Парно на Пасат Б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот zfa159 » Сря 22 юли 2009 0:46


Хъм..странно.
Принципно при работещ компресор и температура, нагласена на Hi,температурата на духалките трябва да е около 60-тина градуса.При работещо всичко като хората.При студено (т.е. същото ама на дисплея да пише Lo ) показнието трябва да е в порядка 5-10 градуса.
Вместо със самодиагностика има по-хитър начин да се провери дали всичко е в ред :
-колата се закача на VAG-Com,пали се и се влиза из опциите за климатроник (Auto-HVAC),там има меню Output Test ...съответно от тях може да се тестват клапите и всичко друго.Идеята е,когато се пусне тест-а да се види дали се мести клапата и ако се мести трябва да се усеща дори с ръка (ако не с термометър) промяната топло/студено.
Ако клапата се мести при теста значи моторчето е здраво и няма грижи с механиката.Съответно при нормална работа а не при тест ако не се мести - проблем с контролера.
Днес имах един такъв странен случай с едно A4 (климатроника е горе-долу същия).При закачени датчици (един куплунг отзад на контролера) не искаше да си командва адекватно топло/студено -то.Съответно се оказа,че проблема си е в контролера и съответно човека си търси друг.Чвно често им се случва :(
Иначе може да е забила клапата моментно и като се изчисти грешката да се оправи.
Като за начало една самодиагностика не е лоша идея.
Иначе може да се четат живи данни от контролера,което може да помогне за ориентиране в проблема (всички температури и т.н. ги има като данни).
Успех!




daniolk
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 02 юни 2009 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот daniolk » Сря 22 юли 2009 20:50


dgenkov написа:Не е лошо да пуснеш и диагностиката на климатроника с едновременно натискане на рециркулация(затварянето на външния въздух) и ECON. Ако изпише 444 то не отчита грешки. Иначе дава кодове на съответните компоненти, някои откоито са на клапите.
Повече информация можеш да намериш тук:
viewtopic.php?f=6&t=111971&start=30

Благодаря колега за съвета.
Пуснах му смодиагностика както ми описа и ми излезе една грешка с код 318.
Забелязах още едно нещо което ми се трува доста важно малкият вентилатор на радиятора не се върти при пуснат климатик.
Дайте ми съвет от къде може дае проблема с вентилатора, грешката (318) и възможно ли е да оказват някакво влияние на парното. Възможно ли е да е заминал някои предпазител.


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот bobidi » Сря 22 юли 2009 22:16


При тази грешка не трябва да имаш климатик принципно. Беше нещо от сорта на липса на движение на газа в системата. Поради липса на газ или заради неработещият вентилатор трябва да се види.
Ето едно четиво http://www.passat-b5.ru/phpBB2/kb.php?mode=article&k=32


daniolk
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 02 юни 2009 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот daniolk » Чет 23 юли 2009 6:49


bobidi написа:При тази грешка не трябва да имаш климатик принципно. Беше нещо от сорта на липса на движение на газа в системата. Поради липса на газ или заради неработещият вентилатор трябва да се види.
Ето едно четиво http://www.passat-b5.ru/phpBB2/kb.php?mode=article&k=32

Климатроника работи на хладно ама няма топло


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот bobidi » Чет 23 юли 2009 8:13


:shock Човек ти ме уби, не ти работи перката пък имаш климатик. Има нещо сбъркано. При неработеща перка не би трябвало компресора да заработи хич.


daniolk
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 02 юни 2009 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот daniolk » Чет 23 юли 2009 9:00


bobidi написа::shock Човек ти ме уби, не ти работи перката пък имаш климатик. Има нещо сбъркано. При неработеща перка не би трябвало компресора да заработи хич.

Когато колата е в покой съответно и студеното намалява (почва да духа по топло) ама когато съм в движение в купето си духа доста хладно. Това според мен е така точно заради неработещата перка.Какъв можи да и е проблема не знам защото го забелязах вчера и не ми е останало време да и проследа веригата.
Но въпреки това според мен по големият проблем е че в колата не духа грам топличко когато я наглася на макслимална температура и включа ECON. :(


daniolk
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 02 юни 2009 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот daniolk » Пон 27 юли 2009 10:15


Както си и мислех :idea:
Оказа се че вентилатора е изгорял. Подмениха ми го и сега от гледна точка на студено всичко е перфекно. Но остава проблема с парното - хич го няма :?:


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот Pav3l » Вто 28 юли 2009 0:13


daniolk написа:Както си и мислех :idea:
Оказа се че вентилатора е изгорял. Подмениха ми го и сега от гледна точка на студено всичко е перфекно. Но остава проблема с парното - хич го няма :?:

Моторчето на клапата за топло и студено е спекло... Ако е двузонален климатроника и няма топло от нито една страна - проблема може и да е в управляващият блок...


daniolk
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 02 юни 2009 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот daniolk » Вто 28 юли 2009 6:47


Pav3l написа:
daniolk написа:Както си и мислех :idea:
Оказа се че вентилатора е изгорял. Подмениха ми го и сега от гледна точка на студено всичко е перфекно. Но остава проблема с парното - хич го няма :?:

Моторчето на клапата за топло и студено е спекло... Ако е двузонален климатроника и няма топло от нито една страна - проблема може и да е в управляващият блок...

Къде се намира това моторче, и как да проверя дали работи


Потребителски аватар
eraser
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 06 апр 2008 14:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот eraser » Вто 28 юли 2009 16:25


Леле, хора ще ме уморите от смях :063:
Принципно няма как климатроника да духа топло (да ти работи парното) ако зададената температура е по-малка от външната температура. Когато зададената и действителната температура са близки, силата на вентилаторите се регулира автоматично, дори да не е на Auto. (Това е климатроник !!!)
Няма значение, че е на Econ, дори на Econ климатроника пак се опитва да достигне и поддържа зададена температура, само че без да използва климатика.
Карай си колата и не се притеснявай, като дойде зима и пак не грее тогава ще му мислиш ;)
Направи си го на 23 градуса и си пей, ако искаш да ти гори по-малко може да цъкнеш Econ (не е желателно :) ), но тогава ако е по-топло на вън не може да очакваш да достигнеш желаната температура ;)


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот Pav3l » Вто 28 юли 2009 21:26


eraser написа:Леле, хора ще ме уморите от смях :063:
Принципно няма как климатроника да духа топло (да ти работи парното) ако зададената температура е по-малка от външната температура. Когато зададената и действителната температура са близки, силата на вентилаторите се регулира автоматично, дори да не е на Auto. (Това е климатроник !!!)
Няма значение, че е на Econ, дори на Econ климатроника пак се опитва да достигне и поддържа зададена температура, само че без да използва климатика.
Карай си колата и не се притеснявай, като дойде зима и пак не грее тогава ще му мислиш ;)
Направи си го на 23 градуса и си пей, ако искаш да ти гори по-малко може да цъкнеш Econ (не е желателно :) ), но тогава ако е по-топло на вън не може да очакваш да достигнеш желаната температура ;)

Е, ние не се смеем когато имаме проблем...
Пък ще ми кажеш ли една основателна причина да отлагаш демонтаж на някой елемент по таблото и ремонтите за през студеното време?
Ако беше прочел постовете на колегата по-внимателно, щеше да видиш, че е писал: и на най-топло да го поставя пак не духа топло...
Ай сега гледай си кефа на климатроника, щото той сам си избира да не духа топло като си му задал температура "HI" или "HIGH", в зависимост от изписването... Проблем няма, нали? то като се застуди и ще му дойде акъла... (ха-ха-ха, ще ме спукаш от смях...)


dakata1337
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 07 дек 2009 22:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Парно на Пасат Б5

Мнениеот dakata1337 » Нед 24 яну 2010 14:32


колеги аз днес си направих самодиагностика на климатроника колата ми е пасат б5 1999,сега за първи път ми излезе грешка 4F7 - temperature flap servo motor ,какво е това и какво да предприема,къде се намира това моторче или каквото е там,ако някои знае решение моля да пише благодаря



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 70 госта