Значи колеги,
за семеринга знам - и съдейки по СТРАНИЧНИЯ луфт на вала на делкото си мисля че е заминал и лагера и семеринга на делкото (имам масло чак по капачката) и най-вероятно ще търся читаво втора употреба. Било към 40-45 лв.
Относно "духането" - тук съм силно раздвоен - на незагрял мотор, когато още изкарва водните пари от маслото (карам основно градско, на газ, на къси разстояния и се събира конденз), като извадя щеката се виждат парите, но излизат леко, като над вряща тенджера, а не като от чайник (под налягане) - малко смотано описание ама....
Колега Форевър (градски!!) - прати ми файла на dimiter.petrov@gmail.com - ще проверя каква е хавата с компресията.
Най-общо - странното е че фърля масло от време на време, не е постоянно...
Дайте малко повече инфо за тези втулки - къде са, какви са...
Благодаря на всички отзовали се!



Теч на масло от щеката...РЕШЕНО-вентилация!!
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
- kriss4
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пон 01 сеп 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото
днес реших проблема с моето делко.
За съжаление не съм бил около майстора да снимам.
Както казаха колегите на широката част на делкото има гумен О-пръстен,който купих за 7лв.След сваляне на делкото се оказа,че капачката е пълна с масло и тече през самото делко.На самата ос има и семеринг (19/12,5 много труден за намиране 4лв.)
И така след 5часа търсене,20мин.работа на мен вече не ми тече маслото
,а си доливах по 1л.намесец. 
За съжаление не съм бил около майстора да снимам.
Както казаха колегите на широката част на делкото има гумен О-пръстен,който купих за 7лв.След сваляне на делкото се оказа,че капачката е пълна с масло и тече през самото делко.На самата ос има и семеринг (19/12,5 много труден за намиране 4лв.)
И така след 5часа търсене,20мин.работа на мен вече не ми тече маслото


- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото
Колега, тове е много обнадеждаващо!
И при мен теча е горе от делкото, не от основата.
А имаше ли страничен луфт на вала на делкото, щото аз имам около 1-2 мм общо луфт и се чудя дали съм за семеринг или за делко - предполагам че този луфт ми е издълбал и семеринга...
имам няколко въпросчета:
1. от къде намери този семеринг 19/12,5 ?
2. с метален пръстен ли е или е обикновен?
3. какво се разглобява по делкото за да се стигне до семеринга?
4. трябват ли специални "сечива"?
5. майстора каза ли нещо за втулки и т.н. ?
това е за сега, благодаря предварително!
И при мен теча е горе от делкото, не от основата.
А имаше ли страничен луфт на вала на делкото, щото аз имам около 1-2 мм общо луфт и се чудя дали съм за семеринг или за делко - предполагам че този луфт ми е издълбал и семеринга...
имам няколко въпросчета:
1. от къде намери този семеринг 19/12,5 ?
2. с метален пръстен ли е или е обикновен?
3. какво се разглобява по делкото за да се стигне до семеринга?
4. трябват ли специални "сечива"?
5. майстора каза ли нещо за втулки и т.н. ?
това е за сега, благодаря предварително!
- kriss4
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пон 01 сеп 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото
Делкото при мен е отстрани на главата и се сваля като се развият тези два болта.

Днес ходих пак при майстора да го разпитам как е направил всичко.
Когато го е свалил О-пръстена е бил здрав,но нали съм го купил и го сменил.
Каза за оста,че имала 1-2мм луфт което не е фатално(семеринга го обира)От моя са били останали само малки парченца.От там маслото е минавало покрай оста и капачката е била пълна и си е текло по скоростите.Гледката е ужасна:

Питах го за семеринга-метално,покрито с гума и някаква пружинка,ако ти помага това обяснение(на мен така нищо не ми говори)
Има го в автохит на ботев 98,но с поръчка 3-5дни и е 9лв.
Вчера баща ми е обикалял 5 часа по магазините и никъде го няма в наличност,само някакво малко магазинче на симеон имало една бройка.
Днес ходих пак при майстора да го разпитам как е направил всичко.
Когато го е свалил О-пръстена е бил здрав,но нали съм го купил и го сменил.
Каза за оста,че имала 1-2мм луфт което не е фатално(семеринга го обира)От моя са били останали само малки парченца.От там маслото е минавало покрай оста и капачката е била пълна и си е текло по скоростите.Гледката е ужасна:
Питах го за семеринга-метално,покрито с гума и някаква пружинка,ако ти помага това обяснение(на мен така нищо не ми говори)
Има го в автохит на ботев 98,но с поръчка 3-5дни и е 9лв.
Вчера баща ми е обикалял 5 часа по магазините и никъде го няма в наличност,само някакво малко магазинче на симеон имало една бройка.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото
Пробвай в Елит Кар - едва ли няма да го има.Или в Софрост?
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Теч на масло от основата на щеката за проверка. И от делкото
Тъъй....
Излезе всичко наяве - явно ми се е случило едно от най-редките неща - издухал съм леко гарнитура на главата към канал за стичащо се масло (не под налягане)
Защо мисля така:
1. Като отворя капачката за наливане на маслото на работещ мотор ще ми отвее шапката и фърля пръски здраво
2. изкарва яко масло и през системата за картерна вентилация и през делкото, а през щеката духа съвсем леко (не са сегменти)
3. Аспуха ми не е омаслен грам (не е пробив към магистрала под налягане или гумички)
4. Нямам НИКАКВА загуба на мощност (не са сегменти и клапани)
Ясно е че ще отварям главата.
Въпросите са следните:
1. Да сменя ли и сегменти и биелни лагери, пофилактично (биелните ги смених заедно с основните лани - "зумер и мигаща лампичка") Компресията я мери Никси преди 2 години - беше 11.5 на всякъде, планувам да я замеря пак сега
2. да сменя ли и гумичките - сменявани са преди 2 г. и нямах до последно никакъв разход на масло преди този проблем.
3. ангренажа ми е на около 30 000 км - да се "меткам" ли и с него?
Най-общо има 2 възможни ремонта:
1. Смяна на всичко, отдолу нагоре:
- гарнитура на картера
- биелни лагери
- сегменти
- гарнитура на главата
- шлайф на главата
- гумички на клапаните
- гарнитура на капака на главата
- ангр. ремък
- ролка на обтегача
- смяна на делко с ново(има сериозен радиален луфт)
- Масло
- филтър
- свещи БРИСК за газ-бензин
- Труд
2. Решаване на текущият проблем:
- Гарнитура на главата
- шлайф на главата
- гарнитура на капака
- семеринг на делкото
- Труд
Парите е ясно че са проблем, но в крайна сметка - по-добре една малко по-голяма инвестиция и безпроблемие за по-дълъг период
Молбата ми е към патилите и разбиращите е за мнение кой подход да избера, да сверят списъка и ако е възможно - напишете ако знаете цените на съответните позиции по-горе, да добия представа.
Мотора е 1.8 ABS
Благодаря предварително на всички отзовали се!
Излезе всичко наяве - явно ми се е случило едно от най-редките неща - издухал съм леко гарнитура на главата към канал за стичащо се масло (не под налягане)
Защо мисля така:
1. Като отворя капачката за наливане на маслото на работещ мотор ще ми отвее шапката и фърля пръски здраво
2. изкарва яко масло и през системата за картерна вентилация и през делкото, а през щеката духа съвсем леко (не са сегменти)
3. Аспуха ми не е омаслен грам (не е пробив към магистрала под налягане или гумички)
4. Нямам НИКАКВА загуба на мощност (не са сегменти и клапани)
Ясно е че ще отварям главата.
Въпросите са следните:
1. Да сменя ли и сегменти и биелни лагери, пофилактично (биелните ги смених заедно с основните лани - "зумер и мигаща лампичка") Компресията я мери Никси преди 2 години - беше 11.5 на всякъде, планувам да я замеря пак сега
2. да сменя ли и гумичките - сменявани са преди 2 г. и нямах до последно никакъв разход на масло преди този проблем.
3. ангренажа ми е на около 30 000 км - да се "меткам" ли и с него?
Най-общо има 2 възможни ремонта:
1. Смяна на всичко, отдолу нагоре:
- гарнитура на картера
- биелни лагери
- сегменти
- гарнитура на главата
- шлайф на главата
- гумички на клапаните
- гарнитура на капака на главата
- ангр. ремък
- ролка на обтегача
- смяна на делко с ново(има сериозен радиален луфт)
- Масло
- филтър
- свещи БРИСК за газ-бензин
- Труд
2. Решаване на текущият проблем:
- Гарнитура на главата
- шлайф на главата
- гарнитура на капака
- семеринг на делкото
- Труд
Парите е ясно че са проблем, но в крайна сметка - по-добре една малко по-голяма инвестиция и безпроблемие за по-дълъг период
Молбата ми е към патилите и разбиращите е за мнение кой подход да избера, да сверят списъка и ако е възможно - напишете ако знаете цените на съответните позиции по-горе, да добия представа.
Мотора е 1.8 ABS
Благодаря предварително на всички отзовали се!
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Теч на масло от щеката... май е духнала гарнитура на глават
Не искам да се пиша от най-знаещите но съм патил доста с RP-двиг. 3г, а от 6г съм с ABS та бих те посъветвал:
- шлайф глава
- гарн.глава
- сегменти
- гумички
- гарн.капак
- ангр.ремък
- ролка
- делко но втора употреба - 50-60лв
и ако сваляш картера евентуално маслена помпа
- шлайф глава
- гарн.глава
- сегменти
- гумички
- гарн.капак
- ангр.ремък
- ролка
- делко но втора употреба - 50-60лв
и ако сваляш картера евентуално маслена помпа

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Теч на масло от щеката... май е духнала гарнитура на глават
Добре де....преди да обезглавиш мотора що не премериш компресия - ако си издухал гарнитурата така,както си мислиш ще имаш много ниска стойност на някой конкретен цилиндър и ще си сигурен,че е така.
По повод духането веднага ще ти обесня защо горе има духане а долу не :
-първото което е парите се качват нагоре понеже са нагряти и се събират в горната част на двигателя.
-второ горе се върти разпределителния вал и създава доста добро завихряне на въпросните пари,които носят със себе си и капчици и т.н. и т.н. Като отвориш капачката е нормално оттам да хвърчи масло,пара и какво ли още не - нещо,което долу на щеката няма да усетиш понеже то се компенсира от вентилацията на блока.А горе има една решетка точно под мястото,където излиза маркуча за към моото - ако тя се позадръсти започва да набива масло в маркуча за към моното и се повишава налягането в горната част на двигателя и като отвориш капачката е съвсем мазало.
Вземи премери една компресия.....нали и сам се сещаш,че ако ти издуха гарнитурата по този или по друг начин ще имаш спад на мощността ако не като цяло то поне осезаемо на един цилиндър....а и налягането,което създава буталото може да се компенсира на 100% от вентилацията и въобще няма и да го усетиш като повишено духане камоли пък от капачката отгоре.
По повод духането веднага ще ти обесня защо горе има духане а долу не :
-първото което е парите се качват нагоре понеже са нагряти и се събират в горната част на двигателя.
-второ горе се върти разпределителния вал и създава доста добро завихряне на въпросните пари,които носят със себе си и капчици и т.н. и т.н. Като отвориш капачката е нормално оттам да хвърчи масло,пара и какво ли още не - нещо,което долу на щеката няма да усетиш понеже то се компенсира от вентилацията на блока.А горе има една решетка точно под мястото,където излиза маркуча за към моото - ако тя се позадръсти започва да набива масло в маркуча за към моното и се повишава налягането в горната част на двигателя и като отвориш капачката е съвсем мазало.
Вземи премери една компресия.....нали и сам се сещаш,че ако ти издуха гарнитурата по този или по друг начин ще имаш спад на мощността ако не като цяло то поне осезаемо на един цилиндър....а и налягането,което създава буталото може да се компенсира на 100% от вентилацията и въобще няма и да го усетиш като повишено духане камоли пък от капачката отгоре.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Теч на масло от щеката... май е духнала гарнитура на глават
Ъп:
Сега се прибрах от при Никси. Ето това е ситуацията:
Компресия: 1 - 13.5, 2 - 13.0, 3 - 14.0, 4 - 13.5
На трети цилиндър и свеща е опушена, но не мазна
Оценката е че всички маслообиращи сегменти са заминали и от това е твърде високата компресия навсякъде, а пробитата гарнитура е межде 3-ти цилиндър и маслената магистрала - свеща е опушена и там компресията е максимална от протичащото масло в цилиндъра.
Ще се сменят:
- гарнитура глава
- гарнитура картер
- гарнитура капак клапани
- сегменти
- биелни лагери
- делко - втора употреба
- евентуално ремък и ролка
Това е!
Ще пиша за рекапитулацията по ремонта
Дайте препоръки за марки части, магазини и цени.
Сега се прибрах от при Никси. Ето това е ситуацията:
Компресия: 1 - 13.5, 2 - 13.0, 3 - 14.0, 4 - 13.5
На трети цилиндър и свеща е опушена, но не мазна
Оценката е че всички маслообиращи сегменти са заминали и от това е твърде високата компресия навсякъде, а пробитата гарнитура е межде 3-ти цилиндър и маслената магистрала - свеща е опушена и там компресията е максимална от протичащото масло в цилиндъра.
Ще се сменят:
- гарнитура глава
- гарнитура картер
- гарнитура капак клапани
- сегменти
- биелни лагери
- делко - втора употреба
- евентуално ремък и ролка
Това е!
Ще пиша за рекапитулацията по ремонта
Дайте препоръки за марки части, магазини и цени.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Теч на масло от щеката... май е духнала гарнитура на глават
Ми отиваш в Елит кар и си пазаруваш всичко.Аз купувах за АБС мотор както следва - всичките гарнитури + гумички за клапаните - 65лв (това беше заедно с един тройник за антифриза ама без г-ра за картера).След това ремонт на главата - шлайф 0.1мм отдолу заради старата г-ра и напасване на клапаните + смяна на гумички - 70лв + 5лв на всеки водач за клапан ако има спукан/крив или прецакан с техни водачи - това е една шалйф база на ул.Сребърна - драсни лично и ще ти обесня къде се намира с точност. Ако ще бараш по ангренажа - ремък + ролка 25лв в същия магазин.За сегменти и лагери незнам цени ама едва ли ще намериш по-качествени от техните.
Успех!
Ако са заминали маслообиращите сегменти трябваше отзад да пуши като незнам какво.....маслото не се обира от стените на цилиндрите и попада в горивната камера - там изгаря и отделя сажди - те се лепят по клапаните и изпускателната система ама и отзад пуши синкав дим.
Иначе за компресията си прав - това е основание да е висока наистина...ама не обеснява защо отзад не пуши синьо и то в промишлени количества.
Успех!
Ако са заминали маслообиращите сегменти трябваше отзад да пуши като незнам какво.....маслото не се обира от стените на цилиндрите и попада в горивната камера - там изгаря и отделя сажди - те се лепят по клапаните и изпускателната система ама и отзад пуши синкав дим.
Иначе за компресията си прав - това е основание да е висока наистина...ама не обеснява защо отзад не пуши синьо и то в промишлени количества.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Теч на масло от щеката... май е духнала гарнитура на глават
Малко ЪП:
Вчера си смених делкото с читаво БОШ от letajanta
Минах през Никси и след 2-3 цигари умуване ми предложи да махна брийдъра (като се омасли и става като тапа) и да покарам с отворена картерна вентилация да видим дали ще продължи да издухва - нямам пушеци и омазняване отзад и за това смята че е почти невъзможно да е гарнитура, сегменти, гумички или водачи.
Продухах всички вентилационни магистрали - чисти са.
дано да е било от това.
Щи ъпдейтвам за резултата
Вчера си смених делкото с читаво БОШ от letajanta
Минах през Никси и след 2-3 цигари умуване ми предложи да махна брийдъра (като се омасли и става като тапа) и да покарам с отворена картерна вентилация да видим дали ще продължи да издухва - нямам пушеци и омазняване отзад и за това смята че е почти невъзможно да е гарнитура, сегменти, гумички или водачи.
Продухах всички вентилационни магистрали - чисти са.
дано да е било от това.
Щи ъпдейтвам за резултата
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Теч на масло от щеката... май не е гарнитура на главата
ЪП:
над 500 км. и няма грам омасляване!
Махнах текстила на брийдъра - в крайна сметка се оказва че като се омясли и става като тапа и за това надува при щеката и през делкото.
По принцип имам леко духане от картерната вентилация, но се надявам да го пооправя с една доза римет.
Ами това е.
над 500 км. и няма грам омасляване!

Махнах текстила на брийдъра - в крайна сметка се оказва че като се омясли и става като тапа и за това надува при щеката и през делкото.
По принцип имам леко духане от картерната вентилация, но се надявам да го пооправя с една доза римет.
Ами това е.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Теч на масло от щеката...РЕШЕНО-вентилация!!
Мисля че ще минеш без отваряне на мотора, но ме е яд за следното: Като беше при мен и си говорехме едва ли не изкара, че не искам да ти правя колата - лично според мен за момента е безмислено да се отваря.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Теч на масло от щеката...РЕШЕНО-вентилация!!
°niksi° написа:...че не искам да ти правя колата ...
Никси,
Не знам защо си останал с това впечатление, сигурно съм те накарал с нещо да мислиш така, макар че не съм мазохист та да искам зорлем да троша лев...

Видя как се беше ольоскал маторя в масло, еле пък и Мишо като замери компресията се бях филмирал - колата ми требе постоянно и исках са реша проблема сигурно (демек - при теб

В крайна сметка твоя съвет беше точен (както винаги

Поздрави!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта