Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот radotom » Чет 31 дек 2009 0:16


Хм... моля!
Само дето нещо нищо не стана ясно...
Да поясня:
Дойде колегата- поглеждаме- да, наистина от съседния предпазител, за мигачите, където има постоянен + след контакт има пуснат мост към предпазителя на помпата.
Съответно- предпазителя на помпата го няма.
Вадим релето, слагам го на мойта кола- БРЪМмммм... запали! Значи релето бачка!
Закачам едно светодиодче към управляващите клеми на релето (през резистор, разбира се!) -> контакт!
Както си му е реда по дебелите книжки- светодиода светна за кратко и угасна (момента на подкачването на помпата при контакт).
Махнахме моста, сложихме един 20А предпазител в гнездото за помпата, завъртяхме стартера... колата запали перфектно! :shock :shock :shock
И никакви признаци, че може да са необходими каквито и да са интервенции извън заводските ...

А защо, дявол го взел, е било сложено това мостче там?!?

:gruebel + :stll think: = :dontknow:




Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот zdravko » Пет 01 яну 2010 10:43


radotom написа:А защо, дявол го взел, е било сложено това мостче там?!?
:gruebel + :stll think: = :dontknow:

Не е ли възможно на предишния просто да е изгорял посред път въпросния предпазител и да го е направил така "временно" за да се прибере?


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот vpetrovbg » Пет 01 яну 2010 11:17


zdravko написа:
radotom написа:А защо, дявол го взел, е било сложено това мостче там?!?
:gruebel + :stll think: = :dontknow:

Не е ли възможно на предишния просто да е изгорял посред път въпросния предпазител и да го е направил така "временно" за да се прибере?

Възможно е! Обаче беше сложен 30 амперов, като се има в предвид, че единия е 10 и другия 20, т.е. прави общо 30А :?:
А Радо предположи, че може да е имало проблем с контролера и това да е било временно решение на проблема и след, като е оправен контролела е забравен моста, но всичко е въпрос на догатки...


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот red rider » Пет 01 яну 2010 17:55


Ако може да използвам темата на колегата :oops: . По писаното горе в темата на колегата че помпата няколко секунди след включването и би трябвало да спре да работи евентуално трябва да е направила налягането . Днес се заслушах в мойта ...на контакт си работи и работи и работи .... :010: така поне две минути омръзна ми да я чакам и врътнах ключа. Когато обърне на газ не се чува значи е спряна , на бензин си върви не се задъхва - евентуално ако не бачка да не вдига налягане достатъчно . Та мисълта ми е нещо друго ли е прецакано по веригата ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот radotom » Пет 01 яну 2010 19:12


Датчик, който да показва дали е достигнато работно налягане в горивната рейка няма!
Разчита се, че дебита на помпата е достатъчен, за да може да осигури необходимото налягане (че и малко повече) през кратките 2-3 секунди на работа по време на подаване на контакт.
След това трябва да спре и това е заложено в програмата за управление на двигателя в самия контролер (ако не запали колата, де! Тогава вече си продължава!)
Предполагам, че при теб се е случило друго- газаджиите са взели постоянен плюс към релето за превключване 'бензинова помпа/газов клапан', а не след релето за бензиновата помнпа, както би било правилно според мен.
Това крие доста рискове.
Когато ключа е на положение 'бензин' - ОК - помпата си работи, регулатора отвежда излишното обратно в резервоара - най-много да изтощиш акумулатора.
Ако обаче, можеш да оставиш колата на положение 'газ' както си е на контакт, то това ще доведе до постоянно отваряне на газовия клапан и ... най-малкото излишно изтичане на газ.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот vpetrovbg » Съб 02 яну 2010 16:16


Такааа.... Днес карайки си колата ми загасна на кръстовище, въртя аз и не ще да запали :shock . След малко изчакване пали работи няколко минути, до длругото кръстовище и гасне. Едвам се прибрах, и сега големият въпрос е: що така?


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот kossel » Съб 02 яну 2010 18:08


Пробвай с друг компютър ако имаш, може да е от контролера който е в компютъра.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот vpetrovbg » Съб 02 яну 2010 18:33


kossel написа:Пробвай с друг компютър ако имаш, може да е от контролера който е в компютъра.
За съжаление нямам друг компютър, но при положение, че с моста между двете гнезда на предпазителите съм минал около 1000 км и не е имало проблем, би ли могло да е компютър? А контролера, ако е на елкон ще го хванат ли и скъп ли е?


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот kossel » Съб 02 яну 2010 18:39


vpetrovbg написа:
kossel написа:Пробвай с друг компютър ако имаш, може да е от контролера който е в компютъра.
За съжаление нямам друг компютър, но при положение, че с моста между двете гнезда на предпазителите съм минал около 1000 км и не е имало проблем, би ли могло да е компютър? А контролера, ако е на елкон ще го хванат ли и скъп ли е?


Самия компютър следи импулсите от датчиак на Хол и управлява бензиновата помпа.


Потребителски аватар
ohdan
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
Автомобил: vw Polo 1.4
Двигател: AEX 1996
Местоположение: ПЛОВДИВ

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот ohdan » Съб 02 яну 2010 18:56


Здрасти radotom ,можеш ли да дадеш съвет относно последователностана свързване ,като посочиш и кой кабел от еди -къде си до ед/си отива с плюсове ,минуси и т.н.
Главата ми изяде тази помпа :banghead: открих релето за което става въпроса в темата http://media.snimka.bg/5221/016696680-s ... 4884548561
което бе нещо опушено и го замених с ново но 40А. но не ще и не ще да работи на бензин. Понеже бях разкачил преди това кабелите на релето което е под капака сложено от газаджията :dummy: ме съмнява да не съм объркал нещо :?: Ще съм ти много задължен ако помогнеш да се справя сам :kissy:


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот vpetrovbg » Съб 02 яну 2010 19:30


kossel написа:
vpetrovbg написа:
kossel написа:Пробвай с друг компютър ако имаш, може да е от контролера който е в компютъра.
За съжаление нямам друг компютър, но при положение, че с моста между двете гнезда на предпазителите съм минал около 1000 км и не е имало проблем, би ли могло да е компютър? А контролера, ако е на елкон ще го хванат ли и скъп ли е?


Самия компютър следи импулсите от датчиак на Хол и управлява бензиновата помпа.

Извинянай за тъпия въпрос, но датчик на Хол и контролера едно и също ли са?
Това означава ли, че преди, когато имаше пуснат мост от предпазител 17 към предпазител 18 е бил изолиран този датчик от системата?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот radotom » Съб 02 яну 2010 23:18


ohdan написа:Понеже бях разкачил преди това кабелите на релето което е под капака сложено от газаджията :dummy: ме съмнява да не съм объркал нещо :?:

Съжалявам, но никога не съм си имал вземане-даване с газови уредби и освен това нямам и идея как конкретния газаджия е решил превключването газ/бензин. :(
Каквото и да кажа- ще е само в сферата на хипотезите, което едва ли би ти помогнало особено... :?

vpetrovbg написа:..датчик на Хол и контролера едно и също ли са?
Това означава ли, че преди, когато имаше пуснат мост от предпазител 17 към предпазител 18 е бил изолиран този датчик от системата?

Не, не е едно и също.
Хол-датчика (при теб, а и при мен) седи в делкото. Това е само един от датчиците, свързани към компютъра и май единствения датчик, без който колата спира на място и няма начин да продължи!
Освен да показва на компютъра, че двигателя работи и трябва да държи помпата пуснат- той казва кога точно да цъкне и искрата на свещите. Отделно- командва (или по-точно подава сигнал на компа да изкомандва) кога да впръсне дюзата/дюзите.
С други думи казано - него не мож го шунтира :lol:
С моста при теб беше шунтирано само управлението на горивната помпа.
Щом е направило магарийка- нещата постепенно почват да се изясняват.
Релето изглеждаше перфектно чисто- няма да е в него проблема, но ако искаш - да си ги сменим, за да си сигурен.
Остават контролер (студени спойки), кабели (попречупени евентуално) или проблем в бушонното табло.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот vpetrovbg » Нед 03 яну 2010 8:24


radotom написа: Релето изглеждаше перфектно чисто- няма да е в него проблема, но ако искаш - да си ги сменим, за да си сигурен.
Остават контролер (студени спойки), кабели (попречупени евентуално) или проблем в бушонното табло.

Това означава ли, че нещата опират само до тези 4 елемента? А дали проблемът ще "лъсне", ако я закарам на диагностика /елкон, комютър/?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот radotom » Нед 03 яну 2010 13:28


[quote="vpetrovbg" А дали проблемът ще "лъсне", ако я закарам на диагностика /елкон, комютър/?[/quote]
:No Съмнявам се.
От гледна точка на контролера сигнал за помпата си е подаден.
Защо двигателя не работи- той не знае. (прекалено тъп е!)
Начина е последователно елиминиране на възможностите, най-лесно чрез смяна.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Защо работи бензиновата помпа постоянно?

Мнениеот vpetrovbg » Нед 03 яну 2010 17:10


Направих следният експеримент:
Карах колата около 60 км в града и наоколо. Не загасна нито веднъж! Като я загася на място и запаля няколко пъти, половината пъти са неуспешни. Втакъв момент, когатоне иска да запали ток има от бобината и към свещите, т.е. не е от делко и бобина. Случва се да запали за секунда две и да угасне, или да се повърти по-дълго за да запали, това, според мен, затвърждава тезата на Радо, че проблема е свързан с подаването на гориво и управлението на този процес! :cry:
Пробвах и с реле, за което съм сигурен, че работи, но резултата е нулев!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта