или не.Мойта логика е следната този датчик има нормално затворен контакт които при липса на достатачно налягяне подава ток на релето ,когато налягането го натисне този контакт разкьсва и помпата спира следователно при липса на налягане между крачетата на датчика трябваше да ми даде верига а то не ми дава и ме навежда на мисьлта че този датчик е аут,но ти казваш и за другия резервен датчик той защо не включва ,и сега се сещам и друго при пробите как натисна педала още в горно положение помпата се включваше за секунда и така при всяко натискане на педала а сега и тва не прави,ти имаш ли някаква идея.Спирачната течност сьщо е в нормата.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Погледни, най-добре, ето тази темичка:
http://vwfen.data.bg/VWPASSAT%20B3.pdf
Това всъщност е книжката за ремонт на Пассат В3/В4.Проблема е, че е на руски и ако си от по-младото поколение може да срещнеш известни трудности.
Раздела 'Спирачна система' започва от стр.243, а електрическата схема на ABS-а е на стр. 251
Лошото в цялата картинка е, че:
http://vwfen.data.bg/VWPASSAT%20B3.pdf
Това всъщност е книжката за ремонт на Пассат В3/В4.Проблема е, че е на руски и ако си от по-младото поколение може да срещнеш известни трудности.
Раздела 'Спирачна система' започва от стр.243, а електрическата схема на ABS-а е на стр. 251
Лошото в цялата картинка е, че:
vaskoto1 написа:хора, тва че съм отварял няколко такива АБСа не ме прави панацея...
тоя АБС е яко ялов-нищо не става от него.
части няма а и от моргите са седели на влага яко и са даже по зле от тия дето са ни в колите.
няма отървия...
лелеееее направо ме уплаши с тоя коментар на vaskoto1
, тая книжка я намерих и аз преди 3 дни но нещо е мога да се ориентирам вьпреки че горе долу имам некви познания по руски (79 набор сьм),ами добре благодаря за отделеното време а аз ще се помьча още малко като типичен упорит бьлгарин
и ако не се справя ще я дам на сервиз ,а после когато се разреши проблема ще го опиша за да помогна на някои ''кьсметлия'' с ABS
,чао за сега и поздрави.



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
светулка написа:лелеееее направо ме уплаши с тоя коментар на vaskoto1![]()
Аз засега нямам ядове с него и може да се каже,че съм късметлия (само дето като тресна много голяма дупка понеже нямам амортисьори датчиците отпред дават проблем (изключително рядко се случва)) и засега си работи.Иначе масовото мнение е като на vaskoto и където и да я закараш гледад много тъжно.Иначе се ремонтират ама цените са много "приятни".Проблема наистна е че по моргите всичко седи на открито (дори двигатели без глави съм виждал с цилиндри,пълни с вода и кал камоли за АБС-ите).Общо взето масовата практика на доста колеги (някои от форума други не) е като покаже достатъчно сложен дефект за да е твърде скъп ремонта или да не подлежи на такъв да се махне целия,да се насади серво усилвател и обикновенна помпа и така.....ама дано не стигаме дотам...
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 53 госта