Проблем с Пасат Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
feersum
Мнения: 260
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с Пасат Б3

Мнениеот feersum » Вто 12 май 2009 7:12


Hristo Dimov написа:
Колата вдига макс. 90 и после си пада на нормална работна.

Кое наричате нормална работна температура???? :shock след като всички пасати, които съм виждал си работят нормално на 90 градуса и всяко отклонение под или над тази температура говори за неизправна охладителна система?! Провери си термостата-най-добре го смени!

В града моя Б3 държи 90, ако задръстването е яко вдига и към стоте понякога.

На дълъг път рядко качва над 80! Почти винаги стои между 70 и 80. Но охладителната ми система е изправна.




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Проблем с Пасат Б3

Мнениеот dj_tuhla » Вто 12 май 2009 8:18


feersum написа:
На дълъг път рядко качва над 80! Почти винаги стои между 70 и 80. Но охладителната ми система е изправна.


passenger написа:
dj_tuhla написа:Имаше тема, че е нормално да наливаш до максимума, а да стои малко над минимума, не над дъното.

Напротив, абсолютно нармално е. Поне при мен е така ... и то от 3 години.



Уф аман вече,..

И какво като на твоята прави така, да не би да е някаквои мерило по което да трябва да се сравняваме всички?
Нормалната работна температура е 90 градуса, първа степен перка тр. да се пусне около 95, така че изобщо не е нормално да вдига 100 градуса, нито да пуска втора степен.
Термостата почва да отваря на 87, но е инертен, за това на междуградско може и да седи на 85-87, но всяко равновесие различно от 90 градуса с повече от +-5 НЕ Е НОРМАЛНО и няма значение кой колко време карал така и нямал проблеми, набийте си го това в главите, че не издържам вече на тия доводи :banghead: .

Последна промяна от dj_tuhla на Вто 12 май 2009 9:12, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
feersum
Мнения: 260
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с Пасат Б3

Мнениеот feersum » Вто 12 май 2009 8:51


Защо разлика от повече от 5 градуса не е нормална?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с Пасат Б3

Мнениеот Winner25 » Вто 12 май 2009 9:04


feersum написа:Защо разлика от повече от 5 градуса не е нормална?

Защото при изправен термостата температурата трябва да стои постоянна :)
При мен само при продължително спускане температурата пада с 5-6 градуса.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Проблем с Пасат Б3

Мнениеот dj_tuhla » Вто 12 май 2009 9:12


Което си е нормално, особено ако спускаш на скорост, когато е сработил ППХ (принудителен празен ход) и в цилиндрите няма изгаряне, а пък охладителната течност си циркулира, същевременно силния поток въздух обдухва двигателя.

feersum написа:Защо разлика от повече от 5 градуса не е нормална?


И колега, понеже не си сдържах нервите малко по-нагоре, да ти кажа специално за теб, въпреки че е писано това много пъти. Има вариант наистина да ти е изправна охладителна система, но да не ти мери вярно уреда на таблото, или заради датчика, или заради проблем по самото табло (като спукана спойка или утечка). А това можеш да го провериш, измервайки съпротивлението на температурния датчик и съпоставяйки го с таблицата със стойности (има я в книгата за пасат). Ако съпротивлението му е в допуск, вземеш един мултицет с термосонда и сравняваш температуратакоято той мери в казана, с тази вътре на таблото, но имайки предвид че около 90 градуса антифриза се разширява и иска да излиза от казанчето когато няма капачка, т.е. м,ериш до около 87 градуса, това тр. да ти стигне да разбереш има ли проблем с таблото, щом с датчика няма. Ако наистина с мултицета мериш 85 градуса примерно, а вътре показва 70, а датчика съпротивлението му е в допуск, коригираш нещата с едно съпротивление ,в твоя случай между двата кабела на датчкика (ако показваше повече от реалната температура щеше да е последователно на едната жичка), започни примерно с 50ома и пробваш докато го нагласиш.

Последна промяна от dj_tuhla на Вто 12 май 2009 9:23, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
feersum
Мнения: 260
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с Пасат Б3

Мнениеот feersum » Вто 12 май 2009 9:22


@dj_tuhla:
благодаря за разяснението, колега.
Преди 5-6 месеца сменях термостат. Нямам течове от охлаждането, радиаторът е ок, маркучите са ок също. И преди, и след смяната на термостата температурата - според показанията на таблото - е около 70-80 на междуградско, в много редки изключения се качва до 90.

Не разполагам с мултицет, а познанията ми по елетротехника са минимални. Преди време имах подозрения за температурния датчик, защото лампата за температурата мигаше непрекъснато, затова смених и термостата - по идея на "майстора" ми.

Остава варианта да е дефектен датчика или показанията по таблото да не са верни.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Проблем с Пасат Б3

Мнениеот passenger » Вто 12 май 2009 9:43


dj_tuhla написа:
feersum написа:
На дълъг път рядко качва над 80! Почти винаги стои между 70 и 80. Но охладителната ми система е изправна.


passenger написа:
dj_tuhla написа:Имаше тема, че е нормално да наливаш до максимума, а да стои малко над минимума, не над дъното.

Напротив, абсолютно нармално е. Поне при мен е така ... и то от 3 години.



Уф аман вече,..

И какво като на твоята прави така, да не би да е някаквои мерило по което да трябва да се сравняваме всички?
Нормалната работна температура е 90 градуса, първа степен перка тр. да се пусне около 95, така че изобщо не е нормално да вдига 100 градуса, нито да пуска втора степен.
Термостата почва да отваря на 87, но е инертен, за това на междуградско може и да седи на 85-87, но всяко равновесие различно от 90 градуса с повече от +-5 НЕ Е НОРМАЛНО и няма значение кой колко време карал така и нямал проблеми, набийте си го това в главите, че не издържам вече на тия доводи :banghead: .


Колега,
както споменах това е моя автомобил, а мнението ми можеш и да не считаш за меродавно. При някои стои преливника пълен на 1/3 при мен е на 1/4 - проблеми нямам, нито пък имам подръчни средства за да меря дали термостата ми отваря на 50, 100 или 200 градуса.
От налягането се изхвърля част от течноста през клапана на капачката, а при какво налягане се отваря клапана и дали е по-високо или по-ниско от нормалното нямам идея.
Грижи да чукна на дърво - нямам, така че приемам нещата за нормални.
От карането ми на няколко пасата и безбройните теми на тази тематика мисля че стойностите по-книга който споменваш са направо рчдко срещано явление. :Mr Green Fun



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта