Ниски обороти на празен ход

Техническа и сервизна информация за Passat
GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 яну 2006 11:46


При диагностиката в сервиза провериха две от свещите - на 2 и 4 цилиндър и казаха че са перфектни. Всъщност аз ги смених пролетта миналата година. Може би са на около 7 - 8 хил. километра. Тогава смених и дистрибуторната капачка и палеца. Кабелите ми се виждат добре, но само на външен вид. Казаха ми, че компютърът е отчел само грешка при преден десен датчик на ABS - не работел, а системата на ABS си работи нормално. Абе не знам! На пръв поглед всичко е наред, а двигателят си тресе на празен ход и това е. Иначе като тръгне, спирка няма - не прекъсва, набира, това лято го пробвах до 170, че повече ме е страх по тези пътища.
А датчика на охлаждащата течност как влияе при работата на топъл двигател?




GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 яну 2006 11:57


Сетих се още нещо. Как може да се провери дали вакуумът е добър. Защото ако от някъде смуче въздух и го вкарва в поддроселовото пространство, работата май е ясна - обедняване на горивната смес и неравномерна работа на двигателя.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Вто 10 яну 2006 12:02


GVG написа:А датчика на охлаждащата течност как влияе при работата на топъл двигател?

Ми отговори си сам :wink: !
Ако съпротивлението му отговаря на температура 100 градуса,а всъщност тя е 80?И тн.- примерите можеш да си ги измислиш.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 10 яну 2006 12:52


GVG написа:При диагностиката в сервиза провериха две от свещите - на 2 и 4 цилиндър и казаха че са перфектни. Всъщност аз ги смених пролетта миналата година. Може би са на около 7 - 8 хил. километра. ...

Свещите ти съответстват ли на предписаните от производителя (BOSCH-W7LTCR, CHAMPION-N7BYC, NGK-BUR6ET)? Щом казваш че са нови, няма какво друго да е при тях
GVG написа:...Кабелите ми се виждат добре, но само на външен вид. ...

Още веднъж ще те посъветвам да идеш на стенд и да видиш равномерна ли е работата на всички цилиндри.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 яну 2006 12:58


Свещите са BUR6ET. Нали оня ден бях на "система" в Юнитрейд. Нищо не ми казаха. Май нещо не ми вдъхват доверие тия. Дайте съвет къде да отида на стенд, при сериозни и изпитани хора.


Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Вто 10 яну 2006 13:00


GVG написа:Свещите са BUR6ET. Нали оня ден бях на "система" в Юнитрейд. Нищо не ми казаха. Май нещо не ми вдъхват доверие тия. Дайте съвет къде да отида на стенд, при сериозни и изпитани хора.


Имаш ЛС


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 яну 2006 13:07


Благодаря SCUBA, ще се възползвам.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Вто 10 яну 2006 13:13


GVG написа:Значи отговарям на всички. Колата нямя газова уредба. Оборотите на празен ход при загрял двигател са около 800. Влизат в нормата, но въпреки това двигателят на празен ход тресе, чак някякви пластмаси по таблото тропат и това много ме дразни. Иначе колата пали добре на студено, оборотите плавно се понижават до към 800 като загрее, не гасне, върви горе-долу добре. Миналата година пролетта смених предния тампон на двигателя. Този до скоростната кутия бил маслен, не е омаслен и ми казаха че е добре. Зареждам от различни бензиностанции, все същото. На два пъти, през около 3000 км. слагах добавка за почистване на инжекциона, не усетих кой знае какъв ефект.
Да чукам на дърво, за сега всичко друго е добре, само този празен ход! Като се опитам с педала на газта леко да ги вдигна, всичко заспива. Може ли все пак по някякъв начин оборотите леко да се вдигнат? Тогава мисля че тресенето ще изчезне. (В дебелата книга за PASSAT пише, че тези обороти са зададени от завода производител и не подлежат на промяна, но все пак?)

За този мотор вграждан в Пасат му дават обироти в диапазона 950-1050..... Интересното е че са завишени само тези които слагат в Пасат докато тези които са в голф им даваха обичайните 800-900.....Може би швабите по този начин са борили вибрации на празен ход. Моят мотор държи обороти по оборотомер почти 1000 на празен ход.....


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 яну 2006 13:22


Аз затова питам дали има начин да се завишат оборотите, за да се избегнат вибрациите. Както преди споменах, като ги вдигна с педала на газта до около 900, вибрациите изчезват и двигателят не се усеща че работи. Не си спомням как беше в началото като купих колата, защото тогава тотално се кефех на всичко в нея, но ако е имало вибрации, сигурно щеше да ми направи впечатление. Абе всичко трябва да се провери със съответната апаратура, при печен майстор.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Вто 10 яну 2006 14:09


На второ четене ми се струва че и при мен имаше нещо подобно. преди няколко години. Два пъти по различни поводи ходих на диагностика и там на хапаратурата ми правиха центровка. Е не ми харесваше колата след тези центровки. Та вкарах малко аванс на ръка. Хем ми се вдигнаха малко оборотите на празен ход хем по ми харсваше как върви. Пробвай този начин само гледай да не прекалиш щото повече аванс от колкото позволява благоприличието никак не е добре.
Съветът ми е да пипаш потенциометъра на дроселовата клапа само и единствено в краен случай когато по-зле няма накъде. Там настройката е прецизна заводска и не слючайно е пломбиран. Ремонта в повечето случаи е временно решение и доста съмнителен. А нов е майка си и баща си.

Последна промяна от silent на Вто 10 яну 2006 15:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 10 яну 2006 14:10


Ти как си настрои твоя потенциометър?


Настроих го опитно.Белязах старото му положение.Свалих потенцометъра,почистих го и констатирах,че в сектора за празен ход е доста протрит(наранен).При загрял двигател(90гр) разхлабих крепежните болтове и леко го завъртях в ляво,подадох газ от жилото и следях резултата.Настроих го там където държеше стабилни обороти.На студено държеше 1300+об,после около 900об.Сега явно пак трябва да го пипам...(мина повече от година от тогава).

П.С Знае ли някой къде се рециклират потенциометри?


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 11 яну 2006 9:45


"П.С Знае ли някой къде се рециклират потенциометри?"

И аз ще попитам същото, защото и моя потенциометър почти е издал багажа?
GVG- мисля че имаме едни и същи мотори и модели.Значи при мен от както съм взел Пасатко ниските обороти при суден двигател винаги са били около 1000, а при загрят двигател - 800.При мен от няколко месеца ,от време на време също се появиха някакви вибрации (тресене),съвсем леки за сега, на които мисля да обърна внимание като се постопли времето.Не съм си проверявал тампоните на двигателя и това ще е първото нещо което ще проверя.
Така че според мен, ниските обороти не са ти ниски, добре са си, нещо друго е причината за тресенето.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 11 яну 2006 10:07


Докторе, може би си прав. Тресенето на двигателя се появи постепенно. Нищо не е пипано по регулировките на инжекциона, то какви ли регулировки може да му се правят. След всичко написано до сега, съмнявам се във вакуума или центровката. Изследванията продължават.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Сря 11 яну 2006 19:16


Проблем с вакуума можеш да имаш само от "Великият" тампон на VW (поне според мен)


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Чет 12 яну 2006 8:19


Колеги, а какво ще кажете за сервото. Може ли спукана мембрана или друга "пробойна" да оказва влияние на работата на двигателя на празен и оборотите? Изключвам маркуча от колектора до сервото, защото го смених. За мое съжаление старият си беше здрав.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта