Та спасение няма - и с ниски и с високи гуми все тая - при подходяща дупка заминава всичко
2 пукнати джанти и оправянето им?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 2 пукнати джанти и оправянето им?
Лошото е и друго - шри ниска гума страда джантата понеже гумата е еластична ама има малък ход и удара го отнася и джантата - неизбежно.При гума с голям протектор обаче пак е кофти - тогава гумата поема огромна част от натоварването и има два варианта - да скъса няколко тела и да стане балон отстрани на гумата или да се разцепи направо самата гума (аз постигнах второто) в ръба на гумата заради рязкото прегъване на материала (8 скъсвания на гумата от един ръб на дупката - сещай се).И в двата случая е кофти понеже в единия правиш джанти често а гумите сравнитело се запазват по-дълго време читави понеже не правят толкова лесно балони и не късат толкова лесно теловете в протектора...а в другия случай гумата отнася удара,след няколко дупки вече има скъсани телове и балон и не може да се кара надеждно с нея...има и втори недостатък - като треснеш дупка ако гръмне гумата отраз колата друсва направо на ръба на джантата - и се криви и тя...и печелиш промоция 2 в едно...това го наблюдавах на живо на моята кола - гумата удря дупка,разцепва се и гръмва...т.е. рязко и спада налягането заради дупката и в този момент колата удря на джантата...обаче за времето,за което гумата е гръмнала и джантата се е ударила тя все пак се е завъртяла малко заради скоростта и ефекта е - на едно място е сцепена гумата а малко по-натам в посока на въртенето е крива джантата - отне ми 4 гуми докато се сетя защо така се получава - даже си мислех,че самия ръб на джантата срязва гумата ама не е така - заради високия борд гумата се прегъва и самите и телове и острия ръб на дупката я карат да се разцепи.
Та спасение няма - и с ниски и с високи гуми все тая - при подходяща дупка заминава всичко
Та спасение няма - и с ниски и с високи гуми все тая - при подходяща дупка заминава всичко
-
Гергин
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: 2 пукнати джанти и оправянето им?
zfa159 написа:...............отне ми 4 гуми докато се сетя защо така се получава - даже си мислех,че самия ръб на джантата срязва гумата ама не е така - заради високия борд гумата се прегъва и самите и телове и острия ръб на дупката я карат да се разцепи.
Та спасение няма - и с ниски и с високи гуми все тая - при подходяща дупка заминава всичко
Повечето гуми (98%)за леки коли са без телове отстрани, ако става въпрос за там.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: 2 пукнати джанти и оправянето им?
sasho07 написа:
Повечето гуми (98%)за леки коли са без телове отстрани, ако става въпрос за там.
Преди няколко години баща ми беше йупил гуми барум и точно от страни изкочи една тънка телчица

Re: 2 пукнати джанти и оправянето им?
Днес пръснах джантата със спрей и замазах положението, утре ще кача снимка. Ще мисля след време направо 4 нови джанти, но и тях ще направя на ***. За сега няма да ходя на прахово, по скоро ще търся нови джанти, но ще гледам да е преди ножа да опре до кокала. От вчера карам доста по-внимателно. 
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 2 пукнати джанти и оправянето им?
sasho07 написа:zfa159 написа:...............отне ми 4 гуми докато се сетя защо така се получава - даже си мислех,че самия ръб на джантата срязва гумата ама не е така - заради високия борд гумата се прегъва и самите и телове и острия ръб на дупката я карат да се разцепи.
Та спасение няма - и с ниски и с високи гуми все тая - при подходяща дупка заминава всичко
Повечето гуми (98%)за леки коли са без телове отстрани, ако става въпрос за там.
Крайно не съм съгласен - структурата на гумата е такава,че от борда,който е в самия край на гумата при джантата (този,който прилепва за нея) тръгват телове с формата на гумата до другия бор от другата страна на гумата (другия,който опира до джантата)...тези телове са по-скоро наистина телчета а не арматури
ама ги има и идеята им е да държат каучука с постоянна форма за да не си разпльоква и т.н. и т.н. и да придават допълнителна здравина и устойчивост на гумата - лятото гърмях летен Гиславед - имаше си колкото искаш телове...преди това гърмях Michelin - и той имаше доволно много телове...зимната ми Semperit,която даде фира и тя имаше предоволно телове.Отделно има доста подсилване с още телове,които крепят основата на гумата с грайфера.Най-лошия вариант за пукане на гума затова е в страничния борд между телчетата с нож - има лепене ама после 100% става балон и гумата се изхвърля - това гумаждия ми го е казвал

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта
