Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 17 ное 2005 10:50


Мдааа и аз съм на мнение че вместо една така енергийна станция, по-добре да дам малко парички отгоре но ще си имам нов акумулатор. Хубавото и е, ако все пак закъса човек с акумулатора, това устройственце може и да спаси положението.
Huse, каква марка е Einhell?Струва ми се това зарядно е малко слабичко, вземайки в предвид времето което си написал, необходимо за зареждане. Нямам си на представа МЕТРО дали предлагат зарядни с малко по-голям изходящ ток, защото струва ми се, по нормално някак си звучи 44 А/часа акумулатор да се зарежда 6 часа, от колкото 13. Обаче като се замисля за 6-те часа - че то аз заради него ако го оставя вечер да се зарежда, ще трябва да ставам рано-рано да го изключвам.
За 44 А/часа = на 13 часа, долу горе му се ядва времето за зареждане. Ами ако е 60, или повече ?Май по-добре да е с малко по -голям изходящ ток. Те хората са казали - "от много глава не боли".




Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 17 ное 2005 10:59


[ Нямам си на представа МЕТРО дали предлагат зарядни с малко по-голям изходящ ток, защото струва ми се, по нормално някак си звучи 44 А/часа акумулатор да се зарежда 6 часа, от колкото 13. За 44 А/часа = на 13 часа, долу горе му се ядва времето за зареждане. Ами ако е 60, или повече ?Май по-добре да е с малко по -голям изходящ ток. Те хората са казали - "от много глава не боли".[/quote]
Моля модераторите да заключат тази тема!
Сигурно не само аз не издържам на тези разсъждения!


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 17 ное 2005 13:18


nii написа:за протокола, бидейки допломиран в електрото искам да кажа:

Генератор е устройство което генерира ел.енергия. Биват няколко вида.

Един от видовете генератори се нарича алтернатор - той произвежда променлив ток. при автомобилите след него имаме диодна плочка или подобен изправител който го превръща (тока) в постоянен. при жигулите например изправителя е механичен и се нарича реле-регулатор.



Нема таквоз нещо механичен изправител. Регулатора на напрежението е електромеханичен и то само за Г221. От Г 222 нагоре регулатора е електронен.

nii написа:Другия вид е динамото, то прави директно постоянен ток и няма изправител. среща при някои стари автомобили, доколкото знам ЗАЗ и Костенурка.


Динамото прави постоянен ток с помощта на колектора, който го играе механичен изправител. Новия модел ЗАЗ е с алтернатор.

nii написа:Има и някои други - трифазни ала-бала но нас ни вълнуват основно горните поради употребата им в МПС


Вълнуват ни и още как :D Дори във по-горе споменатиq ЗАЗ алтернатора е трифазен, да не говорим за ВАЗ и още по-малко за VAG.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Чет 17 ное 2005 13:35


отивам да си късам дипломата
верно че на жигата изправителя е диоден, а регулатора на напрежение е механичен (поне на старите жиги). объркал съм понятията щото ми мирише от чорапите и съм се омаял.
и като гледам сега колко диода има верно може да е трифазен.

за новия модел заз хабер си нямам


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот yossarian » Чет 17 ное 2005 14:03


doktora написа:Сега, пак оня мой познат с Опела :lol: :lol: :lol: , съм го виждал да си зарежда акумулатора със зарядно устройство. Самият той ми е казвал, че един акумулатор бил той нов или на години е хубаво да се зарежда веднъж в месеца. Спред него това удължава живота на акумулатора и е особено препоръчително да се прави през студените месеци, заради ниските температури и по голямата консумация на ток през този период ( парно, чистачки, нагревател на задното стъкло, по често включване на фаровете, по често и по продължително въртене на стартера и др ).


Прав е познатия ти. Ето тук и една дискусия от преди извесно време:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... E%F0#40334


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 17 ное 2005 14:05


L&R написа:Заради по голямото КПД ли слагат 3 фазни ?
Време е да вадим вече волт-амперни характеристики и прочииие :) :yeaha:


Аха, а също и пулсациите са по малки с 30%.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 22 ное 2005 18:07


Като че ли без да искам съм предизвикал дявола с тази тема - в понеделник рано сутринта в големия студ ми свърши акумулатора. Снощи го зареждах 12 часа с първото попаднало в ръцете ми зарядно, мисля че беше българско от бай Тошово време. Сега ще видя при следващия студ какво ще стане.
Жалко че наблизо няма МЕТРО да си купя това зарядно, но гледайки съседите - 70 % от тях се оплакаха че са имали затруднения с акумулаторите си в понеделник сутринта. Това Бг зарядно се предаваше от ръка на ръка като топъл хляб - аз бях третия който зарежда с него в рамките на 40 часа!
И сега е време да попитам - какво ще стане с акумулатора ако се просрочи зареждането да кажем с 2-3 часа?
И още нещо - след като не успях да запаля сутринта, реших и днес си купих кабели с щипки за свързване на акумулатора с друг.
А да, щях да забравя - в Търново попаднах на зарядно, немско, марката не я запомних, но цената му беше 50 лв. Така че това от МЕТРО ако е германско, си е голяма далавера.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 23 ное 2005 2:24


Правиш си едно от ПЦ , и забравяш проблемите !!


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 23 ное 2005 11:51


WDW написа:Правиш си едно от ПЦ , и забравяш проблемите !!


Точно тогази ще ти почнат проблемите. Захранване от ПЦ рядко вдига над 12 V, a напрежението на максимално заредена клетка е 2.4-2.5 V което ще рече 15V.

Aумулатор се зарежда по време, ток или плътност на електролита. Обикновенно се почва с ток НЕ по-голям от 1/10 от капацитета на акумулатора. Когато напрежението достигне към 14 V тока се намалява на 1/20 и зареждането продължава докато напрежението достигне 14.4-15V или плътността на електролита 1.25 лято до 1.29 зиме.


VRX
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 08 юли 2005 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VRX » Сря 23 ное 2005 12:08


Doctore, ако един акумулатор не се поддържа, макар и нов той ще стане неизползваем (за боклука). Знаещ ли, че в Швеция има монтирани зарядни устройства за всяко паркоместо. Там температурите през зимата са ниски и хората се зареждат акумулаторите през нощта, така че на сутринта, когато тръгват за работа да нямат проблем със стартирането.

Акумулатора може да се зареди с външно зарядно устройство, ако напрежението му е под 12V.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 23 ное 2005 12:18


А зарядните не са ли с импулси поне за MH се зареждат с импулсен ток , нещо ми се върти в главата и зарядни с десулфатизиращ ефект ;) за оловните с разряден и заряден ток. Най добре е нещо съвременно което зарежда изпълнявайки програма не само да намалява зарядния ток.

П.П.
Като разгледах са бая скъпи интелигентните и за домашни условия не си струва.
http://www.batterystuff.com/productdisp ... 0Amp_Start)_battery


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 23 ное 2005 16:21


Докторе купи си това от Метро / 5А. Винаги ще ти се наложи да го ползваш. Ако има руски зарядни такива са хубави.Едно време имаше поне. Мога да видя и ъв варна в 1 руско магазинче, ако има. За типа на руското за което говоря е импулно / мост с 2 диода и 2 тиристора които - се управляват от електроника. Макс .то заряден беше 10 А , следи се и напрежението на заряд и се изключва заряда като се стигне напрежение 14,2 -14,5 В.
/Даже ме е яд , че не си купих навремето, имах правено дето се скапа и нямам време за да го ремонтирам/.
Зимно време при каране на кратки растояния и набримчени консуматори / фарове, вентилатор парно или клима, чистачки, нагревател задно стъкло и т .н./ акумулатора не успява да се зареди достатъчно.Като хване студа и акумулатора издъхва.
Затова е задължително да се зарежда .

Имах да пиша същото като VRX но тогава се изгуби форума. Не само нв Швеция е така . В северните страни си има колонка на която се закачаш пускаш "стотинките" и си зареждаш акумулатора и много важно колите им имат ел.нагревател монторан я в картера за да грее маслото , я в охладителната система / радиатор/ и колата ти е винаги загрята. Палиш при минус 20-30 градуса и кеф парното бачка веднага , няма чудене при тръгване няма износване от студен старт на двигателя.


Tixomir_sv
Мнения: 20
Регистриран на: Чет 13 окт 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Tixomir_sv » Сря 23 ное 2005 16:46


Колега kris11, и аз съм от Варна. Къде е това магазинче? И за какви "стотинки" говорим (горе-долу, разбира се)? Имам интерес към такава джаджа!

колега има лични съобщения! моля ползвай ги!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 24 ное 2005 12:05


kris11 написа:Ако има руски зарядни такива са хубави.Едно време имаше поне. Мога да видя и ъв варна в 1 руско магазинче, ако има. За типа на руското за което говоря е импулно / мост с 2 диода и 2 тиристора които - се управляват от електроника. Макс .то заряден беше 10 А , следи се и напрежението на заряд и се изключва заряда като се стигне напрежение 14,2 -14,5 В.
/Даже ме е яд , че не си купих навремето, имах правено дето се скапа и нямам време за да го ремонтирам/.


Колега, от любимия ми град Варна - имам молба към теб. Провери ако можеш за тези руските зарядни, на какви "стотинки" са и ми пиши. Ако са на добра цена, следващата молба ще ми е да го изпратиш по пощата с наложен платеж, като обещавам да ти се обадя и почерпя когато дойда във Варна ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Чет 24 ное 2005 20:57


И двамата имане PS на лични.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 49 госта