Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 651
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот alpinab » Сря 05 юни 2019 13:39


Моята беше минала сервизната акция 23R7(така я купих 2ра употреба), и регенерираше поне веднъж на 2-3 седмици софийско каране. Най-интересното, че дори след продължително магистрално, пак регенерираше. Т.е. на продухана генерация и т.н си започва процеса. За мен това е лишено от логика, но уви, прави го. Това с резервоарът е истина. Не 1 и 2 пъти ми се случвало в момента, в който сипя догоре да започне да регенерира. Едва ли е съвпадение. Аз вече съм и свикнал и хич не и се впечатлявам. Единствено гледам да я покарам, защото прекъсната регенерация е силно нежелателна. Ако е 1 път няма драма, но систематично ако го правите, рискувате да съкратите живота на ДФПто от незнание.

Премахнах 23R7, и колата се държи 1:1 с гореописнаното. Т.е. и преди този поправка в програмата на колата си ги е правила тези процедури , сега просто е по-рядко. Грубо казано по 1 път месечно.




Потребителски аватар
bobi_robi
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:14
Автомобил: Passat Б8
Двигател: DFHA 2021
Местоположение: София
Контакти:

Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот bobi_robi » Сря 05 юни 2019 13:48


alpinab написа: Премахнах 23R7.. .

При кого прави връщането на стария софтуер, колега?
Координати може ли да ми, дадеш и колко ти излезна?
Освен регенерирането някаква друга разлика осетил ли си?
И мойта я взех с 23R7 и доста се чудя за връщане на софтуера, но не знам дали си заслужува като цяло.
Мерси.


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот imedarov » Сря 05 юни 2019 14:39


Старият B7, правеше регенерации веднъж на 900-1000км, горе долу един резервоар, отказах сервизната акция и не е правена, B8 на всеки 200км, общо взето през ден с моето каране.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 05 юни 2019 15:05


при мен 400 минути работа на ДВГ е зададено, дали ще измина 100км или 600км стигне ли 400минути айде в джаза... искам да го видя това за резервоара написано някъде, не намирам никаква логика, ако съм скъсан и карам с 10 кила нафта на лампа нон стоп няма да прави регенерации ли ?


ziiro
Мнения: 34
Регистриран на: Пон 27 юли 2015 21:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот ziiro » Сря 05 юни 2019 15:16


Моят пасат стана изцяло градска кола. Всеки работен ден 12 км в посока, средна скорост 25 км./час. Прави регенерации на около 200 км пробег. В 95% от случайте, като започне я изкарвам на околовръсното и там я завършва.


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот ulipet » Сря 05 юни 2019 15:48


само набутване с дпф
вчера пак почна и се набутах 134лв. за 1л. дпф клинер на бардал .....отделно и сипвам 2тактово минерално руско масло....
още малко и ще пратя дпф-то при егр-то :mhihi


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот p_v_a » Сря 05 юни 2019 15:52


DoH_KuXoT написа:Удобно ли ще е да направиш Print screen на условията, които стартират регенерацията? Ще е полезно на всички да изясним многото неизвестни около тези дразнещи регенерации.
PrintScreen няма как да направя, но набързо направих схема на ДПФ регенерация. Ако нещо не е ясно - питайте.ИзображениеИзображение


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот p_v_a » Сря 05 юни 2019 15:54


ulipet написа:само набутване с дпф
вчера пак почна и се набутах 134лв. за 1л. дпф клинер на бардал .....отделно и сипвам 2тактово минерално руско масло....
още малко и ще пратя дпф-то при егр-то :mhihi
Ако продължаваш да сипваш двутактово масло след може би 3-4 литра ДПФ ще бъде изцяло запушен.


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот ulipet » Сря 05 юни 2019 16:02


доколкото изчетох за 2тактовото , въпроса е спорен дали вреди или не
от 2г. я карам така


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 05 юни 2019 16:28


p_v_a написа:
DoH_KuXoT написа:Удобно ли ще е да направиш Print screen на условията, които стартират регенерацията? Ще е полезно на всички да изясним многото неизвестни около тези дразнещи регенерации.
PrintScreen няма как да направя, но набързо направих схема на ДПФ регенерация. Ако нещо не е ясно - питайте.


Благодаря ти, ще тествам и ще пиша какво се случва и какво почва да отброява VAG DPF в реално време и дали при достигане на зададените параметри, но при ниско ниво стартирането на регенерацията се отлага . :th_up


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот VWGT » Сря 05 юни 2019 16:59


С телефона също става printscreen :)

Аз вече от година и половина сипвам една универсална добавка на bardahl към нафтата, сипвам предимно от евтиния дизел на големите вериги. Карам доста градско, но и на всеки 2 седмици излизам на магистрала, колата е със сменен софт заради дизелгейт. Случва се да прекъсна регенерация, то просто няма как, супер начесто са. Досега лампата на ДПФ не е светвала нито един път, но все пак ако има начин нещо да се излъже логиката, за да не се налага да ги прекъсвам е по-добре мисля. Тези граници по региони как се задават? Това е изцяло заради еко нормите по райони и едва ли прецаква ДПФ-а.


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот p_v_a » Сря 05 юни 2019 17:55


ulipet написа:доколкото изчетох за 2тактовото , въпроса е спорен дали вреди или не
от 2г. я карам така


Въпросът за мен въобще не е спорен, той има само един отговор. Факти: при дизеловите двигатели с дпф има специални изисквания към маслото - съдържание на сяра, фосфор и остатъчна пепел. Тези изисквания се пораждат от факта, че катализаторите са чувствителни към сяра, и други каталитични деактиватори. Това се нарича отравяне на катализатора и в някои случаи може да бъде необратимо. Друг ефект, който се получава е натрупването на остатъчната пепел от маслото в ДПФ. Тази пепел не може да премине през филтъра и остава там, като намаля активния обем на дпф, т.е. прави го по-малък. Това пък води до чести регенерации и по-висок пад на налягане в дпф (по-голям разход на гориво). Затова маслата за двигатели с дпф имат много малки стойности за остатъчен пепел. Животът на един ДПФ е разчетен на 260 000 км, и ограничението идва от намаляването на активния му обем следствие на пепел от маслото - след това решението е или да се подмени или да се почисти.
Сега на въпроса за двутактовото масло - това масло има за цел да смазва двигателя и няма нормировка за остатъчен пепел и сяра, тъй като приложението не го изисква. Да се налива масло в горивото с неясно съдържание и висок процент на пепел, ще доведе до събирането му в ДПФ и до чести принудителни регенерации, докато даде грешка в ДПФ. Освен това може да окаже въздействие върху окислителния катализатор и да се появява бял дим при регенериране.
Безспорно, маслото е полезно за комън рейла, но той така или иначе е разчетен за нормалното дизелово гориво и се използват повече от 20 год. без значими проблеми.


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот p_v_a » Сря 05 юни 2019 18:01


VWGT написа:С телефона също става printscreen :)

Аз вече от година и половина сипвам една универсална добавка на bardahl към нафтата, сипвам предимно от евтиния дизел на големите вериги. Карам доста градско, но и на всеки 2 седмици излизам на магистрала, колата е със сменен софт заради дизелгейт. Случва се да прекъсна регенерация, то просто няма как, супер начесто са. Досега лампата на ДПФ не е светвала нито един път, но все пак ако има начин нещо да се излъже логиката, за да не се налага да ги прекъсвам е по-добре мисля. Тези граници по региони как се задават? Това е изцяло заради еко нормите по райони и едва ли прецаква ДПФ-а.


Аз друго имах предвид, като казах че не мога да направя printscreen.

Прекъснатите регенерации не са проблем дотолкова, че това малко увеличава разхода на гориво. При няколко последователни неуспешни регенерации, може да излезе съобщение за дпф или да светне лампата.
Вариант да се прекъсне току-що започнала регенерация (например след 2 мин е влизането в гаража) е изключването на старт-стоп, и при първи симптоми на регенерация да се изключи двигателя от ключа, например на светофар и да се стартира след това. Така ще се отмести регенерацията за определен период.


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот p_v_a » Сря 05 юни 2019 18:02


DoH_KuXoT написа:
p_v_a написа:
DoH_KuXoT написа:Удобно ли ще е да направиш Print screen на условията, които стартират регенерацията? Ще е полезно на всички да изясним многото неизвестни около тези дразнещи регенерации.
PrintScreen няма как да направя, но набързо направих схема на ДПФ регенерация. Ако нещо не е ясно - питайте.


Благодаря ти, ще тествам и ще пиша какво се случва и какво почва да отброява VAG DPF в реално време и дали при достигане на зададените параметри, но при ниско ниво стартирането на регенерацията се отлага . :th_up



супер, и на мен ще ми е интересно как са го калибрирали.


radoo84
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 22 май 2009 16:01
Автомобил: Passat b7 2013 DSG 140ps
Двигател:
Местоположение: Свети Влас

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот radoo84 » Чет 06 юни 2019 15:39


https://www.aliexpress.com/item/for-Volkswagen-VW-Passat-B5-B5-5-B6-B7-B8-CC-1996-2020-Full-Cover-Anti/32995266583.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6a204c4dlpDzlt
Дойдоха ми стикерите за страничните огледала, като ги монтирам....трябва да снимам, ако има нещо за снимане



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта