-а при подаване на пълна газ докрай през моното започва да се връща налягане (а двигателя си работи) и хвърчи бензин нагоре здраво
ама това си е чиста проба запушване на ауспуха.отстранен на Seat,Opel,G3,Nissan и други. държи плах празен ход и като я настъпиш духа обратно и гасне. от началото пиша за това ама незнам защо не е пробвано до сега?това е най простото нещо без да се бара електрониката.
Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС - катализатор - Решено!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
Ами празня ход го държа около половин час без проблем...и от ауспуха си излизат газове безгрижно.Проблема се получава над 1200 оборота и то само на един цилиндър - първи (понеже по свещта се вижда,че спира да изгаря).
Ако беше запушен ауспуха нямаше да излизат отзад газове,нямаше проблема да е само на 1-ви цилиндър и като измъкна тапата за газов анализ на изходния колектор щеше да се подобри работата на двигателя защото се отваря отвор,откъдето да излизат газовете...а аз го пробвах и това не промени нищо в работата на двигателя.Като сменим повдигачите ще си каже дали е само това проблема.
Ако беше запушен ауспуха нямаше да излизат отзад газове,нямаше проблема да е само на 1-ви цилиндър и като измъкна тапата за газов анализ на изходния колектор щеше да се подобри работата на двигателя защото се отваря отвор,откъдето да излизат газовете...а аз го пробвах и това не промени нищо в работата на двигателя.Като сменим повдигачите ще си каже дали е само това проблема.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
zfa159 написа:°niksi° написа:suba написа:...и да не забравиш да изпразниш новите,щото те са пълни с масло фабрично.
Новите повдигачи са подготвени за монтаж, няма нужда да се празнят.
Това ми каза и Васко днес....не ги били пълнели вече с нищо.
Благодаря!

- m&m16v
- Мнения: 269
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,с Герман
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече
rudoni написа:-а при подаване на пълна газ докрай през моното започва да се връща налягане (а двигателя си работи) и хвърчи бензин нагоре здраво
ама това си е чиста проба запушване на ауспуха.отстранен на Seat,Opel,G3,Nissan и други. държи плах празен ход и като я настъпиш духа обратно и гасне. от началото пиша за това ама незнам защо не е пробвано до сега?това е най простото нещо без да се бара електрониката.
И аз съм почти убеден в това. Най простото е да се откачи генерацията и да се пробва за да се убедят на 100% и едва след това да се купуват повдигачи и други скъпо струващи детайли.
Е все пак майстора дава диагнозата,а ние предположенията. Но аз бих започнал с тази стъпка.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Колата ще я местя в друг гараж и като я преместя след седмица някъде ще имам малко време,което да и отделя.Така и така ми тропа отдолу една скоба по гърнетата и ще се завирам да я оправям - ще откача генерацията да видим какво ще се случи.
Повдигачите вече ги имам и като имам време ще ги сложа (така или иначе старите тракаха).
Благодаря!
Повдигачите вече ги имам и като имам време ще ги сложа (така или иначе старите тракаха).
Благодаря!
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
zfa159 написа:Колата ще я местя в друг гараж и като я преместя след седмица някъде ще имам малко време,което да и отделя.Така и така ми тропа отдолу една скоба по гърнетата и ще се завирам да я оправям - ще откача генерацията да видим какво ще се случи.
Повдигачите вече ги имам и като имам време ще ги сложа (така или иначе старите тракаха).
Благодаря!
ти не си мисли че новите няма да тракат,аз старите за това ги смених че после друга беля на главата.Дано да попаднеш на хубави...

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
jagler написа:zfa159 написа:Колата ще я местя в друг гараж и като я преместя след седмица някъде ще имам малко време,което да и отделя.Така и така ми тропа отдолу една скоба по гърнетата и ще се завирам да я оправям - ще откача генерацията да видим какво ще се случи.
Повдигачите вече ги имам и като имам време ще ги сложа (така или иначе старите тракаха).
Благодаря!
ти не си мисли че новите няма да тракат,аз старите за това ги смених че после друга беля на главата.Дано да попаднеш на хубави...
Новите свъщност няма да са нови а други...които са на работеща кола,която не трака понеже съм я чувал и ще се разчаства.Повдигачите са на 5000 км и са Ina.Реших тях да ги взема понеже са работили и са читави и не би трябвало да имам проблеми с тях.Мислех да си купя нои понеже не са кой знае какви пари ама незнам какви ще са

- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
zfa159 написа:jagler написа:zfa159 написа:Колата ще я местя в друг гараж и като я преместя след седмица някъде ще имам малко време,което да и отделя.Така и така ми тропа отдолу една скоба по гърнетата и ще се завирам да я оправям - ще откача генерацията да видим какво ще се случи.
Повдигачите вече ги имам и като имам време ще ги сложа (така или иначе старите тракаха).
Благодаря!
ти не си мисли че новите няма да тракат,аз старите за това ги смених че после друга беля на главата.Дано да попаднеш на хубави...
Дано да е от тях проблема колега че като те чета много зор си видял с колата.Моите новите и те бяха ИНА изкараха 1,5г. ама нали ти казвам 2-3 бяха блокирали и сутрин не можех да запаля все едно на 2-3 цилиндъра и целия двигател се тресеше.То даже като се свалят от вътрешната страна където е това буталцето се вижда как са контактували с опашките на клапаните тези 2 та бяха хлътнали на вътре/блокирали/аз съм ги разглобявал и знам как са;като се махне това средното/буталцето/ има една съчмичка която се натиска да се изпразнят от маслото.А буталцето за да се отдели от основното тяло пада с отсечен и вертикален удар в/у метална основа.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
добре де не се ли сетихте да му откачите свеща на първи цилиндър...като се съмнявате за преблемен повдигач на смукателния му клапан....колата би следвало да се форсира нормално кат за кола с три цилиндъра....
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
silent написа:добре де не се ли сетихте да му откачите свеща на първи цилиндър...като се съмнявате за преблемен повдигач на смукателния му клапан....колата би следвало да се форсира нормално кат за кола с три цилиндъра....
Ужасно много грешиш

Веднага ще ти обесня и защо :
-ако само откачиш свещтта от кабела и не променяш нищо - отново горивната смес ще се връща през отворения всмукателен клапан в колектора създавайнки налягане и нарушавайки вакуума на другите 3 цилиндъра....и колата няма да работи по никакъв по-ралзичен начин.
Ако пък развием свещтта все едно сме отворили огромна дупка в колектроа....понеже клапана си седи отворен а през дупката за свещ колектора си смуче въздух....няма и да запали даже въобще.Иначе сме се сетили ама седнахме и помислихме малко какво ще постигнем и за съжаление няма да е нищо по-добро от сегашното...само по-зле може да стане.
А за Ина-та незнам....уж били хубави.Ако не са читави ще си купя чисто нови ама какви?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
не мисля че греша...едно е да връща от работещ цилиндър друго е от компресия....плюс това при подобен проблем недобре затварящ клапан цилиндъра няма да работи на празен ход а ще се включва при по-високи обороти...абе нещо ме съмнява тая работа с повдигача....ако е блокирал трябва на загрял мотор да е по зле то и тогава няма да ляга клапана....а инак няма такава опция да не отваря....поне така си мисля....
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
точно на студен мотор е по-зле работата аз съдя как беше при мен първите няколко въртенета не може да запали ,а се тресе двигателя яко на 2-3 цилиндъра и после като се развърти маслото запалва.
След това когато е загрял си пали ,но сутрин беше големия зор.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
jagler написа:точно на студен мотор е по-зле работата аз съдя как беше при мен първите няколко въртенета не може да запали ,а се тресе двигателя яко на 2-3 цилиндъра и после като се развърти маслото запалва.След това когато е загрял си пали ,но сутрин беше големия зор.
Много зависи как ще се повреди повдигача.Вчера си преведох от ръководството общо взето как работи тая гад.Най-грубо казано има два циклъа - на пълнене с масло под високо налягане и на освобождаване на вътрешното налягане.Това се осъщестява от някакви клапани (възвратен и още някакъв).Доколкото разбрах от вас това са съчми.
Та дефакто повдигача има няколо възможности да се скапе - да не се пълни добре и да не се празни добре :
-да не се пълни добре :
- да се пълни малко заради кофти клапан на повдигача или ниско налягане на маслото например - не може да отвори достатъчно клапана при натиск от вала.При загрял мотор би се усетило по-ясно поенеже маслото е по-рядко.Ама и при студен би трявало да е зле понеже ще влиза по-малко горивна смес в цилиндъра.Тогава повдигача би трябвало ако е съвсем скапан и въобще не се пълни видимо да е останал далеч от разпределителния вал при въртящ се двигател.Иначе като го натисне вала чак тогава да се сплесква вътре малкото масло и клаана почти да не се отваря.
- да се препълва понеже не му се затваря входящия клапан навреме - тогав се получава моя ефект - повдигача се разтяга много и натисва клапана при което той остава леко отворен....при студен мотор налягането на маслото е по-голямо понеже то е по-гъсто и повдигача отваря повече клапана.При топъл налягането е ниско на П.х. и калапана работи ще годе добре.При по-високи обороти налягането се повишава и клапана остава практически постоянно открехнат (много хубава дума,характеризираща ито затворен нито отворен

-да не се празни добре - варианта е само един - не му работи клапана за освобождаване на налягането при обратния ход на гърбицата на вала (положението след максимално отворен клапан).Тогава ефекта би бил следния на студен мотор клпана седи почти винаги отворен понеже маслото е гъсто и се оттича още по-трудно.Като позагрее мотора маслото става по-рядко и повдигача горе-долу работи като хората.Като вдигнеш оборотите налягането на маслото се увеличава и повдигача спира да може да изкарва всичкото масло,което влиза....и задържа клапана отворен.
По принцип такава логика вкарвам аз....ако е грешна ще се радвам някой да ме поправи...не твърдя,че познавам добре действието на хидравличния повдигач ама от това,което изчетох и разгледах в ръководството така си обеснявам прецакването на един повдигач

Дали свещта цъка искра или не остава без значение защото още щом буталото тръгне нагоре започва да издухва горивната смес в колектора и не остава какво да детонира свещта....или съвсем дребни остатъци.Отдело другите цилиндри почти веднага засмукват горивната смес и колата се сдавя моментално понеже засмуква горивната смес,която е предвидена за тях и таиз от 1-ви цилиндър...или някой още друг.
Трябва ми малко помощ за следното :
-някой да каже при какви обороти помпата за маслото достига максимално налягане и сработва клапана с пружината,който регулира налягането (някои колеги подозират,че може да се е прецакала пружината и помпата да прави свръхналягане и да препълва повдигачите).Ама се съмнявам това да се случва на 1200 оборота...все пак около 2000 чак стига около 2-те атмосфери а на 3000 и нагоре трябва да е към 4-5 и това да са максималните налягания на тази помпа (или така си мисля аз поне).
-също така да препоръчате марка повдигачи (дето не изкарват по година и половина).
Предварително благодаря!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
и как работи безгрижно на празен ход на 4ри цилиндъра и не издухва през клапана а на по високи обороти отказва да работи....няма логика...пробвахте ли с друго ЕКУ....лично за мен проблемът определено не е повдигач....а си е с клинична картина за проблем с центробежен регулатор...и тъй като мотора няма такъв...а ЕКУ-то му изпълнява задълженията..корекция на ъгъла на запалване в зависимост от оборотите...то или нещо му бърка сметките или му се е повредило сметалото на компа...сам спомена за това че се мъчи да увеличава предварението и го докарва до 16градуса...междувпрочем възможно е и заради това да киха...прекалено голямо предварение....но определено не мисля за проблем с повдигач....дори по-вероятно е да ти е запушен ауспуха отколкото да имаш проблеми с повдигачи....
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...вероятно повдигач
Колега zfa159 аз съм разглобявал повдигач и му знам устройството и мога да ти кажа че това с препълването му и с постоянно натиснат клапан не може да се получи.Защото това буталце което контактува с клапана/опашката му/ има определен ход и виксатор да не излиза от тялото ,защото иначе би се разглобил и хода му е не повече от 3-4мм.Няма как да ти го снимам за да видиш устройството му
И според мен не се пълни и празни по време на всеки цикъл или натиск от гърбицата на разпр. вал ,ами си остава така натегнат като обира хлабината и сам се регулира тази хлабина...т.е. не е както на по-старите двигатели с пуловете и там да ги смяташ и регулираш ръчно
И това тракане с което повечето колеги се оплакват е точно от не плътния контакт м/у повдигача и разпр.вал ,защото повдигача е изпуснал налягането си от масло т.е все едно като хидравличен крик...и така претракват докато се понатегнат от маслото като се развърти двигателя.
И за това повечето колеги и майстори препоръчват за нашите коли 10/40 въпреки че аз и 15/40 съм сипвал и същата работа пак си се пълнят.
Защото практиката е едно философията е друго. 





Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 60 госта