Теч на масло от щеката...РЕШЕНО-вентилация!!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 10 фев 2009 20:03


Значи колеги,

за семеринга знам - и съдейки по СТРАНИЧНИЯ луфт на вала на делкото си мисля че е заминал и лагера и семеринга на делкото (имам масло чак по капачката) и най-вероятно ще търся читаво втора употреба. Било към 40-45 лв.
Относно "духането" - тук съм силно раздвоен - на незагрял мотор, когато още изкарва водните пари от маслото (карам основно градско, на газ, на къси разстояния и се събира конденз), като извадя щеката се виждат парите, но излизат леко, като над вряща тенджера, а не като от чайник (под налягане) - малко смотано описание ама....
Колега Форевър (градски!!) - прати ми файла на dimiter.petrov@gmail.com - ще проверя каква е хавата с компресията.
Най-общо - странното е че фърля масло от време на време, не е постоянно...
Дайте малко повече инфо за тези втулки - къде са, какви са...
Благодаря на всички отзовали се!




Потребителски аватар
kriss4
Мнения: 176
Регистриран на: Пон 01 сеп 2008 18:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Надежда

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот kriss4 » Пон 09 мар 2009 17:17


днес реших проблема с моето делко.
За съжаление не съм бил около майстора да снимам.
Както казаха колегите на широката част на делкото има гумен О-пръстен,който купих за 7лв.След сваляне на делкото се оказа,че капачката е пълна с масло и тече през самото делко.На самата ос има и семеринг (19/12,5 много труден за намиране 4лв.)
И така след 5часа търсене,20мин.работа на мен вече не ми тече маслото :banana ,а си доливах по 1л.намесец. :screwy


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 09 мар 2009 21:21


Колега, тове е много обнадеждаващо!
И при мен теча е горе от делкото, не от основата.
А имаше ли страничен луфт на вала на делкото, щото аз имам около 1-2 мм общо луфт и се чудя дали съм за семеринг или за делко - предполагам че този луфт ми е издълбал и семеринга...
имам няколко въпросчета:
1. от къде намери този семеринг 19/12,5 ?
2. с метален пръстен ли е или е обикновен?
3. какво се разглобява по делкото за да се стигне до семеринга?
4. трябват ли специални "сечива"?
5. майстора каза ли нещо за втулки и т.н. ?

това е за сега, благодаря предварително!


Потребителски аватар
kriss4
Мнения: 176
Регистриран на: Пон 01 сеп 2008 18:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Надежда

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот kriss4 » Вто 10 мар 2009 13:14


Делкото при мен е отстрани на главата и се сваля като се развият тези два болта.
Изображение
Днес ходих пак при майстора да го разпитам как е направил всичко.
Когато го е свалил О-пръстена е бил здрав,но нали съм го купил и го сменил.
Каза за оста,че имала 1-2мм луфт което не е фатално(семеринга го обира)От моя са били останали само малки парченца.От там маслото е минавало покрай оста и капачката е била пълна и си е текло по скоростите.Гледката е ужасна:
Изображение
Питах го за семеринга-метално,покрито с гума и някаква пружинка,ако ти помага това обяснение(на мен така нищо не ми говори)
Има го в автохит на ботев 98,но с поръчка 3-5дни и е 9лв.
Вчера баща ми е обикалял 5 часа по магазините и никъде го няма в наличност,само някакво малко магазинче на симеон имало една бройка.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот zfa159 » Вто 10 мар 2009 22:51


Пробвай в Елит Кар - едва ли няма да го има.Или в Софрост?


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 20 мар 2009 19:55


Тъъй....
Излезе всичко наяве - явно ми се е случило едно от най-редките неща - издухал съм леко гарнитура на главата към канал за стичащо се масло (не под налягане)
Защо мисля така:
1. Като отворя капачката за наливане на маслото на работещ мотор ще ми отвее шапката и фърля пръски здраво
2. изкарва яко масло и през системата за картерна вентилация и през делкото, а през щеката духа съвсем леко (не са сегменти)
3. Аспуха ми не е омаслен грам (не е пробив към магистрала под налягане или гумички)
4. Нямам НИКАКВА загуба на мощност (не са сегменти и клапани)

Ясно е че ще отварям главата.
Въпросите са следните:
1. Да сменя ли и сегменти и биелни лагери, пофилактично (биелните ги смених заедно с основните лани - "зумер и мигаща лампичка") Компресията я мери Никси преди 2 години - беше 11.5 на всякъде, планувам да я замеря пак сега
2. да сменя ли и гумичките - сменявани са преди 2 г. и нямах до последно никакъв разход на масло преди този проблем.
3. ангренажа ми е на около 30 000 км - да се "меткам" ли и с него?

Най-общо има 2 възможни ремонта:
1. Смяна на всичко, отдолу нагоре:
- гарнитура на картера
- биелни лагери
- сегменти
- гарнитура на главата
- шлайф на главата
- гумички на клапаните
- гарнитура на капака на главата
- ангр. ремък
- ролка на обтегача
- смяна на делко с ново(има сериозен радиален луфт)
- Масло
- филтър
- свещи БРИСК за газ-бензин
- Труд
2. Решаване на текущият проблем:
- Гарнитура на главата
- шлайф на главата
- гарнитура на капака
- семеринг на делкото
- Труд

Парите е ясно че са проблем, но в крайна сметка - по-добре една малко по-голяма инвестиция и безпроблемие за по-дълъг период
Молбата ми е към патилите и разбиращите е за мнение кой подход да избера, да сверят списъка и ако е възможно - напишете ако знаете цените на съответните позиции по-горе, да добия представа.
Мотора е 1.8 ABS
Благодаря предварително на всички отзовали се!


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Теч на масло от щеката... май е духнала гарнитура на глават

Мнениеот Теодор » Пет 20 мар 2009 20:20


Не искам да се пиша от най-знаещите но съм патил доста с RP-двиг. 3г, а от 6г съм с ABS та бих те посъветвал:
- шлайф глава
- гарн.глава
- сегменти
- гумички
- гарн.капак
- ангр.ремък
- ролка
- делко но втора употреба - 50-60лв
и ако сваляш картера евентуално маслена помпа :idea:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Теч на масло от щеката... май е духнала гарнитура на глават

Мнениеот zfa159 » Пет 20 мар 2009 22:52


Добре де....преди да обезглавиш мотора що не премериш компресия - ако си издухал гарнитурата така,както си мислиш ще имаш много ниска стойност на някой конкретен цилиндър и ще си сигурен,че е така.
По повод духането веднага ще ти обесня защо горе има духане а долу не :
-първото което е парите се качват нагоре понеже са нагряти и се събират в горната част на двигателя.
-второ горе се върти разпределителния вал и създава доста добро завихряне на въпросните пари,които носят със себе си и капчици и т.н. и т.н. Като отвориш капачката е нормално оттам да хвърчи масло,пара и какво ли още не - нещо,което долу на щеката няма да усетиш понеже то се компенсира от вентилацията на блока.А горе има една решетка точно под мястото,където излиза маркуча за към моото - ако тя се позадръсти започва да набива масло в маркуча за към моното и се повишава налягането в горната част на двигателя и като отвориш капачката е съвсем мазало.
Вземи премери една компресия.....нали и сам се сещаш,че ако ти издуха гарнитурата по този или по друг начин ще имаш спад на мощността ако не като цяло то поне осезаемо на един цилиндър....а и налягането,което създава буталото може да се компенсира на 100% от вентилацията и въобще няма и да го усетиш като повишено духане камоли пък от капачката отгоре.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Теч на масло от щеката... май е духнала гарнитура на глават

Мнениеот dimitarpetrov » Съб 21 мар 2009 14:31


Ъп:
Сега се прибрах от при Никси. Ето това е ситуацията:
Компресия: 1 - 13.5, 2 - 13.0, 3 - 14.0, 4 - 13.5
На трети цилиндър и свеща е опушена, но не мазна
Оценката е че всички маслообиращи сегменти са заминали и от това е твърде високата компресия навсякъде, а пробитата гарнитура е межде 3-ти цилиндър и маслената магистрала - свеща е опушена и там компресията е максимална от протичащото масло в цилиндъра.
Ще се сменят:
- гарнитура глава
- гарнитура картер
- гарнитура капак клапани
- сегменти
- биелни лагери
- делко - втора употреба
- евентуално ремък и ролка

Това е!
Ще пиша за рекапитулацията по ремонта
Дайте препоръки за марки части, магазини и цени.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Теч на масло от щеката... май е духнала гарнитура на глават

Мнениеот zfa159 » Съб 21 мар 2009 18:57


Ми отиваш в Елит кар и си пазаруваш всичко.Аз купувах за АБС мотор както следва - всичките гарнитури + гумички за клапаните - 65лв (това беше заедно с един тройник за антифриза ама без г-ра за картера).След това ремонт на главата - шлайф 0.1мм отдолу заради старата г-ра и напасване на клапаните + смяна на гумички - 70лв + 5лв на всеки водач за клапан ако има спукан/крив или прецакан с техни водачи - това е една шалйф база на ул.Сребърна - драсни лично и ще ти обесня къде се намира с точност. Ако ще бараш по ангренажа - ремък + ролка 25лв в същия магазин.За сегменти и лагери незнам цени ама едва ли ще намериш по-качествени от техните.
Успех!
Ако са заминали маслообиращите сегменти трябваше отзад да пуши като незнам какво.....маслото не се обира от стените на цилиндрите и попада в горивната камера - там изгаря и отделя сажди - те се лепят по клапаните и изпускателната система ама и отзад пуши синкав дим.
Иначе за компресията си прав - това е основание да е висока наистина...ама не обеснява защо отзад не пуши синьо и то в промишлени количества.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Теч на масло от щеката... май е духнала гарнитура на глават

Мнениеот dimitarpetrov » Чет 02 апр 2009 15:43


Малко ЪП:
Вчера си смених делкото с читаво БОШ от letajanta
Минах през Никси и след 2-3 цигари умуване ми предложи да махна брийдъра (като се омасли и става като тапа) и да покарам с отворена картерна вентилация да видим дали ще продължи да издухва - нямам пушеци и омазняване отзад и за това смята че е почти невъзможно да е гарнитура, сегменти, гумички или водачи.
Продухах всички вентилационни магистрали - чисти са.
дано да е било от това.
Щи ъпдейтвам за резултата


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Теч на масло от щеката... май не е гарнитура на главата

Мнениеот dimitarpetrov » Нед 12 апр 2009 20:16


ЪП:

над 500 км. и няма грам омасляване! :banana
Махнах текстила на брийдъра - в крайна сметка се оказва че като се омясли и става като тапа и за това надува при щеката и през делкото.
По принцип имам леко духане от картерната вентилация, но се надявам да го пооправя с една доза римет.
Ами това е.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Теч на масло от щеката...РЕШЕНО-вентилация!!

Мнениеот °niksi° » Пон 13 апр 2009 22:59


Мисля че ще минеш без отваряне на мотора, но ме е яд за следното: Като беше при мен и си говорехме едва ли не изкара, че не искам да ти правя колата - лично според мен за момента е безмислено да се отваря.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Теч на масло от щеката...РЕШЕНО-вентилация!!

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 15 апр 2009 20:39


°niksi° написа:...че не искам да ти правя колата ...


Никси,
Не знам защо си останал с това впечатление, сигурно съм те накарал с нещо да мислиш така, макар че не съм мазохист та да искам зорлем да троша лев... :lol:
Видя как се беше ольоскал маторя в масло, еле пък и Мишо като замери компресията се бях филмирал - колата ми требе постоянно и исках са реша проблема сигурно (демек - при теб :D ). А човек като се филмира се самонавива в определена посока, па била тя и грешна...
В крайна сметка твоя съвет беше точен (както винаги :bowdown ) за което за пореден път се убеждавам че си ГОЛЕМ!
Поздрави!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта