въпрос за центровка
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
а това как ви звучи:
С един стробоскоп не се става майстор. Трябва да познаваш нещата по-отвътре. И ако ги знаеш, ще разбереш, че докато не вкараш компютъра във функция базова настройка аванса винаги ще се връща в положение, което той е запомнил. За целта ти трябва не само стробоскоп, но и кодочетец за да изпълнява и другите функции.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Сега и аз да се изкажа по темата:
Не отчитате факта, че по-новите RP нямат вакуум на делкото, защото са Mono-Motronic, а не Mono-Jetronic. При тези, които нямат вакуум системата по електронен път определя изменението предварението.
Т.е. настройва се само празния ход, а при високи обороти нещата се определят от самия комп.
Другото нещо е, че при Mono-Motronic номера с нулирането чрез откачане на акумулатора минава, но при Mono-Jetronic НЕ!, защото е с енерго-НЕзависима памет.
Следващото нещо е, че празния ход на Mono-Jetronic е между 750 и 1000об/мин. Градусите са 6+/-1 при 850об/мин. При Mono-Motronic празният ход е между 825 и 1025об/мин, а градусите също са 6+/-1, но при 925об/мин.
Разликите не са много, но ги има.
Има и снимки за белезите, но не мога да ги "копна" от програмата.
Справка AutoData2004
Не отчитате факта, че по-новите RP нямат вакуум на делкото, защото са Mono-Motronic, а не Mono-Jetronic. При тези, които нямат вакуум системата по електронен път определя изменението предварението.
Т.е. настройва се само празния ход, а при високи обороти нещата се определят от самия комп.
Другото нещо е, че при Mono-Motronic номера с нулирането чрез откачане на акумулатора минава, но при Mono-Jetronic НЕ!, защото е с енерго-НЕзависима памет.
Следващото нещо е, че празния ход на Mono-Jetronic е между 750 и 1000об/мин. Градусите са 6+/-1 при 850об/мин. При Mono-Motronic празният ход е между 825 и 1025об/мин, а градусите също са 6+/-1, но при 925об/мин.
Разликите не са много, но ги има.
Има и снимки за белезите, но не мога да ги "копна" от програмата.
Справка AutoData2004
- Vasseto
- Мнения: 2702
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: въпрос за центровка
svere написа:Пасата е 1.8Ми RP двиагател 90г
Мерси за уточнението но мисля,че този мотор е Mono-Jetronic.
Колега все пак провери колко датчика за температура имаш,ако са два то е Mono-Jetronic ако е един е Mono-Motronic на пласмасовия разпределител на вода от мотора към горната част на радиатора от пред.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Pav3l написа:Моят също е с два, но е Моно-Мотроник...
Нема вакуум и нема лампа за диагностика на таблото. на Джетроник има лампа (фабрично)
колеги, вече тотално се обърках.......... не знам какъв ми е двигателя
на него пише RP462631, какъв е в крайна сметка?
Аз също нямам лампа, или поне не знам къде е....
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Lawyer написа:svere написа:колеги, вече тотално се обърках.......... не знам какъв ми е двигателя
на него пише RP462631, какъв е в крайна сметка?
Двигателят ти е "RP" - 1.8-моноинжекцион, система "Mono Jetronic".
Благодаря ти!
И аз така си мислех, но с тези датчици... на единия два, на единия един..... както и да е стана ми ясно.
А вярно ли е че на Mono Jetronic компютъра му е енерго независим, и при откачване на акумулатора не се рестартира?
Двигателите RP, които са със системата Mono-Jetronic нямат възможност за регулиране на ьгьла на изпреварване на запалването чрез EBU. Възможно е само чрез вакумния регулатор да се променя ьгьла. При регулиране със стробоскоп трябва да откачиш вакумния регулатор. Регулиране се прави само на празен ход! За двигатели RP с година на производство до 1993г. при 950 об/мин. ьгьла на изпреварване трябва да бъде 5-7 градуса. Включваш стробоскопа и белезите върху маховика и картера трябва да съвпаднат (стробоскопа трябва да е наклонен надолу). Ако не съвпаднат завърташ делкото.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
VRX написа:Двигателите RP, които са със системата Mono-Jetronic нямат възможност за регулиране на ьгьла на изпреварване на запалването чрез EBU. Възможно е само чрез вакумния регулатор да се променя ьгьла. При регулиране със стробоскоп трябва да откачиш вакумния регулатор. Регулиране се прави само на празен ход! За двигатели RP с година на производство до 1993г. при 950 об/мин. ьгьла на изпреварване трябва да бъде 5-7 градуса. Включваш стробоскопа и белезите върху маховика и картера трябва да съвпаднат (стробоскопа трябва да е наклонен надолу). Ако не съвпаднат завърташ делкото.
Благодаря ти колега много за информацията.
Точно така съм го направил, само, че съм дал +още 2-3 градуса, заради газта. Значи към 8-10градуса е в момента.
Работат на двигателя значително се подобри, днес карах градско около 20-30км из София, и като погледнах ауспуха, от черен беше станал кафяв. Мисля че съм улучил оптималната настройка.
Дано и на други колеги съм бил полезен със тази тема

- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
VRX написа:Двигателите RP, които са със системата Mono-Jetronic нямат възможност за регулиране на ьгьла на изпреварване на запалването чрез EBU. Възможно е само чрез вакумния регулатор да се променя ьгьла. При регулиране със стробоскоп трябва да откачиш вакумния регулатор. Регулиране се прави само на празен ход! За двигатели RP с година на производство до 1993г. при 950 об/мин. ьгьла на изпреварване трябва да бъде 5-7 градуса. Включваш стробоскопа и белезите върху маховика и картера трябва да съвпаднат (стробоскопа трябва да е наклонен надолу). Ако не съвпаднат завърташ делкото.
Благодаря ти колега много за информацията.
Точно така съм го направил, само, че съм дал +още 2-3 градуса, заради газта. Значи към 8-10градуса е в момента.
Работат на двигателя значително се подобри, днес карах градско около 20-30км из София, и като погледнах ауспуха, от черен беше станал кафяв. Мисля че съм улучил оптималната настройка.
Дано и на други колеги съм бил полезен със тази тема

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта