Passat B6 няколко въпроси и мнения
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
След 2008 всички дизели са Common rail и нямат проблеми с дюзите.
- borri
- Мнения: 437
- Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
- Автомобил: VW PASSAT CC
- Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
- Местоположение: Червен бряг
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
мерси колега,ами автоматиците как са и DSG кутиите добрилиса имат ли някакви по сериозни проблеми като с по стария мулти трошляк
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
Здравейте. Ще споделя и аз още едно мнение за Пасат В6 с мотор ВМР. Купих го миналата година април месец. Произведен е м. юни 2007 г. 140 кс 2000 ТДИ с DPF филтър. Взех го от Италия на 88400 км., ако приемем че са реални. Когато се качих на този автомобил останах със много добри впечатления. Все пак бе четири поколения след пасата, който карах - В3 1.8 моноинжекцион 75 кс. До декември никакъв проблем. Декември отказа тандем помпата. В Порше струва 800 лв. Февруари отказа помпата в резервоара - около 500 лв. Април заминах със семейството си в Гърция при тъщата за Велик ден - светна датчика за маслото - ниско налягане. Прибрах се с репатрак на връх Велик ден - 900 лв. Именно тогава разбрах и аз за въпросният привод, за който пита PAWKO. Това е един шестограм, който участва в задвижването, или по точно, предава движението от маслената помпа, която е монтирана отвън към валове със зъбни колела, намиращи се вътре в нещо, което направо си приличана разпределителна кутия - валове с полутежести и червячни зибни колела. Цялата тази кутия се намира в каретра на двигателя. Този шестограм превърта, пада налягането, свирва зумера, светва датчика за маслото и ... ако си в чужбина, меко казано е неприятно. В Порше, в момента в който им го показах, се сетиха че става въпрос за маслена помпа. Струва 7.74 лв. А може да донесе главоболия от порядъка на 2000 лв. цялата кутия ... или повече - ремонт на двигателя. Не зная, дали има отношение превъртелия шестограм при мен, но преди две седмици колата ми угасна в движение на пернишката магистрала. Направо умря. Отказа да запали и на въже обратно в София. Отново в Порше и ... диагноза Турбина. Обясниха ми че трябвало да се смени турбината - слагат рецикилрана - 2000 лв., евентуално трябвало да се смени интекулира и тръбите към него и масло с филтър ... ориетировъчен ремонт - 3700 лв. Но тъй като можело масло да е попаднало в DPF филтъра, трябвало и той да се смени - общо 8000 лв. Обясниха ми, че едва ли не този шестограм е консуматив и трябва да се сменя периодично и профилактично, но отказаха да ми кажат на колко километра и дали просто не се шегуват с мен. Иначе смяната не е толкова сложна. Но двата вала с полутежестите се зацепват като ангренаж едва ли не. По въпроса за дюзите - имаше и такъв коментар в тази тема - Мотора на автомобила ми е ВМР, както написах в началото - има DPF филтър, помпа - дюза БОШ/дюзите не са пиезо на Сименс/. Когато колата спря на магистралата я закарах в Порше с идеята, че се е случило нещо с дюзите. Казаха ми, че тъй като давали производствен дефект, Фолксваген АГ предприели инициатива, на автомобили, до 250000 км или до 7 години от датата на производство, ако дюзите дефектират, сменят безплатно първо дефектната дюза, а при рецидив всички дюзи - семнят ги БЕЗПЛАТНО при горните условия. Е аз нямах късмет - не били дюзите, а турбината. Не зная обаче дали има връзка между превъртелия в Гърция шестограм /привод/ в маслената помпа, счупената турбина и изгасването на двигателя в ход на магистралата. Дано с тази информация съм бил полезен на някого, но като цяло вече съм с доста смесени чувства относно В6. Може пък да става въпрос и за късмет. На всички колеги пожелавам безаварийно,лек път и здрави гуми.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
Какво по-точно ти казаха за турбината ? Защото ако се е строшила,много неприятно щеше да разбереш,дори и в движение.
А според мен,ако е бил този въпросен шестограм,проблемен за турбината,то щеше веднага да ти отиде турбината,защото не се е омаслявала хубаво...след толкова време,не вярвам да е от това,освен ако перманентно не е държала ниско налягане и да не смазва добре турбината.
А според мен,ако е бил този въпросен шестограм,проблемен за турбината,то щеше веднага да ти отиде турбината,защото не се е омаслявала хубаво...след толкова време,не вярвам да е от това,освен ако перманентно не е държала ниско налягане и да не смазва добре турбината.
- jorkata30
- Мнения: 36
- Регистриран на: Сря 28 мар 2012 8:37
- Автомобил: VW GOLF-1.9TDI
- Двигател: AHF-1999
- Местоположение: varna
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
още като ти е заминал шестограма и тогава е заминала и турбината просто е изкарала още малко
но не даваи сега да ти сменят дпф филтъра и така нататъка смени си турбината и по4исти турбо пътищата,ако има масло и това е,можеш да си намериш втора ръка за около 500лв има доста стават от вси4ки коли с дпф филтър голф 5 тоуран,и др относно колата щом е превъртял шестограма със сигурност не е на 88000км,а ако е автоматик някъде около 200000,ако е сръ4ни скорости около 300000км,сменя се профилакти4но на около 120000км

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
В Порше ми казаха за турбината, че е счупена, задните лопатки са пълен блокаж. Предполагам, че се е счупила и оста, защото едните лопатки се въртят, а другите - не. Аз си прибрах колата от Порше, защото разбрах, че половината от цената на ремонта при тях е марката VW. От както купих първия си Пасат -1992 г. производство - В3, ходя при един и същи майстор. И в момента колата ми е там. Чакам да ми каже какво е точно поражението на турбината. По отношение на привода ... и аз горе долу така си обясних нещата. Когато ми светна датчика за маслото, бях в нищото, между някакви селца в Гърция. Колата мина в авариен режим и така успях да мина около 15 км., докато изляза на път, от където ме прибраха с въже. Колата не даваше възможност за по-писока сокорост от 20 км/ч. Замислих се обаче, дали това би могло да строшитурбината, при положение че тя работи от 1800 - 2000 оборота. Така поне знам, но може и да не съм прав. Вероятно обаче има връзка между привода, ниското налягане на маслото и турбото. По отношение на километрите на автомобила - нямам идея. И аз както и други колеги, фенове на VW, купих колата от Италия, като установих, че същата е била продадена на жена - доктор от автоцентър, който после я е поддържал. В VW няма история. От тук нататък мога само да гадая колко са й километрите, но се надявах да са реални или бизки около посочените от мен в предишния пост - 88400 км, тъй като, когато купих автомобила беше на 3 г. и 10 м. Салонът беше като нов, външно също нямаше забележки никъде. Поради тази причина наистина се надявах че съм попаднал на нещо реално. Колата е с ръчна скоростна кутия. Както ми е разглобен автомобила в момента, успях да видя какво животно е това DPF филтъра. Видях му и питата вътре - изглежда суха. Нямам намерение на този етап да го сменям. А в Порше настоятелно ми обясниха, че най-вероятно ще трябва и той да се смени поради .... хиляди причини. Затова и си прибрах колата от там. Все пак 2000 лв. вероятен ремонт не са като 8000 лв. Ако някой е имал проблеми с турбина или с привод за маслена помпа, ще се радвам дасподели, тъй като не мога да си обясня, какво толкова се е случило с мотора, че да се стигне до такива драми. Аз категорично подържам автомобилите си - и предишния пасат, който продадох на 350000 км в перфекто за 20те години състояние по отношение на мотор и ходова част /изключвам ламарините - те ме предадоха/ и имам намерение, макар и малко да е стряскаща цената на подръжката на този автомобил, да го подържам и него. Та в тази връзка, ако някой е имал такива перипетии, сблъскал се е с тези проблеми, моля, нека сподели.
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
аз съм имал такъв проблем и турбината замина то4но за 10 сек.просто докато го изгасая смениx привода и като запалиxме тя ве4е свиреше,смениx и нея 

Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
богиии, турбината работи постоянно, а не когато стигнеш 1800-2000 оборота.
Добре си направил, че си разкарал колата от Порше. Само дето не са ти казали, че и съединителя е за смяна да ти изсмучат още 2 бона.
Добре си направил, че си разкарал колата от Порше. Само дето не са ти казали, че и съединителя е за смяна да ти изсмучат още 2 бона.

-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
Аз се чудя на хората които ги купуват тия пасати и дават и вкарват толкова пари в тях, то къде ли вече не се писа колко е проблемен тоя 2 тди мотор, който му се кара добра кола да си вземе едно ауди а6 с 2,7 или 3 тди мотор, хем да види какво е мотор, хем какво е кола.
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
То пък щото 3 литровия дизел не може да ти смъкне кожата от гърба с проблеми.
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
то и колата не е само двигател
другите простотии по нея да не са много ефтини ?
като тръгне да купува кола всеки смята и данъците и застраховките. Та хората даже гледат и с какви консумативи се кара - като гуми и масла, преди да купуват. първоначалната цифра за колата почти никой не спира - това което те отказва от дадена кола са точно тия "малки" постоянни суми които даваш за поддръжка (ако мислиш да я караш тая кола а не да ти стои пред къщи или в гаража)

като тръгне да купува кола всеки смята и данъците и застраховките. Та хората даже гледат и с какви консумативи се кара - като гуми и масла, преди да купуват. първоначалната цифра за колата почти никой не спира - това което те отказва от дадена кола са точно тия "малки" постоянни суми които даваш за поддръжка (ако мислиш да я караш тая кола а не да ти стои пред къщи или в гаража)
- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
mili 75 написа:Аз се чудя на хората които ги купуват тия пасати и дават и вкарват толкова пари в тях, то къде ли вече не се писа колко е проблемен тоя 2 тди мотор, който му се кара добра кола да си вземе едно ауди а6 с 2,7 или 3 тди мотор, хем да види какво е мотор, хем какво е кола.
3.0 TDI и той е в графата "уникални" двигатели имайки предвид проблемите с дюзите. Когато това се случи, а то за жалост е доста често на коли на повечко километри, ремонти от рода на няколко хиляди лева не са рядкост.
всичко е късмет с такива коли или липсата на такъв...
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
Ново 20
След като зимата се отлепи шофьорското огледало от корпуса(да се разбира само стъклената част), онзи ден тръгнало да се разлепва и другото. Естествено залепихме го и него с Loctite 5972 и "заспа". Но ми стана интересно, зимата от студеното време ли се е отлепило, или от подгрева(баща ми не го изключваше цяла зима)? Както и сега лятото дали е възможно да се е отлепило от високите температури? Все пак не е за отписване и в добавка хубавите ни пътища, осеяни с неравности и дупки, при преминаването на които се получават задоволителни вибрации и т.н.

- jorosv
- Мнения: 38
- Регистриран на: Пон 04 окт 2010 16:54
- Автомобил: BMW E61 530xd
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
- Контакти:
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
Подобно на колегата bogii, до момента за малко под две години каране съм към 6500 лева в ремонти за неща, които не би трябвало да се чупят толкова лесно.
Списъка:
Две дюзи + пътна помощ 3300 лв.
Турбото омасляваше 360 лв. за стенд и малък ремонт (едно уплътнение беше сдало багажа)
Двумасов маховик 2700 лв. с работата
Др. неща, но те минават просто като поддръжка
амортисьори задни, маншони и т.н.
Колата е с абсурдно високи цени на частите особено след като имаме и 5тица 2007ма година 530d и плащаме почти същите пари (като за 55000 км, които съм навъртял съм дал към 2000 лв., а за пасата за 65000 към 6500). Друг е въпроса, че тоя пасат загуби цена главоломно за една година взех го края на 2010 до момента е ~6000 лева надолу докато БМВ-то е към 3500.
Ако ги нямаше гореизброените проблеми и факта, че във всеки сервиз ми говорят как трябва да го разкарам по-бързо (няма да се случи след като съм налял толкова пари в него) колата е страхотна, но уви....
Списъка:
Две дюзи + пътна помощ 3300 лв.
Турбото омасляваше 360 лв. за стенд и малък ремонт (едно уплътнение беше сдало багажа)
Двумасов маховик 2700 лв. с работата
Др. неща, но те минават просто като поддръжка
амортисьори задни, маншони и т.н.
Колата е с абсурдно високи цени на частите особено след като имаме и 5тица 2007ма година 530d и плащаме почти същите пари (като за 55000 км, които съм навъртял съм дал към 2000 лв., а за пасата за 65000 към 6500). Друг е въпроса, че тоя пасат загуби цена главоломно за една година взех го края на 2010 до момента е ~6000 лева надолу докато БМВ-то е към 3500.
Ако ги нямаше гореизброените проблеми и факта, че във всеки сервиз ми говорят как трябва да го разкарам по-бързо (няма да се случи след като съм налял толкова пари в него) колата е страхотна, но уви....
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Няколко въпроси и мнения за един Passat B6
колега не знам от къде ги изкара тези цени но са ти завишили доста
дюзите е трябвало да ги сменят без пари,а маховика е макс 1400лв и 200лв работа

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта