Задницата е клекнала леко. Защо???

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Вто 04 ное 2008 11:53


Winner25 написа:
dandan написа:Как трябва да се поддържа кола, за да не й омекнат пружините?

Да ги сменят, понякога :D

Хайде сега... :D ... Аз се страя да си поддържам колата пък не съм сменял пружини по чиста техническа причина-просто винаги има друга по-належаща нужда от финансови средства. Затова съм с втулки и съм супвер доволен. Но всеки си решава сам за себе си разбира се.




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 04 ное 2008 12:48


dlug написа:Хайде сега... :D ... Аз се страя да си поддържам колата пък не съм сменял пружини по чиста техническа причина-просто винаги има друга по-належаща нужда от финансови средства. Затова съм с втулки и съм супвер доволен. Но всеки си решава сам за себе си разбира се.

И аз не съм ги сменял, но и задницата не ми е клекнала още :) Може би причината е че рядко я товаря.
Исках да кажа че това че за 15 години са омекнали прожините, не може да се смята за масов проблем за модела. А щом става с втулки - пак е решение на проблема :wink:


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tedo- » Вто 04 ное 2008 13:00


в случая "подръжката" е да я вдигаш на трупчета вечер...
смяната на пружините си е жив ремонт...

мойта я товаря редовно /нали е затова/, но още се държи!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 04 ное 2008 16:07


И аз да използвам да питам...

Аз съм сменил пружини, амортисьори и тампоните на моста. Едната от старите пружини си беше направо счупена на последната витка, което не се забелязваше при каране изобщо! Сега поведението на колата при висока скорост е коренно различно, бих казал друга кола стана. Обаче се появи едно досадно чаткане при преминаване през "рязки" неравности. Предполагам идва от факта, че оригиналните пружини имаха гумена обвивка на най-горните витки, а тези дето сложих сега (CS от Evro07) нямат, и се удрят най-горе при сгъването им. Някой с подобни наблюдения ?

Също не забелязах да се вдигна много колата - не че е и клекнала де, просто си е равна. Ще измеря да видя с рулетката тези 514мм дали ги има.

А да, отгоре над амортисьора има някакви гумени тампони, които изглеждаха добре и не съм ги сменял. Дали и те нямат някакво значение, какво ще кажете.

Мерси.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 04 ное 2008 21:14


dj_tuhla написа:И аз да използвам да питам...


Също не забелязах да се вдигна много колата - не че е и клекнала де, просто си е равна. Ще измеря да видя с рулетката тези 514мм дали ги има.

А да, отгоре над амортисьора има някакви гумени тампони, които изглеждаха добре и не съм ги сменял. Дали и те нямат някакво значение, какво ще кажете.

Мерси.

:idea: 541мм


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Вто 04 ное 2008 21:41


dj_tuhla написа:И аз да използвам да питам...

Аз съм сменил пружини, амортисьори и тампоните на моста. Едната от старите пружини си беше направо счупена на последната витка, което не се забелязваше при каране изобщо! Сега поведението на колата при висока скорост е коренно различно, бих казал друга кола стана. Обаче се появи едно досадно чаткане при преминаване през "рязки" неравности. Предполагам идва от факта, че оригиналните пружини имаха гумена обвивка на най-горните витки, а тези дето сложих сега (CS от Evro07) нямат, и се удрят най-горе при сгъването им. Някой с подобни наблюдения ?

Също не забелязах да се вдигна много колата - не че е и клекнала де, просто си е равна. Ще измеря да видя с рулетката тези 514мм дали ги има.

А да, отгоре над амортисьора има някакви гумени тампони, които изглеждаха добре и не съм ги сменял. Дали и те нямат някакво значение, какво ще кажете.

Мерси.

Може би ти чатка предпазителя на амортисьора. Този който е хванат за шоковия тампон и предпазва стержена да не отиват мръсотии по него. Предполагам че при всичките смени които си направил си сменил и тези тампони с маншоните /освен ако не са от тия дето са като гофрети де/. При мен така стана след като сложих втулки и при слагането смених точно тези тампони с маншоните които са на тях. Оказа се че при по-високи неравности когато има повече свиване на амортисьора маншона опира в последните витки преди чашката и щраква. Освен всичко се оказа че единия е с пласмасов маншон а другия с гумен, а на външен вид са еднакви и бяха в еднакви опаковки. Та го хванах чаткането точно по пласмасовия защото се беше подбил. Отрязах ги и двата с по около 2-2,5 см като внимавах стержена отново да не се вижда и вече нямам проблем с това чаткане. Може и при теб проблема да е такъв.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 04 ное 2008 23:08


Много добра идея ми даваш, ще проверя утре, макар че чаткането е по-скоро металическо. А иначе тези маншони ги смених, да, и май са именно пласмасови. Само не знам за кой шок-тампон говориш. Ако за гумените детайли дето са над амортисьора не съм ги сменял тях че не можах да намеря, но те какво общо имат с маншоните ?


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Сря 05 ное 2008 2:22


Winner25 написа:
dandan написа:Как трябва да се поддържа кола, за да не й омекнат пружините?

Да ги сменят, понякога :D

Надявам се някой да прави разлика между поддръжка и ремонт. Подмяна на пружините си е ремонт в най-чистия си вид. Ако някой има сервизна книжка с препоръки за подмяна на пружини по време на експлоатационния срок, да каже.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 05 ное 2008 9:46


Колега,

ако обърнеш внимание напървия ми пост в темата, ще видиш че едната ми пружина си беше счупена, но това не се личеше по никакъв начин нито по време на движение нито при външен оглед, понеже счупеното беше вътре в гумената 'облицовка' на последните витки.

Да, няма препоръки специално за смяна на пружини сигурно, но има препоръка за разстоянието от центъра на гумата до средата на колата (както каза колегата по-горе, за което инфо му благодаря). И ако това не е изпълнено или пружините са на 15+ години не знам какво изобщо има да се чуди човек. А и да кажеш да са нещо скъпо не са особено. Вярно, че в доста от случайте с новите пружини тр. да се сменят и амортисьорите, защото почват да се опъват повече и в най- горната част от хода си обикновено са изпуснали ... но така стоят нещата, не виждам какво се ежите.

Колегата е много прав да се възмущава, когато се слагат определения от типа - ми то те са си така, клекнали или ми то тез пасати не са изчислени и прегряват... еми не е вярно, ела виж мойта дали прегрява или е клекнала. Ма без пари и най-вече желание също не става, вярно е.

P.S. Да оставим на страна колко хора подценяват тампоните на задния мост, а те са изключително важни за геометрията на колата, и не съм си го измислил аз това, а го каза човека от реглажа - понякога не може дори да се регулира правилно предния мост заради тези тампони.

P.S2. Една идея за тези които смятат че новите пружини много бързо ще се смачкат и те (което може и да е вярно всъшност) - има друг метод да си съживиш пружините - караш старите в някой цех за обработка на метал да ти ги разпънат - загряват ги до червено и ги опъват, после боя и си имаш оригиналните пружини нови. Аз не можах да го направя това, защото както казах беше счупена едната, но съм виждал пружини след тази операция и са си като нови. Отделно можеш да ги накараш да ги опънат 1-2 см повече, което не знам колко е добре но малко може да си вирнеш колата така. Люската (vit_autosofiа) мисля е по наясно къде го правят това в София.

Поздрави.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Сря 05 ное 2008 18:28


dj_tuhla написа:Много добра идея ми даваш, ще проверя утре, макар че чаткането е по-скоро металическо. А иначе тези маншони ги смених, да, и май са именно пласмасови. Само не знам за кой шок-тампон говориш. Ако за гумените детайли дето са над амортисьора не съм ги сменял тях че не можах да намеря, но те какво общо имат с маншоните ?

Точно за тампона който върви заедно с маншона /прашника/ говоря. Той маншона си е набит на тампона и така се продава. Нямам предвид този който е отгоре на амортисьора. Този тампон /с маншона/ си е на самия стержен и по принцип ограничава свиванетона пружината и амортисьора до едно положение т.е. при претоварване например колата ще спре да кляка точно като опре на него. Просто като са ти ги монтирали не си забелязал че това сам по себе си е тампон+маншон. Между другото при мен този с пласмасовия маншон наистина чаткаше доста остро, и първо него отрязах. После гумения си шляпваше по-така като на гума ама и него отрязах и така. Отрязах ги така както са си на колата, малко е кофти между витките но маншона се върти така че рязането го направих като превъртах по малко. Дано и при теб проблема да е такъв защото решението е елементарно :D Става лесно с тия назъбените ножове, но трябва да се внимава да не се отреже повеке отколкото трябва че няма връщане.


Потребителски аватар
ibm
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 29 окт 2008 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Враца

Re: Задницата е клекнала леко. Защо???

Мнениеот ibm » Вто 15 сеп 2009 15:11


абе слабички са си прожинките на пасатите-колкото и да ви се вижда глупаво мнението ми--
повечето пасати дето ги виждам по улиците са си клекнали отзад---- :D


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Задницата е клекнала леко. Защо???

Мнениеот lambi » Вто 15 сеп 2009 15:53


Някои може ли да каже, продават ли се такива тампони или трябва някои да ги направи.От какъв материал,и колко да са дебели.Мерси.


Потребителски аватар
Gal
Мнения: 1482
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
Автомобил: МК7
Двигател: DCYA 2018
Местоположение: София

Re:

Мнениеот Gal » Вто 15 сеп 2009 16:06


dandan написа:Как трябва да се поддържа кола, за да не й омекнат пружините?

да не я претоварваш :lol:


Потребителски аватар
asmo
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 30 май 2007 19:10
Автомобил: passat variant 3b5
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Задницата е клекнала леко. Защо???

Мнениеот asmo » Вто 22 сеп 2009 16:46


Първо ако смениш пружините колата ще се вдигне най много с 1 см но това не е достатъчно така че от нови пружини няма смисъл. ако искаш да я вдигнеш повече ще трябва да сложиш нови втулки. при мен беше достатъчно да сменя амортисьорите и тампоните и колата застана в нормално положение.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234 и 46 госта