За, вероятно, 301 път да взема да го напиша:
Октановото число не определя калоричноста на горивото, а е обратно пропорционално на склонноста му към детонации (самоволно и взривообразно запалване)!
Сипването на високооктанов бензин има смисъл само при автомобили с висока компресия, такива с голямо предварение на запалването и/или при такива, чиито водачи вкарват двигателя в натоварени режими (или ги мързи да преминат на по-ниска предавка).
Тогава и само тогава ще се усети някаква полза от по-високооктанов бензин като динамика и като разход.
Бензин 95, 98 или 100 октана?
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Радо точно така еradotom написа:За, вероятно, 301 път да взема да го напиша:
Октановото число не определя калоричноста на горивото, а е обратно пропорционално на склонноста му към детонации (самоволно и взривообразно запалване)!
Сипването на високооктанов бензин има смисъл само при автомобили с висока компресия, такива с голямо предварение на запалването и/или при такива, чиито водачи вкарват двигателя в натоварени режими (или ги мързи да преминат на по-ниска предавка).
Тогава и само тогава ще се усети някаква полза от по-високооктанов бензин като динамика и като разход.
radotom написа:........
Октановото число не определя калоричноста на горивото, а е обратно пропорционално на склонноста му към детонации (самоволно и взривообразно запалване)!
......
А кой говори за калоричност?Ние автомобили ли обсъждаме или нафтови печки?
Хайде да се върнем в средното училище.Коя е силата, която движи автомобила?Налягането, което разширяващите се газове от възпламеняването на бензина оказват на челото на буталото.
Челото на буталото е постоянна величина.Значи, силата / в случая по - скоро мощността/, зависи от големината на налягането на газовете.
Колкото повече успееш да "свиеш" нещо / в случая сместта в цилиндъра въздух+капка бензин/, толкова повече сила/мощност ще имаш при разширяването му.
Кое определя доколко можеш да свиеш / т.е. компресираш/ сместа?Точката на самовъзпламеняване на бензина.Тя от какво зависи?От наличието на антидетонациони добавки, т.е. от октановото число.
Има едно допълнително условие -момента на подаване на искрата, но доколкото знам, моя Пасат има автоматично регулиране.
Така че единственото изискване е да компресираш сместа колкото се може повече, калоричността няма нищо общо.При това положение колкото по-висооктанов е бензинът, толкова по-висока мощност ще се получи./Естествено, ако всички елементи на камерата са разчетени да издържат подобно повишено налягане/.
Калоричността има по - скоро отношение към отделяната топлина, което в момента няма значение.
....Съвсем отделен въпрос е доколко може да се вярва на това, което пише на колонките и доколко посоченото октаново число е вярно.Но това вече оставям на съвестта на търговците.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Аз мисля,че по добре е да караш с 95 надобра фирма околкото 100 на някоя "криминална бензиностанция".При препоръчителен 95 аз карам с 96 на Петрол и съм много доволен.Ако и половината добавки от рекламата ги има си заслужава.Аз съм пълна инжекция и определено се чуства разлика не само в октановото число ами и в това на коя бензиностанция сипвам.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Добре,обаче степента на сгъстяване е консантна величина за всеки мотор,тоест как ще я промениш като тя е факт,и се определя от това колко пъти сгъстява буталото сместа в цилиндъра при хода си.?Тоест разсъжденията са ти правилни ама ако щеш и вода налей,степента на сгъстяване немоеш я смени ,ако не вземеш да копаш по мотора.И да попитам отде ще се вземе тази по-висока мощност заради октановото число като мотора ти неможе да я сгъсти колкото ти се ще?
Та за калоричността:
Когато дадено гориво е по-калорично от друго,при детонацията отделя се повече енергия,/нали си съгласен че ''донбаса ''топли повече от дървата/тя се преобразува в механична /респективно и тя е по-голяма/ и маторя мъкне по-добре.
Та за калоричността:
Когато дадено гориво е по-калорично от друго,при детонацията отделя се повече енергия,/нали си съгласен че ''донбаса ''топли повече от дървата/тя се преобразува в механична /респективно и тя е по-голяма/ и маторя мъкне по-добре.
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
така е Danny boy същото го твърдя и аз не напразно в дебелите тефтери е казано че колкото е по калорично едно гориво толкова е по добре защо при самолетите не слагат 100 октана бензин а слагат керосин ясно е защо керосина е по калоричен да речем 1 л бензин 100 окт с 1л керосин сравнение всичко е на страната на керосина мошност експлозивност но да не задълбаваме чак до там мисля че на всеки един на капака на резервоара му пише какъв бензин да кара а това че ние слагаме по голям октанов бензин това е да се застраховаме че караме с предписания от производителя тоест 95 поне за моя Пасат така го дават в дебелата зелена книга
Lavro написа:radotom написа:........
Октановото число не определя калоричноста на горивото, а е обратно пропорционално на склонноста му към детонации (самоволно и взривообразно запалване)!
......
А кой говори за калоричност?Ние автомобили ли обсъждаме или нафтови печки?
Хайде да се върнем в средното училище.Коя е силата, която движи автомобила?Налягането, което разширяващите се газове от възпламеняването на бензина оказват на челото на буталото.
Челото на буталото е постоянна величина.Значи, силата / в случая по - скоро мощността/, зависи от големината на налягането на газовете.
Колкото повече успееш да "свиеш" нещо / в случая сместта в цилиндъра въздух+капка бензин/, толкова повече сила/мощност ще имаш при разширяването му.
Кое определя доколко можеш да свиеш / т.е. компресираш/ сместа?Точката на самовъзпламеняване на бензина.Тя от какво зависи?От наличието на антидетонациони добавки, т.е. от октановото число.
Има едно допълнително условие -момента на подаване на искрата, но доколкото знам, моя Пасат има автоматично регулиране.
Така че единственото изискване е да компресираш сместа колкото се може повече, калоричността няма нищо общо.При това положение колкото по-висооктанов е бензинът, толкова по-висока мощност ще се получи./Естествено, ако всички елементи на камерата са разчетени да издържат подобно повишено налягане/.
Калоричността има по - скоро отношение към отделяната топлина, което в момента няма значение.
....Съвсем отделен въпрос е доколко може да се вярва на това, което пише на колонките и доколко посоченото октаново число е вярно.Но това вече оставям на съвестта на търговците.
Много точно казано, колко митове има из тоя форум за октановите числа и нищо по точно.
По накратко казано, октановото число показва до каква степен е възможно да се компресира бензина...Колкото и да може да се компресира обаче, ако компресията на двигателя е ниска, няма значение колко октана бензин карате...Чел съм че и алягането на въздуха също е важно, като за България това не е от голямо значение, но пък ако надморската височина е по-висока, то бензин с ниско октаново число, добива характеристики на такъв с по високо...
С високооктанов бензин буталата работят по синхронизирано, балансирано, като по автомобилни списания пишат, че се губят около 5% от мощноста при дисбаланс, т.е. от използване на нискооктанов бензин при коли с турбо...
Убедил съм се че западния 95 отговаря на нашия 98 така че...в нашата менте държава само абсурди.
Тука според мен си напълно прав като ходил съм 3пъти в Германия и трите пъти съм докарвал коли. С техния бензин колата върви много повече и като се прибера тука сипа от "нашия" бензин осещам доста голяма разлика особено на пета като подам рязко газ.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Lavro написа:...Коя е силата, която движи автомобила?Налягането, което разширяващите се газове от възпламеняването на бензина оказват на челото на буталото.
....
Колкото повече успееш да "свиеш" нещо / в случая сместта в цилиндъра въздух+капка бензин/, толкова повече сила/мощност ще имаш при разширяването му.
Кое определя доколко можеш да свиеш / т.е. компресираш/ сместа?Точката на самовъзпламеняване на бензина.Тя от какво зависи?От наличието на антидетонациони добавки, т.е. от октановото число.
Е точно, де! Нали, по друг начин, и аз това казвам?!?
radotom написа:Сипването на високооктанов бензин има смисъл само при автомобили с висока компресия, такива с голямо предварение на запалването и/или при такива, чиито водачи...
Но както и Danny спомена, компресията на двигателя ти е строго регламентирана. Дори и да е пипано по мотора, тя пак е еднаква в кратък (разбирай- месеци) отрязък от време.
В крайна сметка и двамата казваме едно и също нещо: Бензина си има точно определена енергийна стойност (която ти добре си дефинирал). Но октановото число не е показател за тази енергийна стойност!
Това, което е от значение в случая е, че ако на някой му е износен до безобразие мотора и не може да вдигне компресия повече от 5бара на цилиндър... че той може даже с екстракционен бензин да кара, едва ли не

Вече при един добре подържан, с висока компресия или особено чипосан или турбиниран мотор, с по-голямо предварение на запалването (на моя мога да си го връткам колкото си искам


- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=104322&highlight=
Имам колеги химици в бачкането! Единия от тях е специалист нефт и газ. Нали се сещате ко ми каза що се отнася до октановото число у нашата мила родина: Ще имаш късмет момче ако на бензин 95 октановото число е поне 75
А и друго в нашата родина се Лука ойла продава само 95 и 98 а кажи как Шел и ОМВ ти наливат 100???
Придържам се към мнението че колата трябва да се зарежда с горивото предписано от производителя. Самата конструкция на горивната камера и газоразпределителния механизъм е предвиден за един тип гориво. Имаше някаква връзка с "форнта на звуковата вълан създадена при детонацията на горивната смес" ама и колегата химик не ми го обясни докрая, каза че е сложан работа за машинен инженер като мен
Имам колеги химици в бачкането! Единия от тях е специалист нефт и газ. Нали се сещате ко ми каза що се отнася до октановото число у нашата мила родина: Ще имаш късмет момче ако на бензин 95 октановото число е поне 75

Придържам се към мнението че колата трябва да се зарежда с горивото предписано от производителя. Самата конструкция на горивната камера и газоразпределителния механизъм е предвиден за един тип гориво. Имаше някаква връзка с "форнта на звуковата вълан създадена при детонацията на горивната смес" ама и колегата химик не ми го обясни докрая, каза че е сложан работа за машинен инженер като мен

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Ако чакате бензина да ви увеличи мощността, жестоко се лъжете. Поне да се надяваме да не прекъсва и придърпва, особено когато изпреварваш. Каквото и да сложиш е все тая, много зависи от качеството, а не от октана според мене, имайки предвид "кръщаването". Всички сте прави в своите постове, но толерантността на българските продавачи на горива не е на ниво ЕС. Заредете веднага след като е заредила цистерната, ако ще и 95 да е, и ще усетите че има малко разлика. Пък ако заредите извън Б-я, както каза един колега разлика огромна. Аз съм му свикнал на 1 бензиностанция и само там зареждам, на други не разчитам. Зареждам толкова колкото да си пропътувам км. Абе всеки си знае какво и къде да налива. 

- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Lavro написа:Хайде да се върнем в средното училище.Коя е силата, която движи автомобила?Налягането, което разширяващите се газове от възпламеняването на бензина оказват на челото на буталото.
Челото на буталото е постоянна величина.Значи, силата / в случая по - скоро мощността/, зависи от големината на налягането на газовете.
Колкото повече успееш да "свиеш" нещо / в случая сместта в цилиндъра въздух+капка бензин/, толкова повече сила/мощност ще имаш при разширяването му.
Кое определя доколко можеш да свиеш / т.е. компресираш/ сместа?Точката на самовъзпламеняване на бензина.Тя от какво зависи?От наличието на антидетонациони добавки, т.е. от октановото число.
Има едно допълнително условие -момента на подаване на искрата, но доколкото знам, моя Пасат има автоматично регулиране.
Така че единственото изискване е да компресираш сместа колкото се може повече, калоричността няма нищо общо.При това положение колкото по-висооктанов е бензинът, толкова по-висока мощност ще се получи./Естествено, ако всички елементи на камерата са разчетени да издържат подобно повишено налягане/.
Калоричността има по - скоро отношение към отделяната топлина, което в момента няма значение.
....Съвсем отделен въпрос е доколко може да се вярва на това, което пише на колонките и доколко посоченото октаново число е вярно.Но това вече оставям на съвестта на търговците.
Съвсем вярно......и преди съм писал и пак ще напиша-Октановото число показва степента на труднозапалимост на горивото а не неговата калоричност!!!
А ако си мислите че октана вдига мощноста то карайте на газ...нейния октан беше някаде към 115-120.........но "калоричноста"на горивото(бензин,газ) си е съвсен друго нещо!!!!
vr6vr6 написа:Забелязъл съм че за всяка бензиностанция си е строго индивидулано..зареждал съм на няколко Лукоила бензина много зле..на други всичко ок..Определено наи съм доволен от екото 100октана
не съм съгласен с теб аз съм най-недоволен от горивото в екото.За бензин съм най-доволен от ОМВ а за газ от Топливо.А по темата само веднъж сипах 20 лв 98 октана и не усетих никаква разлика
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта