Мдааа и аз съм на мнение че вместо една така енергийна станция, по-добре да дам малко парички отгоре но ще си имам нов акумулатор. Хубавото и е, ако все пак закъса човек с акумулатора, това устройственце може и да спаси положението.
Huse, каква марка е Einhell?Струва ми се това зарядно е малко слабичко, вземайки в предвид времето което си написал, необходимо за зареждане. Нямам си на представа МЕТРО дали предлагат зарядни с малко по-голям изходящ ток, защото струва ми се, по нормално някак си звучи 44 А/часа акумулатор да се зарежда 6 часа, от колкото 13. Обаче като се замисля за 6-те часа - че то аз заради него ако го оставя вечер да се зарежда, ще трябва да ставам рано-рано да го изключвам.
За 44 А/часа = на 13 часа, долу горе му се ядва времето за зареждане. Ами ако е 60, или повече ?Май по-добре да е с малко по -голям изходящ ток. Те хората са казали - "от много глава не боли".
Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
[ Нямам си на представа МЕТРО дали предлагат зарядни с малко по-голям изходящ ток, защото струва ми се, по нормално някак си звучи 44 А/часа акумулатор да се зарежда 6 часа, от колкото 13. За 44 А/часа = на 13 часа, долу горе му се ядва времето за зареждане. Ами ако е 60, или повече ?Май по-добре да е с малко по -голям изходящ ток. Те хората са казали - "от много глава не боли".[/quote]
Моля модераторите да заключат тази тема!
Сигурно не само аз не издържам на тези разсъждения!
Моля модераторите да заключат тази тема!
Сигурно не само аз не издържам на тези разсъждения!
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
nii написа:за протокола, бидейки допломиран в електрото искам да кажа:
Генератор е устройство което генерира ел.енергия. Биват няколко вида.
Един от видовете генератори се нарича алтернатор - той произвежда променлив ток. при автомобилите след него имаме диодна плочка или подобен изправител който го превръща (тока) в постоянен. при жигулите например изправителя е механичен и се нарича реле-регулатор.
Нема таквоз нещо механичен изправител. Регулатора на напрежението е електромеханичен и то само за Г221. От Г 222 нагоре регулатора е електронен.
nii написа:Другия вид е динамото, то прави директно постоянен ток и няма изправител. среща при някои стари автомобили, доколкото знам ЗАЗ и Костенурка.
Динамото прави постоянен ток с помощта на колектора, който го играе механичен изправител. Новия модел ЗАЗ е с алтернатор.
nii написа:Има и някои други - трифазни ала-бала но нас ни вълнуват основно горните поради употребата им в МПС
Вълнуват ни и още как

- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
doktora написа:Сега, пак оня мой познат с Опела![]()
![]()
, съм го виждал да си зарежда акумулатора със зарядно устройство. Самият той ми е казвал, че един акумулатор бил той нов или на години е хубаво да се зарежда веднъж в месеца. Спред него това удължава живота на акумулатора и е особено препоръчително да се прави през студените месеци, заради ниските температури и по голямата консумация на ток през този период ( парно, чистачки, нагревател на задното стъкло, по често включване на фаровете, по често и по продължително въртене на стартера и др ).
Прав е познатия ти. Ето тук и една дискусия от преди извесно време:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... E%F0#40334
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Като че ли без да искам съм предизвикал дявола с тази тема - в понеделник рано сутринта в големия студ ми свърши акумулатора. Снощи го зареждах 12 часа с първото попаднало в ръцете ми зарядно, мисля че беше българско от бай Тошово време. Сега ще видя при следващия студ какво ще стане.
Жалко че наблизо няма МЕТРО да си купя това зарядно, но гледайки съседите - 70 % от тях се оплакаха че са имали затруднения с акумулаторите си в понеделник сутринта. Това Бг зарядно се предаваше от ръка на ръка като топъл хляб - аз бях третия който зарежда с него в рамките на 40 часа!
И сега е време да попитам - какво ще стане с акумулатора ако се просрочи зареждането да кажем с 2-3 часа?
И още нещо - след като не успях да запаля сутринта, реших и днес си купих кабели с щипки за свързване на акумулатора с друг.
А да, щях да забравя - в Търново попаднах на зарядно, немско, марката не я запомних, но цената му беше 50 лв. Така че това от МЕТРО ако е германско, си е голяма далавера.
Жалко че наблизо няма МЕТРО да си купя това зарядно, но гледайки съседите - 70 % от тях се оплакаха че са имали затруднения с акумулаторите си в понеделник сутринта. Това Бг зарядно се предаваше от ръка на ръка като топъл хляб - аз бях третия който зарежда с него в рамките на 40 часа!
И сега е време да попитам - какво ще стане с акумулатора ако се просрочи зареждането да кажем с 2-3 часа?
И още нещо - след като не успях да запаля сутринта, реших и днес си купих кабели с щипки за свързване на акумулатора с друг.
А да, щях да забравя - в Търново попаднах на зарядно, немско, марката не я запомних, но цената му беше 50 лв. Така че това от МЕТРО ако е германско, си е голяма далавера.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
WDW написа:Правиш си едно от ПЦ , и забравяш проблемите !!
Точно тогази ще ти почнат проблемите. Захранване от ПЦ рядко вдига над 12 V, a напрежението на максимално заредена клетка е 2.4-2.5 V което ще рече 15V.
Aумулатор се зарежда по време, ток или плътност на електролита. Обикновенно се почва с ток НЕ по-голям от 1/10 от капацитета на акумулатора. Когато напрежението достигне към 14 V тока се намалява на 1/20 и зареждането продължава докато напрежението достигне 14.4-15V или плътността на електролита 1.25 лято до 1.29 зиме.
Doctore, ако един акумулатор не се поддържа, макар и нов той ще стане неизползваем (за боклука). Знаещ ли, че в Швеция има монтирани зарядни устройства за всяко паркоместо. Там температурите през зимата са ниски и хората се зареждат акумулаторите през нощта, така че на сутринта, когато тръгват за работа да нямат проблем със стартирането.
Акумулатора може да се зареди с външно зарядно устройство, ако напрежението му е под 12V.
Акумулатора може да се зареди с външно зарядно устройство, ако напрежението му е под 12V.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
А зарядните не са ли с импулси поне за MH се зареждат с импулсен ток , нещо ми се върти в главата и зарядни с десулфатизиращ ефект
за оловните с разряден и заряден ток. Най добре е нещо съвременно което зарежда изпълнявайки програма не само да намалява зарядния ток.
П.П.
Като разгледах са бая скъпи интелигентните и за домашни условия не си струва.
http://www.batterystuff.com/productdisp ... 0Amp_Start)_battery

П.П.
Като разгледах са бая скъпи интелигентните и за домашни условия не си струва.
http://www.batterystuff.com/productdisp ... 0Amp_Start)_battery
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Докторе купи си това от Метро / 5А. Винаги ще ти се наложи да го ползваш. Ако има руски зарядни такива са хубави.Едно време имаше поне. Мога да видя и ъв варна в 1 руско магазинче, ако има. За типа на руското за което говоря е импулно / мост с 2 диода и 2 тиристора които - се управляват от електроника. Макс .то заряден беше 10 А , следи се и напрежението на заряд и се изключва заряда като се стигне напрежение 14,2 -14,5 В.
/Даже ме е яд , че не си купих навремето, имах правено дето се скапа и нямам време за да го ремонтирам/.
Зимно време при каране на кратки растояния и набримчени консуматори / фарове, вентилатор парно или клима, чистачки, нагревател задно стъкло и т .н./ акумулатора не успява да се зареди достатъчно.Като хване студа и акумулатора издъхва.
Затова е задължително да се зарежда .
Имах да пиша същото като VRX но тогава се изгуби форума. Не само нв Швеция е така . В северните страни си има колонка на която се закачаш пускаш "стотинките" и си зареждаш акумулатора и много важно колите им имат ел.нагревател монторан я в картера за да грее маслото , я в охладителната система / радиатор/ и колата ти е винаги загрята. Палиш при минус 20-30 градуса и кеф парното бачка веднага , няма чудене при тръгване няма износване от студен старт на двигателя.
/Даже ме е яд , че не си купих навремето, имах правено дето се скапа и нямам време за да го ремонтирам/.
Зимно време при каране на кратки растояния и набримчени консуматори / фарове, вентилатор парно или клима, чистачки, нагревател задно стъкло и т .н./ акумулатора не успява да се зареди достатъчно.Като хване студа и акумулатора издъхва.
Затова е задължително да се зарежда .
Имах да пиша същото като VRX но тогава се изгуби форума. Не само нв Швеция е така . В северните страни си има колонка на която се закачаш пускаш "стотинките" и си зареждаш акумулатора и много важно колите им имат ел.нагревател монторан я в картера за да грее маслото , я в охладителната система / радиатор/ и колата ти е винаги загрята. Палиш при минус 20-30 градуса и кеф парното бачка веднага , няма чудене при тръгване няма износване от студен старт на двигателя.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Чет 13 окт 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
kris11 написа:Ако има руски зарядни такива са хубави.Едно време имаше поне. Мога да видя и ъв варна в 1 руско магазинче, ако има. За типа на руското за което говоря е импулно / мост с 2 диода и 2 тиристора които - се управляват от електроника. Макс .то заряден беше 10 А , следи се и напрежението на заряд и се изключва заряда като се стигне напрежение 14,2 -14,5 В.
/Даже ме е яд , че не си купих навремето, имах правено дето се скапа и нямам време за да го ремонтирам/.
Колега, от любимия ми град Варна - имам молба към теб. Провери ако можеш за тези руските зарядни, на какви "стотинки" са и ми пиши. Ако са на добра цена, следващата молба ще ми е да го изпратиш по пощата с наложен платеж, като обещавам да ти се обадя и почерпя когато дойда във Варна





Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 49 госта