проблем с оборотите и впръскването

Техническа и сервизна информация за Passat
danakoplatec
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 02 ное 2005 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

проблем с оборотите и впръскването

Мнениеот danakoplatec » Пон 14 яну 2008 17:01


Направо по проблема: по миналата седмица забелязах че един плъх ми е нахапал едни кабели на акумулатора и сигурно е дало плюс към масата защото акумулатора беше напълно разреден заредих защото много вярно ми е служил 5 години най малко. Искра е но вече аавтомобилът ми Пасат 1.8 моно РП мотора непали от първото включване най вероятно акумулатора не може да върти достатъчно бързо ами върти известно време и като запали от колекторите излиза огромен дим и мирише много на бензин от къде може да се изпарява този бензин и другото което се получи е като подам газ дори в движение колата не реагира оборотите не се повишават и след известно време се нормализира работата на двигателя това го прави за втори път мисля че имам проблем с някой елемент от впръскването защото ми се е случвало като подам газ колата забива нос изчаква 1-2 сек. и ускорява сама мисля че тази клапа на газта която подава информация на ЕКУ-то нещо не е наред но затова пиша апропо...на последния технически преглед ми казаха че имам висока концентрация на въгл. окис и ако това има отношение към впръскането или ламбда сондата ако някои е имал нещо подобно по колата да пише предварително благодаря на хората които ще се опитат да помогнат




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 14 яну 2008 20:23


Общо взето като закачиш акумулатора след заряд и потеглиш за 1-ви път след зареждането комп-а се обучава или по-точно казано събира информация от датчиците кой датчик какво показва и т.н казано по-опростено.В този период от време колата прави разни аномалии - даваш газ а не иска да поеме,даваш газ а оборотите падат,пускаш педала а тя задържа за малко оборотите и т.н.Това го прави първите 2-3км и после вече изключително рядко през първите 10-тина км.след това трябва да заспи и да няма такива проблеми.
Ако продължава да ги има значи си говорим за някакъв проблем,който може да е от много неща.Ако го прави на студено първите 1-2-3 минути не е ламбда сонда понеже тя тогава не работи.


danakoplatec
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 02 ное 2005 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот danakoplatec » Пон 14 яну 2008 20:35


не проблема го прави на топло което ме навежда на мисълта за ламбда сондата а ма повече мисля за този модул които е в основата на моното мисля че производител е БОШ днес питах за неговата цена и ми казаха да го търся отсега втора употреба което ме навежда на мисълта че цената е поне 250 -300 лв


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 14 яну 2008 21:11


danakoplatec написа:не проблема го прави на топло което ме навежда на мисълта за ламбда сондата а ма повече мисля за този модул които е в основата на моното мисля че производител е БОШ днес питах за неговата цена и ми казаха да го търся отсега втора употреба което ме навежда на мисълта че цената е поне 250 -300 лв

Така.....като за начало откачи самата ламбда сонда от кабелчето и.Предишния ми Пасат беше с RP ама не съм гледал има ли куплунг.Все пак огледай трябва да има един куплунг ето тук :
-заставаш пред колата,навеждаш се и бъркаш с лявата си ръка отстрани на моноблока покрай колекторите.Куплунга е пластмасов с метална телчица за контра и две кабелчета.Той ти е за лабда сондата.Ако е от нея като я изключиш комп-а минава в авариен режим,пуска малко по-богата смес и колата трябва значително да подобри този проблем.
По повод пластмасовото нещо на моното те са общо 3 тези неща.
Едното на пръв поглед не се вижда ама е в горната част на блока и излиза на един куплунг с 4 жички там,където двете маркучета за гориво влизат в моноблока.
Под него има една пластмасова кутиика (като гледаш колата отпред се пада точно срещу теб зад капака на клапаните),завинтена с 3 болтчета,черна на цвят със странна форма.Тя също е с куплунг с 4 жички.Това е стъпков мотор или така наричаното "моторче за празен ход".От него също едва ли е понеже то има малко по-други функции.Аз го сменях наскоро - цената е 132лв оригинално а 2-ра ръка е много грешно решение.
Друага пластмасова кутиика се пада като гледаш моноблока фронтално тя е отдясно.Представлява нещо като черна правоъгълна плочка с един куплунг.Той е с 6 крачета и само 5 жички.Това е датчика за положение на дроселовата клапа или така наричания "ТПС".Той може да ти прави подобни мизерии защото релано той казва на комп-а колко е натиснат педала на газта за да знае колко гориво да налива.Ламбда сондата само корегира сместа по-финно.Тази вече джаджа доколкото съм чувал (не съм проверявал) е бая парици (някъде 300лв ми се върти из главата ама не съм 100% сигурен).При мен също подозирам тази гад ама не съм убеден.
За коя от тези кутиики говориш в твоето изказване?
Успех!


danakoplatec
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 02 ное 2005 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот danakoplatec » Пон 14 яну 2008 22:54


е значи ТПС се казва това нещо което ме съмнява то избира режима на натоварване на двигателя и осъществява плавното и навременно впръскване така предполагам. Ще отида на диагностика като стане по изразителен проблема ще пиша и след диагностиката само да намеря подходящия сървиз имам много добри колеги механици ама тук е друг случая.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 14 яну 2008 23:05


И аз се съмнявам в моя ТПС.Сега си търся сервиз да го погледнат и да направят една центровка на колата на бензин понеже не е като хората.
Ако намериш подходящ сервиз драсни едно ЛС да ходя и аз.
Благодаря предварително!


danakoplatec
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 02 ное 2005 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот danakoplatec » Пон 14 яну 2008 23:16


ами ОК аз утре заминавам но края на месеца си идвам дъщерята има рожден ден и ще търся решение


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 14 яну 2008 23:25


А защо не погледнаш как е центровката на запалването преди да разколачиш колата....това с непаленето,миризмата на бензин, пушеците и т.н. ме навежда на проблем в тази работа.Удари една профилактична центровка или поне диарностика да я погледнат как е.
Успех!


danakoplatec
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 02 ное 2005 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот danakoplatec » Пон 14 яну 2008 23:40


ами ще я гледам отвсякъде както се казва и ще видя откъде идва проблема иначе 5 години безпроблемно шофиране ще и отделя достатъчно внимание ама първо дъщерята и рожденния ден ,че жената ме подготвя отсега колко много пари ще трябват! нали знаеш жената и колата са две взаимно изключващи се понятия повечето случаи поне при мен е така


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 15 яну 2008 0:30


:офф
О аз с този проблем по повод жената (приятелката де) и колата съм се справил много лесно :lol: При следния разговор
Аз :
-Няма да мога да дойда навреме да се видим понеже ще си сипвам антифриз в колата и ще закъснея час-два.
-Ама как така?!?
-Ами....така,трябва да и сипя антифриз понеже започва да става студено и може водата да замръзне.
-Ама...аз не съм ли ти по-важна от това да си сипваш антифриз на колата и не ти ли е по-важно да се видим отколкото да не замръзне колата?!?
-Ами,не че не си по-важна ама ако не го сипя довечера ще си ходиш пеш до вкъщи (от Младост до Захарна Фабрика)......
Повярвай ми има изключително учудващ ефект и то безкрайно положителен.Даже проявяват загреиженост после "как е колата,има ли нещо да и се прави,с какво да помогна ако мога". ;)
По повод смата тема - един оглед няма да и навреди.Иначе частите не са чак толкова скъпи а като втора употреба ги има на кило (вярно,че иска повече ровене да се намери читава ама все пак избор има).По-сложното е да се разбере къде точно и е проблема на колата за да не се сменя това и онова безсмислено.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 63 госта