Въпрос за динамото на Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот milmar » Вто 08 сеп 2009 21:22


Passat_91 написа:....без консуматори 13.45V каква може да е някакво реле или има един черен транзистор закачен на динамото нещо да са сваршили курса. :| :?


"Черния транзистор" всъщност е цяла платчица с няколко транзистора и други елементи , някои му казват интегрален регулатор на напрежение . То като изгори ефекта е друг - или не зарежда изобщо или напрежението "скача" неконтролируемо .
Прегледай четките ( като извадиш регулаторчето ) , прегледай и пръстените (колектора) на ротора за "вкопаване" . При продължителна работа с износени четки при постоянно искрене в пръстените се получава понякога дълбок канал с размера на четката :( . Ако не е по-дълбок от 2-3 мм - стругаря и пак газ :wink: .




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот milmar » Вто 08 сеп 2009 21:34


К.Одаджийски написа:....
13,95 на акумолатора, 13,90 на изхода на самия генератор...

би трябвало да е обратното всъщност ...
К.Одаджийски написа:...включено парно и фарове на дълги 13,8. бензинова ми е колата и както казах в предишното ми мнение е че никога дори и с ново реле не съм имал зареждане над 14 волта.....


Ами всеки регулатор си има свое мнение , правил съм проби с различни "екземпляри" - имат толеранс примерно от 13.9 до 14,6 на празен ход ,бях си поставил за цел миналата зима mhihi . Анализирал съм им работата с апаратура (осцилоскоп) , купих си 2-3 бройки и познай - смених четките на старото защото работеше най-добре :) , не разбрах дали е оригинално , но така изглежда .

Но често пъти проблема е в малко сечение на кабелите и лоши контакти във връзките , не толкова самия генератор . При товар (фарове , музика , парно ...) измери директно на клемата + на генератора и корпуса му , не от някъде другаде да вземеш маса :!: . След това директно на клемите на акумулатора . Ако разликата е примерно 0.2-0.4 V се приема :) .

Последна промяна от milmar на Вто 08 сеп 2009 21:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 08 сеп 2009 21:38


Така де! То с тия уреди мърда 13,90 - 13,95


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот L&R » Вто 08 сеп 2009 21:49


К.Одаджийски написа: Замерихме с уреда 16,5.

Генератора ти има потенциал, релето реже на 14V, преди 20 години производителите на алтернатори са били по-консервативни, а и консуматорите в автомобила по-умерени за това тези реле-регулатори са най-често 14V макс.
Ето тук един линк с "хак" на релето с диод за да се вдигне напрежението над 14V

http://www.firstfives.org/faq/charging/charging.html

Изображение


Мога да споделя и следният опит за вдигането на напрежението на 14,2-14,5В купувате регулатор- Францизкуп, те се славят с високи напрежения и едни оригинални четки Бош.
Общо двете неща са 20лв. Махате кашкавалените четки на изкупа веднага и си запоявате бошовски и воала можело :012:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 08 сеп 2009 22:19


L&R написа: .....

Ще бъде пробвано задължително
:bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот milmar » Вто 08 сеп 2009 23:54


Варианта имаше някакъв съществен проблем :? ... не се сещам ... Всъщност през него май течеше целия възбудителен ток . Той се слага за да "прилъже" електрониката , че напрежението е по-ниско точно с напрежение равно на пада върху този диод ( 0.5 до 0.6 V ако е Шотки и 1-1.2 V ако е планарен ) . В крайна сметка вдигаш напрежението с 0.5 или 1 V грубо в двата случая . Обаче диода много грее , възбудителния ток е повече от 2А и диода е на ръба ... не гледайте че по каталог на този тип корпус диоди им дават 3А :wink: , това е при определени условия .

ПП вижте и тази тема .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта