При диагностиката в сервиза провериха две от свещите - на 2 и 4 цилиндър и казаха че са перфектни. Всъщност аз ги смених пролетта миналата година. Може би са на около 7 - 8 хил. километра. Тогава смених и дистрибуторната капачка и палеца. Кабелите ми се виждат добре, но само на външен вид. Казаха ми, че компютърът е отчел само грешка при преден десен датчик на ABS - не работел, а системата на ABS си работи нормално. Абе не знам! На пръв поглед всичко е наред, а двигателят си тресе на празен ход и това е. Иначе като тръгне, спирка няма - не прекъсва, набира, това лято го пробвах до 170, че повече ме е страх по тези пътища.
А датчика на охлаждащата течност как влияе при работата на топъл двигател?
Ниски обороти на празен ход
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
GVG написа:При диагностиката в сервиза провериха две от свещите - на 2 и 4 цилиндър и казаха че са перфектни. Всъщност аз ги смених пролетта миналата година. Може би са на около 7 - 8 хил. километра. ...
Свещите ти съответстват ли на предписаните от производителя (BOSCH-W7LTCR, CHAMPION-N7BYC, NGK-BUR6ET)? Щом казваш че са нови, няма какво друго да е при тях
GVG написа:...Кабелите ми се виждат добре, но само на външен вид. ...
Още веднъж ще те посъветвам да идеш на стенд и да видиш равномерна ли е работата на всички цилиндри.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
GVG написа:Значи отговарям на всички. Колата нямя газова уредба. Оборотите на празен ход при загрял двигател са около 800. Влизат в нормата, но въпреки това двигателят на празен ход тресе, чак някякви пластмаси по таблото тропат и това много ме дразни. Иначе колата пали добре на студено, оборотите плавно се понижават до към 800 като загрее, не гасне, върви горе-долу добре. Миналата година пролетта смених предния тампон на двигателя. Този до скоростната кутия бил маслен, не е омаслен и ми казаха че е добре. Зареждам от различни бензиностанции, все същото. На два пъти, през около 3000 км. слагах добавка за почистване на инжекциона, не усетих кой знае какъв ефект.
Да чукам на дърво, за сега всичко друго е добре, само този празен ход! Като се опитам с педала на газта леко да ги вдигна, всичко заспива. Може ли все пак по някякъв начин оборотите леко да се вдигнат? Тогава мисля че тресенето ще изчезне. (В дебелата книга за PASSAT пише, че тези обороти са зададени от завода производител и не подлежат на промяна, но все пак?)
За този мотор вграждан в Пасат му дават обироти в диапазона 950-1050..... Интересното е че са завишени само тези които слагат в Пасат докато тези които са в голф им даваха обичайните 800-900.....Може би швабите по този начин са борили вибрации на празен ход. Моят мотор държи обороти по оборотомер почти 1000 на празен ход.....
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Аз затова питам дали има начин да се завишат оборотите, за да се избегнат вибрациите. Както преди споменах, като ги вдигна с педала на газта до около 900, вибрациите изчезват и двигателят не се усеща че работи. Не си спомням как беше в началото като купих колата, защото тогава тотално се кефех на всичко в нея, но ако е имало вибрации, сигурно щеше да ми направи впечатление. Абе всичко трябва да се провери със съответната апаратура, при печен майстор.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
На второ четене ми се струва че и при мен имаше нещо подобно. преди няколко години. Два пъти по различни поводи ходих на диагностика и там на хапаратурата ми правиха центровка. Е не ми харесваше колата след тези центровки. Та вкарах малко аванс на ръка. Хем ми се вдигнаха малко оборотите на празен ход хем по ми харсваше как върви. Пробвай този начин само гледай да не прекалиш щото повече аванс от колкото позволява благоприличието никак не е добре.
Съветът ми е да пипаш потенциометъра на дроселовата клапа само и единствено в краен случай когато по-зле няма накъде. Там настройката е прецизна заводска и не слючайно е пломбиран. Ремонта в повечето случаи е временно решение и доста съмнителен. А нов е майка си и баща си.
Съветът ми е да пипаш потенциометъра на дроселовата клапа само и единствено в краен случай когато по-зле няма накъде. Там настройката е прецизна заводска и не слючайно е пломбиран. Ремонта в повечето случаи е временно решение и доста съмнителен. А нов е майка си и баща си.
Последна промяна от silent на Вто 10 яну 2006 15:51, променено общо 1 път.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Ти как си настрои твоя потенциометър?
Настроих го опитно.Белязах старото му положение.Свалих потенцометъра,почистих го и констатирах,че в сектора за празен ход е доста протрит(наранен).При загрял двигател(90гр) разхлабих крепежните болтове и леко го завъртях в ляво,подадох газ от жилото и следях резултата.Настроих го там където държеше стабилни обороти.На студено държеше 1300+об,после около 900об.Сега явно пак трябва да го пипам...(мина повече от година от тогава).
П.С Знае ли някой къде се рециклират потенциометри?
Настроих го опитно.Белязах старото му положение.Свалих потенцометъра,почистих го и констатирах,че в сектора за празен ход е доста протрит(наранен).При загрял двигател(90гр) разхлабих крепежните болтове и леко го завъртях в ляво,подадох газ от жилото и следях резултата.Настроих го там където държеше стабилни обороти.На студено държеше 1300+об,после около 900об.Сега явно пак трябва да го пипам...(мина повече от година от тогава).
П.С Знае ли някой къде се рециклират потенциометри?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
"П.С Знае ли някой къде се рециклират потенциометри?"
И аз ще попитам същото, защото и моя потенциометър почти е издал багажа?
GVG- мисля че имаме едни и същи мотори и модели.Значи при мен от както съм взел Пасатко ниските обороти при суден двигател винаги са били около 1000, а при загрят двигател - 800.При мен от няколко месеца ,от време на време също се появиха някакви вибрации (тресене),съвсем леки за сега, на които мисля да обърна внимание като се постопли времето.Не съм си проверявал тампоните на двигателя и това ще е първото нещо което ще проверя.
Така че според мен, ниските обороти не са ти ниски, добре са си, нещо друго е причината за тресенето.
И аз ще попитам същото, защото и моя потенциометър почти е издал багажа?
GVG- мисля че имаме едни и същи мотори и модели.Значи при мен от както съм взел Пасатко ниските обороти при суден двигател винаги са били около 1000, а при загрят двигател - 800.При мен от няколко месеца ,от време на време също се появиха някакви вибрации (тресене),съвсем леки за сега, на които мисля да обърна внимание като се постопли времето.Не съм си проверявал тампоните на двигателя и това ще е първото нещо което ще проверя.
Така че според мен, ниските обороти не са ти ниски, добре са си, нещо друго е причината за тресенето.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта