въпрос за центровка

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2702
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 10 дек 2005 19:44


На този комп не се вкарват данни или да се регулира нещо.




Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Съб 10 дек 2005 19:45


ок
мейла ми е sv75@abv.bg

ще съм ти благодарен ако я пратиш


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Съб 10 дек 2005 19:49


а това как ви звучи:

С един стробоскоп не се става майстор. Трябва да познаваш нещата по-отвътре. И ако ги знаеш, ще разбереш, че докато не вкараш компютъра във функция базова настройка аванса винаги ще се връща в положение, което той е запомнил. За целта ти трябва не само стробоскоп, но и кодочетец за да изпълнява и другите функции.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2702
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 10 дек 2005 19:53


Ако изкаш да нулираш комп просто си махни акумулатора,примерно за 30 мин и си готов.Много газови уредби разчитат на това.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Нед 11 дек 2005 21:33


Сега и аз да се изкажа по темата:

Не отчитате факта, че по-новите RP нямат вакуум на делкото, защото са Mono-Motronic, а не Mono-Jetronic. При тези, които нямат вакуум системата по електронен път определя изменението предварението.
Т.е. настройва се само празния ход, а при високи обороти нещата се определят от самия комп.
Другото нещо е, че при Mono-Motronic номера с нулирането чрез откачане на акумулатора минава, но при Mono-Jetronic НЕ!, защото е с енерго-НЕзависима памет.
Следващото нещо е, че празния ход на Mono-Jetronic е между 750 и 1000об/мин. Градусите са 6+/-1 при 850об/мин. При Mono-Motronic празният ход е между 825 и 1025об/мин, а градусите също са 6+/-1, но при 925об/мин.

Разликите не са много, но ги има.
Има и снимки за белезите, но не мога да ги "копна" от програмата.

Справка AutoData2004


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2702
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: въпрос за центровка

Мнениеот Vasseto » Нед 11 дек 2005 21:41


svere написа:Пасата е 1.8Ми RP двиагател 90г


Мерси за уточнението но мисля,че този мотор е Mono-Jetronic.
Колега все пак провери колко датчика за температура имаш,ако са два то е Mono-Jetronic ако е един е Mono-Motronic на пласмасовия разпределител на вода от мотора към горната част на радиатора от пред.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Пон 12 дек 2005 8:51


Да с два датчика за температурата е. От горе на пластмасата, един до дуг


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Пон 12 дек 2005 19:12


Моят също е с два, но е Моно-Мотроник...
Нема вакуум и нема лампа за диагностика на таблото. на Джетроник има лампа (фабрично)


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Пон 12 дек 2005 20:58


Pav3l написа:Моят също е с два, но е Моно-Мотроник...
Нема вакуум и нема лампа за диагностика на таблото. на Джетроник има лампа (фабрично)


колеги, вече тотално се обърках.......... не знам какъв ми е двигателя
на него пише RP462631, какъв е в крайна сметка?

Аз също нямам лампа, или поне не знам къде е....


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2702
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 12 дек 2005 21:43


Ще се пробвам да се подготвя за утре малко по добре от днес.Тъй като съм карал MonoMotronik около година и смея да твърдя горе посочените неща от мен за верни то утре мога и да се отрека от тях.Но нека се подготвя по добре.


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Вто 13 дек 2005 8:16


svere написа:колеги, вече тотално се обърках.......... не знам какъв ми е двигателя
на него пише RP462631, какъв е в крайна сметка?


Двигателят ти е "RP" - 1.8-моноинжекцион, система "Mono Jetronic".


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Вто 13 дек 2005 8:51


Lawyer написа:
svere написа:колеги, вече тотално се обърках.......... не знам какъв ми е двигателя
на него пише RP462631, какъв е в крайна сметка?


Двигателят ти е "RP" - 1.8-моноинжекцион, система "Mono Jetronic".


Благодаря ти!
И аз така си мислех, но с тези датчици... на единия два, на единия един..... както и да е стана ми ясно.
А вярно ли е че на Mono Jetronic компютъра му е енерго независим, и при откачване на акумулатора не се рестартира?


VRX
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 08 юли 2005 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VRX » Вто 13 дек 2005 10:37


Двигателите RP, които са със системата Mono-Jetronic нямат възможност за регулиране на ьгьла на изпреварване на запалването чрез EBU. Възможно е само чрез вакумния регулатор да се променя ьгьла. При регулиране със стробоскоп трябва да откачиш вакумния регулатор. Регулиране се прави само на празен ход! За двигатели RP с година на производство до 1993г. при 950 об/мин. ьгьла на изпреварване трябва да бъде 5-7 градуса. Включваш стробоскопа и белезите върху маховика и картера трябва да съвпаднат (стробоскопа трябва да е наклонен надолу). Ако не съвпаднат завърташ делкото.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Вто 13 дек 2005 13:25


VRX написа:Двигателите RP, които са със системата Mono-Jetronic нямат възможност за регулиране на ьгьла на изпреварване на запалването чрез EBU. Възможно е само чрез вакумния регулатор да се променя ьгьла. При регулиране със стробоскоп трябва да откачиш вакумния регулатор. Регулиране се прави само на празен ход! За двигатели RP с година на производство до 1993г. при 950 об/мин. ьгьла на изпреварване трябва да бъде 5-7 градуса. Включваш стробоскопа и белезите върху маховика и картера трябва да съвпаднат (стробоскопа трябва да е наклонен надолу). Ако не съвпаднат завърташ делкото.


Благодаря ти колега много за информацията.
Точно така съм го направил, само, че съм дал +още 2-3 градуса, заради газта. Значи към 8-10градуса е в момента.

Работат на двигателя значително се подобри, днес карах градско около 20-30км из София, и като погледнах ауспуха, от черен беше станал кафяв. Мисля че съм улучил оптималната настройка.

Дано и на други колеги съм бил полезен със тази тема :lol:


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Вто 13 дек 2005 13:26


VRX написа:Двигателите RP, които са със системата Mono-Jetronic нямат възможност за регулиране на ьгьла на изпреварване на запалването чрез EBU. Възможно е само чрез вакумния регулатор да се променя ьгьла. При регулиране със стробоскоп трябва да откачиш вакумния регулатор. Регулиране се прави само на празен ход! За двигатели RP с година на производство до 1993г. при 950 об/мин. ьгьла на изпреварване трябва да бъде 5-7 градуса. Включваш стробоскопа и белезите върху маховика и картера трябва да съвпаднат (стробоскопа трябва да е наклонен надолу). Ако не съвпаднат завърташ делкото.


Благодаря ти колега много за информацията.
Точно така съм го направил, само, че съм дал +още 2-3 градуса, заради газта. Значи към 8-10градуса е в момента.

Работат на двигателя значително се подобри, днес карах градско около 20-30км из София, и като погледнах ауспуха, от черен беше станал кафяв. Мисля че съм улучил оптималната настройка.

Дано и на други колеги съм бил полезен със тази тема :lol:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта