Моята беше минала сервизната акция 23R7(така я купих 2ра употреба), и регенерираше поне веднъж на 2-3 седмици софийско каране. Най-интересното, че дори след продължително магистрално, пак регенерираше. Т.е. на продухана генерация и т.н си започва процеса. За мен това е лишено от логика, но уви, прави го. Това с резервоарът е истина. Не 1 и 2 пъти ми се случвало в момента, в който сипя догоре да започне да регенерира. Едва ли е съвпадение. Аз вече съм и свикнал и хич не и се впечатлявам. Единствено гледам да я покарам, защото прекъсната регенерация е силно нежелателна. Ако е 1 път няма драма, но систематично ако го правите, рискувате да съкратите живота на ДФПто от незнание.
Премахнах 23R7, и колата се държи 1:1 с гореописнаното. Т.е. и преди този поправка в програмата на колата си ги е правила тези процедури , сега просто е по-рядко. Грубо казано по 1 път месечно.
Passat B7 - подобрения и обща информация за модела
- bobi_robi
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:14
- Автомобил: Passat Б8
- Двигател: DFHA 2021
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
alpinab написа: Премахнах 23R7.. .
При кого прави връщането на стария софтуер, колега?
Координати може ли да ми, дадеш и колко ти излезна?
Освен регенерирането някаква друга разлика осетил ли си?
И мойта я взех с 23R7 и доста се чудя за връщане на софтуера, но не знам дали си заслужува като цяло.
Мерси.
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Старият B7, правеше регенерации веднъж на 900-1000км, горе долу един резервоар, отказах сервизната акция и не е правена, B8 на всеки 200км, общо взето през ден с моето каране.
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
при мен 400 минути работа на ДВГ е зададено, дали ще измина 100км или 600км стигне ли 400минути айде в джаза... искам да го видя това за резервоара написано някъде, не намирам никаква логика, ако съм скъсан и карам с 10 кила нафта на лампа нон стоп няма да прави регенерации ли ?
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Моят пасат стана изцяло градска кола. Всеки работен ден 12 км в посока, средна скорост 25 км./час. Прави регенерации на около 200 км пробег. В 95% от случайте, като започне я изкарвам на околовръсното и там я завършва.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
само набутване с дпф
вчера пак почна и се набутах 134лв. за 1л. дпф клинер на бардал .....отделно и сипвам 2тактово минерално руско масло....
още малко и ще пратя дпф-то при егр-то
вчера пак почна и се набутах 134лв. за 1л. дпф клинер на бардал .....отделно и сипвам 2тактово минерално руско масло....
още малко и ще пратя дпф-то при егр-то

Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
PrintScreen няма как да направя, но набързо направих схема на ДПФ регенерация. Ако нещо не е ясно - питайте.DoH_KuXoT написа:Удобно ли ще е да направиш Print screen на условията, които стартират регенерацията? Ще е полезно на всички да изясним многото неизвестни около тези дразнещи регенерации.


Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Ако продължаваш да сипваш двутактово масло след може би 3-4 литра ДПФ ще бъде изцяло запушен.ulipet написа:само набутване с дпф
вчера пак почна и се набутах 134лв. за 1л. дпф клинер на бардал .....отделно и сипвам 2тактово минерално руско масло....
още малко и ще пратя дпф-то при егр-то
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
доколкото изчетох за 2тактовото , въпроса е спорен дали вреди или не
от 2г. я карам така
от 2г. я карам така
Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
p_v_a написа:PrintScreen няма как да направя, но набързо направих схема на ДПФ регенерация. Ако нещо не е ясно - питайте.DoH_KuXoT написа:Удобно ли ще е да направиш Print screen на условията, които стартират регенерацията? Ще е полезно на всички да изясним многото неизвестни около тези дразнещи регенерации.
Благодаря ти, ще тествам и ще пиша какво се случва и какво почва да отброява VAG DPF в реално време и дали при достигане на зададените параметри, но при ниско ниво стартирането на регенерацията се отлага .

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
С телефона също става printscreen :)
Аз вече от година и половина сипвам една универсална добавка на bardahl към нафтата, сипвам предимно от евтиния дизел на големите вериги. Карам доста градско, но и на всеки 2 седмици излизам на магистрала, колата е със сменен софт заради дизелгейт. Случва се да прекъсна регенерация, то просто няма как, супер начесто са. Досега лампата на ДПФ не е светвала нито един път, но все пак ако има начин нещо да се излъже логиката, за да не се налага да ги прекъсвам е по-добре мисля. Тези граници по региони как се задават? Това е изцяло заради еко нормите по райони и едва ли прецаква ДПФ-а.
Аз вече от година и половина сипвам една универсална добавка на bardahl към нафтата, сипвам предимно от евтиния дизел на големите вериги. Карам доста градско, но и на всеки 2 седмици излизам на магистрала, колата е със сменен софт заради дизелгейт. Случва се да прекъсна регенерация, то просто няма как, супер начесто са. Досега лампата на ДПФ не е светвала нито един път, но все пак ако има начин нещо да се излъже логиката, за да не се налага да ги прекъсвам е по-добре мисля. Тези граници по региони как се задават? Това е изцяло заради еко нормите по райони и едва ли прецаква ДПФ-а.
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
ulipet написа:доколкото изчетох за 2тактовото , въпроса е спорен дали вреди или не
от 2г. я карам така
Въпросът за мен въобще не е спорен, той има само един отговор. Факти: при дизеловите двигатели с дпф има специални изисквания към маслото - съдържание на сяра, фосфор и остатъчна пепел. Тези изисквания се пораждат от факта, че катализаторите са чувствителни към сяра, и други каталитични деактиватори. Това се нарича отравяне на катализатора и в някои случаи може да бъде необратимо. Друг ефект, който се получава е натрупването на остатъчната пепел от маслото в ДПФ. Тази пепел не може да премине през филтъра и остава там, като намаля активния обем на дпф, т.е. прави го по-малък. Това пък води до чести регенерации и по-висок пад на налягане в дпф (по-голям разход на гориво). Затова маслата за двигатели с дпф имат много малки стойности за остатъчен пепел. Животът на един ДПФ е разчетен на 260 000 км, и ограничението идва от намаляването на активния му обем следствие на пепел от маслото - след това решението е или да се подмени или да се почисти.
Сега на въпроса за двутактовото масло - това масло има за цел да смазва двигателя и няма нормировка за остатъчен пепел и сяра, тъй като приложението не го изисква. Да се налива масло в горивото с неясно съдържание и висок процент на пепел, ще доведе до събирането му в ДПФ и до чести принудителни регенерации, докато даде грешка в ДПФ. Освен това може да окаже въздействие върху окислителния катализатор и да се появява бял дим при регенериране.
Безспорно, маслото е полезно за комън рейла, но той така или иначе е разчетен за нормалното дизелово гориво и се използват повече от 20 год. без значими проблеми.
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
VWGT написа:С телефона също става printscreen :)
Аз вече от година и половина сипвам една универсална добавка на bardahl към нафтата, сипвам предимно от евтиния дизел на големите вериги. Карам доста градско, но и на всеки 2 седмици излизам на магистрала, колата е със сменен софт заради дизелгейт. Случва се да прекъсна регенерация, то просто няма как, супер начесто са. Досега лампата на ДПФ не е светвала нито един път, но все пак ако има начин нещо да се излъже логиката, за да не се налага да ги прекъсвам е по-добре мисля. Тези граници по региони как се задават? Това е изцяло заради еко нормите по райони и едва ли прецаква ДПФ-а.
Аз друго имах предвид, като казах че не мога да направя printscreen.
Прекъснатите регенерации не са проблем дотолкова, че това малко увеличава разхода на гориво. При няколко последователни неуспешни регенерации, може да излезе съобщение за дпф или да светне лампата.
Вариант да се прекъсне току-що започнала регенерация (например след 2 мин е влизането в гаража) е изключването на старт-стоп, и при първи симптоми на регенерация да се изключи двигателя от ключа, например на светофар и да се стартира след това. Така ще се отмести регенерацията за определен период.
Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
DoH_KuXoT написа:p_v_a написа:PrintScreen няма как да направя, но набързо направих схема на ДПФ регенерация. Ако нещо не е ясно - питайте.DoH_KuXoT написа:Удобно ли ще е да направиш Print screen на условията, които стартират регенерацията? Ще е полезно на всички да изясним многото неизвестни около тези дразнещи регенерации.
Благодаря ти, ще тествам и ще пиша какво се случва и какво почва да отброява VAG DPF в реално време и дали при достигане на зададените параметри, но при ниско ниво стартирането на регенерацията се отлага .
супер, и на мен ще ми е интересно как са го калибрирали.
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 22 май 2009 16:01
- Автомобил: Passat b7 2013 DSG 140ps
- Двигател:
- Местоположение: Свети Влас
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
https://www.aliexpress.com/item/for-Volkswagen-VW-Passat-B5-B5-5-B6-B7-B8-CC-1996-2020-Full-Cover-Anti/32995266583.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6a204c4dlpDzlt
Дойдоха ми стикерите за страничните огледала, като ги монтирам....трябва да снимам, ако има нещо за снимане
Дойдоха ми стикерите за страничните огледала, като ги монтирам....трябва да снимам, ако има нещо за снимане
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта