знам за 2е мотора, моя сегашния е такъв, просто от месеци търся читав и не намирам. 1,6 намерих няколко , които бих платил веднага предвид състоянието, но този мотор явно не е добър избор.
п.с.1. моя 2000 115к.с. дава разход 8л/100км на газ при каране до към 120-130км/ч бензин падах почти на 6л/100км извън града. Газта ми е обикновена. Градско в София на кратки разстояние , винаги студен и в задръствания ми дава не повече от 13л/100км газ, бензин даваше 11+.
Явно ще се търси същия мотор.
п.с.2. Колегата с 1,6 може ли да споделиш цени на различни консумативи и неща, които си сменял или от които не си доволен по мотора.



впечатления от 1,6 101 к.с. на пасат Б4 комби
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега огледай добре колата преди да я вземеш. Аз я имам от почти 2 години и съм доволен. Огледай ел.стъклата на първо време и дръжките на вратите също така и блока за управление на парното това са най - слабите места на всички VW . От там насетне ако имаш късмет ще се радваш и само ще караш както е при мен. Успехи!!!
- markovgolf
- Мнения: 149
- Регистриран на: Съб 25 ное 2006 21:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен - София
Не знам дали не върви ,но комби бегачка почти няма.Аз имам такъв за семейна кола е перфектен,по някой път ми се иска да тръгне малко повечко,но като тръгна за риба или някъде с много багаж и хора му се чудя на комбито как го побира .С пет човека и догоре багаж си пердаши като пушка. Вярно е ,че всяко половерче ще е преди теб на сфетофара ,но на дълъг път като се засили няма спирка.Късмет ти пожелавам с какъвто и мотор да си вземеш няма да съжаляваш!!!Важното е колата да е ЧИТАВА.
п.с.2. Колегата с 1,6 може ли да споделиш цени на различни консумативи и неща, които си сменял или от които не си доволен по мотора.
Повече от месец търсих читав пасат с 1.8 АБС, но неоткрих такъв, а и бях на зор, затова се примирих и взех с 1.6 двигател, но пък много запазен (според диагностиката). Досега без проблеми, нищо несъм сменял с изключение на един датчик за маслото (изключвам филтри и масла). Според майстора слабото място на тези двигатели. Струва 5лв. Недостатък е смяната на свещите - куп неща се свалят, сам не бих могъл да се справя. Разхода е малко по-висок от нормалното, но не е болка за умиране. Друго което ме дразни е, че такъв тип двигател трябва да се вкара в обороти за да "дърпа" колата, да изкачваш Витиня посока София на 5та е немислимо, дори и на 4та му е трудничко малко но се справя

- gizzard
- Мнения: 102
- Регистриран на: Чет 31 яну 2008 20:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами тук може малко да поспорим за пъргавината . С обикновенна газова съм и съм го засичал 400м - 145-150км/ч .Смятам че това е предостатъчно.Максимална скорост повече от 190 не съм го карал. Уникално голяма кола е , чак някой път се чудя как побира какви ли не работи , а поддръжката не е евтина , но не и скъпа. 

- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
gizzard написа:Ами тук може малко да поспорим за пъргавината . С обикновенна газова съм и съм го засичал 400м - 145-150км/ч .Смятам че това е предостатъчно.Максимална скорост повече от 190 не съм го карал. Уникално голяма кола е , чак някой път се чудя как побира какви ли не работи , а поддръжката не е евтина , но не и скъпа.
Koлега не ставай смешен.

Ако видиш някой времена на кръг от драг, няма да пишеш така.
- zdrash
- Мнения: 681
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
- Автомобил: Touareg 7P
- Двигател: CVWA
- Местоположение: RED village
не става въпрос да се състезаваш!
аз лично возя две деца и държа да изпреварвам максимално бързо и да не се изпотявам всеки път като видя ТИР или баирче.( от съображения за сигурност)
За Германия мотора(1.6) сигурно е добър - равничко - магистралки, но тук тоз мотор си е мъка
П.С. един път съм ходил до морето, сам ,с постоянна скорост 180-190км/час и освен че се скапах, скапах и гумите(които не бяха първа младост).
Обикновенно карам между 100-140км/час и пак не бих си взел 1.6 на Пасат
аз лично возя две деца и държа да изпреварвам максимално бързо и да не се изпотявам всеки път като видя ТИР или баирче.( от съображения за сигурност)
За Германия мотора(1.6) сигурно е добър - равничко - магистралки, но тук тоз мотор си е мъка
П.С. един път съм ходил до морето, сам ,с постоянна скорост 180-190км/час и освен че се скапах, скапах и гумите(които не бяха първа младост).
Обикновенно карам между 100-140км/час и пак не бих си взел 1.6 на Пасат
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Само да споделя и моят опит с този мотор 1,6 аек афт . Свещите могат да се сменят без да се сваля колекторите трябва тънка 16. Повечето майстори го правят за да вземат повече пари зас смяна това е всичко(а може би и защото им пречат някой части от тялото). Двигателчето е много добро и си заслужава покупката.
- gilzata1980
- Мнения: 218
- Регистриран на: Нед 30 мар 2008 21:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
gilzata1980 написа:и аз се чудех като теб колега.....но избрах дизела!1.9TDI.....ако си намери6 читаф,това е мотора!малък разход,страшен вървеш,ефтина подръжка.1.6-101 к.с. има по скъпа подръжка от дизела,има проблем в запалителната система!дърпал съм се с такъв мотор на 400м,няма шанс срещу дизела!!!!успех.....
На 1.6 101 к.с да е по-скъпа подръжката от на дизел ... ?! Не мисля!
За дърпането няма да коментирам. Ама да му е по-скъпа подръжката ...
Какъв е проблема със запалителната система ?
- gilzata1980
- Мнения: 218
- Регистриран на: Нед 30 мар 2008 21:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
така ми казаха ,да не си вземам 1.6........мисля че комплект кабели за свещи бяха кам 120 лв.ако не се лъжа!на дизела-ремъци,масла,ролки под 100 лв.този мотор 1.6-101-имал по скъпа подръжка от колкото 1.8-90к.с и 1.9TDI-90 к.с!това ми каза един приятел от магазин за авточасти,и пълен основен ремонт на дизела бил около 500лв.това ми каза тои.....това е за сега!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ми че за 1.8 90к.с. кабели Bosch са 130лв а кабели Beru са около 90.....не виждам съществена разлика....отдавна изхвърлихме Лади-те дето кабелите всичките струват 10лв и се продават на метър с комплект лули и инструкция как да си ги направиш сам
Иначе 1.6 101к.с. е умрял в кожата си и просто е слаб за това купе....то 1.8 идва слаб с климатика камоли 1.6.
Пък и дали ще е 1.6 или 1.8 каква е разликата толкова в цената,застраховките,данъците и т.н. за да се набутва човек с малкия мотор.
Това е като великата логика на брат ми за типо-то ми (Фиат типо 1.1).Първо,че не вървеше добре (особено за изпреварване) и второ и в града и извън разхода ми беше повече отколкото на същото ама 1.4 В града с 2 литра повече а извън с 3 повече.....и къде е сметката?
Ъ....и не разбрах....ти си купуваш кола за да и правиш основен ремонт на двигателя или?
За дизелите е друга тема....няма да започвам да сравнявам бензина с дизела понеже темата е за друго....
Успех!

Иначе 1.6 101к.с. е умрял в кожата си и просто е слаб за това купе....то 1.8 идва слаб с климатика камоли 1.6.
Пък и дали ще е 1.6 или 1.8 каква е разликата толкова в цената,застраховките,данъците и т.н. за да се набутва човек с малкия мотор.
Това е като великата логика на брат ми за типо-то ми (Фиат типо 1.1).Първо,че не вървеше добре (особено за изпреварване) и второ и в града и извън разхода ми беше повече отколкото на същото ама 1.4 В града с 2 литра повече а извън с 3 повече.....и къде е сметката?
Ъ....и не разбрах....ти си купуваш кола за да и правиш основен ремонт на двигателя или?
За дизелите е друга тема....няма да започвам да сравнявам бензина с дизела понеже темата е за друго....
Успех!
май го отписах като вариант 1,6 101к.с.
Много намаля предлагането на тия пасати, остаряха и изчезнаха. Всички читави , които намерих са 1,6 останалите са дизели. 1,8-2,0 не намирам читави, все гнили, удряни, окаяно състояние. Ще се търси по-дълго време.
БЛАГОДАРЯ на всички за отговорите. Много ми е полезен форума Ви напоследък

БЛАГОДАРЯ на всички за отговорите. Много ми е полезен форума Ви напоследък

Колега, от 4 години имам пасат комби, двигател АЕК 1.6/101 к.с. сложил съм и газ.
1. Колата с този мотор е тромава. Който ти разправя нещо друго или не е обективен в оценката си, защото кара същата кола, или изобщо не я е карал. За да върви що годе добре трябва да я настъпваш, а тогава разхода ти скача сериозно.
2. Монтирах обикновенна газова, макар че всички газаджии ме убеждаваха (не без известно основание), че за този мотор става само газов инжекцион. Проблема е, че на 1.6/101 мотора (АЕК) смукателния колектор е много голям и...да не се впускам в подробности, че не ми се пише, но при монтиране на обикновенна газова уредба вероятността от "гърмежи" е голяма. От чисто финансови съображения рискувах с обикновенна газова за 430лв. + нови кабели и свещи. В началото всичко беше добре докато компютъра не започна да трупа грешки. Явно нещата искаха кардинално решение и затова сложих симулатор на дюзи за 80 лв + емулатор на ламбда сонда за 30 лв. Така карам вече доста време без почти никакъв проблем. Казвам почти, защото има едно изключение - при спускане на наклон на скорост започват леки гърмежи в ауспуха (причина - големия смукателен колектор и т.н.). Изхода е или да изключиш от скорост и да спускаш на спирачки, или да минеш на бензин. Първото го правя при къси спускания, второто при продължителни. Неудобно, но това е цената за евтината газова уредба. Третия вариант при спускане е да усилиш радиото
3. Разхода на гориво - нещо много относително и спорно. Градско на газ ми е 14-15, на бензин под 11 не пада. Свалял съм разхода на газ до 10 като затворя газта до макс. но колата върви като спънат кон т.е. изобщо не върви и се върнах на старите настройки.
4. По двигателя, освен първоначалните консумативи (ремъци) за тези 4 години съм сменил гарнитура на капак на главата и тройник на охладителната система към главата. Частите не са цифра, от която да изтръпнеш.
1. Колата с този мотор е тромава. Който ти разправя нещо друго или не е обективен в оценката си, защото кара същата кола, или изобщо не я е карал. За да върви що годе добре трябва да я настъпваш, а тогава разхода ти скача сериозно.
2. Монтирах обикновенна газова, макар че всички газаджии ме убеждаваха (не без известно основание), че за този мотор става само газов инжекцион. Проблема е, че на 1.6/101 мотора (АЕК) смукателния колектор е много голям и...да не се впускам в подробности, че не ми се пише, но при монтиране на обикновенна газова уредба вероятността от "гърмежи" е голяма. От чисто финансови съображения рискувах с обикновенна газова за 430лв. + нови кабели и свещи. В началото всичко беше добре докато компютъра не започна да трупа грешки. Явно нещата искаха кардинално решение и затова сложих симулатор на дюзи за 80 лв + емулатор на ламбда сонда за 30 лв. Така карам вече доста време без почти никакъв проблем. Казвам почти, защото има едно изключение - при спускане на наклон на скорост започват леки гърмежи в ауспуха (причина - големия смукателен колектор и т.н.). Изхода е или да изключиш от скорост и да спускаш на спирачки, или да минеш на бензин. Първото го правя при къси спускания, второто при продължителни. Неудобно, но това е цената за евтината газова уредба. Третия вариант при спускане е да усилиш радиото

3. Разхода на гориво - нещо много относително и спорно. Градско на газ ми е 14-15, на бензин под 11 не пада. Свалял съм разхода на газ до 10 като затворя газта до макс. но колата върви като спънат кон т.е. изобщо не върви и се върнах на старите настройки.
4. По двигателя, освен първоначалните консумативи (ремъци) за тези 4 години съм сменил гарнитура на капак на главата и тройник на охладителната система към главата. Частите не са цифра, от която да изтръпнеш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: eddyman, Monyo Monev и 34 госта