Охладителна система В3 - парадокс
- vwivan
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 17:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Охладителна система В3 - парадокс
Аз залагам на задръстен радиатор . Повишава се хидравличното съпротивление и водата , която преминава през него е с много малък дебит . Сваляй и го промивай.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Охладителна система В3 - парадокс
Emo написа:.... че аз се повъртях доста, докато се престраша да експериментирам...
Позната ситуация , при някои (като мен


Emo написа:... Ако някой мери с радиационен термометър трябва да има предвид, че показанията трябва да се разбират съобразно степента на чернота на повърхностите ...
Имам на разположение подобен , за високи температури става и е оправдано , но за 90-100* грешката от измерване е голяма и няма смисъл .
Re: Охладителна система В3 - парадокс
vwivan написа:Аз залагам на задръстен радиатор . Повишава се хидравличното съпротивление и водата , която преминава през него е с много малък дебит . Сваляй и го промивай.
Колега, ако наистина грееше от задръстен радиатор, с тая червена сигнализация вече двигателя щеше да е 'мъртвец'. Аз карам автомобила.
- kbot
- Мнения: 389
- Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
- Контакти:
Re: Охладителна система В3 - парадокс
При мен беше пробила гарнитура, ама мнооого малко. Като резултат, когато е натоварена здраво, вкарва газове в антифриза, прави въздушна възглавница и вдига температурата. Така си дойдох от Варна до София без да я юркам, само на Витиня се опита да вдигне температура, но минах на по-ниска предавка и спадна. На място си работеше нормално. После смених гарнитура ... 

Re: Охладителна система В3 - парадокс
Датчик е колеги, при 90-95,С има съпротивление под 50, Omh (47.6), затова 'пали' сигнализацията за висока температура, довечера сменям датчика и ще видим - трябва да се оправи.
Със скапан датчик гадното е не само, че ти показва на таблото глупости, но обърква и упралението на двигателя: при студен двигател управлението мисли, че е загрял, ако изключиш куплунга като загрее двигателя почва да държи 1500 оборота, абе неприятна работа.
Със скапан датчик гадното е не само, че ти показва на таблото глупости, но обърква и упралението на двигателя: при студен двигател управлението мисли, че е загрял, ако изключиш куплунга като загрее двигателя почва да държи 1500 оборота, абе неприятна работа.
Re: Охладителна система В3 - парадокс
Явно темата е приключна. Без да спамя, ще напиша отново нещо падоксално, но с практическа насоченост.
Когато двигателя влезе в опасните температурни зони започва да пали трудно на газ и да не държи обороти, отново на същото гориво.
Когато двигателя влезе в опасните температурни зони започва да пали трудно на газ и да не държи обороти, отново на същото гориво.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Охладителна система В3 - парадокс
velinsl написа:
Когато двигателя влезе в опасните температурни зони започва да пали трудно на газ и да не държи обороти, отново на същото гориво.
Според мен е нормално

Работата на изпарителя зависи от температурата на охладителната течност. Настройките се правят при оптимална температура, съответно при по-ниска пуска повече газ, а при по-висока по-малко.
Re: Охладителна система В3 - парадокс
Снощи смених датчика, сега всичко е наред.
Готов съм!
Още малко разсъждения, за някого може би полезни. Датчика е практически вечен, но (голямо НО) ако се залее с антифриз, ерго уплътнението замине - започва да показва 'глупости', ей го моя стария на снимките по-долу, може да се поправи 100%, но не ми се занимава. Люксембургска му работа, но пийна антифриз и заминА.
Двете дребни цилинрични нещица са терморезистивните елементи - едното за управлението на двигателя, другото за таблото - нищо им няма, пружините са връзката между тях и клемите - посребрени, също им няма нищо и така
.

Още малко разсъждения, за някого може би полезни. Датчика е практически вечен, но (голямо НО) ако се залее с антифриз, ерго уплътнението замине - започва да показва 'глупости', ей го моя стария на снимките по-долу, може да се поправи 100%, но не ми се занимава. Люксембургска му работа, но пийна антифриз и заминА.
Двете дребни цилинрични нещица са терморезистивните елементи - едното за управлението на двигателя, другото за таблото - нищо им няма, пружините са връзката между тях и клемите - посребрени, също им няма нищо и така

-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Охладителна система В3 - парадокс
Същия случай имах и аз.И го хванах като измерих съпротивлението м/у краче на датчика и маса.Нормално не трябва да има утечка там,но...както се сещате това се получава от миене на двигателя.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Охладителна система В3 - парадокс
jerrry написа:Същия случай имах и аз.И го хванах като измерих съпротивлението м/у краче на датчика и маса.Нормално не трябва да има утечка там,но...както се сещате това се получава от миене на двигателя.
Не мога да се съглася.Тъй като се занимавам с климатици и тяхното масло,съединиено с въздух и влага е доста агресивно към метала и боята се налага непрекъснато да мия разни двигатели и моторния отсег след интервенции по системата.Честно казано и моя двигател (поради същата причина) за това лято е мит над 20 пъти с водоструйка на много високо налягане.Поражения по датчицдите няма никакви. Основно се скапват кабели,капачки...свещи...такива неща.
Никой не ни е виновен,че в БГ не се продават свестни части и като намокриш китайския датчик той спира да работи

Успех!
Re: Охладителна система В3 - парадокс
Колега zfa159, този разчастения датчик не може да бъде по-оригинален, контактните пружини са посребрени, контактната пластина (върху която се поставят терморезистивните елементи) също е посребрена (разгледай внимателно снимката, пише и къде е произведен). Този конктретно след 5 години работа беше 'пийнал' охлаждаща течност (разтвор на етиленгликол) и корозията в следствие на това скапваше показанията му, ако го изчистя и го затворя отново ще работи като пушка, но не ми се занимава, отворих го, за да видя какво го е скапало и как изглеждат терморезистивните елементи, които понижават съпротивлението си с увеличаване на температурата.
При измиване на двигателя датчиците няма как спрат да работят, единствено показанията от тях се деформират поради овлажняване (директно намокряне) на изводите им с който се свързват към ел. инсталацията на автомобила, но това е временно - докато изсъхнат, ако не се появи корозия.
---- това да не се чете - не е вярно ----- (двата терморезистивни елемента опират в текстолитна подложка)
Измерване на пробив на кой да е от изводите на този датчик, монтиран в пластмасовия 'тройник', към 'маса' на двигателя (автомобила) е несъстоятелно. Всички изводи на датчика имат галванична връзка (два директно, другите два през терморезистивните елементи) с корпуса (челото), който е в контакт с охлаждащата течност, която има някаква ел. проводимост (все пак съдържа вода, соли и продукти на корозия) към двигателя.
----------------------------
Успех.
При измиване на двигателя датчиците няма как спрат да работят, единствено показанията от тях се деформират поради овлажняване (директно намокряне) на изводите им с който се свързват към ел. инсталацията на автомобила, но това е временно - докато изсъхнат, ако не се появи корозия.
---- това да не се чете - не е вярно ----- (двата терморезистивни елемента опират в текстолитна подложка)
Измерване на пробив на кой да е от изводите на този датчик, монтиран в пластмасовия 'тройник', към 'маса' на двигателя (автомобила) е несъстоятелно. Всички изводи на датчика имат галванична връзка (два директно, другите два през терморезистивните елементи) с корпуса (челото), който е в контакт с охлаждащата течност, която има някаква ел. проводимост (все пак съдържа вода, соли и продукти на корозия) към двигателя.
----------------------------
Успех.
Последна промяна от Emo на Пет 04 дек 2009 14:12, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Охладителна система В3 - парадокс
Emo написа:При измиване на двигателя датчиците няма как спрат да работят, единствено показанията от тях се деформират поради овлажняване (директно намокряне) на изводите им с който се свързват към ел. инсталацията на автомобила, но това е временно - докато изсъхнат, ако не се появи корозия.

Но!
Отварял съм 2 датчика до сега - единия беше стария ми, другия нов, за 7 лв от А+ (дето веднага заби на 70*

И в двата случая в долната част на елемента, където се свързва към корпус имаше огромно количество окис. Единия дори беше с ръжда!
За това в друга тема писах, че никак не съм сигурен в изправноста на датчиците, като им знам конструкцията

Няма ли си то твърда, неразглобяема галванична връзка (спойка или точкова заварка) - не ми хвали тока, че си върши работата безпроблемно!


-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Охладителна система В3 - парадокс
Емо,подложката в датчика е някакъв вид гетинакс,така че галванична връзка от кой да е извод на датчика към корпус нормално няма при здрав датчик.Между двете му секций също.
Има ли утечка там-гаранция че е пийнал вОда,а как точно е станало и защо нека всеки сам да прецени,колега Горчев.
Има ли утечка там-гаранция че е пийнал вОда,а как точно е станало и защо нека всеки сам да прецени,колега Горчев.
Re: Охладителна система В3 - парадокс
Да, бе Джери, точно така, текстолит е - моя грешка
.
п.п. Ще се коригирам по-горе, да не се заблуди някой.

п.п. Ще се коригирам по-горе, да не се заблуди някой.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Охладителна система В3 - парадокс
Е да де...аз говорех за това,че като измиеш китайчето то се пълни с вода отгоре откъм куплунга и оттам стига до вътре при резистивните елементи...което не е нормалното.Иначе куплунга си изсъхва и всичко е в ред.
Доколкото разбрах в твоя случай става дума за датчик,който се е напил с охладителна течност...което е различно и говори за пробив отдолу в металната му част.
Моя коментар беше по повод мнението,че видиш ли датчиците заминавали като се измие двигателя...което не е така (поне за истинските).

Доколкото разбрах в твоя случай става дума за датчик,който се е напил с охладителна течност...което е различно и говори за пробив отдолу в металната му част.
Моя коментар беше по повод мнението,че видиш ли датчиците заминавали като се измие двигателя...което не е така (поне за истинските).

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 68 госта