Пасат Б3 табло

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Сря 29 окт 2008 10:28


vit_autosofia написа:Аз на моя му светнах табло с борд компютър.

Е те тва, ако ни светнеш как става... вкара ме в размисли.
Освен табло, какво друго трябва да се добавя и как се свързва?
Благодаря предварително, златен си! :wink:

п.п. Питам, защото в момента има катастрофирал такъв (с борд компютър) и мога да сваля каквото трябва.




Потребителски аватар
Wr450f
Мнения: 310
Регистриран на: Пет 10 окт 2008 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wr450f » Сря 29 окт 2008 18:55


мотора е 1.8 бензин обаче е 89г с Ел.Шибедах АБС и Серво управление ( и то май само това има :D :D :D ) мигачите са два долу това забелязах и като са така имали табло с мигачи долу за скорометъра да почва от 20 км/ч да е до 220 и да има оборотомер ( те май много станаха "екстрире" :D :D :D )

със една "дума" таблото е ето такова http://picbg.net/img.php?file=4837ae4a5819978c.jpg


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Сря 29 окт 2008 20:27


Wr450f написа:Може и да има такава тема но неможах да я намера.Искам да попитам трудно ли се сменя таблото на пасат Б3 и да ли може табло с оборотомер да стане на местото на табло което е било без оборотомер (вместо оборотомер часовник :D:D )

Става. Ако намериш табло с една светлина за мигачите трябва да е едно към едно. Ако е от по-новите с две светлини (стрелки горе) с малко преправяне пак става. Кажи какво табло имаш и ще го мислим.

Miki написа:Момци, я споделете някой "излекувал" ли е по някакъв начин мигащия диод за водата, че е много досадно? А не ми се иска направо да го изскубя.

На пин 23 на куплунга на таблото подаваш "-" (маса). При мен се получи. Пробвай и кажи дали работи коректно.


Потребителски аватар
Wr450f
Мнения: 310
Регистриран на: Пет 10 окт 2008 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wr450f » Сря 29 окт 2008 20:43


Petyoffy Таблото ми е същото като на снимката.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 29 окт 2008 22:15


radotom написа:passenger, мисля си, че трябва да си сменя филтърчето за въздуха в купето (селф-мейд)
Каква ли бира да ми купи жена ми? Че тя ще държи новия филтър... mhihi

Все е бира .... и най-добрата няма да ти замени кефа :). Важното е да дрънкаш нещо от вътре и да псуваш.
Аз мисля да сложа допълнителен оборотомер (да си оставя часовника).
Пробвах с един извадих жичките от куплунга точно под шофьорската чистачка (мисля че пишеше на него "А")
Отделните (външните) оборотомери са по около 60 кинта но гъзарийката я бива.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Сря 29 окт 2008 22:19


Petyoffy написа:На пин 23 на куплунга на таблото подаваш "-" (маса). При мен се получи. Пробвай и кажи дали работи коректно

Добре де, този извод го дават, като указател на температурата (не нивото) на охл. течност.
Аз го разбирам- стрелката.
Ако е вярно, то тогава освен светодиода, би трябвало и стрелката да не работи. :roll:


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Чет 30 окт 2008 6:43


VW_forever написа:
vit_autosofia написа:Аз на моя му светнах табло с борд компютър.

Е те тва, ако ни светнеш как става... вкара ме в размисли.
Освен табло, какво друго трябва да се добавя и как се свързва?
Благодаря предварително, златен си! :wink:

п.п. Питам, защото в момента има катастрофирал такъв (с борд компютър) и мога да сваля каквото трябва.


ако разбирате руски език моля:

Замена приборки на Пассат B3.

Меняется старая с механическим спидометром на полностью электронную с MFA (поворотники сверху, на плате дата – 03/91).

Описываю свой случай. Ведь с другой машиной и другой приборкой возможны другие варианты развития событий.

Неплохо иметь под рукой электрические схемы, хотя бы расположение разъемов и нумерацию контактов в монтажном блоке.
Изображение

Кто не в теме, разъемы ниже – U1, U2, V, C, G1, G2 – это все названия разъемов в монтажном блоке.

Я начал с добавления проводов в жгут приборки.
Разъем приборки состоит из двух половинок. Внешняя часть сдвигается относительно внутренней вдоль направляющих. На внутренней части все контакты пронумерованы.

Изображение

Назначение проводов:

1 Внешний датчик температуры (Gnd)
2 Датчик низкого уровня охл. жидкости
3 Масса
4 MFA Переключатель (сброс)
5 Масса
6 MFA Переключатель (память)
7 Выходной сигнал от датчика скорости (?)
8 Датчик давл. масла 0.9 / 1.4 / 1.8 бар
9 Датчик давл. масла 0.3 бар
10 Входной сигнал для тахометра
11 +12 вольт (30)
12 Подсветка приборной панели
13 Зажигание (15)
14 Контр. лампа противотуманных фар
15 MFA кнопка Call
16 Лампа генератора
17 Датчик температуры масла
18 Контрольная лампа ручника
19 Внешний датчик температуры
20 Контрольная лампа для дизеля
21 Указатель уровня топлива
22 Лампа левого поворотника
23 Датчик температуры охл. жидкости
24 Лампа правого поворотника
25 Лампа дальнего света
26 Digifant с 01/1993 - сигнал расхода
27 Входной сигнал для спидометра
28 Дисплей передачи авт. коробки

У меня было всего 13 проводов (3, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 16,18, 21, 23, 24, 25).

Добавил еще 8 (1, 4, 5, 6, 15, 17, 19, 27).

Nn цвет колодка/номер контакта в монтажном блоке
1 сине-белый U1/7
4 серый U2/14
5 корич-белый U2/13
6 зелено-белый U2/8
15 черный U2/4
17 черно-белый U1/1
19 фиол U1/2
22 корич-белый пока не подключал
27 белый U1/11

Если использовать провода других цветов, результат, естественно, не изменится. 
Лучше всего, конечно, иметь шлейф донор, из которого выдергивать проводки или шлейф на замену от приборки с MFA (мне хоть повезло – нашел откуда дергать). Можно заказать оригинальные провода (проводок с обжатыми разъемами).
Для разъема спидометра - 000 979 002.
Для разъема U1, U2 - 000 979 133, 000 979 133 A, 000 979 217 (2мм).

Сам так и не заказал (нашел провода на разборке), так что правильность номеров не проверил.

По поводу провода номер 5.
После добавления проводов приборка не заработала. Не оказалось у меня провода G1/5, подключенного на массу, как на схеме. Добавил, подключив рядом слева к корпусу через обжатую клемму. (Не смог найти по схемам положенную точку соединения с массой).

А провод 22 я не подключил к колодке U и 24ый из нее вынул (поворотники). Проще всего подцепить их к проводам поворотников, которые есть вокруг рулевой колонки почти везде.

Подрулевой переключатель для MFA – 535 953 519 A 01C.
Есть неоригинал. Ставится без проблем.

Изображение

Разъем для MFA крепится в направляющих снизу корпуса замка зажигания.

Изображение

Провода – готовые или делаем сами.

Корпус разъема к переключателю - 1H0 953 634 A.
Провод с контактом - 000 979 133, 000 979 133 A, 000 979 217 (2мм).

Корпус разъема к монтажному блоку (V) - 357 907 968.
Я отрезал от ненужного разъема U часть на 4 контакта с защелкой и получился нужный разъем.

Изображение

Провод с контактом - 000 979 133, 000 979 133 A, 000 979 217 (2мм).

Белый V/1.
Синий V/2.
Черный V/3.
Красный V/4.

Датчик температуры масла, одноконтактный, 049 919 563 A.


Изображение

У меня он уже стоял слева, сзади (по ходу движения) в верхней части блока.
Обжимаем подходящую клемму. Подключаем к монтажному блоку – G2/1. (Провод с контактом, как и для U).

Датчик разрежения.
Цепляем с помощью вакуумных трубок и Y-образного тройника (VAG 056 129 971) к впускному коллектору (слева сзади по ходу движения).

Изображение

Датчик температуры воздуха G17 - 357 919 379 A.


Изображение

Корпус разъема - 357 972 752.
Провод с контактом - 000 979 133.
Уплотнитель провода - 357 972 741 (2 штуки).

Датчик вставляется в отверстие в решетке бампера справа по ходу движения.
Провод тянем до разъема G в монтажном блоке.
G1/2 – контакт 1 датчика.
G2/2 – контакт 2 датчика.

Може да се направи и с напълно електронно табло от Б4 с електронен километраж,но на моя пасат компа му е тъп и не става,но на 1,8 АБС мотора става.

Еми това е

:wink: :wink: :wink:


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Чет 30 окт 2008 20:07


Wr450f написа:Petyoffy Таблото ми е същото като на снимката.

Нещо не те разбрах. Таблото е като на снимката (от по-старите) и лампата за водата ти мига постоянно, така ли?


VW_forever написа:
Petyoffy написа:На пин 23 на куплунга на таблото подаваш "-" (маса). При мен се получи. Пробвай и кажи дали работи коректно

Добре де, този извод го дават, като указател на температурата (не нивото) на охл. течност.
Аз го разбирам- стрелката.
Ако е вярно, то тогава освен светодиода, би трябвало и стрелката да не работи. :roll:

Прав си, грешката е моя - извода е 2.

Това е за табла слагани на Пасат след 91год.:

1 - ground (-) for outside temperature sensor (MFA)
2 - to Engine Coolant Level (ECL) Sensor
3 - ground (-), terminal 31
4 - to Multi-function Indicator (MFA) memory switch (reset)
5 - ground (-), terminal 31
6 - to MFA memory switch (memory)
7 - signal from Vehicle Speed Sensor (VSS), (G 54), with mechanical speedometer/odometer signal from Vehicle Speed Sensor (VSS), speedometer, (G 22), electronic speedometer (G 21) output, with electronic speedometer/odometer
8 - from oil pressure switch (1.8 or 1.4 bar)
9 - from oil pressure switch (0.3 bar)
10 - tachometer input signal, terminal 1/terminal W
11 - plus (B+) connection, terminal 30
12 - plus (B+) connection for instrument lighting, terminal 58b
13 - plus (B+) connection, terminal 15
14 - not used
15 - to MFA mode switch
16 - to Generator warning light, terminal 61
17 - from oil temperature sensor (for MFA)
18 - to seat belt warning light
19 - outside temperature sensor signal (for MFA)
20 - not used
21 - to fuel gauge
22 - to turn signal indicator light, left
23 - Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor (to gauge)
24 - to turn signal indicator light, right
25 - to high beam indicator light
26 - not used
27 - speed signal from Vehicle Speed Sensor (VSS), speedometer (G 22), with electronic speedometer/odometer
28 - Transmission Range Selector Lever Display (automatic transmission only)


Потребителски аватар
Wr450f
Мнения: 310
Регистриран на: Пет 10 окт 2008 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wr450f » Чет 30 окт 2008 22:28


Petyoffy таблото ми е същото като на снимката нямам проблем с лапичката на водата колата е Пасат CL 89г може ли да сложа същото табло но с часовник а оборотомер.


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Пет 31 окт 2008 17:14


Wr450f написа:Petyoffy таблото ми е същото като на снимката нямам проблем с лапичката на водата колата е Пасат CL 89г може ли да сложа същото табло но с часовник а оборотомер.

Да, не трябва да има проблем. Мисля, че е едно към едно.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Съб 01 ное 2008 2:39


vit_autosofia написа:ако разбирате руски език моля:

Благодаря!
Разбирам кажи речи руски, а това което не разбирам- питам.
Значи, някога имах идея да си монтирам, но видях такова табло- скоростомера е електронен (трябва датчик на скоростната кутия), при мен освен за задна скорост други кабели няма.
Казах си, ще трябва и скоростите да се сменяват и се отказах да разсъждавам повече по въпроса.
Та питането ми е:
Какво правим с този извод №27?
Братушката пише, че е добавил един кабел от таблото с предпазителите (U1/11) , това лесно, ама до там какво и от къде идва?

п.п. имаше и един вакуум, който влизаше в таблото, не съм се задълбавал за какво е, така че ми е интересно и той за какво служи?


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Съб 01 ное 2008 10:16


VW_forever написа:
vit_autosofia написа:ако разбирате руски език моля:

Благодаря!
Разбирам кажи речи руски, а това което не разбирам- питам.
Значи, някога имах идея да си монтирам, но видях такова табло- скоростомера е електронен (трябва датчик на скоростната кутия), при мен освен за задна скорост други кабели няма.
Казах си, ще трябва и скоростите да се сменяват и се отказах да разсъждавам повече по въпроса.
Та питането ми е:
Какво правим с този извод №27?
Братушката пише, че е добавил един кабел от таблото с предпазителите (U1/11) , това лесно, ама до там какво и от къде идва?


п.п. имаше и един вакуум, който влизаше в таблото, не съм се задълбавал за какво е, така че ми е интересно и той за какво служи?

Това дава ли малко яснота...

Изображение

Изображение

Последна промяна от Petyoffy на Чет 01 яну 2009 2:52, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Съб 01 ное 2008 13:25


Гледал съм я тази схема.
То е ясно, че до U1/11 трябва да дойде сигнала от датчика за скоростта- G22.
Явно съм се изразил така, че само аз да си разбирам за какво става на въпрос. :oops:
Става въпрос за следното:
Аз съм с жило на километража.
От снимковия материал на руснака, никъде не видях този датчик показан, но е повече от ясно, че трябва да се добави....
... та ако сваля жилото от скоростите, там ще може ли да се постави въпросния датчик и има ли нещо, което може да доведе до закучване по монтажа му?


mitni
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 24 юни 2006 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mitni » Вто 25 ное 2008 21:30


passenger написа:
DJ_TOLYO написа:Само "набутването" на жилото на километропоказателя си е жива философия :banghead:


тц, елементарно е:
1. Вдигаш капака;
2. Отваряш бирата;
3. Показваш на жена си кое под капака е жилото и й обясняваш как да го държи за да не мърда;
4. Сядаш в купето и отпиваш бирата ... два пъти ... да подържи тя малко (и без това от капака не те вижда какво правиш) ... аз я карах 3 пъти да държи :);
5. Направо буташ таблото назад, жилото самичко се приплъзва по конусовидния щуцер и се намества.

Ако пропуснеш някои точки ще ти отнеме около 30 секунди ... но ако не си на кеф можеш да й кажеш че и едно жило не може да държи правилно и да се мотаеш в колата примерно 15-20 минути ... :)
mhihi :beer


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Чет 27 ное 2008 14:11


VW_forever написа:Гледал съм я тази схема.
То е ясно, че до U1/11 трябва да дойде сигнала от датчика за скоростта- G22.
Явно съм се изразил така, че само аз да си разбирам за какво става на въпрос. :oops:
Става въпрос за следното:
Аз съм с жило на километража.
От снимковия материал на руснака, никъде не видях този датчик показан, но е повече от ясно, че трябва да се добави....
... та ако сваля жилото от скоростите, там ще може ли да се постави въпросния датчик и има ли нещо, което може да доведе до закучване по монтажа му?

Ей това е датчика.
Изображение
Доколкото разбрах махаш жилото и слагаш датчика.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vasil4o97 и 21 госта